Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7091
Jeg gikk bortover gata i dag og så to personer som sto og så veldig mistenkelige ut. På bakken lå det en del elektronisk utstyr, bl.a. fem mobiltelefoner som var delvis koblet sammen til diverse elektronisk utstyr.

Jeg knipset et bilde av greiene, men det ble dessverre ikke så tydelig at jeg kan lese teksten på utstyret. Er det noen som vet hva dette er og hva disse karene driver med? De hadde ikke arbeidsklær eller noen form for logo på seg.

Først tenkte jeg at de skulle selge stjålne telefoner, men det stemmer helt sikkert ikke.

http://i61.tinypic.com/34oydmd.png
det kunne ikke tenke seg at de ladet de da?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Syns det var rare ladekabler, jorwax.
TS, godt gjort å komme såpass nært 'gjerningsmennene' for å insinuere det...
Kan noen som kan PS prøve å replisere de blå boksene så vi kan gjøre bildesøk på de i google?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Det ser egentlig ut som AC DC multiladere.
De hadde også hver sin ryggsekk med diverse dokumenter og annet i, bl.a. en A4 skrivebok/kladdebok, en liten pose med noe greier osv, men jeg fikk naturlig nok (dessverre) ikke sett så mye nedi der.

Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Det ser egentlig ut som AC DC multiladere.
Vis hele sitatet...

Det er ikke noe strømuttak på veggen der, så hvorfor skulle de ha behov for AC/DC omforming?


Og hvorfor lader to menn 5 telefoner samtidig midt på gata?
Sist endret av FlotteHester; 10. februar 2015 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som et skoleprosjekt hvor de har lagd en mobilader imo.
Tar sikkert feil, men jeg hadde ikke tenkt kriminalitet hadde jeg sett det samme.
De boksene der ligner veldig på boksene vi bruker når vi skriver IMEI på telefoner.

https://www.youtube.com/watch?v=1pUNv6GCOOA

Vet at man kan gjøre veldig mye programmering med de boksene, man kan også lade telefoner samt måle strømtrekk.
Sitat av Fanz Vis innlegg
De boksene der ligner veldig på boksene vi bruker når vi skriver IMEI på telefoner.

https://www.youtube.com/watch?v=1pUNv6GCOOA

Vet at man kan gjøre veldig mye programmering med de boksene, man kan også lade telefoner samt måle strømtrekk.
Vis hele sitatet...

Vet du det generiske navnet på disse boksene? I så fall kan jeg google det og prøve å finne eksakt den typen disse karene hadde. Det kan jo besvare en del spørsmål.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Vet du det generiske navnet på disse boksene? I så fall kan jeg google det og prøve å finne eksakt den typen disse karene hadde. Det kan jo besvare en del spørsmål.
Vis hele sitatet...
Samsung Anyway jig/box
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Tror rett og slett de lader telefonene sine. De telefonene ser for nye ut til å gjøre noe debugging eller skoleprosjekter på.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Tror rett og slett de lader telefonene sine. De telefonene ser for nye ut til å gjøre noe debugging eller skoleprosjekter på.
Vis hele sitatet...
Hvis dem lader telefonene, hvor henter dem da energien ifra? Jeg tror neppe det er noe batteri i boksen.

Hva med å heller kontakte et universitet og/eller politiet, og høre hva dem sier?
Sitat av Duckie Vis innlegg
Tror rett og slett de lader telefonene sine. De telefonene ser for nye ut til å gjøre noe debugging eller skoleprosjekter på.
Vis hele sitatet...


Lader telefonene på to matter ute på gata med tre hvite og to blå bokser? Og hvorfor har de fem telefoner?

Samsung Anyway og Jig Box finner jeg ikke bilde av med svart i midten og den hvite sirkelen rundt. Det kan selvsagt være at disse karene har en nyere eller annerledes type av disse boksene, men det er veldig merkelig at jeg ikke finner et eneste bilde på google som er helt like det disse hadde.

Samsung Anyway og Jig Box finner jeg ikke bilde av med svart i midten og den hvite sirkelen rundt. Det kan selvsagt være at disse karene har en nyere eller annerledes type av disse boksene, men det er veldig merkelig at jeg ikke finner et eneste bilde på google som er helt like det disse hadde.
Sist endret av FlotteHester; 11. februar 2015 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Lader telefonene på to matter ute på gata med tre hvite og to blå bokser? Og hvorfor har de fem telefoner?
Vis hele sitatet...
Det ser ganske shady ut, ja, men se på lysene til telefonene. Det er ladelys så da er det mest sannsynlig strøm i boksen. Om det kun er det de gjør aner jeg ikke.

Det ser også ut som de lader de hvite boksene.
Sist endret av Xernox; 11. februar 2015 kl. 00:17.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Lader telefonene på to matter ute på gata med tre hvite og to blå bokser? Og hvorfor har de fem telefoner?

Samsung Anyway og Jig Box finner jeg ikke bilde av med svart i midten og den hvite sirkelen rundt. Det kan selvsagt være at disse karene har en nyere eller annerledes type av disse boksene, men det er veldig merkelig at jeg ikke finner et eneste bilde på google som er helt like det disse hadde.

Samsung Anyway og Jig Box finner jeg ikke bilde av med svart i midten og den hvite sirkelen rundt. Det kan selvsagt være at disse karene har en nyere eller annerledes type av disse boksene, men det er veldig merkelig at jeg ikke finner et eneste bilde på google som er helt like det disse hadde.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det finnes masse fake anyway/jig boxer, tror det skal veldig mye til for at vanlige personer får tak i samsung utstyr, så de har sikkert kjøpt billige kopier på ebay.

Men det jeg tror de driver med er at de fjerner operatørlåsen på telefonene, vet om flere polakker som driver med det her til lands, de kjøper billige telefoner som er låst til feks telenor, så fjerner de operatørlåsen og sender de til polen hvor de selger de med profitt.
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
Meget stor sjanse for at de jobber med å teleportere taliban eller IS til Norge(vanskelig og si). Du burde ta kontakt med PST med en gang. Bedre og melde fra en gang for mye en for lite.
Vis hele sitatet...


De hadde ikke skjegg.

Sitat av Fanz Vis innlegg
Jeg vet at det finnes masse fake anyway/jig boxer, tror det skal veldig mye til for at vanlige personer får tak i samsung utstyr, så de har sikkert kjøpt billige kopier på ebay.

Men det jeg tror de driver med er at de fjerner operatørlåsen på telefonene, vet om flere polakker som driver med det her til lands, de kjøper billige telefoner som er låst til feks telenor, så fjerner de operatørlåsen og sender de til polen hvor de selger de med profitt.
Vis hele sitatet...

Fjerne operatørlåser fra stjålne telefoner midt på dagen på en offentlig gate?
Sist endret av FlotteHester; 11. februar 2015 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
De hadde ikke skjegg.




Fjerne operatørlåser fra stjålne telefoner midt på dagen på en offentlig gate?
Vis hele sitatet...

Hvor får du stjålne telefoner fra? Men han ene hadde sikkert utstyret og han andre hadde et par telefoner han trengte og få operatørlåsen fjernet.
Hvorfor de tok det ute, virker litt rart, men det trenger ikke være noen annen grunn et at en av de hadde veldig dårlig tid feks?
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hvor får du stjålne telefoner fra? Men han ene hadde sikkert utstyret og han andre hadde et par telefoner han trengte og få operatørlåsen fjernet.
Hvorfor de tok det ute, virker litt rart, men det trenger ikke være noen annen grunn et at en av de hadde veldig dårlig tid feks?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke poenget med de boksene, eller hvorfor det tar så lang tid for å fjerne operatørlås/sim lås på android mobiler. Det tar to sek å Google det og alt man trenger er en PC. Det tar heller ikke lang tid å gjøre prossessen, spesielt for "profesjonelle".
Sist endret av Xernox; 11. februar 2015 kl. 00:51.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg skjønner ikke poenget med de boksene, eller hvorfor det tar så lang tid for å fjerne operatørlås/sim lås på android mobiler. Det tar to sek å Google det og alt man trenger er en PC. Det tar heller ikke lang tid å gjøre prossessen, spesielt for "profesjonelle".
Vis hele sitatet...
På de nye samsung mobilene så tar det gjerne litt tid med mindre du ikke har riktig utstyr, Det de boksene gjør er og programere om "buyer coden" som ligger inne i telefonen og det er denne som bestemmer om telefonen er låst til en operatør eller ikke.

Jeg vet ikke om det er noe lettere på andre mobiler, da jeg bare har erfaring fra Samsung. men utifra utstyret som er vist på bilde så blir dette brukt til å tukle med samsung apparater.
Sitat av Fanz Vis innlegg
På de nye samsung mobilene så tar det gjerne litt tid med mindre du ikke har riktig utstyr, Det de boksene gjør er og programere om "buyer coden" som ligger inne i telefonen og det er denne som bestemmer om telefonen er låst til en operatør eller ikke.

Jeg vet ikke om det er noe lettere på andre mobiler, da jeg bare har erfaring fra Samsung. men utifra utstyret som er vist på bilde så blir dette brukt til å tukle med samsung apparater.
Vis hele sitatet...
Er sim-lås og operatørlås det samme?

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2282683

Her trenger du ikke PC engang, tar mindre enn 5 min å låse den opp.
Kan være noen som felt-tester dekningen på mobiltelefoner eller noe, men så ut til å være et litt uproft oppsett. Tviler på at det er noen som har noe særlig ugler i mosen, da hadde de ikke gjort det så åpenlyst

Hvorfor spurte du dem ikke hva de drev med?
Sist endret av petterpan2; 11. februar 2015 kl. 01:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Er sim-lås og operatørlås det samme?

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2282683

Her trenger du ikke PC engang, tar mindre enn 5 min å låse den opp.
Vis hele sitatet...
Nå blei jeg faktisk litt usikker.

Når vi fjerner operatørlåsen på telefoner på jobben, så legger vi inn open software(NEE) også må vi legge inn IMEI og open buyer code (NEE), da bruker vi tilsvarende utstyr som er fra samsung.

Det meny greiene som er på den linken har jeg faktisk aldri vært borti, men jeg skal prøve og teste det ut engang for og se om hvilken forskjell det gjør.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Idioter hele gjengen. Det er en balanseringslader, og dette er kabelen som brukes: http://alltidbillig.no.24nb4.srv.ip....e3b-image.jpeg. Deretter har de en overgang på enden som sikkert lar de lade alle telefonene på en gang.

Case closed. Bye.
Sist endret av Ru11er; 11. februar 2015 kl. 01:38.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Idioter hele gjengen. Det er en balanseringslader, og dette er kabelen som brukes: http://alltidbillig.no.24nb4.srv.ip....e3b-image.jpeg. Deretter har de en overgang på enden som sikkert lar de lade alle telefonene på en gang.

Case closed. Bye.
Vis hele sitatet...

Takk for et flott og oppklarende svar.

Jeg legger uansett ut et bilde til. Jeg vet at det er dårlig kvalitet og helt ubrukelig og at jeg skulle gått nærmere.

http://i61.tinypic.com/o0ewg.png