Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2574
Går på 120 mg Ritalin, men er det noen adhd medisiner som er bedre å ruse seg litt på? Å hva vill dosen være tilsvarende de 120 mg
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, amfetamin er bedre rus imo.
Sitat av Shanti000 Vis innlegg
Går på 120 mg Ritalin, men er det noen adhd medisiner som er bedre å ruse seg litt på? Å hva vill dosen være tilsvarende de 120 mg
Vis hele sitatet...


Heisann.


Er litt usikker på om målet ditt bare er rus her, eller medisinsk effekt kombinert med rus?
Jeg velger å ta utgangspunkt i at du har blitt utredet for ADHD/ADD og følgende har fått Ritalin på resept.
Skal uansett prøve å gi et utfyllende svar på flere punkt av ditt spørsmål.


Det finnes medikamenter mot ADHD som vil gi sterkere rus enn Ritalin. I Norge har vi blant annet: Elvanse, Attentin eller Metamine. Disse er A-preparater og vil uten resept klassifiseres som narkotika. (Ja, til og med Sobril regnes som narkotika uten resept)

Derfor vil avhengighetsfaren medføre at legene være reservert med slike medisiner, spesielt om pasienten har en fortid (som legen vet om) som rusavhengig. Hvis det er tilfellet, må fylkesmannen godkjenne det og du må urinprøver. Følger du dette vil nok legen skrive ut ny medisin.


Her er uansett svaret på ditt spørsmål:
120 mg Ritalin tilsvarer 432 mg Concerta og 45 mg Metamina/Dexedrine = Dekstroamfetamin.

Kalkulatoren jeg brukte finner du her: https://doseconverter.com/stimcalc/
(Den kan også regne ut styrkeforskjellen på opiater og benzoer.)



Hvis du går til behandling vil jeg foreslå å ta det opp med psykiateren/legen din å fortelle at Ritalinen ikke gir deg tilfredstillende effekt, gir deg bivirkninger og at du vil prøve noe annet.

Ellers er jeg uenig i Anonym sitt innlegg. Ja, du får en nydelig rus av amfetamin, MEN bare første gangen. Den rusen vil du jakte på til ingen nytte for den får du aldri igjen, tvert imot så vil rusen miste "magien" etterhvert og nedturene blir bare verre etter hver gang... Hold deg unna dette svineriet!
Elvanse er ville greier, helt klart mer fres enn vanlig gatespeed, 60 mg var dosene jeg tok.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Får elvanse på resept, sjuke greier.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
45 6
Har lest at elevanse er laget for å vare lengst mulig å evnet seg dårlig til å ruse seg på.

Jeg bruker 120 mg, 60 morgen å 60 rundt 12-13 tiden.

Noen ganger har jeg rusa meg på de å da spiser jeg 240mg over 1 1 1/2 - 2 døgn.

For meg er det uforståelig at noen synes selv 20 mg er nok.
Jeg får hverken hjerteklapp eller økt puls, det eneste jeg meter er at jeg henger meg opp i å skrive i debatter å leser haugevis med artikler, det eneste som er irriterende er at synet blir litt blurret så noen ganger er det vanskligst å se alt som står☺️
Sånn hærlig engasjemang jeg får med å ruse seg på Ritalin får jeg ikke med
Speed enganf, speed uansett hvor god gir meg ikke en slik engasjemang, jeg blir bare litt våken å får blurret syn☺️
120 mg daglig har jeg brukt i 4 år, å er fortsatt i sjokk over at noen reagerer med både 10,20 å 60 mg å mener at dette gir rus☺️ 120 mg merker jeg ikke stort annet enn bedre konsentrasjon, engasjerer meg lettere i samtaler selv om det ikke er mitt favoritt tema å snakke om, jeg kan gjøre flere ting samtidig som å lage middag, tre unger som henger seg fast i benet å alle vill si noe samtidig som middagslagingen å ungemas så klarer jeg å fokusere på gubben bår han forteller om sin dag. Å gjøre alt dette santidig som man holder fokus til tros for masse støy å holde med middag å varn samtidig var helt umulig å ren psykisk tortur å jeg ble fort sliten, frustrert å fortvilt.

Det skal sies jeg er hos ei venninna å overnattet når jeg tar Ritalinrus, men im jeg kun tar 180mg så merker ikke noen nå særlig forskjell annet enn at jeg selv føler det er hærlig å kjenne hvor våken jeg blir på øynene å jeg makter å leke mer med barna, vi springer fram å tilbake å jager hverandre å så er de ivrig å hoppe på trampolina men de vil bare ha mamma med, mamma skal hoppe, mamma skal skjær opp middag, mamma skal skifte bleia, mamma skal kle på, mamma skal sitte å kose, mamma skal kle på ytterklær å mamma er den som hun minste roper etter på babycaller når hun vill ha en svett melk om natta.
De er så mamma kjær at de vill at jeg skal gjøre alt, pappa får ikke tørke fingrer å munn etter met engang, neida det må mamma gjøre☺️
Det blir mye «mas» på kun meg så da hjelper det enkelte ganger å ta 60 mg mer, fra 120 til 180mf☺️
Sitat av Shanti000 Vis innlegg
Har lest at elevanse er laget for å vare lengst mulig å evnet seg dårlig til å ruse seg på.

Jeg bruker 120 mg, 60 morgen å 60 rundt 12-13 tiden.

Noen ganger har jeg rusa meg på de å da spiser jeg 240mg over 1 1 1/2 - 2 døgn.

For meg er det uforståelig at noen synes selv 20 mg er nok.
Jeg får hverken hjerteklapp eller økt puls, det eneste jeg meter er at jeg henger meg opp i å skrive i debatter å leser haugevis med artikler, det eneste som er irriterende er at synet blir litt blurret så noen ganger er det vanskligst å se alt som står☺️
Sånn hærlig engasjemang jeg får med å ruse seg på Ritalin får jeg ikke med
Speed enganf, speed uansett hvor god gir meg ikke en slik engasjemang, jeg blir bare litt våken å får blurret syn☺️
120 mg daglig har jeg brukt i 4 år, å er fortsatt i sjokk over at noen reagerer med både 10,20 å 60 mg å mener at dette gir rus☺️ 120 mg merker jeg ikke stort annet enn bedre konsentrasjon, engasjerer meg lettere i samtaler selv om det ikke er mitt favoritt tema å snakke om, jeg kan gjøre flere ting samtidig som å lage middag, tre unger som henger seg fast i benet å alle vill si noe samtidig som middagslagingen å ungemas så klarer jeg å fokusere på gubben bår han forteller om sin dag. Å gjøre alt dette santidig som man holder fokus til tros for masse støy å holde med middag å varn samtidig var helt umulig å ren psykisk tortur å jeg ble fort sliten, frustrert å fortvilt.

Det skal sies jeg er hos ei venninna å overnattet når jeg tar Ritalinrus, men im jeg kun tar 180mg så merker ikke noen nå særlig forskjell annet enn at jeg selv føler det er hærlig å kjenne hvor våken jeg blir på øynene å jeg makter å leke mer med barna, vi springer fram å tilbake å jager hverandre å så er de ivrig å hoppe på trampolina men de vil bare ha mamma med, mamma skal hoppe, mamma skal skjær opp middag, mamma skal skifte bleia, mamma skal kle på, mamma skal sitte å kose, mamma skal kle på ytterklær å mamma er den som hun minste roper etter på babycaller når hun vill ha en svett melk om natta.
De er så mamma kjær at de vill at jeg skal gjøre alt, pappa får ikke tørke fingrer å munn etter met engang, neida det må mamma gjøre☺️
Det blir mye «mas» på kun meg så da hjelper det enkelte ganger å ta 60 mg mer, fra 120 til 180mf☺️
Vis hele sitatet...
Høres ut som du er på en speed/ritalinkjør utifra dine innlegg på forumet. Ammer du ungene dine? Ritalin og amfetamin kan overføres med morsmelk.
Er det vanlig å bli avhengig av concerta 54MG etter noen års bruk daglig?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Kjærlighet
Sitat av Shanti000 Vis innlegg
Har lest at elevanse er laget for å vare lengst mulig å evnet seg dårlig til å ruse seg på.

Jeg bruker 120 mg, 60 morgen å 60 rundt 12-13 tiden.

Noen ganger har jeg rusa meg på de å da spiser jeg 240mg over 1 1 1/2 - 2 døgn.

For meg er det uforståelig at noen synes selv 20 mg er nok.
Jeg får hverken hjerteklapp eller økt puls, det eneste jeg meter er at jeg henger meg opp i å skrive i debatter å leser haugevis med artikler, det eneste som er irriterende er at synet blir litt blurret så noen ganger er det vanskligst å se alt som står☺️
Sånn hærlig engasjemang jeg får med å ruse seg på Ritalin får jeg ikke med
Speed enganf, speed uansett hvor god gir meg ikke en slik engasjemang, jeg blir bare litt våken å får blurret syn☺️
120 mg daglig har jeg brukt i 4 år, å er fortsatt i sjokk over at noen reagerer med både 10,20 å 60 mg å mener at dette gir rus☺️ 120 mg merker jeg ikke stort annet enn bedre konsentrasjon, engasjerer meg lettere i samtaler selv om det ikke er mitt favoritt tema å snakke om, jeg kan gjøre flere ting samtidig som å lage middag, tre unger som henger seg fast i benet å alle vill si noe samtidig som middagslagingen å ungemas så klarer jeg å fokusere på gubben bår han forteller om sin dag. Å gjøre alt dette santidig som man holder fokus til tros for masse støy å holde med middag å varn samtidig var helt umulig å ren psykisk tortur å jeg ble fort sliten, frustrert å fortvilt.

Det skal sies jeg er hos ei venninna å overnattet når jeg tar Ritalinrus, men im jeg kun tar 180mg så merker ikke noen nå særlig forskjell annet enn at jeg selv føler det er hærlig å kjenne hvor våken jeg blir på øynene å jeg makter å leke mer med barna, vi springer fram å tilbake å jager hverandre å så er de ivrig å hoppe på trampolina men de vil bare ha mamma med, mamma skal hoppe, mamma skal skjær opp middag, mamma skal skifte bleia, mamma skal kle på, mamma skal sitte å kose, mamma skal kle på ytterklær å mamma er den som hun minste roper etter på babycaller når hun vill ha en svett melk om natta.
De er så mamma kjær at de vill at jeg skal gjøre alt, pappa får ikke tørke fingrer å munn etter met engang, neida det må mamma gjøre☺️
Det blir mye «mas» på kun meg så da hjelper det enkelte ganger å ta 60 mg mer, fra 120 til 180mf☺️
Vis hele sitatet...
Beundrer din innsats som mor! Men husk at å sette grenser er også en del av å være en leder Det er sunt å sette grenser.