Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2080
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen erfaringer med sopp, men jeg har tatt det meste annet av rusmidler. Jeg er også litt kjent med ibogain uten å habitat en «full» dose, men jeg merka at ting forandret seg. Jeg har lyst til å prøve litt sopp og lurer på om det er trygt å prøve alene? Hører flere som sier at man burde ha en «sitter», men jeg har ikke så mange og spørre og trives ellers godt i eget selskap. Har ingen planer om å ta en større dose
På en lavere dose så er det begrenset hva som kan gå galt om man tripper alene, men om man ikke er godt kjent med psykedelika og tenker å teste en kraftigere dose så kan det være lurt å ha noen tilgjengelig som kan hjelpe til om ting skulle gå helt av hengslene.
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å microdosere til å begynne med. Men om jeg tar en dose som er i grenseland til å trippe, hva kan skje om man ikke har en annen der?
Helt individuelt. Skal jeg ture ordentlig så foretrekker jeg å være alene. Også hvis jeg turer og ting begynner å bli for mye så må jeg få være ifred. Aller tryggest er jeg i skauen der ingen vet hvor jeg er (eller at jeg en gang gikk til skogen).
Mest sannsynligvis ingenting. Det med en sitter er når dosene er såpass at du begynner å miste begrepet på realiteten å skulle begynne å vase med noe du ikke burde feks, eller om du skulle freake totalt ut i panikk
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror jeg skjønner.
Om jeg prøver meg frem på noen små doser og øker gradvis så kan jeg kanskje føle meg frem til om jeg skulle trenge en sitter eller ikke?
For min del går sopp sånn: lav dose så er jeg Stein og glad. Litt større dose så er jeg skikkelig fjern og er ganske tura. Men så med litt høyere dose igjen så når jeg et nivå hvor jeg føler at «meg» forsvinner og det er en helt sinnsykt crazy følelse. Når du når dette punktet vet du nok bedre om du bør ha folk med deg eller ei, en god sitter kan alltids la deg være i fred, men en manglende sitter kan aldri legge en hånd på deg og guide deg igjennom en egodød. Da må du bare gi opp på frykten, gi opp på livet ditt føles det som. Og jeg har bare opplevd det der en gang, og vil ikke igjennom det igjen. Men da måtte jeg bare stikke fra de jeg var med og legge meg på sofa alene med lukka øyer og fordufte.
Sist endret av Relevant; 3. november 2020 kl. 21:57.
Mikrodose går sikkert bra men middels dose kan freake deg ut.

Jeg har tatt milde doser LSD aleine noen ganger og det har vært bra men med større doser har jeg vært glad for å hatt tripsitter. Sopp har jeg ikke prøvd alene og er egentlig glad for det for syns sopp er mer mind fuck. Uten noe erfaring med sopp er det best å bli kjent med å trygg på effekten mens du har sitter eller hvertfall en tjommi som ringer å sjekker etter deg noen ganger.
Sist endret av celtseus; 3. november 2020 kl. 22:08.
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takke for svar!

Tenker at jeg begynner med noen mikrodoseringer og ser hvordan det er og finner en som kan være med meg om jeg skulle ta en større dose.

Hva er en «liten» middels og stor dose på tørket golden teacher for en som ikke har prøvd sopp før?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er forskjell på sopp, noen blir du body high av, andre mer filosofisk eller så er det dem som gir mye visuelle effekter som halliser og lyseffekter.

Tar du det alene og er redd for å freake ut, ha noen øl du kan drikke hvis det blir for mye, eller en valium/xanax i tilfelle.

Ha en person som passer på er bare ubehagelig, ta sopp sammen med en annen, mye hyggelige, og da kan man fjase og trippe sammen

Sopp kan man starte med i lave doser og ta mer av hvis du ønsker mer er effekt. Ha en god tur!
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Gir sopp noen form for nedtur i etterkant?
Jeg har aldri hatt nedtur på sopp og jeg foretrekker så absolutt å ture alene, burde nok legge til at jeg liker ikke å omgås mennesker generelt så det kan jo ha noe å si, høhø.
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg får prøve meg litt frem og begynne forsiktig :-)
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er forskjell på sopp, noen blir du body high av, andre mer filosofisk eller så er det dem som gir mye visuelle effekter som halliser og lyseffekter.
Vis hele sitatet...
Kanskje du er litt vel disponert for placeboeffekten og selgers reklame? Opplever selv at forskjellene er MINIMALE, dagsform, diett, rett søvnmengde osv. gir alle mer varierte turer for meg og mine. Styrken på ulike typer kan dog variere en del.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sopp kan man starte med i lave doser og ta mer av hvis du ønsker mer er effekt. Ha en god tur
Vis hele sitatet...
Dette er sløseri. Du bygger toleranse på psykedelika ekstremt fort, ta heller nok (ett gram, halvt med flein). Hvis en såpass mild trip blir for skummel er du sannsynligvis ikke klar for opplevelsen i utgangspunktet.

Til slutt, angående mikrodosering så er dette mer et mer nymotens «kreativitetsboost»-regime, ikke kulturhistorisk psykedelisk praksis, og jeg ville ikke spoilet min første tur med dette i forkant. Hopp rett uti sånn alle alltid har gjort. Har du for mye bekymringer? Legg soppen på lager og vurder på nytt når livet har gått litt videre. Lykke til!
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje du er litt vel disponert for placeboeffekten og selgers reklame? Opplever selv at forskjellene er MINIMALE, dagsform, diett, rett søvnmengde osv. gir alle mer varierte turer for meg og mine. Styrken på ulike typer kan dog variere en del.



Dette er sløseri. Du bygger toleranse på psykedelika ekstremt fort, ta heller nok (ett gram, halvt med flein). Hvis en såpass mild trip blir for skummel er du sannsynligvis ikke klar for opplevelsen i utgangspunktet.

Til slutt, angående mikrodosering så er dette mer et mer nymotens «kreativitetsboost»-regime, ikke kulturhistorisk psykedelisk praksis, og jeg ville ikke spoilet min første tur med dette i forkant. Hopp rett uti sånn alle alltid har gjort. Har du for mye bekymringer? Legg soppen på lager og vurder på nytt når livet har gått litt videre. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg var med på å dyrke mye sopp for en god del år siden da jeg bodde i utlandet. Sopp er forskjellige, og man får forskjellig rus.

Riktig at dagsform og hvem man er med kan påvirke en tripp.

Sopp kan man spise mer av uten at man får en toleranse i motsetning til lsd.

Det å starte litt forsiktig er ikke sløseri, det er bare å ta mer.

Hilsen erfaren soppdyrker og bruker =)
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var med på å dyrke mye sopp for en god del år siden da jeg bodde i utlandet. Sopp er forskjellige, og man får forskjellig rus.

Riktig at dagsform og hvem man er med kan påvirke en tripp.

Sopp kan man spise mer av uten at man får en toleranse i motsetning til lsd.

Det å starte litt forsiktig er ikke sløseri, det er bare å ta mer.

Hilsen erfaren sop
Vis hele sitatet...
Ikke veldig tillitsvekkende at dine personlige anekdoter står i motsetning til allmennkunnskapene på området. Forskjellig rus som fra forskjellige cannabis-typer, gjerne endel mindre merkbart og stort sett irrelevant. Er også litt lettere å sløse når man dyrker selv. Det med forskjellen mellom toleransebygging på sopp og lsd må du nesten hoste opp en kilde på.
Jeg har spist sopp både i selskap av andre, og alene en gang. Den gangen jeg spiste alene var jeg nok ikke helt på riktig plass i livet. Peaken var jævlig gøy! Jeg så en latterlig komedie på TV’en, og alt var ekstremt morsomt. Jeg filosoferte en del, og kom bl.a. frem til at hvordan et stearinlys brenner i forhold til et annet, har veldig stor sammenheng med livet generelt. Med andre ord tok jeg stor dose ��

Det som kom etter peaken var helt grusomt. Jeg konfronterte meg selv med alle gale valg og tankeløse retninger jeg har tatt i livet, følte meg fullstendig mislykket og som verdens mest ensomme person. Jeg opplevde veldig mye ila. turen, og tankene haglet mot meg som et maskingevær. Endte med at jeg lå i senga og hulket og vrei meg i mental smerte. Jeg var helt på bunnen, for å si det mildt. Det gjør jeg aldri igjen.

Å ture sammen med andre har jeg derimot god erfaring med. Det er et spesielt bånd som knyttes når to mennesker opplever en tur inn i den psykedeliske verden sammen. Vi fikk flere åpenbaringer, og ble helt åpen og blottet om våre tyngste laster og problemer. De problemene jeg bar på var de samme som da jeg spiste flein alene, men denne gangen hadde jeg noen å snakke med, en sparringspartner som lyttet, gav råd og hjalp meg å finne ut av ting fremfor å la det bryte meg ned.

For min del ble det for mye å takle alene. Jeg har generelt sterk psyke og er erfaren med div. rusmidler. Nå vet ikke jeg noe om livssituasjonen din, men om den kan sammenlignes litt med min vil jeg anbefale å ta sammen med en annen person. Jeg tenker man kan få mer ut av turen, og som sagt, det båndet som knyttes er noe helt spesielt.

Svaret mitt er kun basert på egne erfaringer, så kan godt hende noen er uenig.

Ønsker bare å legge til at når det kommer til flein er jeg litt pro «all in». Om man planlegger og gjennomfører turen på en god måte kan man få en fantastisk opplevelse, en enorm selvinnsikt og kunnskap man ikke trodde man hadde. Men, vær ærlig med deg selv om du er «i form» og komfortabel med en sånn tur. Det er mye som skjer i hodet, og ikke alt er like lett å forstå. Da mener jeg det er fint med en annen person som ser og opplever det samme som deg, og dere kan kose dere med å løse verdensproblemer når en ubeskrivelig morsom peak er over. Lykke til :-)
Sist endret av Izeeyou; 4. november 2020 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg anbefaler å ha en tripsitter til stedet om det er første gangen, man hvet aldri helt hvordan man reagerer. Selv var jeg alene første gangen å liker stort sett å ture i mitt eget selskap. Når jeg er alene, uten "forstyrrende" elementer, det er da jeg føler at man får skikkelig rom for personelig vekst.


Sitat av Relevant Vis innlegg
For min del går sopp sånn: lav dose så er jeg Stein og glad. Litt større dose så er jeg skikkelig fjern og er ganske tura. Men så med litt høyere dose igjen så når jeg et nivå hvor jeg føler at «meg» forsvinner og det er en helt sinnsykt crazy følelse. Når du når dette punktet vet du nok bedre om du bør ha folk med deg eller ei, en god sitter kan alltids la deg være i fred, men en manglende sitter kan aldri legge en hånd på deg og guide deg igjennom en egodød. Da må du bare gi opp på frykten, gi opp på livet ditt føles det som. Og jeg har bare opplevd det der en gang, og vil ikke igjennom det igjen. Men da måtte jeg bare stikke fra de jeg var med og legge meg på sofa alene med lukka øyer og fordufte.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic men hvordan kan noen guide deg gjennom en egodød? Er ikke noe "deg" å guide, eller oppleve ting som vanslelig om det oppstår. slik var det værtfall for meg den ene gangen det oppstå på sopp.

Jeg ble i ett med universet, ren energi flytende i evig tid. Det var utenkelig for meg at jeg hadde tatt sopp, eller at jeg var menneske, eller i heletatt var tilstede på jordkloden. Var forsåvidt umulig å tenke reflektere over noe som helst.
Spør fordi jeg er nyskjerrig da det ser ut til at mange har forskjellig oppfattning av egodød.
Sist endret av Passiv; 4. november 2020 kl. 08:46.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Jeg anbefaler å ha en tripsitter til stedet om det er første gangen, man hvet aldri helt hvordan man reagerer. Selv var jeg alene første gangen å liker stort sett å ture i mitt eget selskap. Når jeg er alene, uten "forstyrrende" elementer, det er da jeg føler at man får skikkelig rom for personelig vekst.




Litt offtopic men hvordan kan noen guide deg gjennom en egodød? Er ikke noe "deg" å guide, eller oppleve ting som vanslelig om det oppstår. slik var det værtfall for meg den ene gangen det oppstå på sopp.

Jeg ble i ett med universet, ren energi flytende i evig tid. Det var utenkelig for meg at jeg hadde tatt sopp, eller at jeg var menneske, eller i heletatt var tilstede på jordkloden. Var forsåvidt umulig å tenke reflektere over noe som helst.
Spør fordi jeg er nyskjerrig da det ser ut til at mange har forskjellig oppfattning av egodød.
Vis hele sitatet...
Det ubehagelige er øyeblikket du ikke lengre har noen som helst eierskap til egne tanker, men tenker dem. Den distinktive følelsen av å forsvinne gradvis og fremdeles vite at kroppen vil være igjen å tenke tanker. Fikk hetta da. Måtte legge meg ned alene og overgi alt til hva enn som ikke var meg. Etterhvert så forsvant jeg helt og husker ikke så godt hva som skjedde men det jeg husker var helt klin kokos og ubeskrivelig.

Så: det ubehagelige er veien til å tape seg selv, fødslene av å dø og det der, så fort man bikker over så er det ikke skummelt men sjukt rart bare sånn i ettertid.

Vet ikke om jeg opplevde en sann egodød den gangen, men vet ikke hva annet det kan ha vært. Ønsker ikke å ta så mye sopp igjen med det første ihvertfall.
Har kun hadd dårlige opplevelser med andre i rommet, aldri alene
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner at dette er veldig individuelt.. jeg får ha med en som kan passe litt på. Blir man trøtt eller noe? Tenker det kunne vært fint med en tur i skogen eller noe? Hvor lang tid tar det før man er tilbake til «normalen» igjen?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tripsitter er kjempekleint om de ikke er veldig erfarne selv. Dere vil være på helt forskjellige frekvenser. De gjør seg best på et annet rom eller sted tilgjengelig på telefon. Det er vanlig å få litt bodyload på sopp, og mange foretrekker å bare ligge eller sitte. Anbefaler også å klippe soppen i småbiter og la den trekke i nykokt vann til det er lunkent for å unngå unødvendig fokus på fordøyelsesprosesser. Du virker noe nevrotisk for en førstegangstripper, hvor gammel er du?
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er i midten av 30åra. Jeg kommer ikke til å ta prøve enda, jeg skjønner at jeg trenger mer ro rundt meg og inni meg. Men det er absolutt noe jeg vil prøve når tiden er inne for det. Jeg må bare høre litt med folk som har erfaringer med dette om hva som kan være best å gjøre det m.t.p. setting, dose, tripsitter/ikke tripsitter osv.

Kan jeg spørre om hvilken dose dere tok første gang og hvordan dere opplevde det, og om det var med eller uten sitter?
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og hva er «bodyload»?
Brukes ofte om kroppslig / fysiologisk Ubehag forbundet med påvirkning.
Kan være mye forskjellig, alt fra svimmelhet, puls, svette, brukes ofte om effekter som man ser på som "prisen" for de gode effektene.

Veit ikke om det fins en enhetlig, fullgod definisjon på det?

Eller?
Body load - Wikipedia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Body_load
På lave doser sopp, får jeg veldig lyst til å snakke med folk og være sosial. På høyere doser er andre folk I rommet slitsomt. På veldig høye doser kan jeg ikkegjøre rede for om jeg er sammen med andre folk eller ikke.
Er ikke noe problem å gå skogstur på lavere doser sopp. Kan faktisk anbefales.

Hvis du vil prøve golden teacher forsiktig, kan du teste 1 gram. Da får du kjenne litt på det, men har fortsatt relativt god kontroll.
Hvis du vil være veldig forsiktig kan du teste et halv gram først å se hvordan du reagerer på det. Men, da er det fare for at du ikke kjenner så mye. Kommer and på hvor følsom du er for det.

Hvis 1 gram går fint kan du teste 1,5 gram eller 2 gram for en mer ordentlig tur nestegang.
Men, det er ganske stor forskjell på 1 gram og 2, so be aware hehe
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gir sopp noen form for nedtur i etterkant?
Vis hele sitatet...
Dette er vel individuelt, men nedturen (om man kan kalle det det) er faktiskt det jeg liker best med å ta sopp. Alt blir mer "klart" på en måte.

Selv tar jeg nesten alltid sopp alene, også den første gangen. Det gikk helt fint. Men ikke ta så mye til å begynne med, 0.3 til 0.5 gram bør være nok første gang. Og ikke ta sopp hvis du har en dårlig dag, det kan fort bli en ekkel opplevelse.
Hvis du tripper alene første gang så kan det være en god ide å se noe artig på TV eller Youtube for eksempel, eller gå deg en tur. Gjør noe du liker og synes er morro.
Og skulle du få en "bad trip" så ring eller besøk en kompis eller familemedlem, kan være greit å bare være sammen med noen. Du trenger jo heller ikke å si at du har tatt sopp med mindre det er åpenbart eller om de spør om du har fått i deg noe.
Og hvis du har tilgang til Quetiapine/Seroquel eller Truxal så vil dette drepe trippen ganske raskt.
Man kan være sliten fra opplevelse og festen, men i min erfaring, når dette gjøres rett, så sitter man igjen med en fornyelse, en afterglow, en apetitt på livet