Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5166
Hei!

Har lest mye om bruk av magic mushrooms mot depresjon og finner temaet fascinerende. Jeg er interessert i å høre om hvordan depresjonen ble bedre eller verre etter en sopptrip og hvordan det har påvirket livet ellers.

For mange er dette ganske personlig, og det forstår jeg veldig godt. Send gjerne en privat melding om du vil fortelle anonymt.
R.i.p 23.04.2021
Har prøvd og microdosere dette før og fikk utrolig bra resultater,da snakker jeg om doser på 0,1g flein. Dette kurerte meg for migrene og depresjon samt ptsd.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Har prøvd og microdosere dette før og fikk utrolig bra resultater,da snakker jeg om doser på 0,1g flein. Dette kurerte meg for migrene og depresjon samt ptsd.
Vis hele sitatet...
Så du mener du kurerte PTSD med mikrodosering av fleinsopp?..
R.i.p 23.04.2021
Ja vil si det vis jeg sammenligner med før og etter. Merker ikke noe til det nå mens før microdosering så dukket det hyppig opp.
Hei, Tarm.

Hvor lenge mikrodoserte du, og hvor lenge har du vært symptomfri?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns dette er et veldig interessant tema! Jeg går til DPS for PTSD, angst og depresjon, og jeg vurderer å teste ut noen små doseringer av flein nå snart ettersom at fleinsesongen er på vei. Har aldri prøvd fleinsopp før, men psykiateren min har snakket en del om psilocybin så jeg har blitt veldig nysgjerrig.

Lurer på dette samme som Sjølvaste, @Tarm
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Syns dette er et veldig interessant tema! Jeg går til DPS for PTSD, angst og depresjon, og jeg vurderer å teste ut noen små doseringer av flein nå snart ettersom at fleinsesongen er på vei. Har aldri prøvd fleinsopp før, men psykiateren min har snakket en del om psilocybin så jeg har blitt veldig nysgjerrig.

Lurer på dette samme som Sjølvaste, @Tarm
Vis hele sitatet...
Tokk psykiateren din opp temaet om psilocybin? Og hva var han sitt syn på det?

Er det ikke beste om man skal MD så bør det være på lsd? Mtp at det er lettere å vite hvor myr man får i seg. Litt vanskelig å vite det med sopp... Det varierer jo hvor mye psilocybin det er fra ett gram til et annet gram med sopp?

Selv prøvde jeg MD i ett par uker for en mnd siden.

Prøvde 0.2 - 0.3 og 0.4.... 0.4 ble for mye..

Så kom frem til at 0.3 var best. Men jeg gjorde det ikke lenge nok til at jeg kan komme med noen anbefaling... Men jeg kan si at man skal være bestemt og sikker på hva man gjør, og hvorfor man vil gjøre det. Ikke bare ta det og "håp" på det beste, ha en klar visjon/målsetting

Også er jeg litt redd for å miste håret! Kunne bare dra ut hår ( ikke bunter) men nok til å bli litt bekymret..
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@Tôtlematin

Ja, det var psykiateren som tok opp temaet først. Synet til psykiateren angående psilocybin virket veldig positivt, ble fortalt at det hadde gode resultater men man måtte visst prøve omtrent alt annet før man fikk prøve seg på psilocybin.

Etter hva jeg ble fortalt så er dette noe nye greier i den norske psykiatrien, men det er visst også i en tidlig/test fase så vidt jeg skjønte det.

Planen er å ta det veldig rolig hehe, er ikke ute etter å trippe i det hele tatt. Takk for svar!
Samboeren min veier 70 kg og har alltid vært imot psykedelica, men jeg fikk henne til og prøve 0.18g hun sa hun gikk rundt med ett teit flir dagen ut som hun ikke klarte og slutte med og var full av glede og energi. For og sitere henne"det kan ikke finnes noen bedre antidepressiva enn dette!". Og hun er imot all rus, så hun var ikke akkurat nøytral før hun prøvde. Men så fikk hun 0.22, da ble det for mye, og litt ubehagelig. Så start lavt.
Sist endret av Mokkasinen; 7. september 2019 kl. 20:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@Tôtlematin

Ja, det var psykiateren som tok opp temaet først. Synet til psykiateren angående psilocybin virket veldig positivt, ble fortalt at det hadde gode resultater men man måtte visst prøve omtrent alt annet før man fikk prøve seg på psilocybin.

Etter hva jeg ble fortalt så er dette noe nye greier i den norske psykiatrien, men det er visst også i en tidlig/test fase så vidt jeg skjønte det.

Planen er å ta det veldig rolig hehe, er ikke ute etter å trippe i det hele tatt. Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Kan du, eller noen andre utdype dette nærmere? Er Psilocybin blitt tatt i bruk som medisin i psykiatrien eller oppfordret psykiateren at du skulle få tak i psilocybin på egenhånd? Hvis førstenevnte, hva heter denne medisinen?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og ikke minst, hva heter psykiateren?
Har selv mikrodosere på 0.1g. ja man blir lykkelig, ja. De tunge tankene forsvinner... Men jeg følge meg litt merkelig selv med slike doser så jeg hadde vurdert enda lavere, ihvertfall om du skal ut, på jobb eller om du skal noe sosialt, og jeg hadde aldri turt og kjøre etter inntak av 0.1de sier at ved inntak av milrodose skal man ikke kjenne noe. Samboeren følte seg litt"merkelig" selv ved 0.05g. bare ha det i bakhodet. Men jeg går så absolutt god for at på humør og depresjon så kan dette hjelpe mye. Men ta i betraktning om du skal noe denne dagen når du planlegger dosering
Anonym bruker
"Avhengig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært suicidal i en årrekke, begynte med mikrodosering av flein og LSD for en måneds tid siden
0.13 tørket flein eller 15ug syre hver 4. Dag.
Altså dosering Mandag, torsdag, Søndag, Onsdag osv.
Har ikke hatt 1 eneste tanke om å begå selvmord, fokuset er på topp, livsgleden er tilbake, sosialt fungerer jeg mye bedre, mye mer arbeidslyst og generelt er alt topp.
Har aldri trippa på hverken syre eller sopp enda.

Skulle ønske jeg kunne snakke åpenlyst om det, fordi herregud så bra det fungerer!
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virker ganske individuelt. Jeg prøvde for en tid siden å mikrodosere med flein. 0.10-0.15 ish hver tredje dag. Ble i bedre humør mens den "funket", men dagen etter, hvor mange redditbrukere mener du skal få den gode effekten, ble det ikke det for meg. Føltes nesten som jeg ble enda mer nedstemt dagen derpå. Men som sagt har vi alle en helt unik kjemi i hjernen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har selv aldri tatt flein, kun relativt store doser LSD, men jeg er veldig interessert i å prøve å mikrodosere flein. Hvis noen vil vite om en autoritet på området vil jeg anbefale å søke opp Paul Stamets, han er en ledende forsker innen soppforskning.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt noen gode doser med golden teacher,blåste depresjonen faenivold og blei frisk.
Prøvde microdosering men kom meg ingen vei. Var enda depressive og slutte med microdosering. Endte med jeg tok meg en god LSD tripp og en fleinsopp tripp 1mnd etter lsd trippen. Har enda tilgode og komme tilbake til den gamle depresjon. Føler meg som et nytt menneske. Er gått ca 2,5 år nå og har ikke hatt noe særlig tilbakefall. Tar en til to tripper i året. For min del så hjalp soppen best, men en hadde mye igjen etter en lang lsd tripp. Tror dette er veldig individuelt, men man bør prøve dette som en siste utvei.
Sitat av Mustardhusky Vis innlegg
Prøvde microdosering men kom meg ingen vei. Var enda depressive og slutte med microdosering. Endte med jeg tok meg en god LSD tripp og en fleinsopp tripp 1mnd etter lsd trippen. Har enda tilgode og komme tilbake til den gamle depresjon. Føler meg som et nytt menneske. Er gått ca 2,5 år nå og har ikke hatt noe særlig tilbakefall. Tar en til to tripper i året. For min del så hjalp soppen best, men en hadde mye igjen etter en lang lsd tripp. Tror dette er veldig individuelt, men man bør prøve dette som en siste utvei.
Vis hele sitatet...
Hvorfor syns du det bør være «siste utvei»? Er det fordi det et noen bivirkninger?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du har prøvd annen behandling, fks psykologhjelp og antidepressiva, og likevel er så deprimert at du har 50% nedsatt arbeidsevne eller funksjon, så syns jeg det er ansvarlig å anbefale psilocybin. Uten andre data eller annen informasjon. Det kan gi deg en boost som varer i flere uker, og som hjelper deg å komme igang med å jobbe deg selv ut av depresjonen og problemene depresjonen medfører.

Gikk til en psykolog på Mortensrud som sanksjonerte soppbruk mot depresjon. Han forsto og var enig i at det var relevant og riktig for meg å gjøre noen ganger. Var som alle andre opptatt av hva man brukte opplevelsene til; at de ble til mer trening, mer lesing, mer stå opp om morgenen. Mer ansvar. Mer være tilstede. Mindre juks, løgn og unnvikelse.

Men det er også lov å være interessert i å være glad i seg selv! Og den gleden står soppen klar til å påminne deg om, hver eneste celle i kroppen vil synge det, du er i live, naturen er du en del av, livet er fantastisk og du har uendelige muligheter.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. november 2019 kl. 16:46.
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Hvorfor syns du det bør være «siste utvei»? Er det fordi det et noen bivirkninger?
Vis hele sitatet...
Det er siden det er ulovlig, forskningen viser at dette kan hjelpe, men forskningen er enda ny siden det var full stopp rundt dette i mange år. Ingen har fått psykoser eller hatt store problemer etter de har vært med på forskning, men disse personene har vært på screening og tatt tester. At det er siste utvei er min måte og si at man skal respektere psykedelikaen, og den trenger ikke hjelpe, men kan gi deg mer motgang hvis man er disponibel for enkelte psykiske lidelser.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvis du har prøvd annen behandling, fks psykologhjelp og antidepressiva, og likevel er så deprimert at du har 50% nedsatt arbeidsevne eller funksjon, så syns jeg det er ansvarlig å anbefale psilocybin. Uten andre data eller annen informasjon. Det kan gi deg en boost som varer i flere uker, og som hjelper deg å komme igang med å jobbe deg selv ut av depresjonen og problemene depresjonen medfører.

Gikk til en psykolog på Mortensrud som sanksjonerte soppbruk mot depresjon. Han forsto og var enig i at det var relevant og riktig for meg å gjøre noen ganger. Var som alle andre opptatt av hva man brukte opplevelsene til; at de ble til mer trening, mer lesing, mer stå opp om morgenen. Mer ansvar. Mer være tilstede. Mindre juks, løgn og unnvikelse.

Men det er også lov å være interessert i å være glad i seg selv! Og den gleden står soppen klar til å påminne deg om, hver eneste celle i kroppen vil synge det, du er i live, naturen er du en del av, livet er fantastisk og du har uendelige muligheter.
Vis hele sitatet...
Synes det er ansvarlig både før og etter jeg, også uten å være deprimert eller lignende. Men burde være litt forsiktig med dosering visst man har veldig mørke tanker. Mikrodosering går helt fint. Ikke noe å dvele over.
Mikrodosering funket ikke for meg. Ble nesten verre dagen etter, noe som er motsatt av hva jeg har lest på reddit osv. Folk er forskjellige.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ptsd og generalisert angst, og microdosing funket ikke. Fikk mer angst i ettertid og når ‘rusen’ var over. Så er nokk ikke en mirakel kur for alle. Men det kan funke for noen vil jeg anta.