Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5547
Da har jeg nettopp sett ferdig den såkalte "troll" filmen som gikk på nrk1 ikveld.
Akkurat i det filmen startet kom det opp tekst som tilsa at dette var 100% ekte + at de ved hjelp av en litt "komisk" pressekonferanse Jens Stoltenberg holdt i 2010 påpekte dette igjen.

- Det finnes troll i Norge var noe jeg fikk inntrykk av, og nesten trodde når jeg så denne filmen.. helt til det kom en kjent skuespiller inn.

Spørsmål:

- Har de lov til å fremstille/si at innholdet i filmen (er) som 100% ekte, når det er ren fiction? Og er dette lovlig?
Sist endret av akineton; 31. mars 2013 kl. 01:14.
Vel, religion er jo lov i Norge, så hvorfor ikke?
Sitat av akineton Vis innlegg
Da har jeg nettopp sett ferdig den såkalte "troll" filmen som gikk på nrk1 ikveld.
Akkurat i det filmen startet kom det opp tekst som tilsa at dette var 100% ekte + at de ved hjelp av en litt "komisk" pressekonferanse Jens Stoltenberg holdt i 2010 påpekte dette igjen.

- Det finnes troll i Norge var noe jeg fikk inntrykk av, og nesten trodde når jeg så denne filmen.. helt til det kom en kjent skuespiller inn.

Spørsmål:

- Har de lov til å fremstille/si at innholdet i filmen (er) som 100% ekte, når det er ren fiction? Og er dette lovlig?
Vis hele sitatet...
Uff!! Dette var lumpent gjort. Jeg hadde selv blitt ganske frustrert hvis jeg også hadde blitt holdt sånn for narr!
Sist endret av OberstApfel; 31. mars 2013 kl. 01:19.
Trådstarter
78 3
Sitat av krJo Vis innlegg
Vel, religion er jo lov i Norge, så hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Men så er tingen med religion at det handler om tro.
Her sier de rett ut at det er fakta det at troll finnes i Norge.

Kjenner jeg blir ekstra frustrert når faktisk selveste nrk1 sender en slik film
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ikke ulovlig å juge.

Det sagt så sier det seg selv at når det er en spillefilm så er alt innholdet implisitt skuespill og fiksjon.
Sist endret av nso; 31. mars 2013 kl. 01:27.
Vet ikke om du er seriøs.. Men filmen vant en pris for beste animasjon, så det sier litt..
Du trodde nesten det fantes troll i Norge når du så denne filmen? Da tror jeg du er relativt på overtid av hva du burde ha som leggetid..


Forøvrig så er filmen en komedie, og ikke en dokumentar. Ergo så skal du ta det som blir sagt/skrevet i filmen deretter.
Sist endret av KarlsenK; 31. mars 2013 kl. 01:29.
Folk flest skjønner att det er en film. Personlig syntes jeg det er en ganske morsom film, så jeg ser virkelig ikke noe problem med det. Dette er tross alt ikke USA.
Jeg husker ikke
96 8
men så er det jo den faktoren at det fines troll i norge.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Wow at folk som deg TS faktisk lurer på om det er ulovlig å si en ting i en film som ikke stemmer på ordentlig..
Hadde vel blitt rimelig oppstyr rundt The Blair Witch Project og Paranormal Activity når de kom ut hvis slike filmer var ulovlig.
Sitat av akineton Vis innlegg
Men så er tingen med religion at det handler om tro.
Her sier de rett ut at det er fakta det at troll finnes i Norge.

Kjenner jeg blir ekstra frustrert når faktisk selveste nrk1 sender en slik film
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke hørt om religiøs propaganda. Så en film på skolen som Jehovas Vitner har produsert hvor de sa at Jehova hadde skapt jorda, universet og alt perfekt. Jehova var geniet bak vannmolekylstrukturen og mange andre fantastiske naturvitenskapelige fenomener som Jehova tydeligvis har nøye planlagt. Det betyr ikke at de bryter en lov ved å lage en film om dette.