Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4710
God kveld, freakere

Jeg trenger å komme til bunns om hvorfor jeg fikk den blackouten jeg gjorde i går kveld.
Jeg startet omtrent 18:00 med pils og fortsatte med vors hos meg til omtrent 23:00. I løpet av den tiden drakk jeg 4 øl og ca. 60cl med whiskey. Jeg dro deretter videre på en strandfest i følge med 4 venner, og alt virket helt ok, selv om jeg var ganske full ..
Jeg tok med meg de siste 20cl av whiskeyen som jeg drakk på vei ned (omtrent 20 minutter).

Etter vi hadde gått litt rundt nede på stranda blandt alle folka svartner det for meg.
Jeg husker absolutt ingenting etter dette, men har fått fyllt inn litt av hva som skjedde av venner.

Jeg skal visst nok ha snøvlet ekstremt mye, plus at jeg hadde en kort periode på bakken hvor jeg skal ha skummet ut av munnen, mens jeg hyperventilerte.
Noe sånnt har aldri skjedd meg beruset kun av alkohol, og jeg har tidligere konsumert større mengder uten å støte på noen problemer. Noen av de jeg kjenner har foreslått eventuelle piller i drinken og lingnende, men jeg har hatt alt av drikke på meg til en hver tid.

Skal også da nevnes at whiskeyen var smuglet fra Tyskland (hvertfall som jeg fikk vite), men selges også i Norge. Den heter Famous Grouse, og jeg har drukket denne ofte før, men aldri som smuglergods.

Takk på forhånd for svar!
Såpekoker av rang
Etter en hel flaske whisky er det ned med rullgardina for min del i hvert fall.

Spiste du noe i forkant, da?
Sist endret av monoid; 1. mai 2012 kl. 23:41.
Trådstarter
Sitat av monoid Vis innlegg
Etter en hel flaske whisky er det ned med rullgardina for min del i hvert fall.

Spiste du noe i forkant, da?
Vis hele sitatet...
Jeg spiste en god middag rett før jeg startet, og jeg hadde hatt et jevnt inntak av vann gjennom dagen på forhånd. Jeg tok 2 Ibux 3 timer før første pilsen min, men det har muligens veldig lite å si. Jeg hadde også vært på jobb tidligere på dagen, og jeg er forkjølet.
Om du trenger å komme til bunns i hvorfor du fikk blackout:
-en hel flaske whisky + 4 øl.
sånn. Med mindre du har spist tom en matbutikk og veier 100 kg så ville jeg tro at det der kunne slå ut de fleste?? :/

EDIT: Du driver og skriver MENS jeg svarer her...
Forkjølet og sliten kan ha en større innvirkning. Jeg vet at personlig trenger jeg ikke fullt så mye alkohol om jeg er sliten og syk.
Sist endret av Makri; 1. mai 2012 kl. 23:46.
Trådstarter
Sitat av Makri Vis innlegg
Om du trenger å komme til bunns i hvorfor du fikk blackout:
-en hel flaske whisky + 4 øl.
sånn. Med mindre du har spist tom en matbutikk og veier 100 kg så ville jeg tro at det der kunne slå ut de fleste?? :/

EDIT: Du driver og skriver MENS jeg svarer her...
Forkjølet og sliten kan ha en større innvirkning. Jeg vet at personlig trenger jeg ikke fullt så mye alkohol om jeg er sliten og syk.
Vis hele sitatet...
Jeg er 1.90 høy og veier 100 kilo (plus / minus). Har alltid hatt en ekstremt tolleranse for rusmidler.
En hel flaske whiskey og øl? Alle kan blacke ut på det, om man ikke har veldig høy toleranse. Kanskje du drakk litt fort og. Jeg er iallefall full etter en sånn liten flaske med jack daniels.
*insert tittel her*
Jeg veier ca 85 kg er 1.73 høy og 70 cl med whiskey går bra for meg.... Får ingen black out i allefall...

On Topic: Var flasken åpnet da du fikk den eller var den forseilet?
Trådstarter
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Jeg veier ca 85 kg er 1.73 høy og 70 cl med whiskey går bra for meg.... Får ingen black out i allefall...

On Topic: Var flasken åpnet da du fikk den eller var den forseilet?
Vis hele sitatet...
Sørget for at den var ordentlig forseglet da jeg mottok den
Selvfølgelig skyldes dette bare at du har drukket for mye alkohol. At du har vært på jobb, og i tillegg er forkjølet svekker allmenntilstanden din. Du konsumerte en forholdsvis stor mengde alkohol, og selv om du veier 100kg så kan alkohol få denne effekten på deg.

For å ta mine egne erfaringer, så har jeg forholdsvis høy toleranse for alkohol, men støter fortsatt på kvelder der store deler kan være helt blanke. Det er fordi jeg har drukket for mye, spist for lite, er sliten etc. Det er en grunn til at eksamensfester alltid blir de verste, for eksempel.
-Syk og sliten
-Drikker store menger alkohol
-Blackout
Merkelig.. Definitivt piller i drikken din.
Du drakk ikke melk eller noe skikkelig fet mat så du skapte en blokkering for alkoholen i magen? All alkoholen ble kanskje tatt opp samtidig...
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Hvis du var dehydrert og på tom mage... og I TILLEG tok 2 paracet(!!!).. så er nok det hele greia ville jeg tro

Og du drakk 1 liter whiskey over veldig kort tid, hvertfall di 20cl, pluss 4 øl, pluss at du heelt sikkert har gått rundt og fått i deg mer alkhol rundt om i den tiden du har "blacka" ut, utover kvelden så er det fjort gjort at det blir litt mye noen ganger uten at det trenger og være dritt-i-drinken i bildet.. legg spesielt merke til at du tok 2 paracet foresten, heh

Kanskje lenge siden du har drekki og eller? ;O
Sist endret av deGrønne Skoger; 2. mai 2012 kl. 00:59.
Hadde noe lignende igår, jeg drakk bare et glass champagne, og ca 25cl Kalinka. Jeg ble kjempedårlig, og dro hjem. Jeg husker ingeting av turen hjem, det er helt svart for meg. I forhold til deg drakk jeg ingenting, og jeg hadde spist og drukket masse før festen.
Du har drokki for my, du va dritings.
Treng vel itj spekuler meir på det? enkelte....
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Hvis du var dehydrert og på tom mage... og I TILLEG tok 2 paracet(!!!).. så er nok det hele greia ville jeg tro

Og du drakk 1 liter whiskey over veldig kort tid, hvertfall di 20cl, pluss 4 øl, pluss at du heelt sikkert har gått rundt og fått i deg mer alkhol rundt om i den tiden du har "blacka" ut, utover kvelden så er det fjort gjort at det blir litt mye noen ganger uten at det trenger og være dritt-i-drinken i bildet.. legg spesielt merke til at du tok 2 paracet foresten, heh

Kanskje lenge siden du har drekki og eller? ;O
Vis hele sitatet...
Man blir ikke noe fullere om man har inntatt paracetamol mens man drikker. Eneste det gjør innvirkning på er større sjanse for leverskade, dog veldig liten.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Man blir ikke noe fullere om man har inntatt paracetamol mens man drikker. Eneste det gjør innvirkning på er større sjanse for leverskade, dog veldig liten.
Vis hele sitatet...
ironi over internett er ikke alltid like lett å forstå, men her var det vel det
Sist endret av Spirituell; 2. mai 2012 kl. 17:04.
Jeg ser ikke noe ironiskt..
Får blackout når jeg drikker relativt ofte, har merka at mengden alkohol før blackout ikke er den samme, noen ganger kanj jeg drikke betraktelig mere en vanlig uten å få blackout. Kommer vel litt an på dagsforma.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg ser ikke noe ironiskt..
Vis hele sitatet...
og I TILLEG tok 2 paracet(!!!) [...] utover kvelden så er det fort gjort at det blir litt mye noen ganger uten at det trenger å være dritt i drinken
Sist endret av Spirituell; 2. mai 2012 kl. 18:06.
Jeez som folk griner her. For å bidra med noe saklig, så bør du se over alle faktorer før og under inntak. F.eks.:
- Hvordan var formen? Syk, slapp, gira, nøytrall?
- Hvor fort drakk du?
- Spist mye/lite? Hva spiste du? Hvor mye drakk du?
- Tar du noen form for medisiner eller piller?
- Temperatur
Osvosv... Se på alle faktorer og sammenlign med tidligere erfaringer.

Synes det er festlig at samtlige skriver "OMGWTFBBQ DT R JO SEFF INGEN SOM HAR LAKT PILER I DRINKEN DIN!!!!" når du selv nevner i førstepost at kompiser hadde foreslott det, men selv er skeptisk til det.
Paracet/Ibux har jeg aldri merket noe til om jeg har tatt før jeg har drukket.
Om jeg er slite eller har spist lite har dette til tider resultert i latyerøige blackouts.
Er 1.90høy og veier litt i overkant av 100kg, og har alltid hatt en generell høy toleranse for alkohol, på mine bedre dager greide jeg liter med whiskey, en 6pk med øl før jeg begynnte å kjenne meg full.

Har dog 2 spesielle tilfeller hvor jeg blacket ut før festen hadde begynnt skikkelig.
Den ene gangen hadde jeg intatt lote mat over et forløp på omlring en uke (ferie), og på festen på lørdagskvelden blacket det før jeg før hadde tømt det første glasset med vin. Andre gangen var det jobb m/ overtid en uke, og jeg var generellt sliten i hele kroppen. Endte med at de andre på festen fant meg sovende på dass, etter å ha drukket 2 øl.

Forljølelse svekker også kropen, som nevnt over, og toleransen blir mindre..
Trådstarter
Det viser nå faktisk at jeg har fått én pille med ecstasy i flasken jeg hadde med meg, og han som gjorde det tilstår at han gjorde det for å se hvordan jeg ville tåle og reagere på stoffet.
Selv har jeg lite peiling på MDMA og dets virkning, men det funket da tydeligvis.
Sist endret av Airo; 3. mai 2012 kl. 12:16.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Airo Vis innlegg
Det viser nå faktisk at jeg har fått én pille med ecstasy i flasken jeg hadde med meg, og han som gjorde det tilstår at han gjorde det for å se hvordan jeg ville tåle og reagere på stoffet.
Selv har jeg lite peiling på MDMA og dets virkning, men det funket da tydeligvis.
Vis hele sitatet...
En kar innrømmer å ha putta ecstacy i drikka di, og du anmelder han ikke for det? Du sa at du lå og skumma rundt munnen også, det høres jo ut som at du var døden nær, og det er jo drapsforsøk.
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
En kar innrømmer å ha putta ecstacy i drikka di, og du anmelder han ikke for det? Du sa at du lå og skumma rundt munnen også, det høres jo ut som at du var døden nær, og det er jo drapsforsøk.
Vis hele sitatet...
Vil si jeg har fått min hevn ..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Airo Vis innlegg
Vil si jeg har fått min hevn ..
Vis hele sitatet...
Hva gjorde du da?
Hvis du spiste ecstasy må du jo ha følt deg veldig ruset?
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva gjorde du da?
Vis hele sitatet...
Du kan jo lure
Sitat av Airo Vis innlegg
Du kan jo lure
Vis hele sitatet...
credz du er gærn man