Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2264
Hei er det mulig å lage uttrekk cannabis i f.eks alkohol og få en bra effekt?
Røyker ikke tobakk og vil prøve å lage cannabissprit om det er mulig for å skjule lukt
Er det noen som har prøvd ut dette og hvordan går man isåfall frem?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har vært borti cannabistinktur så jeg vet det eksisterer, men jeg kan ikke si noe særlig om effektene da vi røykte i tillegg.
Hadde vært interessant om du virkelig lager et prosjekt av det her og lager en slags arbeidslogg for å vise oss prosessen du ender opp med.
Det finnes to måter å gjøre det på. Begge krever riktignok høyprosent sprit, 60% som selges på polet går okei-ish men jeg vil anbefale hjemmebrent. Du kan lage den her så sterk du vil, men rundt grammet per 2dl pleier å gi nok effekt for de fleste.

Den første metoden er enkel, du bare putter cannabis i samme flaske som sprit, lar dette stå en 2-3uker mens du rister og vender på flasken daglig. Sil ut planterester og du sitter med ferdig produkt.

Den andre krever mer jobb men det tar ikke like lang tid totalt sett.
Her har du cannabis og sprit i et vannbad, varmer opp til 70-74grader og lar dette stå i en 30minutter cirka. Rør av og til. La hele greia avkjøles og sil over i en flaske. Pass på temperaturen og gjør aldri dette på gassbluss.
Noe sier meg av det kan være en fordel å dekarbolysere(er det sånn det skrives?) cannabisen først, men har ingen erfaring med dette selv; try it out.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søk etter green dragon tincture
Sitat av moret Vis innlegg
Noe sier meg av det kan være en fordel å dekarbolysere(er det sånn det skrives?) cannabisen først, men har ingen erfaring med dette selv; try it out.
Vis hele sitatet...
Korrekt. Decarboxylation øker potensen ved oralt opptak, ved å gjøre (inactive) delta9-thc om til vanlig thc. Dette trenger vi ikke gjøre når vi røyker, da gløden gjør det for oss.
Temperaturen skal helst ligge på 115-125'C, men ikke over.
Optimalt resultat fåes ved å decarbe i rundt 25-30 minutter.


Jeg har selv gjort det når jeg har laget cannabistinkturer, og resultatet ble merkbart mer potent med decarbing.
Anbefales også på f.eks skakkao. Jeg har iallefall hatt relativt høy failrate når jeg har laget skakkao, og jeg mistenker at mangelen på decarbing har vært avgjørende faktor.
Sist endret av Alzo88; 30. august 2017 kl. 13:34.
Har laget cannabissprit et par ganger, nettopp for å unngå lukt og røyk. Bare knuste knusktørr weed til pulver og hadde det i en halvlitersflaske med et par desiliter 60% sprit. Lot det stå så varmt som mulig og ristet av og til. Etterhvert blir det en fin grønn drink med med funky smak. Det krever ganske mye weed før det blir noe særlig effekt, så ville dratt på litt skikkelig om du først skal lage det.

Blir sikkert mer effekt om du decarber og sånnt, men lykke til med å bake weed i ovnen i 30 minutter uten å stinke ned hele huset
Trådstarter
2 0
Kan man lage en klarere spritoppløsning(grønt er jo liksom ikke noe helt vanlig spritfarge og kan jo vekke oppmerksomhet i seg selv) ved å vaske/trekke/koke budsene før man legger de på sprit?
Ettersom virkestoffene er fettløselige vil de ikke forsvinne ved kontakt med vann eller tar jeg feil?
Vil effekten bli vaska ut med vannet eller vil virketoffene(thc) holde seg i planten etter utvanninga?
Om dette har noe for seg hva slags temperatur skal man ha på vannet og hvor lenge skal budsene ligge i vann?
Sitat av Lovrider Vis innlegg
Kan man lage en klarere spritoppløsning(grønt er jo liksom ikke noe helt vanlig spritfarge og kan jo vekke oppmerksomhet i seg selv) ved å vaske/trekke/koke budsene før man legger de på sprit?
Vis hele sitatet...
Da ville jeg nok isåfall laget butanolje av weed'en, og så brukt den i spriten. Da får du med minst mulig plantemateriale.
Anonym bruker
"Full Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor fort merker man effekten hvis man drikker dette? 60% + cannabis oralt høres ut som man fort kan få "the spins"