Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2150
Som tittelen sier.

Det er sånn at jeg har lyst til å kjempe for Ukraina og vet at det er nordmenn som gjør det.

Kjapp googling fortalte meg at det er ulovlig å verve noen til å kjempe for en fremmed stat.

Er det noen som vet hvordan jeg kan gå inn for eller komme i kontakt med noen som kan hjelpe meg? Send gjerne pm eller fortell meg hvordan.

Vet ikke om noen andre forum hvor jeg kan spørre. Mulig de sletter det her inne og men håper det får stå.
New generation
colakork's Avatar
Hvis du har tidligere kamp erfaring burde du kunne spørre kjenninger.

Om du ikke har tidligere kamp erfaring vil dem ikke ha deg, sånn jeg har forstått det.
Sikker på at dette er noe for deg da siden du må spørre her inne? Uten at jeg vet noe som helst gjetter jeg at man stiller veldig svagt der borte uten erfaring og å kunne språket? Plutselig bli dirigert ut i åpent lende uten å vite om det er minelagt ser jeg for meg er noe som kan skje.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Sikker på at dette er noe for deg da siden du må spørre her inne? Uten at jeg vet noe som helst gjetter jeg at man stiller veldig svagt der borte uten erfaring og å kunne språket? Plutselig bli dirigert ut i åpent lende uten å vite om det er minelagt ser jeg for meg er noe som kan skje.
Vis hele sitatet...

https://ildu.com.ua/#join-us
What languages do I need to speak to be able to join the Legion?
As of right now, we only accept people who understand either English, Spanish or Ukrainian.
Vis hele sitatet...
At man kan snakke enten engelsk eller spansk gjør så de aller fleste kan bli med.
Sitat av motgift Vis innlegg
Kjapp googling fortalte meg at det er ulovlig å verve noen til å kjempe for en fremmed stat.
Vis hele sitatet...
Selv om de ikke lov til å verve deg, kan du verve deg.
Er det noen som vet hvordan jeg kan gå inn for eller komme i kontakt med noen som kan hjelpe meg? Send gjerne pm eller fortell meg hvordan.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at de andre har lagt inn lenke på direkte innmelding til Ukraina. Dersom du føler for å varme opp først, kan du melde deg på her: https://www.legion-etrangere.com/
motgift's Avatar
Trådstarter
Takk for omtanke og svar. Vet ikke men tror ikke jeg er redd for å bli drept i minefelt. Her til lands finnes det hvertfall ikke noe som garantert kan drepe meg.
Takk for omtanke og svar. Vet ikke men tror ikke jeg er redd for å bli drept i minefelt. Her til lands finnes det hvertfall ikke noe som garantert kan drepe meg.
Vis hele sitatet...
"-Sa Ola nordmann-...(en typisk ola dunk!) med verdens mest naive ,å uvitende,men usikre smil om munnen..å ett tanketomt å lukket sinn..-såvidt født, i en verden,han ikke visste noe om....."

"Er du sikker..?, spurte reven,med ett kjynisk,lurt smil......"
:/
motgift's Avatar
Trådstarter
Sitat av Luckystrike440 Vis innlegg
"-Sa Ola nordmann-...(en typisk ola dunk!) med verdens mest naive ,å uvitende,men usikre smil om munnen..å ett tanketomt å lukket sinn..-såvidt født, i en verden,han ikke visste noe om....."

"Er du sikker..?, spurte reven,med ett kjynisk,lurt smil......"
:/
Vis hele sitatet...
Er det bare sigaretter du har i deg?
Er det bare sigaretter du har i deg?
Vis hele sitatet...
Sigaretter er no svineri!
Røyker dog tobakk! (Økologisk riktignokk..) å har noen øl innabords faktisk..
Hvordan det?
Om du er ute etter sig,må du spørre noen andre...;p
Å sorry mate,måtte kommentere...om du bl.a. tror norge er ett flott å trygt land å bo i,uten noen ting som kan enten brutalt,eller snikavlive en,så må du revurdere den uttallelsen... skal ikke gå stort større innpå noe ,spesielt ang politikk,å dens fallgruver,eller offer...
motgift's Avatar
Trådstarter
Sitat av Luckystrike440 Vis innlegg
Sigaretter er no svineri!
Røyker dog tobakk! (Økologisk riktignokk..) å har noen øl innabords faktisk..
Hvordan det?
Om du er ute etter sig,må du spørre noen andre...;p
Å sorry mate,måtte kommentere...om du bl.a. tror norge er ett flott å trygt land å bo i,uten noen ting som kan enten brutalt,eller snikavlive en,så må du revurdere den uttallelsen... skal ikke gå stort større innpå noe ,spesielt ang politikk,å dens fallgruver,eller offer...
Vis hele sitatet...
OK!

Tanken min gikk til at det ikke finnes noe jeg garantert kan drepe meg selv med i Norge. Kanskje kronglete formulering. Jeg får ikke henda mine i et våpen som jeg kan blåse av meg hodet med, var det jeg mente.

Skjønner selvfølgelig at folk har det skikkelig vondt her i Norge. Mer enn jeg kan forestille meg og at situasjoner er unike. Var ikke meningen å være ‘’avfeiende’’ eller noe om det var inntrykket jeg ga.

Samtidig skal du lete godt for å finne noe som er sammenlignbart med et minefelt. Kan være greit å huske på det også.
"Tanken min gikk til at det ikke finnes noe jeg garantert kan drepe meg selv med i Norge." Da har du liten fantasi, noe som er bra siden det er ingen løsning. Vet ingen ting om deg, men snakk med noen om dette
Du skal slåss i Ukraina og tanken din er å dø? Eller har jeg misforstått?
motgift's Avatar
Trådstarter
Sitat av iiconanii Vis innlegg
"Tanken min gikk til at det ikke finnes noe jeg garantert kan drepe meg selv med i Norge." Da har du liten fantasi, noe som er bra siden det er ingen løsning. Vet ingen ting om deg, men snakk med noen om dette
Vis hele sitatet...
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Du skal slåss i Ukraina og tanken din er å dø? Eller har jeg misforstått?
Vis hele sitatet...
Spar meg.
Dette er et tydelig rop om hjelp. Håper noen kan veilede deg i riktig retning for å få hjelp, ikke til ukraina
Fuck Mr. Plod!
Hvis du vil dø, hvorfor hiver du ikke heller mange tabs i munn også kan du oppleve "døden" i noen timer for å se om det er det du vil?

Eller snakke med en psykolog.
motgift's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Hvis du vil dø, hvorfor hiver du ikke heller mange tabs i munn også kan du oppleve "døden" i noen timer for å se om det er det du vil?

Eller snakke med en psykolog.
Vis hele sitatet...
Løsningsforslaget er å ruse seg eller tolker jeg feil? Håper jeg tar feil. Er du klar over hvor ødeleggende det er for hodet ditt? Godt der og da men risikoen for depresjon/selvmordstanker øker betraktelig over tid. Burde være siste forslag det. Ikke første.

Synes den påtatte omsorgen er brekkmiddel for å være ærlig. Dere er sikkert gode mennesker men det er så fjernt.

Plis legg det bort er dere snille.
Så les linken og fuck off til Kherson eller noe, da?
ikke her på freak hvertfall, har du kamperfaring? Jobb og send lønningene dine nedover er vel den beste hjelpen om ikke
Vis hele sitatet...
Husk selv om rekruttskole eksisterer, så finnes det ikke avvending for krig. Har en kompis som plukket miner i første Irakkrigen, han så kolleger komme hjem godt amputert; han røyker en del grønt i disse dager for å distansere seg fra minnene.
Løsningsforslaget er å ruse seg eller tolker jeg feil? Håper jeg tar feil. Er du klar over hvor ødeleggende det er for hodet ditt? Godt der og da men risikoen for depresjon/selvmordstanker øker betraktelig over tid. Burde være siste forslag det. Ikke første.

Synes den påtatte omsorgen er brekkmiddel for å være ærlig. Dere er sikkert gode mennesker men det er så fjernt.

Vis hele sitatet...

Ikke nødvendigvis noe godt der og da med LSD som foreslått her.
Mye interessant forskning på psykedeliske stoffer og depresjon som viser det motsatte av det du hevder er tilfellet. Anbefaler å lese deg opp.
Eksempel: https://www.hopkinsmedicine.org/news...ts-study-shows

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/article...avsci-13-00297
Gråsonespesialist
Moerketid's Avatar
Så du har lyst til å leke actionhelt og bli med i krigen, sier du? Ikke akkurat en standard tirsdagsaktivitet, men respekterer at du tar det seriøst. Det er faktisk mulig å bli med i Ukrainas "International Legion" om du fyller ut noen skjemaer og tar på deg en heftig reiseforsikring. Ukrainas legion krever ingen super-soldat-erfaring, men det hjelper nok om du kan løfte noe tyngre enn en pose potetgull uten å få pustebesvær.

Bare vær obs på at staten ikke akkurat spanderer flybillett, og du får nok ikke noe rødt løper-mottak når du kommer hjem heller – norske myndigheter er ikke så gira på at folk deltar i utenlandske konflikter (og de er ikke så glade i å skulle hente deg hjem heller, om ting skulle gå skikkelig skeis). Men hvis du er helt sikker på at dette er noe for deg, så har de et skjema liggende klart for deg på legionens nettside.

Og hey, hvis du trekker deg halvveis og heller vil hjem til sofaen, kan du si opp kontrakten etter seks måneder – med mindre du står midt i en skuddlinje, da.
Fuck Mr. Plod!

Vis hele sitatet...
Oja, men krig er bra for hue. Jeez
7.62mm med forbedret hjernekapasitet i OPs tilfelle