Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 824
Jeg har plutselig fått et problem med visse taster som ikke fungerer.

Windows 11
Contour Balance trådløst tastatur

Ting som er prøvd: Avinstallere drivere for å tvinge reinstallering, oppdatere drivere (per tips fra google). De andre tipsene besto av å bruke innebygd feilsøker i windows, men den påstår alt er fint.

Tastene som ikke fungerer:
- Minus tegn til høyre for kommategnet.
- Piltastene
- 0,2,5 og 8 tasten på numpad

Det er ikke det vanlig folk bruker mest av men jeg er ganske avhengig av numpad i noen programmer jeg bruker og det er noe dritt at dette skulle bli et problem plutselig.

Neste steg blir å sende produsenten en sur mail
Har du forsøkt med Contour sin driver her? De sier jo at det er plugnplay og egt ikke noe behov, men mulig det hjelper: https://contourdesign.no/pages/drivers
Har du prøvd et annet tastatur? Mulig det er bare feil med tastaturet, har havnet altfor mange ganger i driver installering looper med diverse kontroller og tastatur før. Hadde vært fint å prøve tastaturet ditt på en annen pc å se. Kan også nevne at det spesifikke tastaturet har et par sure reviews på nettet.
Kan hende det er en dårlig batch.
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Har du forsøkt med Contour sin driver her? De sier jo at det er plugnplay og egt ikke noe behov, men mulig det hjelper: https://contourdesign.no/pages/drivers
Vis hele sitatet...
Takk, prøver i morgen.

Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Har du prøvd et annet tastatur? Mulig det er bare feil med tastaturet, har havnet altfor mange ganger i driver installering looper med diverse kontroller og tastatur før. Hadde vært fint å prøve tastaturet ditt på en annen pc å se. Kan også nevne at det spesifikke tastaturet har et par sure reviews på nettet.
Kan hende det er en dårlig batch.
Vis hele sitatet...
Bare dette tastaturet det er problem med ja, laptopens eget tastatur fungerer perfekt, men det her er jo på jobb med dokkingstasjon og alt. Så det er ikke praktisk å bruke det innebygde.


Jeg fikk svar fra produsenten og som foreslo en nettside for testing: http://www.keyboardtester.com

Skal prøve ting i morgen så får dere høre om tastaturet endte i søpla eller ikke
Kan jo like fort være hw problem. Utslitt tastatur, fuktighet eller en halv pils i tastaturet. Sjekk dette først før du drar av deg håret i fortvilelse.
Prøv å sprut Electric Contact Cleaner på de tastene som ikke fungerer (ta av tasten)
Quite atrocious
Expialidocious's Avatar
Trådstarter
Ingen av triksene fungerte, så jeg endte med å rekvirere et nytt tastatur. Keyboard tester rapporterte null input på de tastene som ikke fungerer.
Jeg spiser ikke ved pulten min så såvidt meg bekjent er søl ikke et issue, men nå vet jeg ikke om en eller annen luring har vært her å sølt noe.

So.. det ble bare nytt tastatur på meg