Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5467
Hallo freaks!

Lenge har dørvakter irritert meg, folk som ikke vet hva jobben går ut på, sender ut feil folk og kan ødelegge stemningen blant deg og venna dine.

Etter den siste hendelsen i Oslo så må man vel begynne å tenke?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10073550

En dørvakt skal jo (etter min mening) få lov til å bortvise folk og som siste utvei bruke fysisk makt. Men det må da vel være grenser? To albueslag mot mannen som var dritings, som burde ha gått hjem et par pils tidligere syntes jeg er uforsvarlig og burde bli gjort noe med.

Mannen kunne jo fått varige skader på tenner, psyke og generellt sin fysiske form!

Tenkte vi kunne diskutere hvorvidt du har opplevd dørvakter rundt omkring, for det meste har jeg opplevd hyggelige dørvakter i alle aldre men noen er bare ute etter å ødelegge kvelden din.

Mine opplevelser:

1 brun pub av Oslos mange kom jeg ikke inn fordi jeg var "dritings". Skal nevnes at jeg ikke hadde drukket så mye var halveis brisen, dørvakten var fra midtøsten(?) og to karer satt på pubens utestoler å røyka seg en jonas.

1 annen pub ble jeg kastet ut, helt greit fordi jeg oppførte meg som en idiot, han brukte fysisk makt for å få meg ut der i fra - helt greit etter min mening.

1 utested kom jeg ikke inn fordi det rett og slett var mangel på ansatte dørvakter, jeg hadde allerede vært inne og var sammen med en god del andre der inne.

Personlig mener jeg at utestedene i Oslo (spesielt) er dritt. Du har enten 18 årsgrense utestedene med rosa diskokuler, drita fjortiser og dørvakter som slipper inn kjente folk etter avtaler.

Pubene er mye bedre og helt greie å sitte på - møter forskjellige folk, alle aldre, alle nasjoner og får nok en ny opplevelse.


Hva mener/har dere opplevd?

HeartSlava - Ny sjenkelov bør også utforsker på VG-nett!
Sitat av heartslava Vis innlegg
Hallo freaks!

Lenge har dørvakter irritert meg, folk som ikke vet hva jobben går ut på, sender ut feil folk og kan ødelegge stemningen blant deg og venna dine.

Etter den siste hendelsen i Oslo så må man vel begynne å tenke?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10073550
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent er slike grove voldsepisoder ikke dagligdags blant dørvaktene her i Norge, men det er jo klart det alltid finnes noen som befinner seg i en posisjon/stilling som de egentlig burde ha vært foruten.

Selv har jeg enda tilgode å se vold bli utført av dørvakter både mens jeg har vært dørvakt selv og mens jeg har vært ute på fylla.
Det eneste jeg kan klage på er usaklige holdepunkter for å nekte potensielle gjester adgang til det respektive utestedet.

En dørvakt skal jo (etter min mening) få lov til å bortvise folk og som siste utvei bruke fysisk makt. Men det må da vel være grenser? To albueslag mot mannen som var dritings, som burde ha gått hjem et par pils tidligere syntes jeg er uforsvarlig og burde bli gjort noe med.

Mannen kunne jo fått varige skader på tenner, psyke og generellt sin fysiske form!
Vis hele sitatet...
Din mening spiller egentlig ingen rolle i denne saken om vi skal se det på den måten.
Dørvakter har hjemmel i straffeprosessloven for å utføre jobben sin: http://no.wikipedia.org/wiki/Ordensv...ter_og_plikter

Tenkte vi kunne diskutere hvorvidt du har opplevd dørvakter rundt omkring, for det meste har jeg opplevd hyggelige dørvakter i alle aldre men noen er bare ute etter å ødelegge kvelden din.
Vis hele sitatet...
Her bekrefter du vel egentlig selv det jeg har kommentert øverst i innlegget mitt?
At man finner idioter over alt.
Sosietær maniker
Jeg ble slengt på glattcelle da jeg spurta inn etter sekken min. Gadd ikke vente de førti minuttene til det stengte. Helt teit av meg også, men det var nå sånn det ble da. Hadde ikke regna med at tre karer på 90kg+ skulle sette seg oppå meg og ta kontroll over hvert sitt lem. Uansett om jeg var kvikk i replikken eller ei, så fortjente jeg ikke å bli kvelt i femten sekunder, ikke håndjern så stramme at jeg var nummen i hendene tre uker etterpå og så absolutt desidert ikke 6000kr i bot for «ordensforstyrrelse». Gleder meg til å se dem igjen i rettssalen. Idiotene sa til politiet at jeg hadde kniv...
De fleste dørvakter er hyggelige. De få gangen de ikke er det skyldes det idioter som han som er omtalt i VG. Eneste grunnen til at han fikk juling var at han ikke klarte oppføre seg som et normalt menneske. REgner med at han har lært nå.

Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Jeg ble slengt på glattcelle da jeg spurta inn etter sekken min. Gadd ikke vente de førti minuttene til det stengte. Helt teit av meg også, men det var nå sånn det ble da. Hadde ikke regna med at tre karer på 90kg+ skulle sette seg oppå meg og ta kontroll over hvert sitt lem. Uansett om jeg var kvikk i replikken eller ei, så fortjente jeg ikke å bli kvelt i femten sekunder, ikke håndjern så stramme at jeg var nummen i hendene tre uker etterpå og så absolutt desidert ikke 6000kr i bot for «ordensforstyrrelse». Gleder meg til å se dem igjen i rettssalen. Idiotene sa til politiet at jeg hadde kniv...
Vis hele sitatet...
Du er selv skyld i dette. Dersom du kunne oppført deg normalt ville situasjonen vært unngått.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
De fleste dørvakter er hyggelige. De få gangen de ikke er det skyldes det idioter som han som er omtalt i VG.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg helt enig i.

Sitat av Pledrik Vis innlegg
Eneste grunnen til at han fikk juling var at han ikke klarte oppføre seg som et normalt menneske. REgner med at han har lært nå.
Vis hele sitatet...
At han muligens har oppført seg som en idiot (jeg har ikke lest veldig nøye om hendelsesforløpet) ) rettferdiggjør ikke bruken av uberettiget vold mot en forsvarsløs person.
En slik handling gjør paradoksalt nok en ordensvakt til et av problemene han er satt til å hanskes med, om det blir nødvendig.
Sosietær maniker
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Du er selv skyld i dette. Dersom du kunne oppført deg normalt ville situasjonen vært unngått.
Vis hele sitatet...
Du er altfor rask til å dømme (og altfor sadistisk). Veldig få situasjoner hvor kveling er nødvendig. Gi meg noen eksempler a.
Skjønner ikke hvordan du klarer å tolke det som at han sier det var nødvendig, det er nettopp det han sier det ikke var
heartslava: Ikke døm på forhånd
Sist endret av sorcs; 6. juni 2012 kl. 21:18.
Sosietær maniker
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan du klarer å tolke det som at han sier det var nødvendig, det er nettopp det han sier det ikke var
Vis hele sitatet...
Ja, ok. Ikke nødvendig. Opplagt. Naturlig. Selvfølgelig. Åpenbart. Innlysende. Er det bedre? Min skyld?!? At jeg var utløsende årsak bak situasjonen er jo glassklart, men jeg nekter å akseptere at min kvikkhet skal være en legitim grunn for kveling. Ikke var jeg motbydelig, ikke var jeg truende og ikke var jeg bråkjekk. Fra mitt ståsted så er dette en gjeng med tapere som trenger noen med breiere smil de kan gjøre livet surt for.
Dørvakter er vel samme sagaen som vektere.. Folk som ble mobba på barneskolen, som alt i verden ville bli Politi, og nå tar sinnet sitt ut over uskyldige..
Jeg møter også folk som er sure og kan være uhøflige, det er et helt annet yrke enn dørvakt.

Har hatt episoder hvor folk har vært helt tullinger, og det har ikke jeg hatt noen ting å gjøre med. Skal jeg da kjøre albuen min i trynet deres?

Det er dørvaktas skyld, de må regne med litt tyn og fulle folk i jobben deres. De kan godt ta valg og ikke slippe inn altfor fulle folk, men fysisk makt og vold bør kun brukes i selvforsvar og helst da bare legge folk i bakken.

Som med oss vanlige, vi skal kun bruke det mest nødvendige av vold, ikke maltraktere andre.


For min del, hvis jeg skal bli nektet inngang når jeg er full eller bli kasta ut, så vil jeg mye heller høre på en forståelsesfull samtale enn en sinna tulling som drar deg ut. De skal ikke skape provokasjoner.
Sist endret av Taurean; 6. juni 2012 kl. 21:37.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Dørvakter er vel samme sagaen som vektere.. Folk som ble mobba på barneskolen, som alt i verden ville bli Politi, og nå tar sinnet sitt ut over uskyldige..
Vis hele sitatet...
Ja, det er nødt til å være slik!
Alle vektere er tidligere mobbeofre som kun ønsker å hevne seg!
Merkelig at jeg ikke har innsett dette uomtvistelige faktumet før du kom med denne åpenbaringen!

Tenke seg til... Helt til nå har jeg trodd at det kun har vært snakk om individuelle mennesker og ikke en uniform mennesketype kun ute etter hevn.
Sitat av sorcs Vis innlegg
heartslava: Ikke døm på forhånd
Vis hele sitatet...
Dømmer aldri folk, men å dømme situasjonen er en annen ting. Jeg syntes dørvaktene handlet for mye og tok affære, de som vil slite i ettertid med dette. Situasjonen ble anmeldt og hvorvidt det var "rettferdig" at karen fikk seg noen albuelslag er jeg ikke ute etter å diskutere. Det var tre dørvakter voksne menn alle sammen, han ble holdt fast i bein og overkropp og samtid slått i ansiktet?

Det som ble ment var at personen var truende, det kan godt tenkes men han kan jo ikke utøve noe truende når han lå planta nede i Oslos asfalt?

Ikke har jeg fått med meg om at han ble bortvist et visst antall ganger eller om han oppførte seg truende for andre gjester, men når dette skjer så åpenlyst foran så mange mennesker så syntes jeg at det i grunn ble handlet feil her.

Det lureste man kan gjøre i slike situasjoner er vel å trekke personen vekk fra utestedet, vekk fra andre folk?

Poenget mitt er vel at dørvaktene som var tre stykker burde klart å holdt personen nede uten å ty til slag mot "offeret". Hvis noen er uenige i dette (GJENTAR igjen: At de tre dørvaktene kunne holdt offeret rolig og stille nede til lovens menn kom) så er jeg veldig intressert i å høre deres meninger.

Heartslava.
Sitat av Knask Vis innlegg



Din mening spiller egentlig ingen rolle i denne saken om vi skal se det på den måten.
Dørvakter har hjemmel i straffeprosessloven for å utføre jobben sin
Vis hele sitatet...
den gjelder da for alle borgere..., er vel eiersrett og kunne hive fulle udreglige folk ut som er den "myndigheten" dem har..
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg er god venn med flere av vekterne involvert i hendelsen. Idioten som fikk "juling" hadde i over en time før provosert vaktene. Dyttet vaktene, knuffet, og vært generelt motbydelig. Til tross for å bli bedt flere ganger om å forlate stedet kom han tilbake og fortsatte provoseringen.

Jeg kan ikke forsvare de 40 sekundene man ser på videoen, men jeg kan forsvare timen før.

Politiet håndterte også situasjonen utrolig dårlig, da dørene ble stengt, og vaktene stilt opp på linje til ydmykelse av publikum.
Skulle vært morro om alle idioter som lager livet surt for dørvakter ble filmet og lagt ut på vg.no. Da hadde vi kunnet se idioter trakkasere, true og angripe dørvakter i sikkert 100+++ forskjellige videoer hver mandag.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
den gjelder da for alle borgere..., er vel eiersrett og kunne hive fulle udreglige folk ut som er den "myndigheten" dem har..
Vis hele sitatet...
Her snakker vi om ordensvakter da dette er temaet i tråden, men siden du er inne på det kan jeg nok en gang referere til ordensvaktens plikter:

Ordensvakter skal kjenne til alle pliktene som følger med bruk av denne typen rettigheter. Ordensvakter plikter ved straffeprosessloven §§ 176–178 å straks overgi den pågrepne til politiet, gi opplysning om lovbruddet mistanken gjelder til den mistenkte, og å foreta pågripelsen «så skånsomt som forholdene tillater». Ordensvakten som pågriper gis også rett i straffeprosessloven § 178 til å ransake og beslaglegge «ting som den pågrepne kan bruke til vold eller til å unnvike». Etter § 174 bør personer under 18 år «ikke pågripes hvis det ikke er særlig påkrevd».

Det å plante albuen i ansiktet på en person som allerede er satt ut av spill regnes ikke som spesielt skånsomt der hvor jeg kommer fra.


Edit:

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg er god venn med flere av vekterne involvert i hendelsen. Idioten som fikk "juling" hadde i over en time før provosert vaktene. Dyttet vaktene, knuffet, og vært generelt motbydelig. Til tross for å bli bedt flere ganger om å forlate stedet kom han tilbake og fortsatte provoseringen.
Vis hele sitatet...
Vel, om dette virkelig var såpass graverende oppførsel som du påstår så har likevel vaktene forsømt sine plikter ved å unnlate å ringe til politiet så fort dette var nødvendig.
Slike angivelige urokråker skaper mye bry både for andre gjester og vaktene selv, noe som i sin tur veldig ofte resulterer i dårligere oversikt over det generelle vaktholdet.
Sist endret av Knask; 6. juni 2012 kl. 21:57.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Dørvakter er vel samme sagaen som vektere.. Folk som ble mobba på barneskolen, som alt i verden ville bli Politi, og nå tar sinnet sitt ut over uskyldige..
Vis hele sitatet...
Snakk om å legge alle under samme kjeppen.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Dørvakter er vel samme sagaen som vektere.. Folk som ble mobba på barneskolen, som alt i verden ville bli Politi, og nå tar sinnet sitt ut over uskyldige..
Vis hele sitatet...
Jeg er utdannet og har jobbet som vekter, og kan aldri huske at jeg har ønsket å bli politi.. Mobbet ble jeg egentlig ikke heller.

Når det gjelder episoden man ser på videoen, så kan man ikke dømme den helt ut i fra den. Men når det ligger 3 vektere på én person og man likevel trenger å bruke albuen, da er det nok stor sannsynlighet for at han trenger mer opplæring i faget.
Sist endret av Fuzzybossen; 6. juni 2012 kl. 22:01.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg er god venn med flere av vekterne involvert i hendelsen. Idioten som fikk "juling" hadde i over en time før provosert vaktene. Dyttet vaktene, knuffet, og vært generelt motbydelig. Til tross for å bli bedt flere ganger om å forlate stedet kom han tilbake og fortsatte provoseringen.

Jeg kan ikke forsvare de 40 sekundene man ser på videoen, men jeg kan forsvare timen før.

Politiet håndterte også situasjonen utrolig dårlig, da dørene ble stengt, og vaktene stilt opp på linje til ydmykelse av publikum.
Vis hele sitatet...
Han som planta albuen i trynet på fyren er i mine øyne idioten. Hvis han gjesten hadde knuffet, skubbet og vert motbydelig med vaktene i en time, hvorfor ble han ikke kastet ut før?
Ingenting kan forsvare de 40 sekundene, og jeg blir forbanna når jeg ser sånt!
Jeg har aldri vært i en uenighet med en dørvakt eller en vekter. Jeg går ofte på byen. Kanskje fordi jeg klarer å oppføre meg, og aldri drikker meg driiitings full.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Ja, ok. Ikke nødvendig. Opplagt. Naturlig. Selvfølgelig. Åpenbart. Innlysende. Er det bedre? Min skyld?!? At jeg var utløsende årsak bak situasjonen er jo glassklart, men jeg nekter å akseptere at min kvikkhet skal være en legitim grunn for kveling. Ikke var jeg motbydelig, ikke var jeg truende og ikke var jeg bråkjekk. Fra mitt ståsted så er dette en gjeng med tapere som trenger noen med breiere smil de kan gjøre livet surt for.
Vis hele sitatet...
Var ikke deg jeg skrev til, svarte TS på et innlegg som har blitt slettet Vet godt hvor jævlige dørvakter kan være
har flere kompiser som var dørvakter, og når folk var ufyselige i fylla brukte dem å " stramme " dem opp litt, når tre dørvakter vitner mot en dritings fyr taper han tvert så tatt ble dem aldri

ellers hvis mann oppfører seg så får mann heller ikke bråk, Men utesteder kunne blitt flinkere til å avise synlig berusede mennesker så hadde vi unngått mye
Dørvakter pleier ofte å være hyggelige folk. Hvertfall etter mine erfaringer, de som ikke oppfører seg forsvarlig mister jo heldigvis jobben sin kjapt, slikt som i denne situasjonen.
Det er svæært lite som rettferdiggjør det og banke albuen din i ansiktet til en som allerede ligger i bakken.
Og i tillegg blir holdt nede av tre stk.
Dagens dørvakter har jeg veldig bra inntrykk av, og de alle fleste er veldig rolige, avbalanserte og profesjonelle.

Man trenger ikke gå lenger tilbake en fem år, da bestod stortsett dørvakter av bolere og gamle slåsskjemper som benyttet enhver sjanse de hadde til og banke opp folk.
Syns dørvaktene i Norge er veldig "wannabe" politifolk.
En jeg kjenner hun hadde litt problemer med skjelving og gikk derfor på krykker, og når hun skulle inn på utestedet ble hun nektet inn med en gang. Han mente hun var altfor full, siden hun skjelvet.
Også sier typen til hun jeg kjenner ifra til dørvakten at hun er edru og at hun har litt problemer med skjelving.
Men da holdt dørvakten på å dra til han, fordi han var "frekk i kjeften".
Sitat av 23732 Vis innlegg
Syns dørvaktene i Norge er veldig "wannabe" politifolk.
En jeg kjenner hun hadde litt problemer med skjelving og gikk derfor på krykker, og når hun skulle inn på utestedet ble hun nektet inn med en gang. Han mente hun var altfor full, siden hun skjelvet.
Også sier typen til hun jeg kjenner ifra til dørvakten at hun er edru og at hun har litt problemer med skjelving.
Men da holdt dørvakten på å dra til han, fordi han var "frekk i kjeften".
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på folk i alle yrker. Man kan ikke dra alle over samme kam fordi noen få oppfører seg som drittsekker.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Poenget mitt er vel at dørvaktene som var tre stykker burde klart å holdt personen nede uten å ty til slag mot "offeret". Hvis noen er uenige i dette (GJENTAR igjen: At de tre dørvaktene kunne holdt offeret rolig og stille nede til lovens menn kom) så er jeg veldig intressert i å høre deres meninger.

Heartslava.
Vis hele sitatet...
Har selv jobbet som dørvakt, og selvom slaget var unødvendig, så kan jeg til en viss grad forstå tanken (slik jeg tolker det). Du mener altså at 3 stykker skulle ligget oppå denne personen, uten å ofre en tanke på de andre gjestene inne på utestedet? Slik jeg ser det, er dette ett forsøk på å vise denne mannen "hvem som er sjefen", slik at han roer seg, og de andre kan gå tilbake og gjøre jobben sin. Selfølgelig er jeg ikke enig i at to albueslag passer seg i denne situasjonen, men jeg synest heller ikke at det er rett at 3 stykker skal bli satt ut av stand til å utføre sin opprinnelige jobb, pga en bråkmaker.

Worst case scenario, hva om det begynte å brenne inne på utestedet, og alle 3 vaktene lå oppå en fyr? Eller bare om det brøt ut et slagsmål, og disse ikke var klar til å gripe inn? Som sagt, så tror jeg at dette var et forsøk på å roe ned fyren, som tydligvis har vært en plage, og som ikke gav seg med 3 stykker oppå seg.
Kanskje dette er en av grunnene? Jeg har selv vært vakt på utested en gang, og der hadde vi iallefall kjempestrenge regler på hva vi skulle og ikke.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10042881
Dårlig dømmekraft å bruke en veldig stygg/farlig teknikk som albueslak i ansiktsregionen. Hadde mannen hatt våpen og var ute etter å drepe disse dørvaktene hadde jeg forstått det, men når en full tulling begynner med småslag som ikke treffer engang blir det altfor grovt. Skaff den voldelige mannen et par yogatimer og jobb i en potetkjeller.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av A-H Vis innlegg
Han som planta albuen i trynet på fyren er i mine øyne idioten. Hvis han gjesten hadde knuffet, skubbet og vert motbydelig med vaktene i en time, hvorfor ble han ikke kastet ut før?
Ingenting kan forsvare de 40 sekundene, og jeg blir forbanna når jeg ser sånt!
Vis hele sitatet...
Han ble kastet ut. Flere ganger.
Har ikke opplevd noe spesielt med dørvakter siden jeg generelt er en rolig kar edru som beruset.
Eneste jeg kan komme på var når jeg bodde i en litt større by, å bestandig gruet meg til å gå inn på enkelte utesteder. Grunnen var at dørvaktene plutselig kunne si at jeg var for beruset til å komme inn, uavhengig om jeg bare hadde drukket 3 eller 10 øl. Ble ofte slik at gjengen jeg var med slapp inn uansett hvor full de var og jeg måtte gå på ett annet utested.

Har hørt at jeg fort ser full ut på øynene, om så bare etter 2 øl, men det har jo fremdeles ikke noe å si på oppførselen min eller hvor full jeg er.

Noe jeg også la merke til var at det bestandig var folk som var dritings som slapp inn, spesielt var det jenter, men det kan jo nesten forsvares siden det som regel er en større andel gutter på ett utested. But still.

Bor nå på en liten plass hvor "dørvaktene" er bartendere samtidig. Så lenge man ikke er under age eller er helt fjern, så kommer man inn.
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Har selv jobbet som dørvakt, og selvom slaget var unødvendig, så kan jeg til en viss grad forstå tanken (slik jeg tolker det). Du mener altså at 3 stykker skulle ligget oppå denne personen, uten å ofre en tanke på de andre gjestene inne på utestedet? Slik jeg ser det, er dette ett forsøk på å vise denne mannen "hvem som er sjefen", slik at han roer seg, og de andre kan gå tilbake og gjøre jobben sin. Selfølgelig er jeg ikke enig i at to albueslag passer seg i denne situasjonen, men jeg synest heller ikke at det er rett at 3 stykker skal bli satt ut av stand til å utføre sin opprinnelige jobb, pga en bråkmaker.

Worst case scenario, hva om det begynte å brenne inne på utestedet, og alle 3 vaktene lå oppå en fyr? Eller bare om det brøt ut et slagsmål, og disse ikke var klar til å gripe inn? Som sagt, så tror jeg at dette var et forsøk på å roe ned fyren, som tydligvis har vært en plage, og som ikke gav seg med 3 stykker oppå seg.
Vis hele sitatet...
De tre klarer jo helt fint å pasifisere offeret uten å "ligge på ham" til politiet kommer. Etter det er satt på håndjern (eller strips) klarer en mann helt fint å holde vedkommende i ro til politiet kommer.

Volden som ble utført her kan uansett ikke forsvares og jeg håper (og tror) at vedkommende vekter vil bli dømt for det. I det alle minste bør han aldri få en autoritetsjobb igjen.

Foranledningen til episoden er helt irrelevant for utøvelse av overdreven vold som dette. Det er tydelig (ut i fra vitnemål, og uttalelse fra offeret selv) at han var utagerende og at "arrresten" var riktig, men uansett hva offeret har sagt og gjort på forhånd er det ikke akseptabelt å bruke albuen på ham når han allerede er lagt i bakken og har tre mann over seg.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Han ble kastet ut. Flere ganger.
Vis hele sitatet...
Hvis han ble kastet ut FLERE ganger er det kanskje lurt å varsle politiet hvis han ikke gir seg.. er jo ikke sånn at en person må kastes ut x antall ganger og slå, true dørvakter fysisk før politiet eventuelt ble tilkalt..

"Offeret" ser ikke ut til å ta dette så veldig tungt, men det kunne vært andre personer. Flere ville satset på hevn? Erstatningskrav?

Som nevnt ovenfor hadde de ikke trengt tre stykker en gang. De fleste klarer å holde en mann "stripsa" eller ikke nede til politet kommer. Men 3 svære voksne menn + albueslag? Ærlig talt, det kan få negative responser til selve utestedet også, omtale ect.
Har selv jobbet som dørvakt, og har aldri hatt en grunn til å knuse til noen. Selv ikke etter de ga meg 1 på tygga.

Det der er unødvendig makt misbruk.

Var en episode der en narkoman gikk berserk, knuste alt som stod i hans vei. Var par damer som fikk et slag og to, før vi fikk kontroll på han, sjøl det var ikke grunn til å knuse til han.

Edit: Når fikk kontroll på han, så var det bare til å sitte over han, og en annen satt og hadde kontroll over beina hans. Polti var 10minutt unna.
Sist endret av Dæng; 7. juni 2012 kl. 16:00.