Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 995
hei. Jeg skal kjøpe ny PC og har satt sammen disse delene. Det hadde hvert veldig fint om noen kunne se over og se om de passet sammen!

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort:ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3

Minne: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU

Skjermkortet: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Harddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s
Link? maybe a good idea
Husk også å bestille med kabler til alt!
Trådstarter
5 0
følger ikke kabler med?
Jo det pleier det. Mange hovedkort som sender med sata kabler, men kanskje denne ikke gjør?
Jeg vet ikke men ville satsa på det om du ikke leser annet på nett.
ville kanskje gått for en psu med litt mer kraft ettersom skjermkortet i seg selv krever 500.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
ville kanskje gått for en psu med litt mer kraft ettersom skjermkortet i seg selv krever 500.
Vis hele sitatet...
^this

Gjør deg selv den tjenesten at du legger en 100 lapp eller 2 inn i den strømforsyningen over det som allerede er budsjettert for den. Om du ligger rundt 800w sonen kan du sannsynligvis bruke strømforsyningen i neste pc også, noe som medfører at du kutter utgifter der på ca 500 kr.
Alt passer sammen. Og alle kabler følger også med.
Regner med at den skal brukes til gaming? Det er en god pc.
Dog burde du bytte til en modulær PSU.
Husk også at en PSU er den komponenten i PCen som gjerne følger fra pc til pc.
Skjermkortet ser litt bredt ut, hvis jeg har sett riktig på bildene så kommer den til også okupere en pci slott mulignes to ved siden av, derfor tenk etter om du skal ha for eks nettverkskort eller andre kort.

Though mentioned on the box and advertised we'd not recommend Crossfire on this motherboard as one adapter will be kicked back to a x4 lane configuration.

Kort fortalt, dette hovedkortet er ikke anbefalt om du skal kjøpe ett skjermkort senere og kjøre crossfire.

En ting til, hovedkortet ditt støtter minnehastighet PC3-10600, PC3-8500, minnet du har valgt er PC3-12800. Det vil fungere sammen men du kan likså greit velge minne som støtter hastigheten på HK.
Trådstarter
5 0
Takk for ALL hjelp! Det har hjulpet noe SYKT!
Den PCen jeg nå har lagt planlagt er følgende:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Corsair CX 600W PSU

Logitech Wireless Desktop MK710

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s

ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9 (etter hjelp fra siden til Ruudi)

Som dere sier så burde jeg ha en PSU med mer kraft men har et budsjett og sliter med å finne en med litt mer uten å kommer opp over 1000kr. Da sprenges budsjettet mitt.
Vet heller ikke hvor bra desktopen er men det får holde forløpig. Må være tråløst...
Dersom noen har tid til overs må de gjerne lage en PC til max 8000 ink OS dersom de har bedre forslag enn dette
Har lest en del om "flaskehalser" og lurer litt på om de andre komponentene ikke skaper dette for skjermkortet??
Er første PCen jeg bygger så spørsmålene er mange ^^
ville kanskje gått for en psu med litt mer kraft ettersom skjermkortet i seg selv krever 500.
Vis hele sitatet...
Detter blir feil og si.
6950 bruker idle 111w og load 232w.
6950 crossfire bruker heller ikke 500w,men max load 444w.
Du burde få en modulær PSU. har denne jeg : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347165
Hvis du ikke har det skaff deg 64-bits OS
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av snippsat Vis innlegg
Detter blir feil og si.
6950 bruker idle 111w og load 232w.
6950 crossfire bruker heller ikke 500w,men max load 444w.
Vis hele sitatet...
Riktig!
Med 500W menes minimum for hele systemet.

600W av god kvalitet skal med andre ord være mer enn nok.
Som sagt burde du absolutt legge noen hundrelapper til i PSUen, men det kommer uansett til å fungere.
Sist endret av 83leo; 22. januar 2011 kl. 00:14.
Endre minnebrikkene til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574053 for eksempel. Hovedkortet støtter ikke 1600 MHz minnebrikker. Som du ser, på hovedkortet, så er PC-10600 høyeste på "minne", og 1600 MHz er PC3-12800. Med andre ord; du betaler ekstra for noe du ikke kan bruke.

PC-10600 (1333 mhz) er forresten MER enn nok!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Støtter nok ikke SO-DIM eller.

Disse er greie. Så spytter du i 200kr til i en PSU.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605846
Sist endret av 83leo; 22. januar 2011 kl. 00:21.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Støtter nok ikke SO-DIM eller.

Disse er greie. Så spytter du i 200kr til i en PSU.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605846
Vis hele sitatet...
Oi, herregud, jeg var blind. Bare klikka meg fort bortover på PC3-10600 og corsair kategoriene jeg. Takk for heads uppen!
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Regna med det
Jeg anbefaler at du kjøper delene hos Dustinhome. Min erfaring er at de er billigere på det meste, rask frakt og utrolig god service 99 kr er det også for frakt.

Siden derimot er ekstremt uryddig og det står lite om produktene, men viss du har funnet de på komplett er det ingen problem.
Trådstarter
5 0
Da tror jeg PCen er klar
Takk for ALL hjelp!
Sitat av 83leo Vis innlegg
Riktig!
Med 500W menes minimum for hele systemet.

600W av god kvalitet skal med andre ord være mer enn nok.
Som sagt burde du absolutt legge noen hundrelapper til i PSUen, men det kommer uansett til å fungere.
Vis hele sitatet...
Okay så selv om de fleste sider som testet denne gpu anbefaler 500w minimum så er det mer en forsikring om at folk har nok kraft for hele systemet?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Okay så selv om de fleste sider som testet denne gpu anbefaler 500w minimum så er det mer en forsikring om at folk har nok kraft for hele systemet?
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig!