Sitat av
Tarnished
Hei, jeg trenger virkelig noen nye og ekte venner, men jeg vil ikke at de skal ha barnslig oppførsel eller være som helt "A4 ark" hvis dere skjønner hva jeg mener?
Jeg vil møte mennesker som faktisk har personlighet eller noe interessant med livet sitt. Noen som ikke får meg til å ville blåse hodet av meg når jeg snakker med dem.
Noen som har noe bedre å gjøre med livet enn å bare late som de er en cringy "gangster wannabe" eller kommer med rasistiske/homofobiske vitser fordi de synes det er så kult og edgy. Noen som ikke har det samme tanke som en 14 åring imens de er 20.
(Bare for kontekst, jeg er 19 år gammel og holder på å starte mitt eget liv nå.)
Jaja, du har mye å lære i livet. Slutt å heng med stonere
, så slipper du at de fortsatt er 14 år i hodet, men da er livet dems også rimelig A4... kjærring, unger, fast jobb 8-4, og 14 dagers sydentur hvert år..
At du krever å ha venner med interessant liv, vel, interessant for hvem? Er ikke det litt individuelt hva vi syns er interessant?
For å si det på en måte, å ha venner som ikke tåler å være barnslig er faen meg kjipe venner å ha.. Ikke at jeg vil ha dritunger rundt meg, men jaggu vil jeg kunne være barnslig så lenge jeg lever!
Jeg er 39 år gammel, en voksen kar, men også veldig barnslig. Hva jeg mener med det er at jeg liker å gjøre barnslige ting.. hoppe på trampoline, bruke timesvis på å spille bassgitar, gitar, piano, lage youtube content. Spille barnslig pc spill en gang i blandt (bruker ikke så mye tid på det mer, da det er bedre å få achievements på gitar skills på ekte enn å få steam achievements. )
Apropo steam.. kontoen min er 20 år gammel, altså eldre enn deg.
Jeg liker å buldre, jeg elsker å trene MMA, jeg liker å tøyse rundt hvor en kan tøyse litt. Ikke så opptatt av å leke cringy gangster, men en kan jo prøve å irritere meg å gjøre meg forbanna, så kommer det fram en liten gangster i meg også helt ufrivillig, er vel i samsvar med ADHD'n tenker jeg.
Reflekter hvordan ditt liv er, og vil du finne ekte venner, så må du nesten gjøre ting DU liker samtidig møte mennesker som gjør det samme som DU liker... Ingen gitarist er interessert i å ha en ny venn som er mest opptatt av strikking og skjønnhetsprodukter f. eks.. det gir da vel ihvertfall jeg faen i..
Jeg er ikke så opptatt av folk egentlig heller lengre, de fleste av oss nordmenn er jo forbanna idioter om vi ikke liker hverandre, meg inkludert!
Så jeg har få venner, noen fra barndommen, og ellers folk jeg ble kjent med etter jeg ble ungdom og myndig, altså ett par dekader med kjennskap. Tar også sjuk lang tid å bli kjent med folk, spesielt oss nordmenn, vi er jo så inneslutta at det å komme seg inn på oss er faen ikke enkelt, og med de kravene du stiller så tviler jeg på at det blir noe enklere!
Når jeg aksepterer inn nye venner i mitt liv, så er det fordi dem gjør noe jeg liker, som jeg selv gjør... Betyr dog ikke at jeg slipper alle musikere inn i livet mitt, må jo klikke litt kjemisk i vennskapet også!
Damer er kjekke venninner å ha, men sjeldent man finner damer med samme interesse, og som regel når man får veldig lyst å bli kjent med ei jente, er det fordi, ihvertfall for meg, at jeg er tiltrukket av henne og gjerne vil noe mer enn å bare være en skravle venn, har da nok venninner å skravle med, men utelukker det absolutt ikke 100% likevel med den holdningen, kan jo hende man treffer sin beste venninne uten å være tiltrukket, om hun er en jævel på gitar å like hyperaktivt interessert i musikk og musikk teoeri som meg så er det jo nesten ett must å bli venn med pga interessen!
Når jeg var 19 år var jeg ekstrovert som faen, ble kjent med alle sammen, og prøvde å bli likt av alle og like alle.
I motsettning til deg ,så stilte jeg ikke så høye krav til folk, det gjør jeg forståvidt fortsatt ikke, men har blitt mer bevisst å bestemt på hva jeg vil ha i en venn uten at kravene skal være uoppnåelig.
En venn skal være ærlig, grei, hjelpsom, ikke forvente for mye av deg, og heller ikke jeg av min venn. Hjelper en venn meg, så gjør han/hun det uten forventning om å få noe tilbake, det samme gjelder når jeg hjelper en venn!
En venn bør ha noe av de samme interessene som meg dog, så helst en musikalsk kamerat/venninne, eller ei som liker å skru på instrumenter, pc, snakke om musikk teori, se de samme filmene.
Humoren kan være rævva, eller bra det er ett fett. Skal ikke skryte så mye av min egen humor så da er det feil å kreve god humor av andre, men å være tørr i humoren, ja da kan man jo like gjerne la være å prøve å komme med en vits!
Liker du å trene, så treffer du venner på treningssenteret.
Liker du å strikke så finner du deg ei systue..
Liker du å drikke, så er det no bare å dra på byen å finne venner, men hvor ekte de er, det er jaggu ikke godt å si.
Liker du å røyke hasj, ja da kan du forvente deg at du kanskje menger deg best med andre stonere.
Du må først gå i deg selv, se dine verdier og interesser, å gjør det du liker å gjøre, oppsøk andre som liker å gjøre det samme, på de samme stedene du selv er og oppholder deg...
Er det hjemme forran pc'n så møter du desverre ikke folk...
Håper det her ga deg en liten tankevekker og at du finner noen venner som passer deg, men stol på meg når jeg sier dette... INGEN liker en venn som setter skyhøye krav for å bli din venn.. Hvem er du tenker de fleste da vil jeg tro.
Hadde mine ekte og gode venner satt sinnsyke krav til meg så hadde jeg faen ikke had en venn igjen!
Enjoy life! Idioter finnes det nok av, men start alltid med å gå i deg selv før du leter etter idioter i andre, bare ett godt råd fra en som har levd dobbelt så lenge som deg :-)
Sitat av
Bothrops
Ta en sopp tur. Du trenger en ego check.
Hadde akkurat samme tanker når jeg var 19, men det hjalp.
Ja eller bare ta rein MDMA å bli litt bedre kjent med seg selv.
Sopp er ikke bra personen har latent skitzoferni underliggende, da kan det gå veldig galt, har selv sett det med egne øyne hvor det klikka helt for en jeg kjenner... livet ble snudd på hodet for han siden den gang og han har aldri vært den samme igjen siden.
Sitat av
Tysteren
Så høye krav du har til mennesker rundt deg?
Ingen er perfekte, og hvis du misliker noe burde du gi dem en sjanse til å korrigere seg.
Ellers ender du opp som alle andre på freakforum. Alene, singel og injiserende rusmisbruker.
Haha! Så du er en slik siden du sitter her?
Jeg rører ikke slik sprøyte shit, er heller ikke singel og eneste grunnen til at jeg kom hit var for å finne andre musikere da jeg ble tipset om at noen letet etter noen å jamme med her inne. Du har eller rett at det sitter mange kanylebrukere her inne, det har jeg jo sett når jeg har lest litt poster...
Sitat av
Synthesizer
Jeg er 39, jeg leter fortsatt
Hvor leter du? her inne? da leter du på feil plass tror jeg!
Sitat av
Tarnished
Trenger jeg faktisk en ego check fordi jeg ikke vil være sammen med gangsters wannabes eller rasistiske/homofobiske?
Egentlig ikke så høye krav syns jeg, bare er ikke en stor "fan" av gangsters wannabes og rasistiske/homofobiske mennesker
Hva du syns er jo bare din personlige mening, men du har høye krav til å skaffe deg venner helt klart... stiller du like høye krav til deg selv både som person og som venn for andre eller skal andre bare ha de kravene for å være din venn? Alt starter med en selv!
Sist endret av JazzyTunes; 3 uker siden kl. 17:44.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.