Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4495
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått mye opp i vekt de siste mnd.

Lurer på om en 30-60 dagers bruk av amfetamin i små doser (20-100mg, gatespeed daglig) vil gjøre jeg går ned i vekt? Om jeg trener i mens mister jeg vell ikke muskler?

Gatespeed er jo mye forskjellig, så tenker kanskje adhd-medisiner?

Med nok søvn og nok mat er det vell ikke veldig helseskadelig?

Er dette noe som kommer til å funke eller ikke?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du kommer nok få samme resultat med måltidserstatning.
Det korte svaret er nei. Jeg kan utdype senere når jeg er på pcen.
Du kan gå ned i vekt ja, men stort sett er det vanskelig å ikke miste muskler når man går ned i vekt pga kcal underskudd.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du går ned i vekt men blir avhengig av amfetamin så da er det bedre å heller ha noen kilo ekstra på kroppen ass enn å risikere å bli speed junkie, psykisk syk og i lengden skrapa tynn uten et dugg fett eller muskler på kroppen.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja du går ned i vekt men blir avhengig av amfetamin så da er det bedre å heller ha noen kilo ekstra på kroppen ass enn å risikere å bli speed junkie, psykisk syk og i lengden skrapa tynn uten et dugg fett eller muskler på kroppen.
Vis hele sitatet...
Ser jo den, men nå er ikke amfetamin det vanskeligste å slutte på da.

Om jeg kjører på ti dager med større doser speed, (+søvn! Og nok kalorier til å ikke være helseskadelig)

Har brukt mye amfetamin tidligere over lengre perioder, på det værste gikk jeg ned 10kg (12 dagers tur).

Men er går det raskest å bygge muskler når man er tynn eller når man har fett?
Det går raskest når man ligger i kcal overskudd. Det er vell egentlig et minimum for å bygge muskler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men er går det raskest å bygge muskler når man er tynn eller når man har fett?
Vis hele sitatet...
Ingen av delene. Det går raskest å bygge muskulatur når du har en normal og sunn fettprosent, i området rundt 12-20% som mann. Påvirkningen av fettprosenten din er større utslagsgivende ved veldig lav fettprosent, enn veldig høy.
Sist endret av Dibsent; 22. oktober 2021 kl. 18:32.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser jo den, men nå er ikke amfetamin det vanskeligste å slutte på da.
Vis hele sitatet...
Ikke enig. Generelt er sentralstimulerende veldig vanskelig å slutte med hvis man først har blitt avhengig og det blir du når du tar det 30 dager i strekk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser jo den, men nå er ikke amfetamin det vanskeligste å slutte på da.

Om jeg kjører på ti dager med større doser speed, (+søvn! Og nok kalorier til å ikke være helseskadelig)

Har brukt mye amfetamin tidligere over lengre perioder, på det værste gikk jeg ned 10kg (12 dagers tur).

Men er går det raskest å bygge muskler når man er tynn eller når man har fett?
Vis hele sitatet...
"Ser jo den, men nå er ikke amfetamin det vanskeligste å slutte på da."
Den tankegangen der er veldig farlig.
Amfetamin vil få deg til å gå ned i vekt da det er veldig vanskelig å spise på det, men ikke tro at det ikke er avhengighetskapende,
Det finnes nok bedre måter å gå ned i vekt uten å skulle blande amfetamin inn i bildet, selv om det kanskje kan virke som en lifehack om du bare fokuserer på vekttapet du oppnår. Litt som å ta steroider for å få rask muskelvekst, man tenker sjeldent over bivirkningene før man sitter der med pupper og impotens.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mer rimelig å lære seg fasting, lavkarbo og energiinnhold i mat.

Folk som mangler selvkontroll med mat, bør kanskje ikke forsøke å bekjempe manglende selvkontroll med tung avhengighet.

Men, en ting er sikkert, og det er at amfetamin er et ypperlig slankemiddel kombinert med å faste.

Kiloene sklir av, null sultfølelse og aktiv hele dagen, samt økt metabolisme.

Men det er litt av en byttehandel.
Op virker drømmende og urealistisk, som skal både bedrive amfetamin, ikke miste muskler og gå ned i fett uten ubehag eller tradeoff.
Sist endret av meaculpaUIO; 22. oktober 2021 kl. 19:42.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
"Ser jo den, men nå er ikke amfetamin det vanskeligste å slutte på da."
Den tankegangen der er veldig farlig.
Amfetamin vil få deg til å gå ned i vekt da det er veldig vanskelig å spise på det, men ikke tro at det ikke er avhengighetskapende,
Vis hele sitatet...
Sa aldri at det ikke var vanedannende, men det er ikke noe stress å gå av. Hvilke abstinenssymptomer har det?
Du har ikke selvdisiplin til å fikse kostholdet og få deg litt trening på si, men å gå av amfetamin etter et par måneders bruk uten abstinenser og humør på bånn.. Det er ikke no stress lissom
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Du har ikke selvdisiplin til å fikse kostholdet og få deg litt trening på si, men å gå av amfetamin etter et par måneders bruk uten abstinenser og humør på bånn.. Det er ikke no stress lissom
Vis hele sitatet...
Les denne en gang til.
Se Requiem for a dream og slå den tanken fra deg
Sist endret av Gloss; 22. oktober 2021 kl. 22:04.
Nå som ting er åpnet opp så kan du kanskje vurdere å svømme feks 1000 m dagen? Legg inn ulike strekk, variasjon i tempo og stilart(crawl, bryst, rygg osv) Effektiv trening for hele kroppen uten å belaste leddene i stor grad. Du bygger styrke i kjernemuskler, støttemuskler og sener osv, samtidig som du brenner fett, øker oksygenopptaket og får dermed også bedre hjerte og kondisjon. I basseng kan du trene hårdt uten store sjanser for skader og feilbelastninger som kan skje om du har feks dårlig teknikk på gymmen og presser litt vel mye. Ikke får du dårlige kne ledd eller ryggsmerter som kan følge feks løping på asfalt.

Svømme på speed? Du kan jo bare forsøke, kanskje bruke pulsklokke sånn at du ikke sprenger pumpa?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gloss Vis innlegg
Se Requiem for a dream og slå den tanken fra deg
Vis hele sitatet...
Han brukte jo syntetisk adrenalin i ene scenen for å holde seg våken?


Skal ikke bruke amfetamin for og gå ned i vekt alikavell.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå som ting er åpnet opp så kan du kanskje vurdere å svømme feks 1000 m dagen? Legg inn ulike strekk, variasjon i tempo og stilart(crawl, bryst, rygg osv) Effektiv trening for hele kroppen uten å belaste leddene i stor grad. Du bygger styrke i kjernemuskler, støttemuskler og sener osv, samtidig som du brenner fett, øker oksygenopptaket og får dermed også bedre hjerte og kondisjon. I basseng kan du trene hårdt uten store sjanser for skader og feilbelastninger som kan skje om du har feks dårlig teknikk på gymmen og presser litt vel mye. Ikke får du dårlige kne ledd eller ryggsmerter som kan følge feks løping på asfalt.

Svømme på speed? Du kan jo bare forsøke, kanskje bruke pulsklokke sånn at du ikke sprenger pumpa?
Vis hele sitatet...
Joda, har tenkt på det. Ikke svømming akkuratt, men trening. Men har så jævlig sosial angst.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Daglig inntak av små doser over en periode på 30-60 dager vil pasifisere aktivitetsnivå og påpasselighet. Med ufullkommen vertikal algebra er det like sannsynlig å gå opp i vekt.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Daglig inntak av små doser over en periode på 30-60 dager vil pasifisere aktivitetsnivå og påpasselighet. Med ufullkommen vertikal algebra er det like sannsynlig å gå opp i vekt.
Vis hele sitatet...
Dem jeg kjenner som bruker ADHD-meds er jo syl tynne.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Du har ikke selvdisiplin til å fikse kostholdet og få deg litt trening på si, men å gå av amfetamin etter et par måneders bruk uten abstinenser og humør på bånn.. Det er ikke no stress lissom
Vis hele sitatet...
Jeg har en jente på avrusninga her, ho er veldig lekker, jeg har vært på mitt første NA møte her om dagen, å det er igjen på tirsdag, å jeg fortalte om ho ene jenta som jeg syntes er så fin og fortalte om at jeg vurderte å kjøpe en blomst til ho å si: Jeg syntes du er dritfin, å jeg har vært forelska i deg siden du flytta inn, å jeg gjorde også det, sa akkuratt det jeg sa jeg skulle gjøre, siden jeg MÅ jo si den til ho før jeg flytter ut, å jeg kjøpte en blomster bukett til ho for 200kr å banka på døra hennes å sa: Hei, jeg ville bare si at jeg synes du er dritfin å jeg har vært forelska i deg siden du flytta inn. Ho har riktignok bodd her i ca 2 måneder, å jeg 4 måneder (lengst av alle) menmen. Ho er 35 år, jeg er 19, for meg så har det ingenting å si whatsoever, det syntes ikke faren min heller selvom jeg la det fram på en slik måte at det har noe å si, men nå har jeg jo bestemt meg for å opprettholde forholdet mellom lillebroren min som bor hos faren min ved å være besøke dem ihvertfall hver måned eller annen.. Når jeg ga blomstene å sa det jeg sa så sa ho: Oi takk, men vi sees jo senere vi gjør vi ikke det?, jo det gjør vi sa jeg å gikk tilbake til rommet mitt, jeg må si det er endelig godt å ikke sitte på tanken av å si til ho at jeg er forelska i ho HVER gang vi sitter sammen, jeg har liksom overbevist meg om at den tanker er fjerna, om ho vil være min kjæreste eller ei, for det hadde jo fint å ikke sitti for meg sjøl å bare skyti opp 5-10'ern ukentlig å bestille hor en gang jeg er ekstra desperat nok til å ikke bruke det opp på speed å heller bruke det opp på hor, altså å ikke være så ensom hele tiden PLUSS påtent. Nei så jeg å Steinar fra avrusninga var å kjøpte en del pils fra butikken ista, ble bøsta for det selvfølgelig, skulle tro det var for å sette i gang en alarm varsel hehehe. Menmen, det viktigste for meg er å få en fin pause fra den ukentlige/månedlige stukinga (har nylig blitt uføre), så jeg har jo fortsatt lyst til å sette meg ned å skyte å sette meg et skudd med speed når jeg flytter hjem til kjeller under mamma når jeg flytter hjem igjen, det hadde vært noe annet om jeg hadde hatt mange venner som OFTE ringte meg eller banka på døra mi å spurt om å bli med ut for å gjøre ditt eller datt, som en kompis av meg gjorde da han bare kom rett inn å spurte om å bli med å rappe hos en kompis av han da han hadde lagt igjen mikrofonen hos meg å han andre var på nedtur så han gikk til meg, men jeg ble jo ikke med da siden jeg bare ikke gadd ikke sant, som om jeg vil ønske meg noe jeg ikke vil ha, neida lol. Men jeg sa til mamma når jeg var på perm nå sist: Kan du LOVE meg å ikke bli sinna på meg når jeg flytter hjem igjen å bruker speed igjen. Det hørtes ikke ut som ho var helt enig, ho sa IHVERTFALL vi sees jo igjen vi gjør vi ikke det?, jo sa jeg, å jeg gleder meg til å fortelle om det til neste NA møte.

Skulle sagt ikke hør på meg for det er bare rus som får meg til å drøye det til det ekstra, men for MEG så er det gullkorn å for andre så er det noe å ikke bry seg om i det hele tatt, som meg selv (jomindre jeg er på en psykisk tur selvfølgelig, men det sier jo seg selv, hm)
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dem jeg kjenner som bruker ADHD-meds er jo syl tynne.
Vis hele sitatet...
Har ikke erfaring med ADHD-medisiner i det hele tatt, kun gateamf. Amfetamin gjør noe med hodet, og myten om syltynne speedfreaks er sterkt overdrevet. Etter hvert kommer likegladhet og søthunger.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det går raskest når man ligger i kcal overskudd. Det er vell egentlig et minimum for å bygge muskler.
Vis hele sitatet...
Går fint an å bygge muskler i underskudd dersom man er overvektig.
Dette har jeg prøvd. Endte i skikkelig amfetamin avhengighet. Ble slank i en periode, men problemet var så fort jeg ikke hadde amfetamin så spiste jeg ALT jeg kunne få tak i. La på meg 50 kg.

Har nå 3 år senere en normal vekt grunnet trening, og trener regelmessig med godt sunt fornuftig kosthold. Rusfri i 3 år også.

Amfetamin faller i smak fordi det gir ett falskt overskudd og motivasjon. Alt er tungt etter bruk en periode.
Sist endret av Shreddy; 23. oktober 2021 kl. 22:54.
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har gått mye opp i vekt de siste mnd.

Lurer på om en 30-60 dagers bruk av amfetamin i små doser (20-100mg, gatespeed daglig) vil gjøre jeg går ned i vekt? Om jeg trener i mens mister jeg vell ikke muskler?

Gatespeed er jo mye forskjellig, så tenker kanskje adhd-medisiner?

Med nok søvn og nok mat er det vell ikke veldig helseskadelig?

Er dette noe som kommer til å funke eller ikke?
Vis hele sitatet...
Du kommer helt klart til å miste muskelmasse!
Sist endret av snowden; 23. oktober 2021 kl. 23:25.
Anonym bruker
"Fremmed Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg veier 130kg 190 høy, så kan vel kalles godt feit da. Jeg har aldri problemer med å spise på amfetamin, nesten så jeg blir mere sulten en til vanlig ��
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg veier 130kg 190 høy, så kan vel kalles godt feit da. Jeg har aldri problemer med å spise på amfetamin, nesten så jeg blir mere sulten en til vanlig ��
Vis hele sitatet...
Jeg har på mitt meste veid 95 kilo, da jobba jeg og spiste masse lunsj. ikke brukte jeg speed nesten heller.. Etter et samlivsbrudd og sprekk på amfetamin gikk jeg ned 35 kilo på under 3 måneder..
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av snowden Vis innlegg
Jeg har på mitt meste veid 95 kilo, da jobba jeg og spiste masse lunsj. ikke brukte jeg speed nesten heller.. Etter et samlivsbrudd og sprekk på amfetamin gikk jeg ned 35 kilo på under 3 måneder..
Vis hele sitatet...
Har prøvd begge deler uavhengig av hverandre. Kjærlighetssorg er definitivt mer slankende enn amfetamin.
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har prøvd begge deler uavhengig av hverandre. Kjærlighetssorg er definitivt mer slankende enn amfetamin.
Vis hele sitatet...
nei, ikke når kjærlighetsorgen varer i 3-4 år og fucker opp for meg selv, og alle rundt meg (altså makkakjøret x 100)
Sist endret av snowden; 24. oktober 2021 kl. 08:57.
jeg har slitt med varierende overvekt store deler av livet mitt. Etter trening, keto og andre forsøk på å få orden i sakene har jeg heller begynt å lage hjemmelagd mat for noen dager av gangen. Flere mindre måltid med god men også sunn mat funker veldig bra her. Det tar litt lengre tid enn en vanlig men jeg spiser mer og bedre mat enn tidligere, så å la det bli en permanent greie virker ganske enkelt. Føles ikke ut som jeg går ned i vekt, men jeg gjør det:P
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av K93 Vis innlegg
jeg har slitt med varierende overvekt store deler av livet mitt. Etter trening, keto og andre forsøk på å få orden i sakene har jeg heller begynt å lage hjemmelagd mat for noen dager av gangen. Flere mindre måltid med god men også sunn mat funker veldig bra her. Det tar litt lengre tid enn en vanlig men jeg spiser mer og bedre mat enn tidligere, så å la det bli en permanent greie virker ganske enkelt. Føles ikke ut som jeg går ned i vekt, men jeg gjør det:P
Vis hele sitatet...
Samme her, lagde sunne middager og delte det opp i ganske små porsjoner og frøys ned. Kjøkkenvekt er greit å ha til å veie opp frokostblandinger og annet. Nøkkelen er å telle kalorier, vekt handler om kalorier inn. Vanskeligere er det ikke.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg veier 130kg 190 høy, så kan vel kalles godt feit da. Jeg har aldri problemer med å spise på amfetamin, nesten så jeg blir mere sulten en til vanlig ��
Vis hele sitatet...
Kjenner flere som spiser på amf, og blir mer sulten.

Som sagt kommer ikke til å gjøre det. Men et sjapt sp
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner flere som spiser på amf, og blir mer sulten.

Som sagt kommer ikke til å gjøre det. Men et sjapt sp
Vis hele sitatet...
Kom anig "send inn svar" men et sjapt spøtsmål. Når jeg brukte amfetamin i store doser over flere uker, når jeg sluttet var det eneste jeg opplevde å sove mye, litt dårlig humør ja (men kun 5-6 dager).
Du vil jo kun gå ned i vekt dersom du spiser mindre. Er det helt umulig for deg å gjøre dette uten amfetamin? Dømmer ikke, men det kan være greit å reflektere litt rundt dette.. Er det virkelig verdt det, liksom?

Har ei venninne som begynte å ta amfetamin for å gå ned i vekt. Det er vel rundt 1 år siden, og hun er avhengig som fy nå. Hun var nettopp inne på avrusning, men hun merket fort vektoppgang nå som hun ikke hadde amfetaminen til å dempe matlysten, så hun skrev seg ut og gikk tilbake til rusen.

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal fungere så lenge du trener for hypertrofi og spiser nok proteiner.. Men er det verdt det? Å risikere en rusavhengighet og alt det medfører, bare for å gå litt ned i vekt?
Amfetamin kan dempe appetitten og øke kaloriforbruket når du bruker det, men når du så avslutter, er du jo akkurat like langt. Du har ikke lært deg noen vedvarende strategier som holder kiloene unna. Det blir som å tisse i buksa; det holder deg varm der og da. Ved seponering vil mange også oppleve energiløshet, som bare fører til at kiloene kommer enda raskere tilbake.

Mange påstår at "jo, men jeg trenger bare å komme meg ned i vekt...så skal jeg få det til", men sannheten er at det er _mye_ enklere å gå ned i vekt, enn å holde kiloene unna.

Så klarer du ikke å gå ned i vekt i utgangspunktet, så vil du aldri klare å holde kiloene unna uansett.