Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3805
Trenger et par meter med 4-6mm rustfrie (316) rør til et lite prosjekt. Er det noen som kan levere mindre mengder uten å flå meg helt?
Du får sjekke katalogen til hydroscand eller ringe dem.

Men kan ikke garantere at de ikke flår deg
Trådstarter
Jeg kan vel nesten garantere at de vil gjøre det

Hadde jeg ikke vært så sær kunne jeg kanskje sett på Cu/Ni bremserør, men når ting skal sveises og resten av utstyret er i 316 er det greit å ha alt likt.
Hva med å høre med lokale mekaniske verksted om de har noe liggende?
316 er jo veldig standard, dimensjonene er jeg mer usikker på men er jo bare å prøve.
Bestille på nett fra utlandet?
Greia er vel at sånt er priset etter kg pris på materialet.
Skal du gjøre det rimelig er det alternativet mitt over og du er heldig å finne noe kapp.

https://www.industrinett.no/wsp/tess...e&nodeid=62691
Trådstarter
Kina ville vært 1.valget, men det tar jo to evigheter og en uke å få ting derfra i disse tider. Å gå på måfå innom alle verksted i byen har jeg rett og slett ikke tid til, må nesten ha noen forslag til type firma som burde ha slikt i mengder.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kina ville vært 1.valget, men det tar jo to evigheter og en uke å få ting derfra i disse tider. Å gå på måfå innom alle verksted i byen har jeg rett og slett ikke tid til, må nesten ha noen forslag til type firma som burde ha slikt i mengder.
Vis hele sitatet...
Skal du ha et par meter eller mengder?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kina ville vært 1.valget, men det tar jo to evigheter og en uke å få ting derfra i disse tider. Å gå på måfå innom alle verksted i byen har jeg rett og slett ikke tid til, må nesten ha noen forslag til type firma som burde ha slikt i mengder.
Vis hele sitatet...
Hydraulikkfirma. Søk etter hydraulikk i google maps og velg et høvelig et.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kina ville vært 1.valget, men det tar jo to evigheter og en uke å få ting derfra i disse tider.
Vis hele sitatet...
Har transport tid fra Kina endret seg nevneverdig?
Er den ikke fortsatt ca.4-6 uker ved free shipping og så kjapt du vill om du betaler for det?
Trådstarter
@Dough: Trenger ca 1-2m.

@Vindaloo: Nest siste pakke fra Kina brukte 2,5mnd, siste har jeg ikke fått enda...

Det enkleste ville vært en sjappe innenlands som selger mindre lengder. Jeg er dessverre av den utålmodige typen, når jeg først vil ha noe vil jeg ha det NÅ selv om jeg ikke trenger det før om en stund
Sist endret av Fulmen; 17. juni 2021 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da får du bla opp da.
De har her https://slangeportalen.no/product.html/hydraulikkror-sf ei trenger man å ha bedriftskonto, dog minste jeg fant der var 6mm od, dog må bestilles i 6m lengder,

evt kan du ringe opp til de mange som driver med rep av hydralikk og spørre dem om de har noe avkapp men ikke billig det heller
Sist endret av mrracerhacker; 17. juni 2021 kl. 21:32.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kina ville vært 1.valget, men det tar jo to evigheter og en uke å få ting derfra i disse tider. Å gå på måfå innom alle verksted i byen har jeg rett og slett ikke tid til, må nesten ha noen forslag til type firma som burde ha slikt i mengder.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har hørt om det, men telefonen er oppfunnet allerede. Med en kikk på gulesider.no kan du ringe rundt til firmaene og spørre. Så slipper du å reise rundt.
Trådstarter
Norwegian Modellers har faktisk 304 i 1m lengder: https://www.modellers.no/materialer/...C3%A5lr%C3%B8r
Ikke perfekt, men det beste tilbudet så langt...

Dog er de satans tynne, må nok øve litt om jeg skal klare å sveise på de.

Jeg mener ikke å være utakknemlig her, men det er lov å ikke svare om man ikke vet. Jeg har faktisk gjort et minimum av forarbeid først. Og jeg har vært på tiggerunder før, mang en gang. Det funker som regel best å bare stikke huet innom og snakke med noen på gulvet.
Sist endret av Fulmen; 17. juni 2021 kl. 22:30. Grunn: Litt oppfølging
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg stiller meg bak @per-ulv, da får du bla opp da!

Trenger du det kjapt og i rett dimensjon så blir det ikke billig.

Trenger du det billig og i rett dimensjon så blir det ikke kjapt

Trenger du det kjapt og billig blir det ikke rett dimensjon.