Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3068
Hei, jeg og kjæresten min skal ta rivotril ønsker positive og negative uttalelser om rivo-rus og svar på mine spørsmål.

1. Har lest en del her inne nå og ser at ingen "anbefaler" å ruse seg på rivotril, hvorfor?

2. Har litt kunskap, men ikke mye. Har tatt rivo en gang tidligere for ett år siden, tok 2mg og husker egentlig ikke så mye, han kjæresten min har aldri prøvd. Hva skjer om vi tar 4 eller 6mg? Er det for høy dose? Går det fint?

3. Hva er farlig med rivotril/benzo?

4. Hva gjør rivotril med deg under rusen?

(Trenger ikke å få pekefingre om at vi skal holde oss unna rivotril da dette ikke er noe noen av oss ønsker å bruke til vanlig eller bli avhengig av. Vi ønsker kun å ta dette for opplevelsene skyld. Må også påpeke at vi ønsker å ta dette alene sammen før vi skal sove, hjemme i trygge omgivelser. )
1. Sikkert noen som tok for mange og gjorde ting de ikke huska (stjele, trene med scooter hjelm, bli sint osvosv)

2. Jeg ville tatt en halv rivotril eller en på 2mg siden dere ikke har toleranse

3. Du blir avslappa, godt å slappe av liksom. Kan bli litt ape føler jeg om du tar to, men som sagt ville tatt en halv eller en på 2mg. Heller avslappa enn apeform/zombie. Dessuten har du ikke kontroll på hvor mange du tok til slutt om du ikke passer på, lett å blacke ut.

Benzo er veldig sterkt, så vær forsiktig
Tusen takk for svar
3. Du kan dø om du er addict hvis du bråslutter og ikke trapper ned, du kan få blackout, kommer ikke på noe mer akk nå.
1. Det er flere grunner til at rivotril ikke anbefales å ruse seg på. Den første er nok fordi riovtrilrusen alene ikke er noe deilig/spennende. Det er ihvertfall min mening. Den andre grunnen er at (som med all annen benzo) det kan få deg til å gjøre en del dumme ting samtidig som hukommelsen din svikter totalt. Det er ingen god kombinasjon. Til slutt er det nok den jævlig lange halveringstiden som suger balle om du tar for mye. Du kan ende opp med å være rusa i flere dager.

2. Jeg ville tatt 2mg, ikke mye mer enn det.

3. Det er farlig fordi man kan gjøre særdeles dumme ting mens man er rusa. Det er også fort gjort å ta alt for mye fordi man glemmer/gir faen i at man allerede har inntatt mer enn nok.

4. Avslappet, dårlig motorikk og det fjerner angst.
Håper dere har et godt forhold...det meste kommer frem hvis dere velger å ruse dere på dette.
Husk at det henger i kroppen ganske lenge, og du vet ikke at du er påvirket før du står å kjefter opp folk.
Skumle som faen de pillene der.
Heldigvis har vi et godt forhold, ingen hemligheter, usikkerheter eller gamle uferdige krangler, men skal ha dette i baktankene.
Anbefaler å ikke ha mer liggende enn dere skal ta, da det som de andre sier kan være fort gjort å ta fler uten å tenke seg om. Jeg har en drøy uke som er fjernet fra hukommelsen min, pga. benzo og alkohol 1 dag midt i nevnt uke. Ikke for å skremme, vil bare advare. Man føler seg hvertfall utrolig bra dagene etter, så lenge man ikke blander med alkohol og får hukommelsestap da.
Sist endret av Stekesmør; 28. september 2016 kl. 16:25.
Skjønner ikke helt hvorfor dere velger rivotril når dere først skal ruse dere på et narkotisk stoff. Hva med noe som kan være litt mer givende? MDMA er etter min mening et mye bedre stoff for to stykker som er glad i hverandre å ta sammen.
Bare vær forsiktig med de jævlene. og for guds skyld ikke bland det med noe alkohol.

Du tar 1 stk, så en til fordi du venter på "funken", så plutselig våkner du et døgn senere en eller annen plass og har spist 10 stk... og du husker ikke mer enn de to første
1. Fordi om man først får for mye i seg så kommer det som regel med noen jævlige konsekvenser, og det er ikke ofte at det er så mye som skal til heller. Det er også så veldig mye å ruse seg på etter min mening, veldig grei om du faktisk trenger den derimot. Er egentlig ikke så mye å anbefale om man ikke kombinerer det med annet, for min del hasj og alkohol. Anbefaler ikke alkohol siden man tåler så mye mindre og er ikke veldig lett å treffe grensa, er også visstnok flere som har dødd av slike kombinasjoner men tror dette varierer fra person til person.

2. Tror ikke dere burde ta mer enn 2mg om du for ett år siden tok det og husker lite av det, er forsovet en grei dose men er ikke sikkert dere kommer til å være veldig fornøyd med det. Ofte så forventer folk en helt annen rus og dermed kjenner de ikke effekten, det kan det være hender med dere også, er da ikke lurt å ta mer ettersom det sannsynligvis ikke blir noe bedre, bare mer ubehagelig dagen etter.

3. 1 2mg tablett til helga kommer ikke til å være noe farlig dersom du ikke kombinerer det med alkohol. Benzoer er som regel ikke så farlige annet en at de er jævlig avhengighetsskapende på kroppen og abstinensene er helt forferdelige. Alene er det veldig vanskelig å få en farlig overdose, men med alkohol derimot så er det ganske farlig, også dødelig men sjeldent vil jeg tro (så et tilfelle i USA for en stund siden). Det andre som er farlig med det er hvor påvirket man kan bli på det. Man kan miste mange dager med hukommelse, gi faen i alt og hva som vil skje med deg, kanskje gjøre ekstremt dumme valg som følger deg lenge. Selv har jeg vært ute for flere sånne opplevelser (som regel med alkohol men ikke alltid) og det er så og si ingen grense for hva man kan finne ut man har gjort.

4. Hva gjør rivotril med deg under rusen?
Det sløver deg ned, er angstdempende, fjerner motorikk ganske kraftig samt dømmelseskraft og hukommelse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vill peka med moralpinnen her - gjör det ikke til en vane med benso. Inte en gang i uka eller ens en gang i månaden. For det blir ALDRI sånn med benso.

1. Det är dumt fordi det er mot angst, og det finnes rus som er morsomare enn bensodiazepiner, så kommer göra dere slöve og idioter i en dag (hvis dere er ferskinger). Ta heller f.eks. MDMA sammen, eller tramadol, eller LSD, tross att disse ikke er som benso i det hele tatt.
2. Uten toleranse rekker 1 mg. 2 mg kan slutte med att dere bare sovner.
3. Det er ikke farlig. Uten noen annen nedåt-substans, som alkohol eller div. opiat/opioid är det nesten umulig att overdosere på bare Rivotril. Faren ligger i att få en blackout og da kan allting ske. Du kan våkne i glattcella etter å ha slått din kjäreste gul og blå eller suttit en kniv i någon, ranet en butik. Sa mange ting kan gå till helvete hvis man blacker ut på benso, og derfor sier jeg, finn MDMA isteden. Da blir ni super-empatiska og som regel kåte og kanjske når ett nytt nivå i förhållandet deres. Har svårt att se att dere kommer till å gjöre annet enn å stirre i veggen.
Sist endret av travaxa; 19. oktober 2016 kl. 15:58.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Min egen opplevelse med rivotril er som et langt mareritt. Har desverre ingenting positivt å si om rivotril.

Som flere andre så nekta jeg å tro selv at jeg kunne bli avhengig etter så kort tid men det ble jeg jo selvfølgelig. Helt blind. Kicka avhengigheten til slutt etter et par måneder avhengig, mer sliten enn noen gang. Man skal ha veldig god kontroll og disiplin for å kunne bruke rivotril rekreasjonelt over lengre perioder uten noe trøbbel med avhengighet og alt det negative som fører med - ville ikke gambla på det

Man er veldig forsiktig i starten, også går det som regel nedover over tid desverre.

Hvordan gikk det med dere OP?
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Min egen opplevelse med rivotril er som et langt mareritt. Har desverre ingenting positivt å si om rivotril.

Som flere andre så nekta jeg å tro selv at jeg kunne bli avhengig etter så kort tid men det ble jeg jo selvfølgelig. Helt blind. Kicka avhengigheten til slutt etter et par måneder avhengig, mer sliten enn noen gang. Man skal ha veldig god kontroll og disiplin for å kunne bruke rivotril rekreasjonelt over lengre perioder uten noe trøbbel med avhengighet og alt det negative som fører med - ville ikke gambla på det

Man er veldig forsiktig i starten, også går det som regel nedover over tid desverre.

Hvordan gikk det med dere OP?
Vis hele sitatet...
Som med alle andre rusmidler handler det bare om å ha nok selvdisiplin for å ikke bli avhengig. Har selv tatt alt fra Sobril til Rivotril rekreasjonelt i godt over 2 år uten å ta det mer enn en gang i uka. Har også gått måneder uten. Men har du en personlighet som tilsier at du blir lett avhengig av ting, er Rivotril definitivt noe man burde holde seg unna.

EDIT: Så ikke før etter at du skrev "Man skal ha veldig god kontroll og disiplin"
Sist endret av halfagram; 20. oktober 2016 kl. 05:27.
Grøntfyren min hadde en del liggende. Jeg skaffet meg 20 med den tanke at det ville vært greit å ha i skapet, de gangene jeg velger å ta et "lengre" avbrekk fra grønt. De ble borte på få dager, gitt. Neste gang jeg besøkte fyren min var jeg på nippet til å skaffe 20+ til. Heldigvis tok fornuften til orde og jeg sa til meg selv; "nei, dette er faktisk jævla skumle greier". Jeg er veldig glad for at jeg fikk den innskytelsen og tok hensyn til den. Skumle greier... Har du noen liggende, har du plutselig tatt 5mg, snøvler som en idiot og raver rundt. Og når du merker det selv, ja, da er du faen meg på tur. Folk merker det godt på deg om du har inntatt langt mindre og ikke tror du er synlig påvirket selv. Plutselig kommer du på jobb og er pillefjern uten at du egentlig mistenker det selv. Ikke bra! I rekreativt øyemed - ikke ha mer enn du evt. skal benytte deg av på en og samme gang liggende hjemme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg

Hvordan gikk det med dere OP?
Vis hele sitatet...

Ja det var jo det... ingen av oss vet fordi ingen av oss husker. Men vi endte opp som de fleste her sa; det var meningen å ta 2mg hver, men endte vell opp med 6mg hver. Sov i 17t etterpå, og hadde lyst på mer dagen etter. Bestemte oss for å ta det igjen helgen etter, vi kranglet som bare det. Og nå har vi bestemt oss for å aldri ta det igjen.
Ja Rivotril kan være skumle greier, vær glad det ikke gikk værre for seg. Så bra at dere ikke skal teste det ut mer.