Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4321
Heia! Laget et bilde i Photoshop jeg har lyst til å skrive ut, men vet ikke hvordan jeg skal dele opp å printe på best mulig måte? Slik at størrelsene blir rett
Hvor stort skal sluttresultatet bli, og hva mener du med å «dele opp»?
Oppsøk lokalt trykkeri.
Du nevner desverre litt lite om hva du skal ha opp, hvor stort bilde du skal printe ut.

Du kan utføre en raster på bildet ditt (finnes fler programmer som utfører dette for deg). Her får du X antall A4 ark som du kan henge opp ved siden av hverandre, for deretter å få ett stort bilde dog blir litt uklart på avstand. Jeg tok ett bilde av dama, og fikk raster`t dette opp i 24 A4 ark som jeg hang opp i taket over senga (Bildet var egentlig ganske flott, men hun syns det var litt creepy så det gikk fort ned igjen..)

Som Arcadia sier, Hvis du har bilde i god kvalitet, oppsøk allkopi, Japan Photo etc for å printe ut bilde ditt. Da kan du få det enten på aluminium, lerret (som du kan henge opp) eller på annen trykt flate.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er det Rasterbation du tenker på?
Teknikken går ut på å skrive ut bildet over flere A4 ark og så lime/teipe disse sammen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Er det Rasterbation du tenker på?
Teknikken går ut på å skrive ut bildet over flere A4 ark og så lime/teipe disse sammen.
Vis hele sitatet...
Husker dere rasterbation tidene?
Det tok jo helt av både i tråder her inne og bla på TG.
I mitt fotoprogram heter denne funksjonen "Poster". Verdt å se etter i menyen.