Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 792
Heisann!

Nå har det seg slik at jeg har fått fingen ut, og skal til å bestille en pc som jeg skal bruke til det meste hadde jeg tenkt. Alt i fra redigiering av bilder, til mediasenter og til gaming

Jeg har satt sammen noen deler, som jeg lurte på om dere har noen inspill på. Lenge siden jeg hadde peiling på hardware, så vet ikke om delene passer sammen en gang.

Handleliste

Takk!
Stusser på hvorfor du har valgt et så dyrt HD 6950-kort, når du kan få et HIS-kort som i praksis er likt til en del hundre kroner mindre. HD 6950 kan for øvrig unlockes til HD 6970 med en enkel bios-flash, noe jeg har gjort med mitt kort, men det har du sikkert fått med deg allerede :>
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Stusser på hvorfor du har valgt et så dyrt HD 6950-kort, når du kan få et HIS-kort som i praksis er likt til en del hundre kroner mindre. HD 6950 kan for øvrig unlockes til HD 6970 med en enkel bios-flash, noe jeg har gjort med mitt kort, men det har du sikkert fått med deg allerede :>
Vis hele sitatet...
Jo, men 6970 krever mer strøm, og du kan få problemer ut av det.
http://www.itavisen.no/859068/tidenes-gamer-hack

Sitat: Ok, så er det en ulempe, som det så ofte er. 6970-kortet trenger trolig mer strøm når det presses og har derfor 8 og 6-pins-tilkoblinger, mens 6950 kun har et par 6-pins tilkoblinger.
+ du mister garantien.
Xernox:
Vel, du leser jo om dette på ITAvisen... Joda, kortet vil kreve mer strøm, men det er ikke sånn at kortet ikke klarer å få nok strøm når det har 6+6 istedenfor 8+6. 8-pin PCIe er bare en 8-pin-versjon av 6-pin-varianten, med den forskjellen at 8-pin garanterer mer watt enn det 6-pin gjør. I praksis vil 6-pin levere nok på moderne strømforsyninger (noe man bør ha uansett om man bare skulle brukt HD 6850 som den er), og det er grunnen til at mange strømforsyninger bruker 6+2-pin-kontakter, som vil passe i både 6-pin og 8-pin. Hvis man plugger 6-pin i 8-pin-kontakten på enkelte skjermkort, vil de enten nekte å starte, ikke la deg overklokke e.l., men det er altså ikke tilfelle på et unlocka HD 6950.

Og hvis man ser nederst på techPowerUp sin side, ser det ut til at så godt som alle kan kjøre denne unlocken uten problemer. Er i skrivende stund 136 som har rapportert at det fungerer, og 2 som har rapportert rendering-feil. Nå vet jeg ikke hva de siste to har gjort for noe, men det skulle ikke forundre meg om det kunne løses ved å fikse kjølingen deres e.l.

Mitt Sapphire-kort lot seg unlocke uten problemer.

Og skulle kortet gi rendering errors, er det bare å flashe tilbake. Går noe galt under flash har kortene uansett en bios recovery-funksjon, der du flipper en bryter og kan starte opp kortet igjen med original bios.
A-H
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Stusser på hvorfor du har valgt et så dyrt HD 6950-kort, når du kan få et HIS-kort som i praksis er likt til en del hundre kroner mindre. HD 6950 kan for øvrig unlockes til HD 6970 med en enkel bios-flash, noe jeg har gjort med mitt kort, men det har du sikkert fått med deg allerede :>
Vis hele sitatet...
Hehe, det har jeg ikke fått med meg nei Stilig.

Passer RAM og prosessor med hovudkortet?
Alt passer.

Justerte oppsettet litt. Et ordentlig kabinett, mer fornuftig priset kvalitetsminne, hovedkort med ordentlig CF-mulighet, uten 3,5" til 2,5" SSD bracket (det følger med SSDen) og toppmodellen AMD av firekjernede prosessorer.
A-H
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Alt passer.

Justerte oppsettet litt. Et ordentlig kabinett, mer fornuftig priset kvalitetsminne, hovedkort med ordentlig CF-mulighet, uten 3,5" til 2,5" SSD bracket (det følger med SSDen) og toppmodellen AMD av firekjernede prosessorer.
Vis hele sitatet...
Jøss, det ble mye billigere!
Du mener at det ikke er vits med prosessor med seks kjerner?
Sitat av A-H Vis innlegg
Jøss, det ble mye billigere!
Du mener at det ikke er vits med prosessor med seks kjerner?
Vis hele sitatet...
Han mener at det ikke er vits fordi de 2 siste kjernene kommer nok ikke til å bli brukt. Ihvertfall ikke i spill da samtlige spill utnytter bare 4 kjerner.
Og hvorfor XFX 6950? Sapphire sin versjon er jo mye rimeligere. Det er _INGEN_ merkbar forskjell på merkene.