Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 11454
Er det noen som vet om denne stasjonen muligens skal tas i bruk igjen? Er det noen andre enn meg som har lagt merke til arbeiderne der nå den siste tiden og både julenissen som har vært der og julelysene? Er det vanlig at dette blir satt opp?

- Ragz
Jeg har ikke sett arbeid der før men har sett reklame osv tidligere. Går ut ifra at nissen og lysene også er reklame. Tror ikke denne skal tas i bruk igjen, da dette ville bli informert om i media osv.
Perrongene var for korte allerede i 1985 da den ble stengt (ca). Da er den neppe lang nok i dag. Trikken (banen) måtte ha flyttet seg 2-3 ganger for at alle skulle kunne komme av, eller at folk måtte bevege seg til andre deler av vognsettet for å komme av. Og i dag kjører man flere vognsett hvor det ikke er mulig å gå mellom. Det ville bli et tidssluk uten like bare for å et stopp noen få hundre meter unna Majorstua. Vil aldri skje.
Har vært mye opplyst reklame osv der før som sagt litt over. Tviler også på at den skal tas i bruk.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Den kommer aldri mer til å bli tatt i bruk som "Valkyrien T", det er helt sikkert.
Men "lokalet" ligger jo der, og de siste årene har det vært vanlig at ulike former for reklame henger der.

Det som kan bli litt intressant er hva de har tenkt å gjøre hvis planene på å bygge om Majorstuen T ligner noe av de forslagene som har kommet frem.
Det snakkes fremst om å flytte hele stasjonen inn under bakken, og ha ut- og innganger under Majorstuen-krysset slik at det blir enklere å samkjøre overganger mellom t-bane, trikk og buss.
Selve stasjonsbygget og deler av tilhørende områder vurderes solgt.

Poenget mitt er at hvis hele stasjonen flyttes østover, og en moderne 6-vogns stasjon krever plattformlengde på ~103m er man plutselig veldig nære Valkyrien T. Den gamle oppgangen er for lengst "korket igjen", men det er ikke helt utenkelig at noe av den gamle bygningen (hvis man kalle det det) tas i bruk på en eller annen måte.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Den gamle oppgangen er for lengst "korket igjen".
Vis hele sitatet...
tror det går ann å komme seg ned til stasjonen via Valkyrie grill og pizza
Jeg var der for et par mnd siden i regi av Infrapartner, som har driften og vedlikeholdet av t-banen og trikk i Oslo. Stasjonen vil aldri bli tatt i bruk fordi; stasjonen er kurvet, profilen er alt for smal og alt for kort. Den ligger desuten for nære majorstuen til at det er noe hensikt i å bruke den. Det er satt opp blått lys der inne nå, som er det eneste som er der i tillegg til noe el-matriell. Spør du kebabduden som har lokalet over stasjonen veldig pent så slipper han deg nok ned. 2 dører som må låses opp, og kebabsjappa har lager rett ned i trappa på vei ned til stasjonen.

Personlig syns jeg stasjonen er pen til tross for dagens tilstand. Syns kanskje de kunne vasket den og malt den opp igjen for morroskyld og ha dukker som står der med 70-80talls klær. Dette er ikke noe komunen hadde invilget penger til, men f.eks en kunstklubb elns, hva vet jeg xD

Men jeg syns det var artig å stå der i mørket med en lommelykt og tenke på hvordan folk stresset opp og ned de trappene for 30 år siden, og hvordan ståa var der. Nå er det helt dødt. Det jeg syns er spennende med UE.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
tror det går ann å komme seg ned til stasjonen via Valkyrie grill og pizza
Vis hele sitatet...
Det var "korken" jeg siktet til
Og ja, jeg kjenner til den noe store "potetkjelleren" hans
Stasjonen brukes som test-"stasjon" for skilter og andre ting. Og en skjelden gang som en svær reklameplakat. Skjer nok ingenting stort der før den nye stasjonen bygges om ørten tiår
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
10 0
Kult at folk gir bra respons!
Jeg skjønte jo etterhvert at det var julebelysning og at det var i sammenheng med jula. Men blei så nyskjerrig når de gikk rundt der i mørket og arbeida med noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har sett han ene som jobber på Valkyrien gate kjøkken gå ned en dør ved siden av inngangsdøren. Alt jeg så var en trapp ned. Tror ikke det har så mye med t-bane stasjonen å gjøre men... jaja.

Har også sett nissen! Jeg hørte noe om at det kanskje skulle bli et t-banestopp i Bogstadveien (underskriftskampanje), men tviler på at det blir det.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg har sett han ene som jobber på Valkyrien gate kjøkken gå ned en dør ved siden av inngangsdøren. Alt jeg så var en trapp ned. Tror ikke det har så mye med t-bane stasjonen å gjøre men... jaja.
Vis hele sitatet...
Tro om igjen, du
Selve kebabsjappa var jo nedgangen til t-banen når den var der.. Så har vel alt med t-bane stasjonen å gjøre
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har vært på Valkyrien t-banestasjon i det siste? Eller Volvat? Hvordan kom dere dere dit i så fall? Jeg har nylig blitt svært interessert i ue. Først var det mentalsykehus som fenget mest, men nå er det i tillegg til gærnehjem som jeg kaller det nedlagte t-banestasjoner, gamle, forlatte bygårder og den type ting. Jeg har utrolig lyst til å besøke Valkyrien og Volvat t-banestasjoner, men må være på lovlig vis. Jeg tør ikke løpe gjennom tunnelen. Ikke bare er det ulovlig, men kan jo være farlig også. Vet aldri når det kommer et arbeidstog. Og skulle man bli påkjørt er det ikke bare eget liv man risikerer å ødelegge.

Elisenberg togstasjon er også en drøm, men den er nok uoppnåelig. Skulle ønske jeg visste om den før, jeg jobbet nemlig lenge på Lysaker og hadde jeg visst om Elisenberg da skulle jeg ihvertfall sett nøye ut av vinduet i stedet for å sove. Må ta en titt neste gang jeg kjører tog forbi der.

Tror uansett det er mer å utforske på Valkyrien. Den som er mest forlokkende.
Var å filmet der med at par andre freaks for et par år tilbake. Vi søkte til tbaneverket og filk innvilget søknaden. Vi ble vist rundt av en representant fra jernbaneverket tror jeg å huske
Du har ikke link til videoen? Fant jo en video her på forumet, husker ikke om det var din, men den var ikke åpen for mobile enheter og jeg bruker iPad.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nå blir denne nedlagte holdeplassen et sentralt sted i en ny serie som blir spilt inn.

http://www.dagbladet.no/2015/10/27/k...rdin/41695206/
Valkyrien T har jo også vært brukt for evakuering eller i tilfeller med feil på t-banen hvor det blir fullt på Majorstuen. Dog ikke som "ordinær" stasjon, men for å få tømt vognene før de returnerer.
Valkyrien T-banestasjon blir nå brukt til innspilling av en ny NRKserie kalt Valkyrien. Innspillinger pleier å være der om kvelden, når T-banen ikke går. Av og til er det innspilling på dagtid, så det kan hende du ser Sven Nordin imens du kjører forbi
Har også vært avholdt konserter der.
Å, kult! Rockekonsert på Valkyrien stasjon hadde vært helt konge!
Snakk med kommunen for å arrangere.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Snakk med kommunen for å arrangere.
Vis hele sitatet...
Masse fulle folk som rocker rundt på en perrong der tbanen går hørtes ut som en smart ide