Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 14128
Jeg skal snart på innenlands flyreise, er det noe problem å ta med noen ferdigrullede jointer i håndbagasjen?
Det kan gå bra, men ville ikke tatt sjangsen. En hund som var ute og snuste ville nok kjent det på lang vei, selv om de ikke bevisst går etter folk på innenlandsreiser. Er vel ikke verdt å risikere så mye for noen jointer?
Sist endret av Bothrops; 8. desember 2015 kl. 18:51.
flere jeg kjenner har gjort dette(eller lignende), og det har gått bra med de. når det er sagt ville jeg ikke prøvd dette selv, sjansen for å bli tatt er absolutt der. så det kommer vel an på hvor risikovillig du er.
Har tatt med meg brunt flere ganger på innenlandsreiser, ikke noe problem. Jeg ville ikke hatt det i bagasjen, men heller et sted hvor du lett kan kvitte deg med det om nødvendig. Jeg pleier å pakke det inn og legge det i bokseren gjennom sikkerhetskontrollen, og legger det bare i jakkelomma etterpå. Da er det bare å kaste det i søpla eller noe dersom du mot formodning skulle se en politihund.

I ditt tilfelle kan du jo f.eks legge de i noe ala dette først.
Hvis du ikke skal ha så mye med deg så kan det være en mulighet å ha det i en lett tilgjengelig lomme sånn at du bare kan svelge det hvis du skulle føle at du holder på å bli tatt. På utenlandsreiser til steder jeg vet det kan være vanskelig å ordne på, så pleier jeg å kjøre denne taktikken:

Sørger for å ha brunt. Former klumpen så den ligger fint i underleppen som en tykk lang snus når jeg går igjennom tollen. Ellers har jeg den i lommen med hånden på en sånn mate at jeg kan plukke klumpen rask uten at det ser ut som jeg fomler etter noe i lommen før jeg må svelge. Har aldri måttet svelge, men hvis jeg skulle være i nærheten av å bli tatt så slipper jeg den ned i halsen og svelger.

Når det er sagt så er det egentlig en alt for stor risiko i forhold til hva man får i gjenn for det. Så tenk deg om to ganger før du utsetter deg for den risikoen.

Edit: glemte å si at jeg har ganske grei plass under leppen og tillegg bart, så det er vanskelig for andre å se at jeg gjemmer noe der
Sist endret av Krapylet; 8. desember 2015 kl. 19:27.
eda
Trådstarter
27 1
Hva om man pakker det inn i aluminium eller et glass med kaffepulver som jeg har hørt om. Er bare snakk om tre jointer, maks 0,8g brunt
Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at hunder lukter ganske lett igjennom aluminiumsfolie og kaffe
Ja, det vil som oftest gå fint. Om risikoen er verdt gevinsten? Nei.

På en flyplass vil det ofte være narkotikahunder. Disse forsøker for det meste å stoppe innførsel til landet, men at det går gjennom fellesområder hvor innlands flyreisende er nok helt sikkert. Med andre ord er sannsynligheten for "uflaks" mangedoblet iforhold til normalen.

EDIT: Narkotikahunder kan lukte det aller meste. Det inkluderer også ting som er flere ganger vakumpakket, og også lagt i eventuell kaffe som noen nevner.

Likevel er narkohunder ikke alltid "på jobb" i hodet sitt, og kan gjøre feil. Har selv opplevd to ganger å ikke bli markert. Den ene gangen var det under 5 min siden siste joint, og jeg hadde noe smått i lommen også.
Sist endret av Crabman; 8. desember 2015 kl. 20:37.
0,8 er en liten klump. Ville heller gått for snustrikset. Tryggere siden det er lettere å kvitte seg med
Ekspert på påstander
Lage mekk av brunt og rulletobakk, putte mekket inn på rulletobakkpungen full av rulletobakk? Legg på jakkelomma Di og kle som en bondetampe. Hvis du lukter fjøs og rullings, så funker det fett også.

Lag 1 Cityjoint, behold bomullfilteret og legg på en røylpakke med ca 15-17 sigg igjen? Legg pakka inn i jakkelomma og tar gjerne en sigg rett før sikkerhetskontrollen?
En kompis av meg tok med noen G med weed på innenlands flyreise, men ikke i håndbaggasjen. Ifølge han scannes håndbaggasjen, men ikke baggasjen som legges i lasterommet. Hasj/weed vil vel dog ikke dukke opp på scanning av baggasje uansett? Flytter selv til storbyen om ikke lenge og har en kjempegod (og dyr) grinder jeg gjerne vil ha med meg. Er det straffbart å bli tatt med en grinder med spor av cannabis i?? Eller bør jeg heller droppe det å kjøpe en ny grinder?
Sitat av Stalin123 Vis innlegg
En kompis av meg tok med noen G med weed på innenlands flyreise, men ikke i håndbaggasjen. Ifølge han scannes håndbaggasjen, men ikke baggasjen som legges i lasterommet. Hasj/weed vil vel dog ikke dukke opp på scanning av baggasje uansett? Flytter selv til storbyen om ikke lenge og har en kjempegod (og dyr) grinder jeg gjerne vil ha med meg. Er det straffbart å bli tatt med en grinder med spor av cannabis i?? Eller bør jeg heller droppe det å kjøpe en ny grinder?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig scannes bagasjen som legges i lasterommet. Nei, det er ikke straffbart med en grinder som inneholder spor. Si du fikk grinderen av en kamerat, planen din er å kverne pepper. Ellers kan jo vaske den.. Er jo også en mulighet. En kompis av meg tok med 30 gram weed teipa under balla på flyet, betyr ikke at det er trygt.
Sitat av Stalin123 Vis innlegg
Er det straffbart å bli tatt med en grinder med spor av cannabis i?? Eller bør jeg heller droppe det å kjøpe en ny grinder?
Vis hele sitatet...
Vaskes med http://nettbutikk.fosen-tools.no/use..._KEMETYL_1.jpg (Fås på Bygg-butikker som selger maling, FellesKjøpet, Biltema o.l.), unødvendig sjangs å ikke rengjør brukerutstyr når man skal på fly =)

Til TS, this:
Sitat av Krapylet Vis innlegg
Sørger for å ha brunt. Former klumpen så den ligger fint i underleppen som en tykk lang snus når jeg går igjennom tollen
Vis hele sitatet...
Svelges om du ser fare.
Er det noen som vet om røntgenmaskinen vil vise forskjell på en snusboks fylt med løssnus og en snusboks fylt med hasj?
Sånn som jeg har skjønt det så plukker røntgenmaskinene ut ting etter hva de er laget av. Og siden hasj er organisk vil jeg tro at det har samme farge på scanneren som et eple.
Send det i posten vel?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Odd Vis innlegg
Er det noen som vet om røntgenmaskinen vil vise forskjell på en snusboks fylt med løssnus og en snusboks fylt med hasj?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, snus er en relativt uniform masse med en viss konsistens. Hasj er hardt komprimerte klumper med definerte kanter.
Man vil se mellomrommene mellom klumpene og at de har en annen konsistens.
Jeg har alltid med med små mengder når jeg er på reise. Både innenlands og utenlands. Tar med meg slik at jeg har til mitt daglige behov som er på 0.5-1 g pr.dag. Men prøver å ikke overskride 5g.

Jeg bruker batteriholderen i headsettet mitt å lagre dette i, mens jeg bare har headsettet slengende rundt halsen igjennom kontrollen.

Alternativt har jeg det også i munnen for rask mulighet til å svelge unna om jeg skulle bli stoppet.

Har ved 1. anledning blitt stoppet med shitten i headsettet uten at de fant det der (ca rett over 1g). Hunden markerte på håndbagasjen min.

Ellers har jeg passert flere hunder som ikke har markert.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Selvfølgelig, snus er en relativt uniform masse med en viss konsistens. Hasj er hardt komprimerte klumper med definerte kanter.
Man vil se mellomrommene mellom klumpene og at de har en annen konsistens.
Vis hele sitatet...
sant!
Men det er jo ganske mye forskjellig snus også da. Vil si at det er ganske stor forskjell på en boks med tørr ettan løs og en boks med hardpakket fersk röda lacket.


jeg har ved et par anledninger svelget 10g , fordelt i 2 klumper, som jeg pakker godt inn i plastfolie og så et par kondomer. Kan vel ikke si at det er å anbefalle, men jeg føler meg tryggere og er kald is gjennom tollen. Litt ekkelt kanskje, men syns det er verdt det.
Sist endret av Odd; 9. desember 2015 kl. 13:41. Grunn: skrivefeil
0 stress og ta med innlands, flydd 150 ganger med GHB i en cola flaske rett i baggen, aldri blitt tatt!
er det noe problem å ha med eccstay i bagasjen, ikke håndbagasjen, men bagasjen som blir sendt videre på innenlandsreiser?
Alltid en liten risk, men går nokk helt sikkert fint ! Som sagt har hatt med en del innlands både i bagasje og under ballan, gått bra 100% av gangene !
Har hatt med meg sitt på innenlandsreiser å har aldri opplevd narkohunder eller virkelige seriøse kontroller så ville tatt noe av dette som sies med en klype salt, men man vet jo aldri. Posten derimot har blitt meget mer nøye på både innenlands og utenlandspost!

Har egentlig opplevd hund en gang. og da kom jeg fra roskilde, ble jo selvfølgelig luket ut pga av lukt, men "hadde" ingenting på meg så slapp unna-

(Hadde en femmer med sopp i bunn av soveposen i sekken da som ikke ble funnet :P )
Sist endret av susiserken; 11. desember 2015 kl. 00:50.
helt sant at det ofte er tollkontroll med hund osv. Men av alle de årene jeg har jobber på flyplassen, har jeg aldri sett tollkontroll i innenlands avgangshall. Og sikkerhetskontrollen ser ikke etter droger. Så vil påstå at du vil være like safe der som alle andre plasser as.
Sitat av Zarni Vis innlegg
helt sant at det ofte er tollkontroll med hund osv. Men av alle de årene jeg har jobber på flyplassen, har jeg aldri sett tollkontroll i innenlands avgangshall. Og sikkerhetskontrollen ser ikke etter droger. Så vil påstå at du vil være like safe der som alle andre plasser as.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette jeg mener å, er nok større sjanse for å bli stoppet på f.eks oslo s hvor politiet opererer med hunder oftere.
Fritidsinteressert
ragerocket's Avatar
19 5
Nå har de faktisk begynt å sjekke etter dop på tilfeldige tester gjennom sikkerhetskontrollen da. De drar en papirlapp over plasser på kroppen din og kjører den i en maskin for å søke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ragerocket Vis innlegg
Nå har de faktisk begynt å sjekke etter dop på tilfeldige tester gjennom sikkerhetskontrollen da. De drar en papirlapp over plasser på kroppen din og kjører den i en maskin for å søke.
Vis hele sitatet...
Nei, dei sjekker etter rester av eksplosiver.
http://www.dinside.no/934415/naa-kom...keldetektorene

Paranoia er fin bil.
Hva vil dere tippe sannsynligheten er for å bli tatt med noen jointer på innenlandsfly? 1 til 5? 1 til 10?
Dersom man blir tatt, vil de da ta det fra deg og så anmelde deg, men får man fly etter dette, eller hva skjer med flybilletten/flyet man skal ta?
Sitat av 10:32 Vis innlegg
Hva vil dere tippe sannsynligheten er for å bli tatt med noen jointer på innenlandsfly? 1 til 5? 1 til 10?
Dersom man blir tatt, vil de da ta det fra deg og så anmelde deg, men får man fly etter dette, eller hva skjer med flybilletten/flyet man skal ta?
Vis hele sitatet...
Er jo umulig å si noe eksakt om sannsynligheten for å bli tatt,men den er liten.Har reist flere titalls ganger innenlands med hasj,benzoer å andre ting.Har alltid bare putta det i kofferten,aldri møtt på verken bikkje,snut eller tollere.