Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1340
Hei freaks!

Dette blir min første post i UE seksjonen, og er igrunn litt usikker på om dette går under UE..

Lurer på om noen har hørt om Batterie Dietl? Det ligger i Nord-Norge, rettere bestemt Steigen. Batteriet har utsikt rett over fjorden mot Lofot-veggen. Her sto det i alt 3 Adolfkanoner, det var i utgangspunktet meningen at det skulle stå 4 stk der, men den ene sank under transport. Kanonene er i dag fjernet.

Så til det som er litt mer spennende, sakset fra Wikipedia:
Det eksisterer per i dag(2012) rom i festningen som ikke er blitt funnet, det sies eksempelvis at sykestuen på festningen ble murt og gravd igjen når tyskerne innså at krigen var tapt uten at man i senere tider har funnet ut hvorfor dette ble gjort. Dette rommet eller "delen" av festningen har aldri blitt funnet grunnet at den lå uavhengig plassert i forhold til Batteriet selv og at man derfor ikke har noen utgangspunkt i hvor man skulle kunnet starte letingen, man vet heller ikke hvor stort det var eller hvor dyp inngangen lå i forhold til bakkenivå. Det har vært sagt at enkelte innbyggere i Steigen har vært i besittelse av en rekke gjenstander fra festningen, men om originale tegninger og konstruksjonsmodeller kan ha vært blant disse er det ingen som vet. Om originale tegninger eller konstruksjonsmodeller i det hele og det store eksisterer i dag vet man heller ikke.
Vis hele sitatet...
Noen som har utforska plassen? Grunnen til at jeg spør er for å finne ut om det er vits å utforske plassen noe. Skulle tro at de som driver museet har leita seg grønn etter disse rommene.

Jeg har stått i kanonstillingene der 2 ganger tidligere, da jeg har nær slekt der, men da i litt yngre alder og ikke helt i utforskningsmodus. Og nå skal jeg og samboeren min opp dit for å besøke slekta, så tenkte å vise henne litt naturen og landskapet, og da faller det jo naturlig å stikke dit en tur.