Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2082
Click image for larger version

Name:	plat.jpg
Views:	209
Size:	85,8 KB
ID:	11811
Hei og hopp!
Fikk noen plater som betaling for en mindre jobb jeg gjorde, men jeg aner ikke hva de er verdt eller hvor sjeldne de er.

Jeg har gjort noen søk etter verdien, men det står litt forskjellig.

Håper noen vet mer en meg her inne

takk!
Sist endret av Woum; 19. januar 2015 kl. 14:13.
Kan du laste opp bildet her?

https://imma.gr/
Anbefaler at du tar deg en prat mwd Kenneth på Neseblod Records i Oslo. Der vet de så og si alt om black metal.
Søk opp tittel på ebay eller lignende og se om det ligger noen til salgs, hva prisen er og om noen i det hele tatt har bydd. Se om eksemplarene du har er første opptrykk eller senere kopi da dette også har noe å si. Vinyl er nok også mer verdt enn vanlig CD (linken din funket ikke).
Gi meg gjerne tittelen på de og jeg skal se om jeg kan gjøre litt research.
Sist endret av Arsis42; 19. januar 2015 kl. 17:44.
Kenneth på Neseblod som nevnt før her vet mye om sånt, men hvis du ikke bor i nærheten eller vil gjøre det selv kan du sjekke hvor mye utgivelsene har blitt solgt for på discogs.com. Ganske grei side hvis du er en samler også.
Woum's Avatar
Trådstarter


Det er jo synd på meg.. så ikke at jeg ikke hadde lastet opp riktig XD beklager
Sist endret av Woum; 20. januar 2015 kl. 13:47.
Ser ut som de er verdt mellom 50 og 150 kroner. I følge nettsiden høyblokk foreslår.
Discogs er bra, men prisene der kan til tider være en smule urealistiske. Popsike.com er bedre, der kan du se hva platene faktisk har blitt solgt for før, og ikke hva folk ønsker å selge de for, slik som på Discogs
Har en bror som samler på black metal LP. Fikk dette svaret fra han:

Ikke verdt så veldig mye, mest sansynlig bootlegs (kopier, ikke original)

Hvis Burzum skiva er original og i god stand kunne du fått 5k for den!

Vil si ca 100-150kr per plate, kommer jo an på etterspørselen...
Woum's Avatar
Trådstarter
Takk for mange gode svar. Da konkluderer jeg med at jobben var verdt det uansett om det er kopier eller ikke
Klarer man med det utrente øye å se om det er bootlegs? Finner sikkert ut av det på nettet uansett

Får ta meg en tur til neseblod tror jeg.