Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2950
Hatt ett par tråder tidligere mens jeg så lyset. Nå er det ille. Snart gått på xanor 4-6mg vær dag i 2 år. Samtidig som jeg har gått på 600mg lyrica og diazepam utenom. 100mg seroqel for å sove. Og jeg klarer bare ikke nerme meg noe under 2mg.. Noen som har forslag? Går til lege og psykiater vær uke. Men vil ikke på avrusning med masse heroin misbrukere osv.. Har ikke penger til noe privat avrusning. Jeg fungerer på jobb 100% stilling og har livet på stell på alle måter utenom at jeg er INTENST avhenging av alprazolam! Fordi overgangen fra alprazolam til diazepam/oksazepam er så sykt stor, vurdere de nå å bestille Ativan/lorazepam som jeg kan bruke Max 1 mnd i små doser så gå over på sobril elns.. Jeg vet ikke lengre... :-(
Skulle holdt meg til hasj, knips, speed og øl. Xanor er SINNSYKT!
Sist endret av greatness; 9. august 2014 kl. 22:45.
Skjønte ikke helt spørsmålet jeg, men syntes personelig det er ganske stor overgang fra Alprazolam til Diazepam..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tror du bør roe ned ja.

Mulig du bør forhøre deg om legen din kan lage en nedtrappings-plan?

For ikke vet jeg hvordan du skal klare og stoppe uten å gå ned i doser.
Ja , det er ett reint helvete å være så avhengig at hvis jeg ikke tar xanor til de tider jeg pleier, så begynner skjelvingen, svettingen, panikkanfall, stress, delerium, mani, aggresjon osv... Tar 3 doser for dagen med 2mg. Så 6mg dagen. Som sagt så fungerer jeg på jobb og med samboeren min. Men å være så jævli avhenging av den pillen er pain. Var egentlig ikke noe spørsmål utenom folk med erfaring. Ble forelsket i rusen av xanor og før jeg visste ordet av det var jeg avhengig . Det som er merkelig med den lege journalen jeg har. Der det står tydelig at jeg har røyk hasj i mange mange år. Vært avhenging av speed. Og brukt usannsynlige store doser ecstacy. Så velger legen å skrive ut masse xanor og diazepam. Norge
Sitat av greatness Vis innlegg
Men vil ikke på avrusning med masse heroin misbrukere osv..
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Jeg ser ikke annet alternativ enn seponering med en substitutt over en lang tid, det er mulig men det blir tøft i en periode, heldigvis er det ikke i nærheten av og kjøre cold turkey.
Sist endret av Sluzzz; 11. august 2014 kl. 18:20.
Hvis du ikke har noe underliggende problem som depresjon eller angst (ikke bare når du er i underskudd av xanor, men generelt i hverdagen) burde det kunne fungere med veldig rolig nedtrapping, og ettersom du sier at du fungerer fint ellers høres det jo ut som det.

Kanskje du er litt for hard mot deg selv og? Hvis du har alt på greip ellers, er det egentlig sååå farlig å være avhengig av xanor? Skjønner at du ikke har lyst til å være avhengig av en pille, men det er jo ikke verdens ende heller (kanskje jeg tar feil her).

Hvis du har fullt av problemer med psyken annet enn avhengighet blir det nok vanskeligere å slutte å være avhengig. Men forsatt mulig. Da er det viktig at du ikke bare trapper ned, men også tar fatt i de(t) underliggende problem(et). Hvis du bare blir avruset men fortsatt har problemer ellers er sannsynligheten stor for tilbakefall.
Du har mye rett i det du sier der!! Går på remeron utenom for depresjon. Har og tenkt det at, livet er jo perfekt, syns jeg. Etter jeg kom meg ut av rus miljøet. Nå har jeg en perfekt samboer og en herlig jobb! Så sånn sett er jo ikke xanor ett "problem" hvis du skjønner. Men vil liksom ikke være avhenging for resten av livet. For det gjør noe meg psyken, pluss jeg må ALLTID passe på at jeg har nok og hvis vi skal på byn, eller steder med mye folk, eller bare sånne generelle ting så må jeg ha xanor eller så, som har skjedd 2 ganger før når jeg glemte xanoren. Besvimte jeg bare mitt i byn. En gang prøvde jeg cold turkey og etter 6 dager med helvete fikk jeg eplepsi anfall i dusjen og skallet hodet og havnet på sykehuset i nesten 2 uker. Til deg lengre oppe, jeg vil ikke på vanelig avrusnings klinikker, pga jeg kjenner fremdeles mange folk som stadig er inn og ut derfra og jeg vil ikke ha kontakt med noen i miljøet. Jeg har sett 6 stykker død av overdoser, jeg har sett en nær venn bli kniv stukket til døde, skrikene kommer jeg aldri til å glemme. Så ja. Men får se hva som skjer. Har jo det bra. Legen har vurdert å prøve å få meg på ativan. Siden det står på felleskatalogen at alprazolam bare er effektivt i 8mnd
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Det virker som at du har livet ditt under kontroll, og det er utrolig bra. Ikke glipp denne sjansen, for det er nå hjernen din sier at du skal stoppe - og du har de beste forutsetningene akkurat NÅ (du har kjæreste og 100% jobb). Jeg er ikke kjent med hvilken nedtrappingsmetode som er best, men jeg vil anta at det vil hjelpe å komme seg en liten stund bort fra stedet du tilbringer år etter år på, og tar noen uker ferie, du og kjæresten. Begynn nedtrappingen, finn på noe gøy, noe med adrenalin, så vil det kanskje bedres.

Jeg ønsker deg lykke til, og ønsker at DU gjør grep mot å bli rusfri EN dag.
Sist endret av Ru11er; 12. august 2014 kl. 03:51.