Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2261
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt mdma nå 2 ganger på ca 2 uker. Tenkte å ture igjen ikveld, vil magien enda være der?

2-3 uker*
Sist endret av Veggen; 14. september 2019 kl. 15:31. Grunn: Slo sammen innlegg
den vil nok være der, men ikke som første gang og mulig det vil være en del tammere enn de andre gangene, sammelign den første på disse 2-3 ukene med den siste.

så til moralpreiken da, sry.. anbefaler lese litt om nevrotoksisiteten og hvor lang tid kroppen trenger for å regenerere seg mellom bruk så du ikke drar den for langt og må gå på lykkepiller resten av livet for å kompansere for nedsatt funskjon på serotoninreseptorene dine.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
den vil nok være der, men ikke som første gang og mulig det vil være en del tammere enn de andre gangene, sammelign den første på disse 2-3 ukene med den siste.

så til moralpreiken da, sry.. anbefaler lese litt om nevrotoksisiteten og hvor lang tid kroppen trenger for å regenerere seg mellom bruk så du ikke drar den for langt og må gå på lykkepiller resten av livet for å kompansere for nedsatt funskjon på serotoninreseptorene dine.
Vis hele sitatet...
Litt Off topic, men må bare spørre her istede for å lage en ny tråd..

Har en kompis som har brukt mye mdma oppigjønna tiderne.. litt for ofte har jeg fått inntrykk av. Han er nå bynnt på antidepressiva/lykkepiller så han kaller det. Kan det være pga hyppige mdma bruk? Det va første tanken så slo meg ivertfall da han fortalte det
Sist endret av esselte12; 14. september 2019 kl. 15:09.
Flere ganger på under en måned er en god oppskrift på å miste magien, få bivirkninger som nedstemthet/depresjon, dårligere konsentrasjon, søvnvansker, dårligere matlyst/apetitt, manglende motivasjon, nedsatt effekt/skade på serotoninreseptorene dine ++, og å generelt stikke kjepper i hjulene for seg selv og sitt eget liv.

Gjør deg selv, hjernen og kroppen din en tjeneste og vent flere måneder mellom hver gang.
Sist endret av Snilepisk; 14. september 2019 kl. 15:42.
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Litt Off topic, men må bare spørre her istede for å lage en ny tråd..

Har en kompis som har brukt mye mdma oppigjønna tiderne.. litt for ofte har jeg fått inntrykk av. Han er nå bynnt på antidepressiva/lykkepiller så han kaller det. Kan det være pga hyppige mdma bruk? Det va første tanken så slo meg ivertfall da han fortalte det
Vis hele sitatet...
folk får jo antidepressiva kasta etter seg for ingenting nå til dags og kan være mange grunner til at han får det, men joa, det er fult mulig han har brukt for mye/ofte og trenger det av den grunnen.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg svarer anonymt på denne, men jeg er en av de som har misbrukt MDMA. Jeg har ikke har noen varige mèn av dette. Følelser er mer enn bare noen nevroner oppe i hodet. Har man livet på stell og gode venner og familie rundt seg tror jeg det skal mer til for å bli deprimert resten av livet. Mulig jeg bare har hatt kjempeflaks.

Til TS: Magien vil forsvinne etterhvert ja. Kanskje ikke på 3 ganger, men hvis du fortsetter mønsteret, vil magien være borte veldig snart. Ingenting kan heller sammenliknes som den første gangen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg svarer anonymt på denne, men jeg er en av de som har misbrukt MDMA. Jeg har ikke har noen varige mèn av dette. Følelser er mer enn bare noen nevroner oppe i hodet. Har man livet på stell og gode venner og familie rundt seg tror jeg det skal mer til for å bli deprimert resten av livet. Mulig jeg bare har hatt kjempeflaks.

Til TS: Magien vil forsvinne etterhvert ja. Kanskje ikke på 3 ganger, men hvis du fortsetter mønsteret, vil magien være borte veldig snart. Ingenting kan heller sammenliknes som den første gangen.
Vis hele sitatet...
har misbrukt det mye selv, og fikk ikkeno merkbar langvarig depresjon av det. ingen nære som har betrodd seg til meg om at de har fått det heller, det jeg referer til er all forskning som er gjort på det.

skal nok en del til, men igjen så er alle forskjellige og det er ubenektelig at mdma ikke er nevrotoksisk, så vil heller informere om risikoen man tar enn å si "bare kjør på", som jeg er sikker på du skjønner.

(og helt off topic, men kudos for riktig bruk av anon posting!)
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har aldri misbrukt mdma slik som jeg gjør nå. Har vanligvis bare tatt det en eller to ganger i året.
Tester denne gangen her igjen ikveld og tar en langvarig pause etter det. Takk for svar.
Anonym bruker
"Snill Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Litt Off topic, men må bare spørre her istede for å lage en ny tråd..

Har en kompis som har brukt mye mdma oppigjønna tiderne.. litt for ofte har jeg fått inntrykk av. Han er nå bynnt på antidepressiva/lykkepiller så han kaller det. Kan det være pga hyppige mdma bruk? Det va første tanken så slo meg ivertfall da han fortalte det
Vis hele sitatet...

Ja. Et hyppig mdma bruk ødelegger hjernens naturlige lykke og gledeshormon fullstendig. X antall folk som blir deprimerte, også suicidal og tar livet av seg pga langvarig mdma bruk og null evne til å kjenne noe som helst livs og gledes og meningsfølelse.

Til ts vil jeg anbefale å ikke ta det. En gang annenhver eller hver tredje måned holder. Du kommer til å slite om du tar det så ofte som nå
Anonym bruker
"Snill Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
har misbrukt det mye selv, og fikk ikkeno merkbar langvarig depresjon av det. ingen nære som har betrodd seg til meg om at de har fått det heller, det jeg referer til er all forskning som er gjort på det.

skal nok en del til, men igjen så er alle forskjellige og det er ubenektelig at mdma ikke er nevrotoksisk, så vil heller informere om risikoen man tar enn å si "bare kjør på", som jeg er sikker på du skjønner.

(og helt off topic, men kudos for riktig bruk av anon posting!)
Vis hele sitatet...
Vell så tabu det er for menn å fortelle at de sliter så er ikke det at ingen har betrodd seg til deg om det noen indikasjon på om de har slitt eller ikke. Jeg kjenner personlig til 4 som har tatt livet sitt av mdma, nei ingen andre omstendigheter. Den ene av de var den gladeste feteste fyren ingen kunne ane var deprimert og suicidal, men i selvmordbrevet sitt skrev han om hvordan mdma og festinga var eneste som gjorde han levende og samtidig det som tok livet av han sakte men sikkert til han ikke orka mer. Han forlot barn og kone som heller ikke hadde merka hvor langt nede han egentlig var. Man blir god på å fake med en fasade
Magien blir borte fort, den kommer ikke tilbake igjen. Noengang, du kan ta så lang pause du bare vil, 10 år vil kanskje være en god pause. Ta det fra en som har gått på den smellen der. Men det hjelper jo ikke hva noen hadde skrevet her uansett
Anonym bruker
"Farlig Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor store doser tar du?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Første drop på 180-200, redoserer med 150-180 i drop eller nasalt. Kan gjerne snorte ny 100mg på slutten, men gjorde kun dette forrige gang
er navnet du har fått tildelt fordi du faktisk er stor som en spermhval..? om ikke så bør du virkelig sette deg inn i og revurdere hva du driver med her da dette både kan skade deg for livet, og at om du faktisk vil ha noe magi igjen til resten av ditt liv så er det du driver med nå å skylle det ned i dass.

må du absolutt ta mdma igjen så fort og i de dosene? ikkeno annet du kan ta for å ha det morro?
Som sagt over her, med de doseringene du driver på med så vil du nok merke bivirkninger rimelig kjapt. 1,5-2mg per kilo kroppsvekt er en fin tommelfingerregel å holde seg etter, å det med god grunn.

Husk å drikk vann (ett glass per time, spesielt hvis du danser mye) og litt frukt skader heller ikke.

Når det er sagt, ha en fin tur
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang jeg tok MDMA med en kompis tok vi 500mg hver. Dumme som vi var. Det var ikke planlagt. Vi hadde kjøpt inn 1g og hadde ikke noe forhold til mengde. Vi ante ikke rett og slett. Vi hadde droppet 2 ganger tror jeg, hvor jeg fikk den geniale ideen: «vi skal ikke bare ta resten da». Trolig fordi jeg kun var alene hjemme den ene kvelden og ville bli kvitt det.

Vel vel. Vi overlevde. Husker jeg så ned på mobilen min, den var helt hvit av lyset og jeg kunne ikke se/lese noen ting. Kort etterpå måtte jeg inn på dass for å gulpe/spy en gang. Tydelig tegn på at man har fått i seg for mye. Det var litt av en intens tur. Men også den beste turen jeg har hatt på MDMA. Tok vel MDMA 3-4 ganger til samme året med 1 måneds mellomrom, selvsagt MYE mindre dose.

Dette er 3 år siden+ nå og har ikke rørt MDMA siden det. Jeg har faktisk lyst til å ta det igjen, og kanskje man kunne gjort det til en greie en gang i året, men ikke oftere enn det. Fikk meg en liten stuck etter hyppig bruk i kombo med mye cannabis, men er helt fin og normal igjen nå
Jeg ødela meg selv på driten der tok rene krystaller ofte 2 helger på rad. 0.3-0.5 hver gang. Ble minst 2 ganger i mnd i ca 1 år.

Gikk fra å være normal til å ende opp med mega angst, innlakt på dps, ikke føle glæde kjærlighet eller motivasjon igjenn. Det har tadd 3 rusfrie år med behandlig å bli bra igjenn! Hold dere unna driten der, dere aner ikke!
Sist endret av alboo; 15. september 2019 kl. 02:07.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok 160mg drop og kanskje 200mg har jeg snorta. Har ca 100mg igjen, blir vel snorta opp det også straks
vel, alt med moderasjon. selv om jeg mange andre sikkert har pådratt seg permanent skade pga misbruk så betyr ikke det at det ikke kan brukes forsvarlig. altså oppi 1.5mg mdma per kg kroppsvekt, men veier u over 80kg så maks 120mg per kveld. og spar det til 4-6 ganger i året max, så varer "godteposen" lenge og kan berike liv mer enn den permanente skaden det kan gi.
Litt offtopic, men tar mdma brukere her på forumet det alene eller som oftest kombinert med alkohol? Ser for meg at kombinert med alkohol, blir bivirkningene endel værre.
Anonym bruker
"Snill Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Litt offtopic, men tar mdma brukere her på forumet det alene eller som oftest kombinert med alkohol? Ser for meg at kombinert med alkohol, blir bivirkningene endel værre.
Vis hele sitatet...
Bivirkningene har ingenting med alkoholinntak å gjøre. Det er mdma sin virkning som gjør skaden
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bivirkningene har ingenting med alkoholinntak å gjøre. Det er mdma sin virkning som gjør skaden
Vis hele sitatet...
Åja? Kroppen blir fortere og ytterligere dehydrert av samtidig inntak av MDMA og alkohol, lettere å overopphete. Ikke snakk om økt belastning på hjerte ved kombinasjon av en stimulant og en depressant samtidig. I tillegg demper MDMA og alkohol hverandre noe, så det er lettere å utvise dårlig dømmekraft og overdosere på den ene eller den andre.
Anonym bruker
"Snill Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Åja? Kroppen blir fortere og ytterligere dehydrert av samtidig inntak av MDMA og alkohol, lettere å overopphete. Ikke snakk om økt belastning på hjerte ved kombinasjon av en stimulant og en depressant samtidig. I tillegg demper MDMA og alkohol hverandre noe, så det er lettere å utvise dårlig dømmekraft og overdosere på den ene eller den andre.
Vis hele sitatet...
Nåja sånn sett absolutt! Trodde vi først og fremst diskuterte serotoninreseptorene og skaden mdma gjør på hjernen, men det ble enspora av meg skjønner jeg!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nåja sånn sett absolutt! Trodde vi først og fremst diskuterte serotoninreseptorene og skaden mdma gjør på hjernen, men det ble enspora av meg skjønner jeg!
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte først om fremst på generelle bivirkninger. Jeg har den forståelsen av at de fleste brukere er gjerne unge voksene som kombinerer dette med alkohol også skjønner de ikke hvorfor nedturen er så ekstrem dagen etter. Tar man dette alene, i fornuftige doser, kan man komme unna det omtrent uten bivirkninger.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tenkte først om fremst på generelle bivirkninger. Jeg har den forståelsen av at de fleste brukere er gjerne unge voksene som kombinerer dette med alkohol også skjønner de ikke hvorfor nedturen er så ekstrem dagen etter. Tar man dette alene, i fornuftige doser, kan man komme unna det omtrent uten bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Nei du kommer på ingen måte unna uten bivirkninger. Er pga sånne som deg jeg selv var ung og uførsiktig med mdma. Du må skjønne at det tar tid for mange som bruker mdma før skadene kjennes. Man hører alt for ofte om folk som ikke opplever nedtur o.l men det er bare de nyfrelste!
Sitat av alboo Vis innlegg
Nei du kommer på ingen måte unna uten bivirkninger. Er pga sånne som deg jeg selv var ung og uførsiktig med mdma. Du må skjønne at det tar tid for mange som bruker mdma før skadene kjennes. Man hører alt for ofte om folk som ikke opplever nedtur o.l men det er bare de nyfrelste!
Vis hele sitatet...
Du tok da vitterlig ikke i fornuftige doser slik som han sa?
Men ellers er jeg enig at flere burde være beviste på pausen man burde ta mellom hver gang, minimum 2-3 måneder.
Interessant lesning der flere mener at man kan få langvarige reseptorskader, mens andre mener det stikk motsatte. Hadde imidlertid blitt enda mer interessant om noen henviste til noen kilder for det ene eller det andre.

Når det skal sies, så virker det som MDMA er relativt harmløst om man tar lange pauser for hver gang og i moderate doser (da 80-130mg, alt ettersom vekt). Har valgt å kildre MAPS her, ettersom at de har pågående MDMA studier på både mennesker og dets farmakologiske egenskaper. Selv, så holder det med 1-2 turer i året at most. MDMA er en fantastisk opplevelse som fortjener jevne mellomrom mellom hver gang. Om slik bruk faktisk er skadelig i lengden hadde vært interessant å se.
Sist endret av Sopphuet; 15. september 2019 kl. 22:21.
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Interessant lesning der flere mener at man kan få langvarige reseptorskader, mens andre mener det stikk motsatte. Hadde imidlertid blitt enda mer interessant om noen henviste til noen kilder for det ene eller det andre.

Når det skal sies, så virker det som MDMA er relativt harmløst om man tar lange pauser for hver gang og i moderate doser (da 80-130mg, alt ettersom vekt). Har valgt å kildre MAPS her, ettersom at de har pågående MDMA studier på både mennesker og dets farmakologiske egenskaper. Selv, så holder det med 1-2 turer i året at most. MDMA er en fantastisk opplevelse som fortjener jevne mellomrom mellom hver gang. Om slik bruk faktisk er skadelig i lengden hadde vært interessant å se.
Vis hele sitatet...
et kjapt google søk ga noe fin lesning:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5871650/
https://maps.org/news-letters/v09n3/v09n3_4-5_.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4058674/
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Interessant lesning der flere mener at man kan få langvarige reseptorskader, mens andre mener det stikk motsatte. Hadde imidlertid blitt enda mer interessant om noen henviste til noen kilder for det ene eller det andre.

Når det skal sies, så virker det som MDMA er relativt harmløst om man tar lange pauser for hver gang og i moderate doser (da 80-130mg, alt ettersom vekt). Har valgt å kildre MAPS her, ettersom at de har pågående MDMA studier på både mennesker og dets farmakologiske egenskaper. Selv, så holder det med 1-2 turer i året at most. MDMA er en fantastisk opplevelse som fortjener jevne mellomrom mellom hver gang. Om slik bruk faktisk er skadelig i lengden hadde vært interessant å se.
Vis hele sitatet...


Relativt harmløst selve stoffet, men virkningen folk får av stoffet, kan føre til dårlige valg/negative handlinger som påvirker personen resten av livet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Relativt harmløst selve stoffet, men virkningen folk får av stoffet, kan føre til dårlige valg/negative handlinger som påvirker personen resten av livet.
Vis hele sitatet...
vi snakker om MDMA her, ikke alkohol, piller osv..

brukt forsvarlig er mdma en av de minst skadelige rusmidlene, og i forhold til andre rusmidler gjør folk lite dumme ting på mdma.

problemet med mdma er når folk ikke er opplyst og tar for mye, for lenge el kombinerer det med ting de ikke bør.
Sist endret av Munted Artist; 16. september 2019 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
vi snakker om MDMA her, ikke alkohol, piller osv..

brukt forsvarlig er mdma en av de minst skadelige rusmidlene, og i forhold til andre rusmidler gjør folk lite dumme ting på mdma.

problemet med mdma er når folk ikke er opplyst og tar for mye, for lenge el kombinerer det med ting de ikke bør.
Vis hele sitatet...
Jeg vet om mange jenter som har knullet folk i MDMA rus, å angret etterpå/tatt selvmord, bare for å si 1 eksempel. Er dette lite skadelig? Nei.
Mange som tar MDMA får dårligere effekt av andre stoffer etterpå, det er jo også en kjedelig bivirkning som ingen tenkte på der og da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Første drop på 180-200, redoserer med 150-180 i drop eller nasalt. Kan gjerne snorte ny 100mg på slutten, men gjorde kun dette forrige gang
Vis hele sitatet...
Fortsett slik, og det kommer til å gå dårlig. Sånn er det.