Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 720
Skal gå til innkjøp av ny pc. Har noen deler fra før av, så vet ikke om det er vits å kjøpe HELT ny, eller å bare oppgradere den jeg har fra før av.

De delene jeg har som er brukbare;

i5 2500k
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

(med andre ord DENNE pakken)

Vil kjøpe alt annet nytt(utenom mus,skjerm,tastatur)
Dvs:
Kabinett(vil ha et med GOD plass)
PSU(Vil ha modulær, helst ikke så veeldig dyr)
SSD:
Grafikkort:
Vannkjøling(CPU)


Har sett på denne listen:
Grafikkort
Kabinett
SSD
PSU
Vannkjøling


Noe jeg mangler? Noe som kan forbedres?

På forhånd, takk!
Ser greit ut det, men jeg bare sier det kabinettet er veldig stort og tungt! det er ikke noe særlig om du skal flytte på den veldig mye.

Edit: Kanskje greit og ha så stort når du har vannkjøling :P
Trådstarter
9 1
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Ser greit ut det, men jeg bare sier det kabinettet er veldig stort og tungt! det er ikke noe særlig om du skal flytte på den veldig mye.
Vis hele sitatet...
Har ingen planer om å flytte mye på den, det blir kanskje en sjelden gang i mnd eller om jeg skal på TG(men da kjører jeg jo bil selv)

Hva syntes du at å velge Asus' GTX 670 fremfor andre produsenter?
Hvilken kjøleløsning/klokkefrekvens er best?

Sitat av natrax Vis innlegg
Skal gå til innkjøp av ny pc. Har noen deler fra før av, så vet ikke om det er vits å kjøpe HELT ny, eller å bare oppgradere den jeg har fra før av.

De delene jeg har som er brukbare;

i5 2500k
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

(med andre ord DENNE pakken)

Vil kjøpe alt annet nytt(utenom mus,skjerm,tastatur)
Dvs:
Kabinett(vil ha et med GOD plass)
PSU(Vil ha modulær, helst ikke så veeldig dyr)
SSD:
Grafikkort:
Vannkjøling(CPU)


Har sett på denne listen:
Grafikkort
Kabinett
SSD
PSU
Vannkjøling


Noe jeg mangler? Noe som kan forbedres?

På forhånd, takk!
Vis hele sitatet...
EDIT: Leste på komplett at HAF X og hovedkortet mitt ikke passer. (Hvis jeg skal sette på en H60 vannkjøling.

Sitat fra anmeldelse på komplett:
"Har hatt dette kabinettet i en periode nå og må si meg storfornøyd; god plass, god luftflyt og gjennomført byggekvalitet, MEN... Hullet i hovedkortplaten for enkelt skifte av kjølerfeste passer ikke med ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, noe jeg fant ut etter at jeg hadde montert HK og skulle til å sette i gang med festet for CPU-kjøleren..."
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det passer, men hullet i kabinettveggen er feilplassert ihht. 1155 hovedkort så du må enten montere kjøleren før du monterer hovedkortet, eller utvide hullet med et par cm. De fleste Cooler Master-kabinetter har dette problemet.
Sist endret av 83leo; 18. juni 2012 kl. 14:15.
Trådstarter
9 1
Sitat av 83leo Vis innlegg
Det passer, men hullet i kabinettveggen er feilplassert ihht. 1155 hovedkort så du må enten montere kjøleren før du monterer hovedkortet, eller utvide hullet med et par cm. De fleste Cooler Master-kabinetter har dette problemet.
Vis hele sitatet...
Flott! Takk!
Uansett, kjøp fra DustinHome, da sparer du mye! Bytt også PSU til AX 750...
Trådstarter
9 1
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Uansett, kjøp fra DustinHome, da sparer du mye! Bytt også PSU til AX 750...
Vis hele sitatet...
Da må jeg bytte SSD. Hvilken er best til samme pris? (Vil gjerne ha 256gb)

Og hvilken produsent av GTX 670?
Sitat av natrax Vis innlegg
Da må jeg bytte SSD. Hvilken er best til samme pris? (Vil gjerne ha 256gb)

Og hvilken produsent av GTX 670?
Vis hele sitatet...
Jeg har fra gigabyte anbefaler det virkelig, det er utrolig kaldt, og yter godt ellers så er asus en veldig god prousent
Sist endret av iColdman; 18. juni 2012 kl. 15:14.
Trådstarter
9 1
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg har fra gigabyte anbefaler det virkelig, det er utrolig kaldt, og yter godt ellers så er asus en veldig god prousent
Vis hele sitatet...
Flott, og SSD? Vil ha en stabil en, slik at jeg slipper mye konfigurering osv.
Sitat av natrax Vis innlegg
Flott, og SSD? Vil ha en stabil en, slik at jeg slipper mye konfigurering osv.
Vis hele sitatet...
SSD går du for intel eller crucial m4 begge er raske og stabile disker
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ingenting galt med XFX Proseries, men hvis du har råd så er AX750 et svært godt valg. NZXT Hale 90 Gold 750W er også et veldig godt valg. XFX XXX Edition 750W er vel den samme strømforsyningen du har valgt hos Komplett, men det er 750W-utgaven til samme pris.

Samsung 830 256GB er en god og stabil SSD. Intel 330 er også et godt valg.

Ang. skjermkort så ville jeg valgt et Asus-kort. GTX670 DCII eller DCII "TOP" vil ikke skuffe. Disse har også et uhyre lavt støynivå. "TOP"-utgaven kan være interessant hvis du liker å overklokke. Disse kortene er visstnok håndplukket pga. sine gode overklokkingsegenskaper. De "normale" kortene overklokker godt de også, men ikke like langt.
Trådstarter
9 1
Sitat av 83leo Vis innlegg
Ingenting galt med XFX Proseries, men hvis du har råd så er AX750 et svært godt valg. NZXT Hale 90 Gold 750W er også et veldig godt valg. XFX XXX Edition 750W er vel den samme strømforsyningen du har valgt hos Komplett, men det er 750W-utgaven til samme pris.

Samsung 830 256GB er en god og stabil SSD. Intel 330 er også et godt valg.

Ang. skjermkort så ville jeg valgt et Asus-kort. GTX670 DCII eller DCII "TOP" vil ikke skuffe. Disse har også et uhyre lavt støynivå. "TOP"-utgaven kan være interessant hvis du liker å overklokke. Disse kortene er visstnok håndplukket pga. sine gode overklokkingsegenskaper. De "normale" kortene overklokker godt de også, men ikke like langt.
Vis hele sitatet...

Har ingen kunnskap om overklokking, så vil helst hold meg unna det.
Prøve å ødelegge minst mulig :m