Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4489
Hei
Dere som har erfaring med rød fluesopp, vil dere dele litt? F. Eks
Dosering
Te?
Tinktur?
Hvordan var selve rusen?

Og er det også noen av dere som har prøvd og microdosere med rød fluesopp?
Isåfall, hvilke erfaringer har dere ang det?

Blir glad for alle innspill

Jeg er altså newbie, men veldig spent på å prøve
Jeg har spist det, både fersk å tørka. Jeg hadde vel litt over 30gram som jeg kjøpte av en på facebook jeg spiste, jeg ble bare litt kvalm, spiste ganske mange gram å, da jeg lot det gjære seg litt i melk så kasta jeg opp, men jeg fikk en litt godfølelse i kroppen, ikke det store men kan sammenlignes med 10mg valium/vival. Spiste også en stor fersk sopp, men da merka jeg ingenting. Når jeg tenker meg om så kasta jeg opp nesten alle gangene jeg spiste det, (hvis ikke alle), så søkte meg opp på nettet å fant ut at jeg burde drikke noe sitronsyre eller hva det var før jeg spiste soppen så jeg ikke skullde da kaste opp, har ikke prøvd det tho.
Det virker som det er noe anna å spise den fersk kontra tørka da, men nå har ikke jeg spist store mengder med det som fersk heller.
Sitat av Solia Vis innlegg
Hei


Og er det også noen av dere som har prøvd og microdosere med rød fluesopp?
Isåfall, hvilke erfaringer har dere ang det?
Vis hele sitatet...
Siterer meg selv fra denne tråden istedenfor å skrive et helt nytt innlegg:

Sitat av Knask Vis innlegg
Angånde fluesopp:
Jeg har en del erfaring med microdoser og doser opp til fem - seks gram.
Det har absolutt gode egenskaper, men dette er anekdotiske eksempler som jeg har bemerket meg:

- fungerer utmerket for å glemme nervesmerter fra ryggprolaps

- ingen antydninger til ubehag i sosialt belastende situasjoner

- fungerer bra til gaming (intuisjon/gamesense)

- reduserer tankekjør og fungerer derfor bra for å sovne

Et par ulemper er at man føler trangen til å redosere ganske hyppig, hjertebank etter et par dagers moderat bruk og hetetokter opplever man til og med ved lave doseringer.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
3 4
Sitat av Knask Vis innlegg
Siterer meg selv fra denne tråden istedenfor å skrive et helt nytt innlegg:
Vis hele sitatet...
Takk! Veldig fint tråd 😊. Jeg er altså en av de som har lest og funnet informasjon om amonita på internasjonale forum, som igjen har vekket min interesse av denne soppen.

Mitt ønske er å mikrodosere. og siden rødfluesopp er lovlig og veldig enkel og identifisere, gjør den det ganske enkelt. Sånn sett.

Men, lite med nordmenn som snakker om denne soppen og virker veldig sprikende, hva slags erfaring folk har.

Jeg lurer litt på hvordan du har mikrodoset med rød fluesopp? Er det Tinktur eller har du kokt opp en større mengde og heller brukt litt og litt som en slags te?

Og hvilken dose forholder man seg til da?

Det har jeg ikke helt forstått enda 😊
Som jeg svarte i en annen tråd her:
Jeg liker amanita i alt fra 1g-2g, svært beroligende i de dosene uten at man føler seg noe særlig påvirket. Bruk en sopp/frukttørker og la soppen tørke på 70grader til den er tørr som en kjeks. Deretter kan du lage te(ikke kok, lav varme) på soppen med litt sitronsyre. Da vil du ikke kjenne ubehaget som kan komme av ibotensyren.

Anbefaler også facebook gruppa Amanita Norge, mange som deler sin erfaring der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ambefales ikke fra meg ihvertfall. Jeg og kompisen min spiste en god del for rundt 2 år siden (usikker på hvor mye vi spiste)

Men ihvertfall, vi merka bare at vi ble jævlig kvalme, og en svak alkohol typ rus etterpå.
Sitat av Nedtur Vis innlegg
Ambefales ikke fra meg ihvertfall. Jeg og kompisen min spiste en god del for rundt 2 år siden (usikker på hvor mye vi spiste)

Men ihvertfall, vi merka bare at vi ble jævlig kvalme, og en svak alkohol typ rus etterpå.
Vis hele sitatet...
Jeg spiste 2,5g og merka svak smertelindring ellers lite.
Var soppen din tørka skikkelig? Noen mener kullsyre sammens med rød flue kan skape kvalme andre sier det er en myte.
Røyka en del fluesopp før. Tørket det på lav varme i ovnen til den ble knusktørr (lukter ganske godt faktisk, litt som eplekake) blandet med tobakk og røykte på vannbong. Brukte kun den røde hinna på toppen av hatten, da jeg leste at det var der det var mest virkestoff. Ingen anelse på doseringer, men hadde ubegrenset mengder sopp å benytte.
Mild rus, avslappende, følte meg ofte «helt tom» i hjernen. Kunne zone ut ved å stirre på ett punkt i veggen for så å snappe ut av det, uten å vite hvor lenge jeg hadde vært utspaca. Minte om følelsen man kan få når man kommer hjem etter en lang dag i sterk sol med øl og mye hasj. Sov veldig tungt og lenge. Solid hangover, følte meg trøtt ganske lenge utover neste dag.
Føltes ut som en blanding av et disassosiativ og et antipsykotikum. Kan kanskje brukes som et middel for å komme ned fra et hallusinogen eller en stimulant.
Sist endret av slependen; 23. september 2021 kl. 15:27. Grunn: La til litt
▼ ... noen uker senere ... ▼
1. Tørk i 24 timer på 74°-90° Celsius
(165°-195° Farenheit). Skal bli Tørr som kjeks.
= -30% Ibotensyre

2. Kok te på lav varme i 30 minutter
= -30% Ibotensyre

3. Tilfør sitronsyre fra en halv sitron.
= -30% Ibotensyre

= Totalt 90% Ibotensyre omdannet til Muskimol

Liten dose.......: 1 til 5 gram
Medium Dose...: 5 til 10 gram.
Stor dose........: 10 - 30 gram.

Ibotensyre blir du kvalm og spysyk av så du vil omdanne så mye som mulig til Muskimol!

For smaken sin skyld så blander jeg gjerne med annen frukt te eller ingefær og bruker bra med søtningsstoff, men det er en smaks-sak...
Prøvd egenplukk samt ekstrakt kjøpt på nett. Meg bekjent er dette lovlig? Var iallefall det, og kunne bestille på ebay.

Rusen er dissosiativ. Man zooner ut og inn. Fikk personlig en sterk trang til å sitte heelt stille i stillhet. Kunne minne litt om ketamin eller Iboga med tanke på dissosative egenskaper. Hadde også svært fargerike drømmer i etterkant. Ikke "gøy" men unektelig potensial om man nærmer det seg av seriøse grunner. Heller IKKE overhode sammenlignbart med psilocybin.

Har en venn som sverger til mikrodosering som mener det gir ekstra energi og litt eufori i hverdagen.
Sist endret av Bearass; 13. oktober 2021 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mild eufori og stimulerende effekt i doser under fem gram tørket, aldri prøvd mer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mild eufori og stimulerende effekt i doser under fem gram tørket, aldri prøvd mer.
Vis hele sitatet...
helt enig har ikke prøvd mer enda selv, neste gang kanskje 7 gram

jeg tok det litt sendt på kvelden og det holdt meg våken til kl 6

(1 gang) 4 gram spist som tørket pulver fikk jeg nesten ingen effekt , men ble litt søvnig og slapp.

( 2 gang) ca 1 kopp kokt i saften av en hel sitron i 90 min gav en helt annen opplevelse med eufori og økt energi
Sist endret av dekommeri2033; 13. oktober 2021 kl. 23:23.
Sitat av Sopphue Vis innlegg
1. Tørk i 24 timer på 74°-90° Celsius
(165°-195° Farenheit). Skal bli Tørr som kjeks.
= -30% Ibotensyre

2. Kok te på lav varme i 30 minutter
= -30% Ibotensyre

3. Tilfør sitronsyre fra en halv sitron.
= -30% Ibotensyre

= Totalt 90% Ibotensyre omdannet til Muskimol

Liten dose.......: 1 til 5 gram
Medium Dose...: 5 til 10 gram.
Stor dose........: 10 - 30 gram.

Ibotensyre blir du kvalm og spysyk av så du vil omdanne så mye som mulig til Muskimol!

For smaken sin skyld så blander jeg gjerne med annen frukt te eller ingefær og bruker bra med søtningsstoff, men det er en smaks-sak...
Vis hele sitatet...
Hørt at man skal ikke tørke den på mere enn ca 50 grader? 75+ ødelegger potensen litt. Har tørka på 70-75 og laget te med 6-8g uten å få noe spesiell effekt annet enn bittelitt tyngre søvn.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
man kan også ta det på tom mage og drikke urinen sin for å resirkulere virkestoffene og kanskje få enda mer potent effekt
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hørt at man skal ikke tørke den på mere enn ca 50 grader? 75+ ødelegger potensen litt. Har tørka på 70-75 og laget te med 6-8g uten å få noe spesiell effekt annet enn bittelitt tyngre søvn.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har hørt det, Jeg har fått min kunnskap fra denne siden "https://www.amanitadreamer.net/" Litt uoversiktelig å finne de rette videoene, men finner du videoen "How To Dry Amanita Muscaria" under kategorien "Drying And Storing" så forklarer hun der... Greia er bare det at hvis du vil omdanne ibotensyre til Muskimol så må du tørke på 74+. Det går helt fint å tørke på lavere temperatur også, men da omdanner du ikke ibotensyra og det kan sikkert ha sine fordeler og ulemper det også. Jeg er ingen ekspert så om det ødelegger potensen skal jeg være forsiktig med å svare på, men nå er det jo sånn at forskjellig sopper har forskjellig grad av virkestoff i seg, så ene gangen du prøver kan du ha tilnærmet null effekt og neste gang kan effekten være stor... Det er i alle fall min erfaring...

Så har det vel med dosering å gjøre også, du ville nok fått større effekt hvis du tok 30g tørket sopp og lagde te av tenker jeg...
Sist endret av Sopphue; 14. oktober 2021 kl. 10:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
man kan også ta det på tom mage og drikke urinen sin for å resirkulere virkestoffene og kanskje få enda mer potent effekt
Vis hele sitatet...
Høres godt ut. Da er du jaggu desperat etter effekt.. Hvis jeg noengang skulle ha prøvd denne soppen hadde jeg heller tatt en større dose I første omgang enn å drive med resirkulering
Sitat av Solia Vis innlegg
Hei
Dere som har erfaring med rød fluesopp, vil dere dele litt? F. Eks
Dosering
Te?
Tinktur?
Hvordan var selve rusen?

Og er det også noen av dere som har prøvd og microdosere med rød fluesopp?
Isåfall, hvilke erfaringer har dere ang det?

Blir glad for alle innspill

Jeg er altså newbie, men veldig spent på å prøve
Vis hele sitatet...
du kan jo sjekke ut: https://www.facebook.com/groups/339530139940644/ hvis du ikke allerede er medlem
▼ ... over en måned senere ... ▼
skjekk ut amanita dreamer https://www.amanitadreamer.com/