Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1335
Har nå en d-link dir 655, men etter jeg har montert div skyvedørsgarderober, og lagt skifer på etpar vegger så får jeg ikke signalet i hele huset.

D linken er 4-5 år gammel (tipper jeg) og har ikke blitt rørt siden jeg satte den opp. Er det noe jeg kan gjøre med denne for å få den bedre? Oppgraderinger etc?

Over til ny ruter:
jeg prioriterer hastighet og rekkevidde!!

Det vil være tilkoblet ca 10 enheter til den til en hver tid, alt fra tv, telefoner, pcer og nettbrett.

Budsjett: 1000 spenn.

Hva skal jeg få meg?
Cisco, eller ASUS. Begge er gode merker for konsumere.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Cisco
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du mener Linksys by Cisco, som forøvrig ikke eksisterer lengere men er solgt til belkin *grøss*
Få deg en 5GhZ router hvertfall. Også kan du jo se om det går å sette opp den gamle routeren som wifi repeater så kan du få sterkere signal der det eventuelt er dårlig.

Men sånn rent konkret hvilken ruter du bør skaffe deg, vet jeg ikke. Har selv en airport extreme som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg bor bare på en liten hybel så jeg kan ikke uttale meg om rekkevidden.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg regner med du mener Linksys by Cisco, som forøvrig ikke eksisterer lengere men er solgt til belkin *grøss*
Vis hele sitatet...
Jeg sa Cisco og mente Cisco, brant meg på det med Linksys en gang før.

Men Cisco lagde iallefall gode nettverksprodukter, og onkelen min sverger til Cisco.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg sa Cisco og mente Cisco, brant meg på det med Linksys en gang før.

Men Cisco lagde iallefall gode nettverksprodukter, og onkelen min sverger til Cisco.
Vis hele sitatet...
Billigseriene til Cisco er ikke mye å trakte etter, det meste er linksys bare rebranded, og Cisco som i faktisk Cisco er utenfor TS' budsjett.
Hadde tenkt på asus rt-n66u. Får den akkurat for under en tusenlapp.
Tror dere den vil dekke mitt behov?
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Hadde tenkt på asus rt-n66u. Får den akkurat for under en tusenlapp.
Tror dere den vil dekke mitt behov?
Vis hele sitatet...
Det er den alle shitkidsa skriker høyest om, hvis du har relativt nye enheter kan du tjene på å gå for AC-versjonen, men har lite hensikt hvis du ikke har AC-enheter.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Billigseriene til Cisco er ikke mye å trakte etter, det meste er linksys bare rebranded, og Cisco som i faktisk Cisco er utenfor TS' budsjett.
Vis hele sitatet...
Men de er fortsatt bedre enn Jensen, D-Link, etc.

Men "Cisco" Cisco er dyrt ja.
Har brukt de siste 3.5 timene av livet mitt til å oppgradere dlinken (jepp, kunnskapsløs), joda den ble mere stabil og det går kjappere med den - men dekningen er fortsatt crap.

Får se om jeg kjøper en sånn som shitkidsa skriker etter! Hva er forresten en AC enhet?
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har brukt de siste 3.5 timene av livet mitt til å oppgradere dlinken (jepp, kunnskapsløs), joda den ble mere stabil og det går kjappere med den - men dekningen er fortsatt crap.

Får se om jeg kjøper en sånn som shitkidsa skriker etter! Hva er forresten en AC enhet?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ac

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n-2009

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11g-2003
Har ikke Komplett tilbud på Asus RT-N66U til 995,- da?