Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2491
Hei, jeg trenger virkelig noen nye og ekte venner, men jeg vil ikke at de skal ha barnslig oppførsel eller være som helt "A4 ark" hvis dere skjønner hva jeg mener?

Jeg vil møte mennesker som faktisk har personlighet eller noe interessant med livet sitt. Noen som ikke får meg til å ville blåse hodet av meg når jeg snakker med dem.

Noen som har noe bedre å gjøre med livet enn å bare late som de er en cringy "gangster wannabe" eller kommer med rasistiske/homofobiske vitser fordi de synes det er så kult og edgy. Noen som ikke har det samme tanke som en 14 åring imens de er 20.

(Bare for kontekst, jeg er 19 år gammel og holder på å starte mitt eget liv nå.)
Så høye krav du har til mennesker rundt deg?
Ingen er perfekte, og hvis du misliker noe burde du gi dem en sjanse til å korrigere seg.
Ellers ender du opp som alle andre på freakforum. Alene, singel og injiserende rusmisbruker.
Jeg er 39, jeg leter fortsatt
Trådstarter
4 5
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ta en sopp tur. Du trenger en ego check.
Hadde akkurat samme tanker når jeg var 19, men det hjalp.
Vis hele sitatet...
Trenger jeg faktisk en ego check fordi jeg ikke vil være sammen med gangsters wannabes eller rasistiske/homofobiske?

Sitat av Tysteren Vis innlegg
Ingen er perfekte, og hvis du misliker noe burde du gi dem en sjanse til å korrigere seg.
Ellers ender du opp som alle andre på freakforum. Alene, singel og injiserende rusmisbruker.
Vis hele sitatet...

Egentlig ikke så høye krav syns jeg, bare er ikke en stor "fan" av gangsters wannabes og rasistiske/homofobiske mennesker
Sist endret av Tarnished; 3 uker siden kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tarnished Vis innlegg
Hei, jeg trenger virkelig noen nye og ekte venner, men jeg vil ikke at de skal ha barnslig oppførsel eller være som helt "A4 ark" hvis dere skjønner hva jeg mener?

Jeg vil møte mennesker som faktisk har personlighet eller noe interessant med livet sitt. Noen som ikke får meg til å ville blåse hodet av meg når jeg snakker med dem.

Noen som har noe bedre å gjøre med livet enn å bare late som de er en cringy "gangster wannabe" eller kommer med rasistiske/homofobiske vitser fordi de synes det er så kult og edgy. Noen som ikke har det samme tanke som en 14 åring imens de er 20.

(Bare for kontekst, jeg er 19 år gammel og holder på å starte mitt eget liv nå.)
Vis hele sitatet...

Jaja, du har mye å lære i livet. Slutt å heng med stonere, så slipper du at de fortsatt er 14 år i hodet, men da er livet dems også rimelig A4... kjærring, unger, fast jobb 8-4, og 14 dagers sydentur hvert år..

At du krever å ha venner med interessant liv, vel, interessant for hvem? Er ikke det litt individuelt hva vi syns er interessant?

For å si det på en måte, å ha venner som ikke tåler å være barnslig er faen meg kjipe venner å ha.. Ikke at jeg vil ha dritunger rundt meg, men jaggu vil jeg kunne være barnslig så lenge jeg lever!

Jeg er 39 år gammel, en voksen kar, men også veldig barnslig. Hva jeg mener med det er at jeg liker å gjøre barnslige ting.. hoppe på trampoline, bruke timesvis på å spille bassgitar, gitar, piano, lage youtube content. Spille barnslig pc spill en gang i blandt (bruker ikke så mye tid på det mer, da det er bedre å få achievements på gitar skills på ekte enn å få steam achievements. )

Apropo steam.. kontoen min er 20 år gammel, altså eldre enn deg.
Jeg liker å buldre, jeg elsker å trene MMA, jeg liker å tøyse rundt hvor en kan tøyse litt. Ikke så opptatt av å leke cringy gangster, men en kan jo prøve å irritere meg å gjøre meg forbanna, så kommer det fram en liten gangster i meg også helt ufrivillig, er vel i samsvar med ADHD'n tenker jeg.

Reflekter hvordan ditt liv er, og vil du finne ekte venner, så må du nesten gjøre ting DU liker samtidig møte mennesker som gjør det samme som DU liker... Ingen gitarist er interessert i å ha en ny venn som er mest opptatt av strikking og skjønnhetsprodukter f. eks.. det gir da vel ihvertfall jeg faen i..

Jeg er ikke så opptatt av folk egentlig heller lengre, de fleste av oss nordmenn er jo forbanna idioter om vi ikke liker hverandre, meg inkludert!

Så jeg har få venner, noen fra barndommen, og ellers folk jeg ble kjent med etter jeg ble ungdom og myndig, altså ett par dekader med kjennskap. Tar også sjuk lang tid å bli kjent med folk, spesielt oss nordmenn, vi er jo så inneslutta at det å komme seg inn på oss er faen ikke enkelt, og med de kravene du stiller så tviler jeg på at det blir noe enklere!

Når jeg aksepterer inn nye venner i mitt liv, så er det fordi dem gjør noe jeg liker, som jeg selv gjør... Betyr dog ikke at jeg slipper alle musikere inn i livet mitt, må jo klikke litt kjemisk i vennskapet også!

Damer er kjekke venninner å ha, men sjeldent man finner damer med samme interesse, og som regel når man får veldig lyst å bli kjent med ei jente, er det fordi, ihvertfall for meg, at jeg er tiltrukket av henne og gjerne vil noe mer enn å bare være en skravle venn, har da nok venninner å skravle med, men utelukker det absolutt ikke 100% likevel med den holdningen, kan jo hende man treffer sin beste venninne uten å være tiltrukket, om hun er en jævel på gitar å like hyperaktivt interessert i musikk og musikk teoeri som meg så er det jo nesten ett must å bli venn med pga interessen!

Når jeg var 19 år var jeg ekstrovert som faen, ble kjent med alle sammen, og prøvde å bli likt av alle og like alle.
I motsettning til deg ,så stilte jeg ikke så høye krav til folk, det gjør jeg forståvidt fortsatt ikke, men har blitt mer bevisst å bestemt på hva jeg vil ha i en venn uten at kravene skal være uoppnåelig.

En venn skal være ærlig, grei, hjelpsom, ikke forvente for mye av deg, og heller ikke jeg av min venn. Hjelper en venn meg, så gjør han/hun det uten forventning om å få noe tilbake, det samme gjelder når jeg hjelper en venn!
En venn bør ha noe av de samme interessene som meg dog, så helst en musikalsk kamerat/venninne, eller ei som liker å skru på instrumenter, pc, snakke om musikk teori, se de samme filmene.
Humoren kan være rævva, eller bra det er ett fett. Skal ikke skryte så mye av min egen humor så da er det feil å kreve god humor av andre, men å være tørr i humoren, ja da kan man jo like gjerne la være å prøve å komme med en vits!

Liker du å trene, så treffer du venner på treningssenteret.
Liker du å strikke så finner du deg ei systue..
Liker du å drikke, så er det no bare å dra på byen å finne venner, men hvor ekte de er, det er jaggu ikke godt å si.
Liker du å røyke hasj, ja da kan du forvente deg at du kanskje menger deg best med andre stonere.

Du må først gå i deg selv, se dine verdier og interesser, å gjør det du liker å gjøre, oppsøk andre som liker å gjøre det samme, på de samme stedene du selv er og oppholder deg...
Er det hjemme forran pc'n så møter du desverre ikke folk...

Håper det her ga deg en liten tankevekker og at du finner noen venner som passer deg, men stol på meg når jeg sier dette... INGEN liker en venn som setter skyhøye krav for å bli din venn.. Hvem er du tenker de fleste da vil jeg tro.

Hadde mine ekte og gode venner satt sinnsyke krav til meg så hadde jeg faen ikke had en venn igjen!

Enjoy life! Idioter finnes det nok av, men start alltid med å gå i deg selv før du leter etter idioter i andre, bare ett godt råd fra en som har levd dobbelt så lenge som deg :-)

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ta en sopp tur. Du trenger en ego check.
Hadde akkurat samme tanker når jeg var 19, men det hjalp.
Vis hele sitatet...
Ja eller bare ta rein MDMA å bli litt bedre kjent med seg selv.
Sopp er ikke bra personen har latent skitzoferni underliggende, da kan det gå veldig galt, har selv sett det med egne øyne hvor det klikka helt for en jeg kjenner... livet ble snudd på hodet for han siden den gang og han har aldri vært den samme igjen siden.

Sitat av Tysteren Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha! Så du er en slik siden du sitter her?
Jeg rører ikke slik sprøyte shit, er heller ikke singel og eneste grunnen til at jeg kom hit var for å finne andre musikere da jeg ble tipset om at noen letet etter noen å jamme med her inne. Du har eller rett at det sitter mange kanylebrukere her inne, det har jeg jo sett når jeg har lest litt poster...

Sitat av Synthesizer Vis innlegg
Jeg er 39, jeg leter fortsatt
Vis hele sitatet...

Hvor leter du? her inne? da leter du på feil plass tror jeg!

Trenger jeg faktisk en ego check fordi jeg ikke vil være sammen med gangsters wannabes eller rasistiske/homofobiske?

Egentlig ikke så høye krav syns jeg, bare er ikke en stor "fan" av gangsters wannabes og rasistiske/homofobiske mennesker
Vis hele sitatet...
Hva du syns er jo bare din personlige mening, men du har høye krav til å skaffe deg venner helt klart... stiller du like høye krav til deg selv både som person og som venn for andre eller skal andre bare ha de kravene for å være din venn? Alt starter med en selv!
Sist endret av JazzyTunes; 3 uker siden kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 5
Sitat av JazzyTunes Vis innlegg
Jaja, du har mye å lære i livet. Slutt å heng med stonere, så slipper du at de fortsatt er 14 år i hodet, men da er livet dems også rimelig A4... kjærring, unger, fast jobb 8-4, og 14 dagers sydentur hvert år..

At du krever å ha venner med interessant liv, vel, interessant for hvem? Er ikke det litt individuelt hva vi syns er interessant?

For å si det på en måte, å ha venner som ikke tåler å være barnslig er faen meg kjipe venner å ha.. Ikke at jeg vil ha dritunger rundt meg, men jaggu vil jeg kunne være barnslig så lenge jeg lever!

Jeg er 39 år gammel, en voksen kar, men også veldig barnslig. Hva jeg mener med det er at jeg liker å gjøre barnslige ting.. hoppe på trampoline, bruke timesvis på å spille bassgitar, gitar, piano, lage youtube content. Spille barnslig pc spill en gang i blandt (bruker ikke så mye tid på det mer, da det er bedre å få achievements på gitar skills på ekte enn å få steam achievements. )

Apropo steam.. kontoen min er 20 år gammel, altså eldre enn deg.
Jeg liker å buldre, jeg elsker å trene MMA, jeg liker å tøyse rundt hvor en kan tøyse litt. Ikke så opptatt av å leke cringy gangster, men en kan jo prøve å irritere meg å gjøre meg forbanna, så kommer det fram en liten gangster i meg også helt ufrivillig, er vel i samsvar med ADHD'n tenker jeg.

Reflekter hvordan ditt liv er, og vil du finne ekte venner, så må du nesten gjøre ting DU liker samtidig møte mennesker som gjør det samme som DU liker... Ingen gitarist er interessert i å ha en ny venn som er mest opptatt av strikking og skjønnhetsprodukter f. eks.. det gir da vel ihvertfall jeg faen i..

Jeg er ikke så opptatt av folk egentlig heller lengre, de fleste av oss nordmenn er jo forbanna idioter om vi ikke liker hverandre, meg inkludert!

Så jeg har få venner, noen fra barndommen, og ellers folk jeg ble kjent med etter jeg ble ungdom og myndig, altså ett par dekader med kjennskap. Tar også sjuk lang tid å bli kjent med folk, spesielt oss nordmenn, vi er jo så inneslutta at det å komme seg inn på oss er faen ikke enkelt, og med de kravene du stiller så tviler jeg på at det blir noe enklere!

Når jeg aksepterer inn nye venner i mitt liv, så er det fordi dem gjør noe jeg liker, som jeg selv gjør... Betyr dog ikke at jeg slipper alle musikere inn i livet mitt, må jo klikke litt kjemisk i vennskapet også!

Damer er kjekke venninner å ha, men sjeldent man finner damer med samme interesse, og som regel når man får veldig lyst å bli kjent med ei jente, er det fordi, ihvertfall for meg, at jeg er tiltrukket av henne og gjerne vil noe mer enn å bare være en skravle venn, har da nok venninner å skravle med, men utelukker det absolutt ikke 100% likevel med den holdningen, kan jo hende man treffer sin beste venninne uten å være tiltrukket, om hun er en jævel på gitar å like hyperaktivt interessert i musikk og musikk teoeri som meg så er det jo nesten ett must å bli venn med pga interessen!

Når jeg var 19 år var jeg ekstrovert som faen, ble kjent med alle sammen, og prøvde å bli likt av alle og like alle.
I motsettning til deg ,så stilte jeg ikke så høye krav til folk, det gjør jeg forståvidt fortsatt ikke, men har blitt mer bevisst å bestemt på hva jeg vil ha i en venn uten at kravene skal være uoppnåelig.

En venn skal være ærlig, grei, hjelpsom, ikke forvente for mye av deg, og heller ikke jeg av min venn. Hjelper en venn meg, så gjør han/hun det uten forventning om å få noe tilbake, det samme gjelder når jeg hjelper en venn!
En venn bør ha noe av de samme interessene som meg dog, så helst en musikalsk kamerat/venninne, eller ei som liker å skru på instrumenter, pc, snakke om musikk teori, se de samme filmene.
Humoren kan være rævva, eller bra det er ett fett. Skal ikke skryte så mye av min egen humor så da er det feil å kreve god humor av andre, men å være tørr i humoren, ja da kan man jo like gjerne la være å prøve å komme med en vits!

Liker du å trene, så treffer du venner på treningssenteret.
Liker du å strikke så finner du deg ei systue..
Liker du å drikke, så er det no bare å dra på byen å finne venner, men hvor ekte de er, det er jaggu ikke godt å si.
Liker du å røyke hasj, ja da kan du forvente deg at du kanskje menger deg best med andre stonere.

Du må først gå i deg selv, se dine verdier og interesser, å gjør det du liker å gjøre, oppsøk andre som liker å gjøre det samme, på de samme stedene du selv er og oppholder deg...
Er det hjemme forran pc'n så møter du desverre ikke folk...

Håper det her ga deg en liten tankevekker og at du finner noen venner som passer deg, men stol på meg når jeg sier dette... INGEN liker en venn som setter skyhøye krav for å bli din venn.. Hvem er du tenker de fleste da vil jeg tro.

Hadde mine ekte og gode venner satt sinnsyke krav til meg så hadde jeg faen ikke had en venn igjen!

Enjoy life! Idioter finnes det nok av, men start alltid med å gå i deg selv før du leter etter idioter i andre, bare ett godt råd fra en som har levd dobbelt så lenge som deg :-)

Ja eller bare ta rein MDMA å bli litt bedre kjent med seg selv.
Sopp er ikke bra personen har latent skitzoferni underliggende, da kan det gå veldig galt, har selv sett det med egne øyne hvor det klikka helt for en jeg kjenner... livet ble snudd på hodet for han siden den gang og han har aldri vært den samme igjen siden.

Haha! Så du er en slik siden du sitter her?
Jeg rører ikke slik sprøyte shit, er heller ikke singel og eneste grunnen til at jeg kom hit var for å finne andre musikere da jeg ble tipset om at noen letet etter noen å jamme med her inne. Du har eller rett at det sitter mange kanylebrukere her inne, det har jeg jo sett når jeg har lest litt poster...

Hvor leter du? her inne? da leter du på feil plass tror jeg!

Hva du syns er jo bare din personlige mening, men du har høye krav til å skaffe deg venner helt klart... stiller du like høye krav til deg selv både som person og som venn for andre eller skal andre bare ha de kravene for å være din venn? Alt starter med en selv!
Vis hele sitatet...

Helt siden jeg først så denne nettside i 2022 du er den første person som faktisk ga meg en god råd. Tusen takk for det du sa, tror det var egentlig det jeg trengte å høre (eller lese haha)

Vis hele sitatet...
Det er en viktig sak i det å bli voksen og finne sin egen ønskede retning i livet.
Høres ut som du er moden for endring, og innser at du trenger en annen vei for å komme deg videre inn i voksenlivet.
Å innse at man trenger endring er et tegn på personlig vekst.
Da er det lurt å ta noen grep, støtter deg i dette og håper du lykkes i prosessen.
Lykke til!

Vis hele sitatet...
Du kan jo starte med å fortelle litt om deg selv, som viser at du har personlighet og interessante ting i livet ditt som får folk til å ikke ville blåse av seg hodet sitt? Hvorfor får man mindre lyst til å blåse av seg hodet sitt om man snakker om/med deg, og dine interessante erfaringer som en 19-åring? Selg inn deg selv, nå!

De fleste på det forumet her ville nok blåst av seg hodet om de måtte prate med en 19-åring uansett, men det er jo greit at alle vet hvilke krav man burde dekke.
New generation
colakork's Avatar
Du burde være tålmodig med vennene dine. Hjernen er i utvikling.

DU og dine venner har mange lærelser foran dere.

Ikke bli om til en emo kidd som hater verden bare fordi du har utviklet deg litt raskere i et aspekt ifh til vennene dine.

Vennene dine kommer garantert til å lære ting før deg også. I sammen kan dere utvikle dere mye.

Det er lov å distansere seg ifra de mest ekstreme vennene sine. Det er normalt å falle ifra hverandre om det ikke er komfortabelt å henge. Det skjer.
Hvis du ønsker venner som ikke er A4, så må du se etter venner som ikke har autistiske trekk opp mot emosjonell gjensidighet og rigid atferd opp mot regler (er en del fra militæret som skulle ha hatt asperger, men har jo hatt venner, så de er ikke asperger på papieret selv om hjernen ikke er på samme nivå som det som kreves for en ikke-asperger).

Emosjonell gjensidighet krever normalt utviklet hjerne på det emosjonelle, at en tåler at den andre part er i ulike tilstander (sint, trist, glad..etc), og at du som person kan tilpasse deg emosjonene. En som aldri egentlig har hatt en venn før, men kun er sånn "skole kompis", kan ikke forholde seg til andre mennesker utover at en alltid må oppleve behag - hvis en opplever ubehag, blir en paranoid og redd for bagateller; en kutter forbindelsen, fordi hjernen ikke er utviklet til å takle den type ting.

Rigid i atferd opp mot regler er at en hele tiden krever at andre følger regler, fremfor å se relasjoner - som er bygget opp som en konstruert avtale med egne dynamiske regler, om du vil. Regler i utgangspunktet er noe en påfører ukjente og fiender, for å "hindre krig", egentlig.

Lykke til med å finne ikke A4 venner.
Sist endret av livota; 3 uker siden kl. 04:25.
Sitat av livota Vis innlegg
Hvis du ønsker venner som ikke er A4, så må du se etter venner som ikke har autistiske trekk opp mot emosjonell gjensidighet og rigid atferd opp mot regler (er en del fra militæret som skulle ha hatt asperger, men har jo hatt venner, så de er ikke asperger på papieret selv om hjernen ikke er på samme nivå som det som kreves for en ikke-asperger).
Vis hele sitatet...
Det er veldig spennande at du påstår å kunne diagnostisere folk med asperger, og samtidig trur at det å ha venner utelukker asperberger. Vi kan vel trygt konstantere at du ikkje har fnugg av peiling på asperger.
Emosjonell gjensidighet krever normalt utviklet hjerne på det emosjonelle, at en tåler at den andre part er i ulike tilstander (sint, trist, glad..etc), og at du som person kan tilpasse deg emosjonene.
Vis hele sitatet...
Hæ?
En som aldri egentlig har hatt en venn før, men kun er sånn "skole kompis", kan ikke forholde seg til andre mennesker utover at en alltid må oppleve behag - hvis en opplever ubehag, blir en paranoid og redd for bagateller; en kutter forbindelsen, fordi hjernen ikke er utviklet til å takle den type ting.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Rigid i atferd opp mot regler er at en hele tiden krever at andre følger regler, fremfor å se relasjoner - som er bygget opp som en konstruert avtale med egne dynamiske regler, om du vil. Regler i utgangspunktet er noe en påfører ukjente og fiender, for å "hindre krig", egentlig.

Lykke til med å finne ikke A4 venner.
Vis hele sitatet...
Hæ?

Eg antar du er personen bak denne tråden, sånn gitt temaet. Og ein del andre tråder om liknande tema, inkludert her på bruket.

Eg er oppriktig usikker på om du bør prøve å forklare andre sosiale relasjoner... For sosiale relasjoner består ikkje i å koke folk ned til diagnoser, slik du ser ut til å forsøke.
Sist endret av vidarlo; 3 uker siden kl. 09:18.

Vis hele sitatet...
Tja, er du sikker på at du ikke er ganske så A4 selv, og at det ikke er noe særegent eller spesielt ved deg selv? Derimot forstår jeg forstår akkurat hva du mener og sikter til her. Personlighet blir sterkere jo lenge man lever. Jeg selv opplever at min personlighet og adferd er for ekstrem for de fleste. Jeg liker å tale fritt uten å måtte tilpasse meg verbalt foran mine venner, kolleger eller familie.

Kontroversielle synspunkter, og for meg er det helt normalt å lage eller gjøre noe de aller fleste mener er over en grense. Jeg har hatt utrolig mange mennesker i livet mitt som jeg har ansett som venner, fremfor at de bare er bekjente. Hvis du er en utadvent person som liker å bli kjent med folk, og "tør" å ta det første steget for å etablere sosial kontakt så er jo det en veldig god start.

Ser det nevnes diagnoser her, og de mest unike personene jeg kjenner har, eller mistenkes å ha en diagnose eller deler/et snev av det. Eksempler her er mildere diagnoser eller rettere forstyrrelser, som AdHd eller en eller flere personlighetsforstyrrelser. Statistisk sett så er nevnte ikke så uvanlig.

Vet ikke helt hva du mener med gangster eller wannabe type personer, men det høres ut som ungdom sent i tenårene eller tidlig 20-årene som ikke helt vet hvem de er å forsøker å finne sin egen identitet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vi kan vel trygt konstantere at du ikkje har fnugg av peiling på asperger.
Vis hele sitatet...
Vel, har du? Utifra hvordan du gjennom tiden på dette forumet, så har måten du skriver, og svarer folk kanskje grunn til å tro at du har et snev av dette selv?
Sist endret av Candiru; 3 uker siden kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle mennesker har personlighet, når mange fremstår som om de ikke har det så er det fordi de ikke viser den. Det innebærer alltid en viss sårbarhet å vise sitt ekte selv til noen, så de fleste holder litt tilbake alt etter hvem de snakker med. Særlig i den alderen du er, da man typisk er ganske var for avvisning.

Hvis du vil ha ekte venner må du altså være en sånn person folk velger å være ekte sammen med. Det oppnår du ved å for det første være ekte selv i møte med folk, og for det andre møte dem med innstillingen om at de kanskje er interessante hvis du blir kjent med dem. Hvis du avskriver folk som grunnleggende uinteressante på bakgrunn av et overfladisk inntrykk, så kommer du til å fremstå som en overfladisk person det ikke er vits i å slippe noe nærmere inn på seg. Det gjelder også om du snakker dømmende om andre på den måten, den du snakker med vil automatisk tilpasse seg for å ikke falle inn under samme dom. Da ender du fort opp med inntrykk av at alle andre er uekte, fordi de er det - overfor deg.
Gråsonespesialist
Moerketid's Avatar
Må nesten si at folkene du leter etter, sånne perfekte, "ikke A4" typer med interessante liv og en aura av modenhet, er nærmest ikke-eksisterende. Og hvis de faktisk finnes, så er sjansen stor for at de ikke gidder å ha noe med deg å gjøre uansett. Alle er på sitt eget bullshit, og "ekte" folk er ofte opptatt med sine egne greier, ikke på jakt etter noen som trenger å "blåse hodet av seg" bare fordi de kjeder seg i samtaler.

Og btw, hva er det egentlig som er så galt med å være "A4"? Eller hva mener du med det i det hele tatt? Ikke alle kan være unike snøfnugg med kule liv og fancy drømmer. Kanskje på tide å justere forventningene litt? Vi kan ikke lese tankene dine, så hvis du har en definisjon på hva som er så jævlig feil med "A4", må du nesten forklare det.
Begynn å studere. Da omgås du stort sett oppegående folk.
Lev et «interessant» liv selv så vil du helt automagisk komme i kontakt med likesinnede
Jeg har faktisk - interesse for hverandres innlegg, initiativ til å møtes, andre og tredje ledd derifra - fått mange av mine nærmeste venner gjennom freakforum ...

Og skjønt tiden nå er en litt annen, vet jeg at jeg ikke er den siste som har hatt gavn av denne plattformen for voksesmerter, og høstet et par frukter av innsats (og diverse).
Sist endret av exocytose; 3 uker siden kl. 14:54.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Helt siden jeg først så denne nettside i 2022 du er den første person som faktisk ga meg en god råd. Tusen takk for det du sa, tror det var egentlig det jeg trengte å høre (eller lese haha)
Vis hele sitatet...

Ja, de fleste er jo her inne for å trolle så det kan jeg forstå! Jeg har for mye ADHD og for mye skamvett til å gidde å trolle med folk, har bedre ting i livet å gjøre :-)

håper du finner ut av det og får deg noen ekte venner!
Finn folk med samme interesser, jeg har noenlunde samme krav til venner som du har og det er det absolutt ikke dumt å ha. Man lever i perioder et mer stillere og mer alene enn andre med mine krav til venner, men de man møter av det er mer verdt(i dine øyne) enn andre venner. Det er så mye galskap og helvete i denne verden at å ha et slags filter kjærester og venner må gå igjennom for å kunne være i ditt liv er noe jeg syntes mange fler skal ha, de som mener det motsatte i denne tråden er vel nok de som ikke hadde passert en slik "test".
Eventuelt de som bare synes det ser ut som en litt usympatisk måte å omtale folk på. Selvfølgelig har man i praksis filtre for hvem man gidder kontakt med og ikke, det er bare sjelden en bra "look" å flagge med lister med eksplisitte krav. En kyniker ville sagt at all den dømmingen og sorteringen i hvert fall pleier å gjøres med innestemme, så å si, og ikke er noe karaktertrekk man pleier å skryte av.

Kanskje OP (m.fl.) har gode grunner til å virke frustrerte med folk og ville unngå idioter og "wannabe gangsters", hva nå enn de legger i det. Det er mulig det bare ble uheldig formulert, men førsteinntrykket er ikke ideelt, la gå på aktiv vennejakt.
Synes du får mye pepper her for å ønske deg noen venner med litt vett i panna. Hvis omgangskretsen din består av wannabe gangstere og hobbyrasister, så skjønner jeg veldig godt at du ønsker deg noe mer stimulerende. Det er ikke akkurat skyhøye krav å stille at folk har litt anstendighet og noen interessante personlighetstrekk.

Det høres ut som du kunne hatt utbytte av å oppsøke noen kreative miljøer eller et idrettsmiljø. Kanskje noe politisk eller et interessant undergrunnsmiljø. Kommer helt an på hvilke interesser du har selv, og hvordan du ser på verden.

Håper du finner ut av det. Livet er for kort til å sitte og vente på at folk rundt deg skal utvikle selvbevissthet.
Vært der, gjort det.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Synes du får mye pepper her for å ønske deg noen venner med litt vett i panna. Hvis omgangskretsen din består av wannabe gangstere og hobbyrasister, så skjønner jeg veldig godt at du ønsker deg noe mer stimulerende. Det er ikke akkurat skyhøye krav å stille at folk har litt anstendighet og noen interessante personlighetstrekk.

Det høres ut som du kunne hatt utbytte av å oppsøke noen kreative miljøer eller et idrettsmiljø. Kanskje noe politisk eller et interessant undergrunnsmiljø. Kommer helt an på hvilke interesser du har selv, og hvordan du ser på verden.

Håper du finner ut av det. Livet er for kort til å sitte og vente på at folk rundt deg skal utvikle selvbevissthet.
Vis hele sitatet...

^ Det han sa, fra start til slutt!

Sitat av Moerketid Vis innlegg
Må nesten si at folkene du leter etter, sånne perfekte, "ikke A4" typer med interessante liv og en aura av modenhet, er nærmest ikke-eksisterende. Og hvis de faktisk finnes, så er sjansen stor for at de ikke gidder å ha noe med deg å gjøre uansett. Alle er på sitt eget bullshit, og "ekte" folk er ofte opptatt med sine egne greier, ikke på jakt etter noen som trenger å "blåse hodet av seg" bare fordi de kjeder seg i samtaler.

Og btw, hva er det egentlig som er så galt med å være "A4"? Eller hva mener du med det i det hele tatt? Ikke alle kan være unike snøfnugg med kule liv og fancy drømmer. Kanskje på tide å justere forventningene litt? Vi kan ikke lese tankene dine, så hvis du har en definisjon på hva som er så jævlig feil med "A4", må du nesten forklare det.
Vis hele sitatet...
Det du skriver her, uten å mene noe form for personangrep, er veldig pessimistisk, og det sees vel også på brukernavnet ditt som på svaret til TS.

Til TS:
Jeg er helt enig med Mentalmelt.
Sist endret av SaerDnAX; 1 uke siden kl. 19:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å få ordentlige venner og bli kjent bør dere ha felles opplevelser. Jeg anbefaler virkelig DNT-(ung?), Norrøna/Hvitserk-turer, Tall Ships Race regattaer. Der møter du skikkelige kule og bokstavelig talt jordnære folk, i alle fall om du er eventyrlysten og liker noen som har et litt åpent sinn og ikke er så kjedelige, da må du utfordre deg selv litt. Hvorfor disse tingene er så fine er at man virkelig har tid til å ha lange gode samtaler, man har god tid i et miljø der man skal utrette et mål sammen. Teamwork, du kan være et team på to, du kan være et team på tre.

Ellers så må man egentlig bare peile deg litt inn på en slags hobby. Jeg fant noen kule folk gjennom et tiltak som heter A-larm, og da spiller vi golf sammen på mandager og onsdager, også hender det at vi finner på litt andre ting med de man klikker med. Kampsport er også kult synes jeg, man jobber sammen. Et miljø jeg fant var spesielt godt var feks. Qigong og Taichi, fokus på å være balanserte, sunne og ha en god moral med fokus. Det går litt mer på meditasjon og filosofering da. En annen kul ting er jo musikkscenen, dra noen eventer på kulturhuset, prøv å kom i snakk med noen der over en pils for eksempel.