Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3058
Skjønner??

Altså når man kun bruker Wifi, og ikke 3G.
Ingenting..
Hva skal du med abo. når du ikke skal bruke 3G?
Sist endret av Vod0; 9. juni 2013 kl. 23:18.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Nei. (masse tegn)
Det koster ingenting å bruke wifi.
alle dere tar feil

det koster deg hver måned som du må betale i månedsavgift selvom du ikke bruker 3g
WiFi = Du kobler deg til f.eks hjemmenettet ditt eller offentlige nettverk.

3G = Du kobler deg til mobilnettet for å få internett.
Dersom du har et abbonent til 3g'n på ipad'n din som koster f.eks. 200 spenn i måneden uansett om du bruker 3g eller wifi, må du betale minste 200 i måneden.

Har du derimot en "kontantkort" løsning på ipad'n din, så betaler du bare for det du bruker på 3g, men du bruker ingenting av kontantkortet dersom du bruker wifi.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av SRB Vis innlegg
alle dere tar feil

det koster deg hver måned som du må betale i månedsavgift selvom du ikke bruker 3g
Vis hele sitatet...
Har aldri betalt noe til nå (1år). Og jeg har bare brukt Wifi.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Har aldri betalt noe til nå (1år). Og jeg har bare brukt Wifi.
Vis hele sitatet...
serr, siden hun skal ha abonnement alltså nedbetaling , så må hun betale for ipaden og månedsavgiften selvom hun sitter på wifi. lol
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Har aldri betalt noe til nå (1år). Og jeg har bare brukt Wifi.
Vis hele sitatet...
Hvilket abonnement har du på iPaden?
Du skjønner, faren min har bestilt abonnement til iPad'en min. Jeg har muligheter for 3G på iPad'en, men det virker ihvertfall ikke. Det står "NetCom" oppe i hjørnet. Faren min sier han ikke vet om han betaler for det. Jeg synes det er unødvendig å betale for at det skal stå NetCom i et hjørne når vi allikevel ikke kan bruke 3G nett!

På mobilen min med samme abonnement (tele 2) virker heller ikke Internett. Jeg har mest lyst å bytte abonnement...
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Lettere forklart:

Får du simkort med iPaden må du betale.
Får du ikke simkort med iPaden slipper du å betale.

Med simkort kan du bruke den hvorsomhelst hvor det er mobildekning.
Uten må du koble deg til et trådløst nettverk.
Sist endret av r0bin; 9. juni 2013 kl. 23:44.
Har ikke skrudd av noe som helst på iPad - kun skiftet simkort. Ang. mobilen så er dataroaming på og Expert har forsøkt å hjelpe med innstillinger, men de måtte gi opp!
Sitat av Lykketroll Vis innlegg
Har ikke skrudd av noe som helst på iPad - kun skiftet simkort. Ang. mobilen så er dataroaming på og Expert har forsøkt å hjelpe med innstillinger, men de måtte gi opp!
Vis hele sitatet...
http://ipad3simcard.co.uk/wp-content/uploads/2012/03/turn-mobile-data-on.png
Sitat av Lykketroll Vis innlegg
Expert har forsøkt å hjelpe med innstillinger, men de måtte gi opp!
Vis hele sitatet...
Sånne duster er det i Expertbutikken her også! Amatører!
Er det tele2 simkort du har i iPaden må dataroaming stå på også. Lykke til
Trådstarter
42 2
Takk. Dataroaming sto ikke på på iPad'en. Satser på det er iorden nå... Fortsatt problemer med mobilen... :-( *sukk*
Fruitarian
Pistol's Avatar
Sitat av Lykketroll Vis innlegg
Takk. Dataroaming sto ikke på på iPad'en. Satser på det er iorden nå... Fortsatt problemer med mobilen... :-( *sukk*
Vis hele sitatet...
Hva slags mobil har du?
Ring Netcom, så får du sikkert er godt og enkelt svar på om du betaler, og hva du eventuelt må gjøre for å slippe det
Sitat av SRB Vis innlegg
serr, siden hun skal ha abonnement alltså nedbetaling , så må hun betale for ipaden og månedsavgiften selvom hun sitter på wifi. lol
Vis hele sitatet...
håper virkelig du troller nå for viss ikke er du en stor arrogant idiot eller så skjønte du ikke spørsmålet
Wifi koster ingenting å bruke på noen enheter og man trenger ingen operatør for å koble seg til en trådløs ruter.
Sist endret av KaffeKoppen; 10. juni 2013 kl. 17:32.
Sitat av KaffeKoppen Vis innlegg
håper virkelig du troller nå for viss ikke er du en stor arrogant idiot eller så skjønte du ikke spørsmålet
Wifi koster ingenting å bruke på noen enheter og man trenger ingen operatør for å koble seg til en trådløs ruter.
Vis hele sitatet...
Hvis man har et abonnement så må jo man jo betale for det uansett?
Sist endret av Grådigpeisen; 10. juni 2013 kl. 18:04.
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
Hvis man har et abonnement så må jo man jo betale for det uansett?
Vis hele sitatet...
jo men han mener at det er nødvendig å betale noe for å bruke wifi
Trådstarter
42 2
Sitat av Pistol Vis innlegg
Hva slags mobil har du?
Vis hele sitatet...
Har Sony Xperia Z tror jeg...
Sitat av KaffeKoppen Vis innlegg
jo men han mener at det er nødvendig å betale noe for å bruke wifi
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør han ikke.

Spørsmålet til TS er om det koster å ha abonnement på en iPad med Wifi.

Selvfølgelig koster det penger og det har han svart på!

At TS kun bruker wifi endrer IKKE på det faktum at et abonnement koster penger.
Sist endret av Freakaholic; 10. juni 2013 kl. 18:28.
Fruitarian
Pistol's Avatar
Sitat av Lykketroll Vis innlegg
Har Sony Xperia Z tror jeg...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hatt hendene mine på den telefonen så kan ikke hjelpe deg med hvordan, men er du sikker på at du har aktivert dataroaming på telefonen slik du gjorde på iPaden? Er godt mulig at det går ann å fikse internett til telefonen din også. Hvis alle innstillinger står stilt inn riktig, men ingenting funker - ta kontakt med teleoperatøren. Lykke til.
Trådstarter
42 2
Sikker på at dataroaming er aktivert!

Tror jeg får kontakte Tele 2. Skal bare sjekke om iPad'en virker med 3G først...
Sitat av KaffeKoppen Vis innlegg
Wifi koster ingenting å bruke på noen enheter og man trenger ingen operatør for å koble seg til en trådløs ruter.
Vis hele sitatet...
Lurer på hvem som er idioten her jeg? Greit nok at det finnes gratis Wifi noen FÅ steder men de aller fleste BETALER for nettverkstilgang / Wifi...