Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5307
Hei!
Dette er første gang jeg starter en tråd her, og håper jeg ikke har plassert innlegget i feil kategori.

Jeg har tidligere hentet sovepiller fra India (da jeg opplever færre bivirkninger og bedre søvnkvalitet med disse). Nå på grunn av corona, så får jeg heller ikke hentet dem selv. Hvordan fungerer det dersom jeg ber familien min sende det i posten? Med masse andre ting (ikke medikamenter) jeg trenger. Er det fortsatt er risiko for at de klarer å se pillene? Dersom de er pakket rundt klær og andre vanlige ting? Noen som vet hvordan medisinene eventuelt bør pakkes inn? Lurer på om det er annerledes om det ser ut som en familie forsending, istedenfor en bestilling fra et firma.

Tar gjerne i mot alle tips, erfaringer og også ting som er verdt å være obs på før jeg bestiller.

Jeg lurer også på hva som er det verste som kan skje dersom dette blir stoppet? Mest sannsynlig ønsker jeg og moren min å bestille et forbruk på ett år hver. Politianmeldelse over så mange tabletter, eller tror dere at pakken bare blir stoppet?
Pilleforbruk for et år på ulovlige legemidler blir politisak og fengsel.
Tollvesenet er vant til at smuglere prøver å skjule narkotika i det som skal se ut som normale og familievennlige sendinger og firmasendinger.
Røntgen avslører tabletter så lett som bare det.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Røntgen avslører tabletter så lett som bare det.
Vis hele sitatet...
Har aldri fått noe pes av å bestille fra utlandet. Fått inn masse ADHD-meds & beroligende, og enkelte ulovlige kniver / knokejern osv. Har opplevd før at pakken ikke har dukket opp, men tror det har andre årsaker en at det er stoppet.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo bare en brøkdel som blir scanna uansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Yada-yada ; Greit nok at vi samtlige garantert har lest reportasjen der tolla sier åpent at de bare klarer sjekke 3% av all post som kommer inn til landet, men ;

De har deff intensivert kontrollen av små-bulkpost, og brevpost - så jeg vil påstå de sjekker langt mer enn 3% av de, også er det heller noen litt større sendinger som blir sjekka litt mindre - min teori, samt min erfaring på haugevis av tollsaker, bestillinger av ymse gråsone-preparater, og en generell dyyp uenighet med tollerne ang. Norges lover og definisjonen "legemidler"

Men hey, du spør et spm som har blitt stilt endel ganger før i forskjellig innpakning, så jeg kan svare på en litt alternativ måte ;
"Jeg som alkoholiker veet jeg ikke burde drikke, men kan jeg drikke én øl bare ?" - ja gjett om, problemet er bare ; Det kan gå bra en gang, to ganger, hundre - men før eller senere går det lukt til helvette !

Det samme gjelder tollen og bestilling av illegal shit, eller legemidler....

Som en generell rule of thumb så freaker jeg av å legge alle egga i samme kurv, men heldigvis er det ikke jeg som vurderer bestille meds i posten - så jeg skal ikke engang vurdere å si mer enn dét.
Anonym bruker
"Klein Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ts kan du ikke be om å få den samme type medisin på resept i Norge? Dere tenker å sende piller nok til 2 års forbruk i en postpakke og lurer på hva som skjer? Først må du undersøke hvilket virkestoff det er medisinen før du kan vurdere straff. Feks er det noen eldre allergimedisiner som benyttes som sovemedisin. Disse har null ruspotensial og slike vil dermed ikke gi like alvorlig reaksjon. Likevel snakker du om 2 års forbruk i en pakke. Det har vel potensiale til å veldig galt uansett? For mengden vil være så stor at de kan ta deg for salg. Er sovemedisinen en type benzo vil de nok regne deg som storsmugler og mengden er så stor at de garantert dømmer deg for smugling og salg.

Gå til fastlegen og få det du trenger der. Eller få deg vaksine og reis til India når du kan og ta med lovlig mengde når du reiser hjem. Husk å få med resept og papirer fra lege i India.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ts. Om de blir tatt og du må til avhør, ikke svar på spørsmål. Det er alt du trenger. Benytt retten til å tie. Møt opp, ikke innrøm noe og ikke svar på spørsmål. Værsågod, sak henlagt.
Anonym bruker
"Urolig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forbruk på to år vil regnes som middels stort smuglerbeslag og vil kunne straffes som narkotikabrudd med strafferamme på mer enn to år. Smugling fra utlandet gjør straffen strengere enn om det bare skulle vært et beslag hjemme hos deg spør du meg er dette helt idiotisk idé