Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1784
Har satt opp en ny nettside for noen jeg jobber sammen med, som snart skal legges ut. Den er bygd i Drupal, og temaet er basert på Bootstrap. Kan ikke endre så mye på utseendet (da de som skal ha siden er fornøyd), men tar gjerne i mot tips og konstruktiv kritikk. Registrering er åpen, så det er mulig å lage en konto om du ønsker for å teste.

Blir veldig glad for tilbakemelding på CSSen, og hvordan jeg kan gjøre denne bedre (da jeg ikke er så flink på det), og tips til hva jeg kan gjøre for at skjemaet som brukes til oppretting av prosjekter/grupper skal bli penere og mer oversiktlig (for sistnevnte må du lage bruker). I tillegg blir jeg veldig glad om noen vet hvorfor jeg får feilmelding i konsoll på Jquery - etter at jeg flyttet siden til serveren den ligger på nå, fungerte ikke JQuery (som skal ligge i temaet/drupal som standard). "Fikset" dette ved å legge til JQuery i head, men det er fortsatt en feilmelding i konsoll, i tillegg til at det strengt tatt ikke skal være nødvendig å legge til denne en ekstra gang.

Siden finner dere på http://vbaexamples.win (midlertidig URL).
På min skjerm (17 tommer, 1920-1080) må man skrolle litt for å se forsiden. Syns det så litt billig ut.
Samme til meg på min 24" skjerm, man får ikke opp hele bildet. På "Massive Open Network" boksen har du presset inn tre setninger, jeg ville kuttet dette ned til en, minst to setninger. Når man trykker seg videre blir sidene veldig tomme/nakne. Ser heller ikke helt greia med litt norsk og litt engelsk fordelt utover siden. Bildene på startsiden ser man også er strukket ut for å passe inn i sirklene, så jeg ville jeg ha tatt nye bilder/prøvd å fikse litt på disse.

Som #Antimatter08 nevner så får man litt følelsen av at siden er billig. Bakgrunnsbildet ville jeg også personlig hatt i en del høyere oppløsning.
Takk - skal høre med de angående setningene og bakgrunnsbildet. Alt av UI er vel engelsk - det er vel bare noen av gruppene/prosjektene de har lagt inn hvor de har brukt norsk. Eller har jeg glemt meg en plass? Forsøkte å justere litt på forsiden nå - kom gjerne med flere forslag!
Tror jeg også ville ha droppet den svarte bakgrunnen på teksten. Kanskje også dusa ned bildene av meneskene og heller hatt en slags rollover funksjon på de.
Går greit å navigere seg rundt, men siden faller ikke pent på øye, spesielt ikke forsiden.
Du burde komprimere bakgrunnsbildet. Tok 30 sek for meg å laste ned siden på en shitty (men ikke unormal) connection. Generelt er det et eller annet som gjør siden litt tung? Tok 5-10 sek å loade de forskjellige sidene man finner i menyen, uten at jeg ser noen grunn til det.

Om du ikke vil fjerne den sorte bakgrunnen på teksten, vil jeg ihvertfall anbefale å legge på litt padding. Ser litt rart ut at bakgrunnen slutter nøyaktig der bokstaven slutter.

Edit: Ah, det var noe spesielt dårlig med forbindelsen min. Men lagger bittelitt på første bg-bilde. Burde klare å holde det på 500kb hvertfall. Selv bruker jeg photoshop og save for web, men vet det finnes online-løsninger for å komprimere bilder.
Sist endret av Chronic420; 27. november 2017 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en smule stort ja - tar ca. 1.5mb. Jeg kan ikke bak-frem på bilderedigering, så skal høre med hun som lagde bildet angående paddingen, er enig i at det hadde vært bedre!
Du kan lett halvere ant. mb på bilde bare ved å åpne det i foreksempel photoshop for så å velge save for web.
Om mulig ville jeg ha prøvd å få til et mere helhetlig utrykk på portrettene (att de ser samme vei, samme bakgrunn) og også att de har en funksjon ved mouse over. Mener også fortsatt att du bør fjerne den sorte bakgrunnen på teksten
De testet vel helt uten sort bakgrunn tidligere, og da ble de veldig "usynlige" mot bakgrunnen - de ønsker "fokus" på tags. Men en ide kunne jo vært opacity tilsvarende det som brukes på lenkene til høyre kanskje. MouseOver tror jeg blir for avansert for min del på bildet, all den tid elementene flytter på seg ut fra oppløsningen/enheten til bruker.
Kan ikke noe om Drupal, men jeg ser du har portretten og teksten som en del av bilde. Er det ikke mulig å ha disse i seperate lag? med en bakgrunn som bare består av det space bilde og som endrer seg dynamisk etter skjermoppløsning?
Jo, det i seg selv er ikke noe problem. Men jeg er ikke flink nok med CSS til at jeg greier å få disse bildene til å bevege seg "riktig" ifht. hverandre, så da ender de opp både her og der.