Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 5407
Hallo hele NFF.

Jeg, en black metal fan på 13 går rundt og faktisk lliker å vere deppa. Hører ofte på musikk som er litt for ''tungt'' for øra mine.

Så jeg lurte på om alle dere Musikkfreaksa hadde noen gode andbefalinger til en som liker å være depping? helst noe Metal, men her kan dere jo mene hva dere synes man blir mest deppa av uansett.

Takker for svar allerede!
Liker å være deppa? Hørte jeg psykolog?
Hvis du liker å være deppa så er jo du på en måte lykkelig.

Kunne tenkt meg at du sa litt om hvilke sanger du hører på. Ikke bare deppa metall.

Live albumet til Metallica?
emokids, den veien -------------------------------> [Døra]

evt last ned alt av emopunk du snubler over på div unevnbare trackers.
lol.. "heaven 911" med en unge som mistet faren i 9/11 , ikke helt din stil tror jeg men herregud så forferdelig
Er vel ganske vanskelig å BLI deppa av musikk. Heller det at det finnes musikk som egner seg når man er litt deppa.

I denne tråden ligger det sikkert litt ymse: http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=deppe+musikk
Du er en black metal fan som vil ha deppa musikk?
Du kan vel begynne med å si hva du hører på?
Nile er jo herlig misantropisk.
Sitat av Alexbleks
Liker å være deppa? Hørte jeg psykolog?
Vis hele sitatet...
Hørte jeg emo? Coop OBS på Vinterbo har nyttårstilbud på Gillette barberhøyler nå for tiden.
Sist endret av SameGeriljaen; 3. januar 2008 kl. 18:15.
Evt bruke google og komme hit, tonnevis med sadboys som bare venter på å få deg til å gråte over hvininga demmes: http://www.trap17.com/index.php/depr...gs_t30563.html
Vet ikke med deg.. men jeg blir hvertfall jævlig deppa av korpsmusikk. Føler for å drepe når dets lyder vrenges ut av stereoen.

Ellers er jo noen Metallica sanger litt deppete... Er Metallica fan selv, og liker egentlig ikke å si at noe av det de spiller er deppe sanger.

Liten liste over mulige deppesanger:

Metallica - Fade To Black
Metallica - Hero Of The Day
Metallica - No Leaf Clover
Metallica - Until It Sleeps
Metallica - The Unforgiven I / II
Metallica - Welcome Home (Sanitarium)

Selv om ikke alle sangene har deppe relatert tekst så vil jeg påstå at melodien er det GL HF
Alexbleks: Morra mi er sykolog så du hørte vell henne da

Dimmu Borgir, Cradle of filth, Anorexia Nervosa, ...Aaaarrghh... For det meste, men hører på noe annet og

Takk for all Musikk hittil, men det går mest i Metalica... noe annet kansje?

Edit: Hører ganske mye på Nightwish og Within Temptation også
Sist endret av Pomesfritti; 3. januar 2008 kl. 18:48.
Sitat av Pomesfritti
Alexbleks: Morra mi er sykolog så du hørte vell henne da

Dimmu Borgir, Cradle of filth, Anorexia Nervosa, ...Aaaarrghh... For det meste, men hører på noe annet og
Vis hele sitatet...
Morra mi også. Skal vi gråte sammen?

Cute without E...
Sitat av Pomesfritti

Dimmu Borgir, Cradle of filth, Anorexia Nervosa, ...Aaaarrghh... For det meste, men hører på noe annet og
Vis hele sitatet...
Ingen av de der er ordentlig black metal. Det er vel mer melodisk black metal, og ikke deppemusikk.

Gå og hør på emo-rock og Portishead, du.
http://metal-archives.com/band.php?id=2256 Shining

http://metal-archives.com/band.php?id=8476 Silencer

http://metal-archives.com/band.php?id=1122 Bethlehem

http://metal-archives.com/band.php?id=5037 Forgotten Tomb

Om du blir depressiv av den dritten du hører på så har du noe ganske annet i vente
Elliott Smith.. Er ikke så rockete, men du griner sikkert av det
http://youtube.com/watch?v=T1dSkEHQCQU

Metal? Nei. Bra? Ja.

Nå skal jeg sette meg tilbake for å se hvor mange som gidder å bashe meg fordi jeg liker The Killers. In before "emo", "gay", etc.
Absolutt ikke metal, men Elliott Smith må være den ulitmate sutrekoppen.
Men jeg ser du vil ha goddepping, og da tror jeg The jesus & mary chain er det bra. Albumet Psychocandy er nok helt klart det beste.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha. Jeg vet ikke så mye om depping og musikk som gjør deg deppet, men ut ifra det første innlegget ditt i tråden så er jeg temmelig overbevist om at Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Hearth er sangen for deg*. Skru musikken høyt opp, slå av mobilen og gråt i vei!

* Dette var et viktig element i filmen Bandits der Cate Blanchett åpenbart trenger noe chick-greier å gråte til. Burde passe perfekt!
Sist endret av Tias; 4. januar 2008 kl. 12:00.
Bob Marley - Marley Medley den siste sangen i medleyen heter "I'm Hurting inside" fantastisk god sang.
Sist endret av StaiN; 4. januar 2008 kl. 12:27.
Få tak i noe Einstürzende Neubauten. Om ikke du blir mer deppa så kan det hvertfall hende du blir forstyrret av musikken.
Du skulle ha sett HIM live på Valle Hovin i sommer. Musikken i seg selv er jo deprimerende, og jaggu var ikke opptredenen deres enda dystrere.

Metallica er for meg gladmusikk, med unntak noen få sanger fra Ride the Lightning.. Så det vil jeg ikke anbefale

Diswhalla - Candleburn
Tuesday's gone
Sonata Arctica - Tallulah
Metallica - Fade to Black
InFlames - Metaphor
Johnny Cash - Hurt
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Korn - Alone I Break

Ellers har Crematory og Sonata Arctica en del som kanskje passer deg?
Hvis du er inne i metal, så anbefaler jeg å teste ut doom metal sjangeren. Det er det marerittene dine er laget av. Tror ikke det er mulig å være lykkelig med det i bakgrunn. Hvis du går hardt inn for det skal du klare å spore opp et par band som har godt videre inn i mørket i den snevre sjangeren funeral doom.

sjekk også ut doomed.fm

http://somafm.com/play/doomed

streaming radiokanal som du ikke burde ha i bakgrunn når du sover.

lykke til!
To veldig fine og triste (synes jeg da) sanger du sikkert har hørt fra vår gode venn Collins:
In the Air Tonight
Another Day in Paradise
(siden jeg satt tilfeldigvis og hørte på disse sangene).

Ellers synes jeg at RHCP har laget noen utrolig fine, triste sanger gjennom tidene. Verdens fineste sang som FORTSATT gjør meg nedfor: I Could Have Lied
Hvis du liker gråtemusikk så skvis litt løk i trynet og slå på Enrique Iglesias. Det vil garantert få tårene til å renne samtidig som du blir hjernevaska av en spanjol som ennå ikke er kommet i stemmeskiftet. Lykke til.
Sist endret av margido; 4. januar 2008 kl. 13:25.
Jeg liker hvordan vi anbefaler depperock og pop/country til en black metal-fan.
Mye bra her!
Men det som gjør meg tristest av alt er dårlig techno og trance, og annen fjortiss musikk :P

Vet ikke om så mye trist metall, siden det stort sett gjør meg glad.
Kan hende Crimson Moonlight gir deg noe.

Vær snill å spar dere for usakeligheter om psykologer og emo preik.
Sitat av Lunicks
Jeg liker hvordan vi anbefaler depperock og pop/country til en black metal-fan.
Vis hele sitatet...
Satt og tenkte på det samme.
Sitat av Pomesfritti
Hallo hele NFF.

Jeg, en black metal fan på 13 går rundt og faktisk lliker å vere deppa. Hører ofte på musikk som er litt for ''tungt'' for øra mine.

Så jeg lurte på om alle dere Musikkfreaksa hadde noen gode andbefalinger til en som liker å være depping? helst noe Metal, men her kan dere jo mene hva dere synes man blir mest deppa av uansett.

Takker for svar allerede!
Vis hele sitatet...
Candlemass, Cnadlemass, Candlemass, Candlemass...
Sitat av Tias
Haha. Jeg vet ikke så mye om depping og musikk som gjør deg deppet, men ut ifra det første innlegget ditt i tråden så er jeg temmelig overbevist om at Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Hearth er sangen for deg*. Skru musikken høyt opp, slå av mobilen og gråt i vei!

* Dette var et viktig element i filmen Bandits der Cate Blanchett åpenbart trenger noe chick-greier å gråte til. Burde passe perfekt!
Vis hele sitatet...
Liker denne versjonen bedre, selv om man ikke blir mer deppa av den: Hurra Torpedo performing "Total Eclipse of the Heart" by Bonnie Tyler

Til trådstarter: Turbonegro - Hot Cars and Spent Contraceptives (Album)
Veldig OT:Hurra Torpedo-versjonen er utrolig bra, ja. De fikk mye skryt fra feministiske husmødre i USA når de spilte konsert der, fordi de visstnok symboliserte et opprør mot kjønnsroller når de knuste hvitevarer.
Liker du faktsik å deppe? Er det en tilfredstillende følse? Eller er du bare en fjortiss gother?

http://www.youtube.com/watch?v=HfBwNGrvMvY
Burzum, et prakteksemplar som faktisk er black metal og bassert på negative, triste, deppresive og tunge tider. Beste albumet må vel være: "Det som en gang var".

Her er lyrikken til albumet om du er så heldig å hører hva Varg synger om.
Sitat av catolh
emokids, den veien -------------------------------> [Døra]

evt last ned alt av emopunk du snubler over på div unevnbare trackers.
Vis hele sitatet...
Vakkert.

Anyways, TomBoy er nok saken for deg. Eller prøv med MCR.

Sitat av Lunicks
Jeg liker hvordan vi anbefaler depperock og pop/country til en black metal-fan.
Vis hele sitatet...
Enig, og det må fortsette.
Sist endret av Xasma; 4. januar 2008 kl. 20:31.
Sitat av STOREida
Du skulle ha sett HIM live på Valle Hovin i sommer. Musikken i seg selv er jo deprimerende, og jaggu var ikke opptredenen deres enda dystrere.

Metallica er for meg gladmusikk, med unntak noen få sanger fra Ride the Lightning.. Så det vil jeg ikke anbefale

Diswhalla - Candleburn
Tuesday's gone
Sonata Arctica - Tallulah
Metallica - Fade to Black
InFlames - Metaphor
Johnny Cash - Hurt
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Korn - Alone I Break

Ellers har Crematory og Sonata Arctica en del som kanskje passer deg?
Vis hele sitatet...
NEI!!!! Stairway to heaven er jo tidenes vakraste song.. Er jo umoglig å bli deppa av noe så rørende.. Kansje du høyrer på den feil? Ta ein tur i skogen, helst på hausten, ha med Stairway to Heaven på Mp3en, pass på at ingen forstyrrer eller kan forstyrra. Den einaste songen eg elsker meir er Highway to Hell.

Til den som starta dette: Ride on av AD/DC er forresten ein fantastisk "deppesang" men kvifor nokon vil bli deppa av musikk kan eg ikkje forstå. : /

Du kan jo berre gå og grina til litt talentlaus emomusikk kansje?
Darkness av Twiztid! Rap og El-gitar. Mørk, deppresiv. WIcked shit

http://www.youtube.com/watch?v=TJiQ239R2Z8
Gary Jules- Mad world! Ikke helt din sjanger, men fantastisk deprimerende
Sitat av lesra
NEI!!!! Stairway to heaven er jo tidenes vakraste song.. Er jo umoglig å bli deppa av noe så rørende.. Kansje du høyrer på den feil? Ta ein tur i skogen, helst på hausten, ha med Stairway to Heaven på Mp3en, pass på at ingen forstyrrer eller kan forstyrra. Den einaste songen eg elsker meir er Highway to Hell.

Til den som starta dette: Ride on av AD/DC er forresten ein fantastisk "deppesang" men kvifor nokon vil bli deppa av musikk kan eg ikkje forstå. : /

Du kan jo berre gå og grina til litt talentlaus emomusikk kansje?
Vis hele sitatet...
Stairway to heaven er en av tidenes fineste sanger ja, men den kan gjøre meg like glad som den kan gjøre meg trist Som du sier er den veldig rørende, og hvis jeg først er lei meg blir jeg enda mer deppa om jeg hører den. Funker likedan om jeg er glad

Skulle gjerne anbefalt metal i stedet for "depperock og pop/country", men kommer ikke på en eneste metal-sang som gjør meg deppa.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Lunicks
Jeg liker hvordan vi anbefaler depperock og pop/country til en black metal-fan.
Vis hele sitatet...
Bare fordi han sier at han er black metal-fan, betyr ikke det at han er det
Jeg vil ikke si at Nigthwish og Sonata Artica kvalifiserer til black metal akkurat.
Sitat av Joey
Bare fordi han sier at han er black metal-fan, betyr ikke det at han er det
Jeg vil ikke si at Nigthwish og Sonata Artica kvalifiserer til black metal akkurat.
Vis hele sitatet...
Endelig en som skjønte det...
Sitat av Pomesfritti
Endelig en som skjønte det...
Vis hele sitatet...
At du lyger om å være black metal-fan, mens du hører på pusemusikk i stedet? Way to go.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Julesanger blir du deppa av,garantert.
"Beat for beat" e jo et jævla deppeprogram også.......med skikkelig deppemusikk.
Sitat av Pomesfritti
Endelig en som skjønte det...
Vis hele sitatet...
HAHAHAHAHA, tidenes kis.
Vel, Når jeg hører på musikk som Tokyo Hotell, så blir jeg deppa..
Abruptum - NB: gjem vekk alle skarpe gjenstander før du utsetter deg for denne "musikken".
Sitat av Lunicks
At du lyger om å være black metal-fan, mens du hører på pusemusikk i stedet? Way to go.
Vis hele sitatet...
Var ikke sånn ment, men mer sånn at man kan høre på andre ting enn Black selvom man er black-metal fan.
Sitat av Pomesfritti
Alexbleks: Morra mi er sykolog så du hørte vell henne da
Vis hele sitatet...

Morra mi er sadvokat!
Sitat av Pomesfritti
Var ikke sånn ment, men mer sånn at man kan høre på andre ting enn Black selvom man er black-metal fan.
Vis hele sitatet...

Rett nok, me du er enig med en fyr som sier at du ikke er en black metal-fan på grunnlag av bandene du har ramset opp. Er ivrig Black Metal-entusiast, og vil gjerne arrestere deg når du sier at Dimmu Borgir og Cradle er black metal.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Greit, greit, feil av meg å skrive black da, Men blir det ikke litt off-topic?

Jeg ba om noe musikk man blir deppa av, spurte ikke om jeg var black metal fan...
Gary Jules - Mad World ? Beklager om den er nevnt før