Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1782
Har et spørsmål som jeg lurer på.
Har jobbet i jobben min i 6 måneder, og har tjent 113.000 kr hittill i netto.
Hvordan vet jeg om jeg får baksmell på skatten og hvor mye må jeg betale om jeg får en baksmell?
Betaler 24% skatt.

Hvor mye mer kan jeg egentlig jobbe? I jobben min kan jeg avslutte dagen når det selv passer meg. Jo fortere jeg jobber jo fortere kan jeg dra hjem, men jeg er rask så bruker å utnytte tiden til 8-9 timer hver dag.. Hvor mye overtid kan jeg få?
Sist endret av Ravedope; 7. november 2010 kl. 20:59.
Kontakt skattekontoret og spør?
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Har et spørsmål som jeg lurer på.
Har jobbet i jobben min i 6 måneder, og har tjent 113.000 kr hittill i netto.
Hvordan vet jeg om jeg får baksmell på skatten og hvor mye må jeg betale om jeg får en baksmell?
Betaler 24% skatt.
Vis hele sitatet...
Regn det ut her;
http://www.skatteetaten.no/no/Selvbe...eregning-2010/
Har du ikke betalt noe skatt av pengene?

(greit om du skriver dette i posten din..)
Sitat av sorlandet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har vært på den linken før og jeg skjønner ingenting av som f.eks.:

Pensjonsinntekt, renteinntekt, skattepliktig aksjeutbytte.. Aner ikke om jeg selv har noen av delene. Er 18 år og er bare tilkallingsvikar i jobben min. Tjener bedre enn de som har jobbet der i 10 år siden jeg er ansatt via Adecco.

Hva skal stå på "Lønnsinntekt" ? Skal den månedlige lønna stå der, eller det jeg har totalt i netto i år?
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Har vært på den linken før og jeg skjønner ingenting av som f.eks.:

Pensjonsinntekt, renteinntekt, skattepliktig aksjeutbytte.. Aner ikke om jeg selv har noen av delene. Er 18 år og er bare tilkallingsvikar i jobben min. Tjener bedre enn de som har jobbet der i 10 år siden jeg er ansatt via Adecco.

Hva skal stå på "Lønnsinntekt" ? Skal den månedlige lønna stå der, eller det jeg har totalt i netto i år?
Vis hele sitatet...
Hvis du kun har 149.000 i inntekt i år, så skal du betale 26.000 i skatt i følge kalkulatoren.

Brutto 149.000
Skatt 35.000
Netto 114.000

Litt avrundinger her
Jeg skrev inn 131756 kr på "Lønnsinntekt" som da er brutto.

Så skrev jeg inn på slutten av kalkulatoren "Betalt skatt" 31217 kr. Fikk da opp: "Til gode: 9148" Betyr det at jeg bare kan tjene 9148 kr resten av året før jeg får baksmell?
Jeg tror det betyr at du har trukket 9.000 for mye
Jobb så mye som du kan, betal full skatt i november og sett av litt penger til sommeren i tilfelle bakmell Hadde iallfall jeg gjort
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Jeg skrev inn 131756 kr på "Lønnsinntekt" som da er brutto.

Så skrev jeg inn på slutten av kalkulatoren "Betalt skatt" 31217 kr. Fikk da opp: "Til gode: 9148" Betyr det at jeg bare kan tjene 9148 kr resten av året før jeg får baksmell?
Vis hele sitatet...
Nei, det betyr at det har du betalt for mye p.d.d i skatt.
Men så lenge du trekker 24% skatt så tviler jeg på at det blir noe baksmell på deg i år. Hvis du ikke får noen heftige lønninger i nov/des som er lagt over det du har hatt så langt.