Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 16110
Shout-out Fiyah: det siste sitatet jeg besvare i mitt forrige innlegg var det meg som bommet. Du besvarte Arex_x. Sorry!
K-Uche:

Jeg kan for all del nyte en god latter. Hvor skrev jeg at jeg ikke kunne det?
Vis hele sitatet...
''Humor er veldig ofte basert på å drite ut medmennesker. Dette skaper negative vibes, de merkes ikke, men denne mekanismen om å drite ut medmennesker er dypt forankret i survival of the fittest-naturen vår.''

Her skriver du at humor veldig ofte er basert på å drite ut mennesker, der er jeg uenig fordi det handler stort sett ikke om å drite ut andre mennesker. Har du noen gang sett et standup-show, eller komiserier på for eksempel TV Norge?

Men jeg ser bak den latteren at den som oftest ikke er pen.
Vis hele sitatet...
Igjen: det er fult mulig du ser bak den latteren at den som oftest ikke er pen fordi du har en oppfatning i utgangspunktet som gjerne tar imot en bekreftelse for at den oppfatningen er berettiget.

Det er mye skivebom og antagelser tatt fra intet i innlegget ditt. Du prøver liksom å karakterisere meg når du knapt kjenner meg.
Vis hele sitatet...
Fult mulig, jeg kjenner deg faktisk ikke i det hele tatt men når du deler synspunkt og argumentasjon i en debatt som er tilgjengelig for absolutt alle: så vil du få svar som baserer seg på uttalelsene dine.

Liker du å bli dominert?
Vis hele sitatet...
Hvis det var noe uklart; det gjør jeg faktisk. Tenk.

(Ser du sletta innlegget ditt, men lar mitt stå.)
Sist endret av Jokke; 5. november 2020 kl. 20:21.
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Hva gjør du helst hvis valget står mellom å spytte en slimete spytteklyse på rullebåndet kontra slå ned en butikkansatt? Forstår du poenget?

Det er bare ufattelig dumme mennesker som ikke har forstått det poenget for lenge siden.

Ser du hvor nedverdigende det er?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg ser ikke poenget. Dette er ikke noen nødvergesituasjon. Dette er en mann som skal handle øl på butikken. At du i det hele tatt nevner dette som alternativer er for meg sinnsykt, bokstavelig talt. Jeg forstår heller ikke hvor nedverdigende det er å "vurdere skikkelig nøye om det er meg på bilde".

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Husk at jeg skrev følgende rett nedenfor spytteklyse og kaste øl i bakken-strategien: Legg merke til "mest reale måten å gjøre det på".
Vis hele sitatet...
Ja, det la jeg merke til. Skjønner fortsatt ikke hvordan det å kontakte sjefen hans "setter han på plass", selv om jeg synes det er helt greit å melde i fra til butikken om hvordan ting kan gjøres bedre. I denne situasjonen ser jeg ikke hva den ansatte gjør feil, og hvertfall ikke hva som er bakgrunnen til at daglig leder skal sette den ansatte på plass.

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Vi danser i sikler dersom jeg begynner å besvare ditt innlegg med mine argumenter som jeg har skrevet til deg og flere andre her inne tidligere. Du skjuler deg for øvrig bak en tynn suppe og virker fremdeles ikke å ta innover deg TS sine skriv i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Har jeg forstått deg og trådstarter riktig, så mener dere at det er et sadistisk maktspill fra den ansatte i kassa fordi han spør om legitimasjon, og bruker litt tid på å sjekke dato og bilde. Kom igjen da.
Sist endret av sudo; 5. november 2020 kl. 20:31.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Kaster inn at jeg er ganske uenig i denne uttalelsen. Jeg har hørt en eller annen gang at latter har biologisk opphav i at en finner lettelse i en situasjon med 'press' som ender i lettelse. - Du prøver å forstå hva en komiker sier mens de presenterer en spøk, og når du kommer til punchlinen og innser at det ikke var uforståelig (en føler seg utelatt når hele rommet tok vitsen; men ikke du) så ler du fordi du er 'ute av faresonen'.

Generelt ett ganske kynisk blikk på verden vil jeg si, om man ikke kan nyte noe så enkelt som en god latter uten å føle at egoet ditt er truet synes jeg det er noe du burde revurdere. Er det virkelig så seriøst at du konkluderer med at alle mennesker ler i en sammensvergelse for å bringe deg ned? Eller er det det man bekreftelsesforstyrrelse?

''Oss høysensitive mennesker leser dette uhyre enkelt og det er stygt - tro meg.'' - Vil heller si at det virker som en dyp usikkerhet i deg, hvis du virkelig mener at hele verden er ute etter deg fordi man deler en latter. Legger til noe jeg har skrevet her inne før; hvis dine oppfatninger av samfunnet og verden strider i mot den generelle oppfatningen til absolutt alle i hele rommet så er det noe du burde ta en titt på og revurdere. Virkelig. - Høysensitiv < Forbanna usikker, punktum.
Vis hele sitatet...
Hvor skrev jeg at ikke kan nyte en god latter? Jeg ser derimot bak den latteren og det er ikke pent. Jeg ler ikke av unormalt slemme ting. Men kan le hvis noen som er veldig seriøs der og da sier noe rart, og det er veldig normalt å gjøre. Det er selve mentaliteten jeg stusser på, både i meg selv og hos andre.

Hvorfor antar du at jeg konkluderer med at alle mennesker ler i en sammensvergelse for å bringe meg ned?

Jeg bidrar til denne galskapen selv, men tar prøver å ta tak i verden og jobber som følge av det med meg selv, men også med mennesker jeg møter på min vei.

Folk gjør det ikke bevisst. De er uinformert.

Jeg lo såvidt det var av den kommentaren din om at jeg er forbanna usikker. punktum. For du kjenner ikke meg ettersom veldig arrogant måte å formulere seg på ettersom du ikke kjenner meg. Du ser heller ikke ut til å vite hva forskjellen på høysensitiv og usikker er.

Men klart jeg har mine usikkerheter og kan også bli usikker i tillegg hvis noen ler av meg.

Jeg vil ikke bli laget et show av og det tror jeg andre som virkelig har blitt mobbet i sin barndom ser seg enig i.

Jeg er ikke overrasket, men føler meg matt over at du velger å besvare mitt syn på humor og ikke disse tvers gjennom vakre ordene:

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Jeg vil heller føle glede som følge av at jeg har donert penger til Leger Uten Grenser, besøkt min lokale moske og prøve å forene vesten og Islam, gått i gaten og proklamere høylytt om verdensfred. Dette er for meg langt mer humant og viktig i en så brutal og stygg verden som det vi lever i er; enn å sitte på et nettfora å bruke humor på en nedverdigende måte. Nå sitter jeg selv på dette forumet for å støtte min kamp mot grums i verden.
Vis hele sitatet...
I det minste kommentere at du likte det jeg skrev.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du om det.
Vis hele sitatet...
Liker du å bli dominert?

Personlig liker jeg hverken å dominere eller å bli dominert.

Mulig jeg er en av få som lever forut min tid, all dominans i samfunnet tatt i betraktning.
Sitat av K-Uche Vis innlegg
gått i gaten og proklamere høylytt om verdensfred.
Vis hele sitatet...
Selvmotsigende svada.

Hva med å sette seg ned en plass uten å lage så mye lyd? Det er nok støy i verden!

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Nå sitter jeg selv på dette forumet for å støtte min kamp mot grums i verden.
Vis hele sitatet...
Støtte din kamp? Hvis det er din kamp så må du faktisk kjempe, fortrinnsvis uten raljering og sutring.
Ditt bidrag < 0

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Æsj som jeg hater dominans.

Det er bare ufattelig dumme mennesker som ikke har forstått det poenget for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Hersketeknikker brukes for å dominere.

Det er litt av en bragd å motsi seg selv så mange ganger på så kort tid og med så få ord. Samtidig opphøyer du deg selv til et menneske som løser verdensproblemer.

Det gjør du ikke!
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Liker du å bli dominert?

Personlig liker jeg hverken å dominere eller å bli dominert.

Mulig jeg er en av få som lever forut min tid, all dominans i samfunnet tatt i betraktning.
Vis hele sitatet...
Ettersom jeg allerede har svart på alt annet i det siste innlegget ditt (som du slettet, for så å poste ett nytt ett med samme innhold) så kan jeg legge til det her; Svaret mitt på det spørsmålet fikk du i forrige innlegg, og det her er ett eksempel på et humoristisk pek som til din overraskelse gikk på meg selv som individ. Svaret er JA - Prøv å ta livet mindre seriøst, det blir så mye lettere å leve om du tar av deg de brillene som filtrerer alle inntrykkene du blir 'utsatt' for.
Sist endret av Jokke; 5. november 2020 kl. 20:48.
Sitat av mendez Vis innlegg

Idag skjedde det igjen å har han egentlig lov til å drive på sånn å kaste bort tia mi???
Vis hele sitatet...
Ikke la sånne ting ødelegge. Kjøp øl, vis leg, vær alminnelig høflig.
Han syns kanskje bare det er kjipt å stå i kassa på butikken.

Evt. kan du "hevne" deg ved å gå innom butikken seks ganger på rad
og kjøpe én øl av gangen, og være ekstra hyggelig hver gang.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
K-Uche:



''Humor er veldig ofte basert på å drite ut medmennesker. Dette skaper negative vibes, de merkes ikke, men denne mekanismen om å drite ut medmennesker er dypt forankret i survival of the fittest-naturen vår.''

Her skriver du at humor veldig ofte er basert på å drite ut mennesker, der er jeg uenig fordi det handler stort sett ikke om å drite ut andre mennesker. Har du noen gang sett et standup-show, eller komiserier på for eksempel TV Norge?



Igjen: det er fult mulig du ser bak den latteren at den som oftest ikke er pen fordi du har en oppfatning i utgangspunktet som gjerne tar imot en bekreftelse for at den oppfatningen er berettiget.



Fult mulig, jeg kjenner deg faktisk ikke i det hele tatt men når du deler synspunkt og argumentasjon i en debatt som er tilgjengelig for absolutt alle: så vil du få svar som baserer seg på uttalelsene dine.



Hvis det var noe uklart; det gjør jeg faktisk. Tenk.

(Ser du sletta innlegget ditt, men lar mitt stå.)
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt i god tro å besvare et innlegg som blir slettet. Du får svare mitt nye innlegg, hvis du vil.

Sitat av Fiyah Vis innlegg
Jeg forstår heller ikke hvor nedverdigende det er å "vurdere skikkelig nøye om det er meg på bilde".
Vis hele sitatet...
Å gjøre det hundre ganger over en periode på hver eneste bidige dag i en viss periode ER nedverdigende. Se på nye innlegg fra TS i tråden så kanskje du forstår litt mer.



Sitat av Fiyah Vis innlegg
Ja, det la jeg merke til. Skjønner fortsatt ikke hvordan det å kontakte sjefen hans "setter han på plass", selv om jeg synes det er helt greit å melde i fra til butikken om hvordan ting kan gjøres bedre. I denne situasjonen ser jeg ikke hva den ansatte gjør feil, og hvertfall ikke hva som er bakgrunnen til at daglig leder skal sette den ansatte på plass.
Vis hele sitatet...
Det setter kanskje et støkk i guttungen at man ikke kødder med sine kunder når det er uønsket fra kundens side.

Sitat av Fiyah Vis innlegg
Har jeg forstått deg og trådstarter riktig, så mener dere at det er et sadistisk maktspill fra den ansatte i kassa fordi han spør om legitimasjon, og bruker litt tid på å sjekke dato og bilde. Kom igjen da.
Vis hele sitatet...
Here we go again...
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Det er vel ikke helt i god tro å besvare et innlegg som blir slettet. Du får svare mitt nye innlegg, hvis du vil.
Vis hele sitatet...
Det virker som for meg at det her poenget var utenfor din forståelse, så jeg lar den her passere. Svaret er blitt gitt, og selv om du slettet innlegget ditt for så å poste ett identisk ett så er svaret det samme. Anbefaler deg å lese igjennom det en gang til for å forstå det som ble skrevet, hvis du vil.
Sitat av supercali Vis innlegg
Selvmotsigende svada.

Hva med å sette seg ned en plass uten å lage så mye lyd? Det er nok støy i verden!
Vis hele sitatet...
En hver mann og kvinne med sunn fornuft skriker ut mot galskapen i verden, men på en stilfull måte. Det tenker jeg brune barn i Afrika blir glad for. Gjør ikke du?

Sitat av supercali Vis innlegg
Støtte din kamp? Hvis det er din kamp så må du faktisk kjempe, fortrinnsvis uten raljering og sutring.
Ditt bidrag < 0
Vis hele sitatet...
Vis meg hvor jeg raljerer og sutrer.

Sitert bidrag ene og alene er mer enn noen annen har gjort for "min kamp", som egentlig også er din kamp i denne tråden:

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Tja, trenger vi egentlig humor?

Jeg vil heller føle glede som følge av at jeg har donert penger til Leger Uten Grenser, besøkt min lokale moske og prøve å forene vesten og Islam, gått i gaten og proklamere høylytt om verdensfred. Dette er for meg langt mer humant og viktig i en så brutal og stygg verden som det vi lever i er; enn å sitte på et nettfora å bruke humor på en nedverdigende måte. Nå sitter jeg selv på dette forumet for å støtte min kamp mot grums i verden.
Vis hele sitatet...
Sitat av supercali Vis innlegg
Hersketeknikker brukes for å dominere.

Det er litt av en bragd å motsi seg selv så mange ganger på så kort tid og med så få ord. Samtidig opphøyer du deg selv til et menneske som løser verdensproblemer.

Det gjør du ikke!
Vis hele sitatet...
Det var et eksempel på en rebuttal for å vise Fiyah at det ikke er så kult å bli kalt "dummeste man har lest på lenge", når man skriver i god tro og er dønn seriøs, og at det gir mening.

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Hva gjør du helst hvis valget står mellom å spytte en slimete spytteklyse på rullebåndet kontra slå ned en butikkansatt?

Forstår du poenget?

Det er bare ufattelig dumme mennesker som ikke har forstått det poenget for lenge siden.

Ser du hvor nedverdigende det er?
Vis hele sitatet...
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det virker som for meg at det her poenget var utenfor din forståelse, så jeg lar den her passere. Svaret er blitt gitt, og selv om du slettet innlegget ditt for så å poste ett identisk ett så er svaret det samme. Anbefaler deg å lese igjennom det en gang til for å forstå det som ble skrevet, hvis du vil.
Vis hele sitatet...
Du fremviser en arroganse som ikke er veldig delikat ettersom du egentlig ikke har noe poeng. Hvis du derimot har et poeng er jeg åpen for å diskutere det.

Nei, det var ikke et identisk likt svar jeg kom med, jeg skrev mye lengre i mitt nye innlegg og det første jeg skrev beviser jeg her (merk Fet og Understrekning) i det første innlegget jeg skrev:

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg kan for all del nyte en god latter. Hvor skrev jeg at jeg ikke kunne det?
Vis hele sitatet...

''Humor er veldig ofte basert på å drite ut medmennesker. Dette skaper negative vibes, de merkes ikke, men denne mekanismen om å drite ut medmennesker er dypt forankret i survival of the fittest-naturen vår.''

Her skriver du at humor veldig ofte er basert på å drite ut mennesker, der er jeg uenig fordi det handler stort sett ikke om å drite ut andre mennesker. Har du noen gang sett et standup-show, eller komiserier på for eksempel TV Norge?



Igjen: det er fult mulig du ser bak den latteren at den som oftest ikke er pen fordi du har en oppfatning i utgangspunktet som gjerne tar imot en bekreftelse for at den oppfatningen er berettiget.



Fult mulig, jeg kjenner deg faktisk ikke i det hele tatt men når du deler synspunkt og argumentasjon i en debatt som er tilgjengelig for absolutt alle: så vil du få svar som baserer seg på uttalelsene dine.



Hvis det var noe uklart; det gjør jeg faktisk. Tenk.

(Ser du sletta innlegget ditt, men lar mitt stå.)
Vis hele sitatet...
Dette er det nye innlegget:

Sitat av K-Uche Vis innlegg
Hvor skrev jeg at ikke kan nyte en god latter? Jeg ser derimot bak den latteren og det er ikke pent. Jeg ler ikke av unormalt slemme ting. Men kan le hvis noen som er veldig seriøs der og da sier noe rart, og det er veldig normalt å gjøre. Det er selve mentaliteten jeg stusser på, både i meg selv og hos andre.

Hvorfor antar du at jeg konkluderer med at alle mennesker ler i en sammensvergelse for å bringe meg ned?

Jeg bidrar til denne galskapen selv, men tar prøver å ta tak i verden og jobber som følge av det med meg selv, men også med mennesker jeg møter på min vei.

Folk gjør det ikke bevisst. De er uinformert.

Jeg lo såvidt det var av den kommentaren din om at jeg er forbanna usikker. punktum. For du kjenner ikke meg ettersom veldig arrogant måte å formulere seg på ettersom du ikke kjenner meg. Du ser heller ikke ut til å vite hva forskjellen på høysensitiv og usikker er.

Men klart jeg har mine usikkerheter og kan også bli usikker i tillegg hvis noen ler av meg.

Jeg vil ikke bli laget et show av og det tror jeg andre som virkelig har blitt mobbet i sin barndom ser seg enig i.

Jeg er ikke overrasket, men føler meg matt over at du velger å besvare mitt syn på humor og ikke disse tvers gjennom vakre ordene:



I det minste kommentere at du likte det jeg skrev.



Liker du å bli dominert?

Personlig liker jeg hverken å dominere eller å bli dominert.

Mulig jeg er en av få som lever forut min tid, all dominans i samfunnet tatt i betraktning.
Vis hele sitatet...
Sist endret av K-Uche; 5. november 2020 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Du fremviser en arroganse som ikke er veldig delikat ettersom du egentlig ikke har noe poeng. Hvis du derimot har et poeng er jeg åpen for å diskutere det.

Nei, det var ikke et identisk likt svar jeg kom med, jeg skrev mye lengre i mitt nye innlegg og det første jeg skrev beviser jeg her (merk Fet og Understrekning) i det første innlegget jeg skrev:
Vis hele sitatet...
Arrogant eller ikke så beviser du bare poenget mitt med å kontinuerlig kaste inn en hel haug med usammenhengende svada for å 'argumentere' for din sak.
Uten at jeg har hatt noen hensikt med det har jeg åpenbart truffet noen såre punkter hos deg, som tilsynelatende ikke er veldig vanskelig da det visstnok ikke kreves mye mer enn å le i ditt nærvær. Poenget du beviser er at det kan se ut til at du sliter en del med usikkerhet.

Du fremhever deg selv som en ridder i skinnende rustning samtidig som du fyller ett tomrom med flere vegger av tekst. Hvordan kan du bevise hva som sto i forrige innlegg når det er slettet? Jeg har sitert deg ord for ord i det øverste innlegget mitt på denne siden, les det som står om du har ett ønske om å faktisk ta det innover deg.

Den her strategien du fører for å overbevise meg eller noen andre her er bare en demonstrasjon av gaslighting. Prøv igjen, og bare for sikkerhetens skyld så ønsker jeg deg god bedring videre.
Å bli utsatt for gjentagende adferd som kun er gjort for å skape ubehag...

Det kan grense mot plaging/trakassering. Det kan være små ting denne butikkansatte gjør som å flire av kunden, men på en måte som kun kunden i dette tilfellet forstår betydningen av.

Dersom du har handlet svært mange ganger hos denne ansatte, og forholdene er så små som du sier, så vitner dette om en svært utrivelig ansatt.

Han vil ikke slutte dersom han gjør dette for egen underholdning, akkurat som mobbere ikke slutter å mobbe så lenge de kan fortsette uten at noe skjer. Mye sannsynlig har han ikke evnen til å forstå at det han gjør er ubehagelig. Hjernen hans er tross alt ikle ferdig utviklet, og unge menn er ikke akkurat viden kjent for å ha en overflod av empati.

Å snakke med den ansatte om dette vil kunne være en god start!

Må forøvrig si at mange i denne tråden viser skuffende lite evne til å sette seg inn i trådstarters situasjon.

Jeg vil ikke konkludere med hva TS absolutt bør eller ikke bør gjøre, men dere andre her bør ta høyde for muligheten at TS bevisst blir utsatt for plagsom adferd av denne ansatte.

Det er heller ikke nødvendigvis så enkelt som å «gro større baller» og ta seg sammen.
Sitat av Susannne Ufør Vis innlegg
Å bli utsatt for gjentagende adferd som kun er gjort for å skape ubehag...

Det kan grense mot plaging/trakassering. Det kan være små ting denne butikkansatte gjør som å flire av kunden, men på en måte som kun kunden i dette tilfellet forstår betydningen av.

Dersom du har handlet svært mange ganger hos denne ansatte, og forholdene er så små som du sier, så vitner dette om en svært utrivelig ansatt.

Han vil ikke slutte dersom han gjør dette for egen underholdning, akkurat som mobbere ikke slutter å mobbe så lenge de kan fortsette uten at noe skjer. Mye sannsynlig har han ikke evnen til å forstå at det han gjør er ubehagelig. Hjernen hans er tross alt ikle ferdig utviklet, og unge menn er ikke akkurat viden kjent for å ha en overflod av empati.

Å snakke med den ansatte om dette vil kunne være en god start!

Må forøvrig si at mange i denne tråden viser skuffende lite evne til å sette seg inn i trådstarters situasjon.

Jeg vil ikke konkludere med hva TS absolutt bør eller ikke bør gjøre, men dere andre her bør ta høyde for muligheten at TS bevisst blir utsatt for plagsom adferd av denne ansatte.

Det er heller ikke nødvendigvis så enkelt som å «gro større baller» og ta seg sammen.
Vis hele sitatet...
Hva får en random 20 åring som ikke kjenner deg ut av å mobbe/trakassere deg og hvordan faller det å vise legitimasjon under mobbing og trakassering?

Det er faktisk ikke alle som har fotografisk hukommelse og når man iløpet av en dag gjerne ser flere tusen forskjellige ansikter så er det fort gjort å glemme. Hjernen sparer nemlig ikke på absolutt alt av informasjon.
Husker du hvem som satt i kassa på din lokale Rema/Rimi/Kiwi for 10 år siden?
Du burde jo det om du var innom der støtt og stadig og handet om det er logikken man skal bruke.

Litt vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon, de aller fleste som har legitimasjon viser den frem og har gjort det stort sett siden dagen de fikk den i ulike situasjoner, de aller fleste som blir spurt om legg tar det også med ett smil selv om de er "gamle nok".
Det tar heller ikke særlig lang tid å vise frem legitimasjon, så noen overdrivelser ifra TS skal du ikke se bort ifra med tanke på at hovedinnlegget er skrevet i sinne fordi TS er dritt lei.

Hva med å sette seg inn i den ansattes situasjon også?
Det er faktisk den ansatte og butikken som har alt å miste her og ikke en 40 år gammel mann som ikke har 1 minutt til overs for å vise legg fordi det er mer viktig å komme seg fortest mulig hjem med pils.

Tenk hvilke tilstander det ville ha vært i butikker og på polet om ingen skulle bli spurt om legg.. Det hadde vel tatt seg ut tenker jeg.
@Flaffersen ts sier jo han VET han vil bli spurt om ID om denne unge mannen er på jobb. Og han føler det er å kaste bort tid. Et kompromiss kan jo da være å ha ID'n klar på strak arm når det blir hans tur i kassen. Det minuttet i bortkastet tid kan sikkert barberes ned til halvparten, eller halvparten av halvparten. Så kan ts få lov til å bli en fjerdedel så irritert og indignert som han blir idag. /joke

@Susannne Ufør en må faktisk også forsøke å se saken fra både butikkens side og fra den ansattes side. Brudd på regelverket kan føre til at butikken ikke lengre får selge øl og tobakk. Og den ansatte risikerer å bli sagt opp. Fyren er jo også veldig ung, og har kanskje ikke fått god nok rutine på dette ennå, så da må det kanskje bare være slik at alle blir bedt om ID? Heller sjekke for mye enn en gang for lite og miste jobben eller at butikken blir nektet å selge øl og tobakk.

Jeg kan jo ikke bare avfeie det du sier susanne, men samtidig så tenker jeg jo at hvor sannsynlig er det at den 18 åring i kasse faktisk er en type som gjør hva som helst for å herje med kundene med overlegg? Slik jeg leser ts sine innlegg så forstår jeg det slik at han føler han blir mobbet av fyren i kassa. Mulig jeg er for enkel til å forstå folk, men jeg ser ikke hva som blir gevinsten til han i kassa ved å bevist forsøke å være dust, det kan selvsagt hende at fyren bare en en diger bølle som får et kick av drama. Men jeg tror kanskje ts overtolker situasjonen og lander på en konklusjon som muligens ikke holder vann. Men en mulighet er jo som du sier å forsøke å snakke med han i kassa en dag det er lite kunder i butikken.

Et eksempel på tolkning er på første side i tråden, der en kom med en spøk, rettet mot både alle leserne i tråden og sikkert også ts. Den spøken ble tolket som et forsøk på fornedre ts. Det jeg forsøker å få frem er at det ikke er gitt at vi tolker alle situasjoner korrekt. Og om man klarer å holde på den tanken så er det kanskje også lettere å akseptere situasjonen slik den per idag er og leve med uten å bli rasende?

Er det helt umulig å finne en løsning så får jo bare ts skjerme seg fra det han opplever som mobbing og kjøpe øl andre plasser eller få det levert på døren. Polet sender vel også varer hjem til folk forresten? Så det er jo alternativer som gjør at ts ikke trenger forholde seg til fyren og da er jo egentlig dette ikke lengre et problem for ts.
Sist endret av _abc_; 5. november 2020 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg føler meg trakassert da jeg hver bidige gang får beskjed om å betale da jeg handler
Respons til ''K-Uche'' - men er selvfølgelig også åpent for tilbakemeldinger fra absolutt alle!

Jeg tok meg ''en kopp kaffe'' og friheten til å bryte ned det du sikter til som argumentene dine, og forhåpentligvis vil poenget mitt, og til dels andre sitt, bli presentert på en måte som gjør det forståelig og fordøyelig for deg. Dette er gitt dine forutsetninger, og er med all respekt sammenfattet fordi jeg vil gjøre meg forstått så godt det lar seg gjøre.

Denne legges i en ''spoiler'' fordi dette innlegget er litt langt, og det verste jeg ser er en lang vegg av tekst, så du er advart om illusjonen som er plassert foran deg.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
  • Side #1
    A:Hva med en skikkelig slimete spyttklyse på rullebåndet? Så han må tørke opp. Eller miste en flaske med pils på gulvet rett foran kassa? "Sorry! Det var ikke med vilje." B:Mens du viser ditt beste fitteglis til han. Igjen, så han må tørke opp.
    Vis hele sitatet...

Ved punkt A oppfordrer du allerede i første setning til noe som kan ansees som kroppskrenkelse med tanke på omstendighetene (viruset). Dette da på grunnlag av en ung mann som følger arbeidsbeskrivelsen sin til punkt og prikke for å beskytte seg selv og bedriften han jobber for mot sanksjon.

Ved punkt B ber du TS om å vise sitt 'beste fitteglis'(?) til den ansatte, vennligst utdyp. Jeg vet hva en fitte er, og jeg vet hva ett glis er men fantasien min kolliderer med hva du tenker på når du kombinerer disse to begrepene. Igjen, vennligst utdyp.
  • Side #1
    Jeg forstår deg som kanskje ikke lar deg bli provosert av de som vil vise makt, men for oss litt mer følsome sjeler, som er mer følsomme for bli bemøtt med makt gjør det vondt langt inne i sjela. Det føles grovt ydmykende og slike episoder som det TS nevner hjemsøker meg og blir et uromoment i hverdagen.
    Vis hele sitatet...
Hele posten her er surrealistisk og skulle ta innover seg da du ved punkt A og B oppfordrer til sjikane og en håne-teknikk fra en annen verden, utenfor vår galakse. Du tror ikke den unge mannen som jobber for livets opphold vil føle seg ydmyket og forstyrret av ett frekt uromoment i hverdagen (han er på jobb, tydeligvis nok til å spørre om legitimasjon over 100 ganger)? Og en mer ''følsom'' sjel enn deg skal man virkelig lete lenge etter, det er jeg helt overbevist om etter å ha blitt utsatt for post #10 - wow.
  • Side #1
    Må du virkelig påpeke at det er det dummeste du har lest på en god stund? Slik arrogant spydighet misliker jeg sterkt og gjør freak.no til et mindre hyggelig sted å være.
    Vis hele sitatet...

Seriøst? Her vil jeg også be deg om å vennligst informere meg om hva du legger i ett ''hyggelig sted å være''. Hvorfor skal du ha din rett til å uttale deg om hva du tenker og føler i tillegg til å oppfordre til at en voksen mann skal trakassere en ungdom? Hvor ble det av den butikkansattes rettigheter?
  • Hva er det mest fornuftige å gjøre av en slimete spyttklyse på rullebåndet eller å slå ned den butikkansatte? Svar meg på det.
    Vis hele sitatet...
Vennligst spesifiser hva du mener med mest fornuftig, også gjerne opplys meg om det er spillerom for flere alternativer enn de to overnevnte. Hvis ikke, hvilke krav er satt for at ett svaralternativ skal kunne vurderes i denne fiktive situasjonen/utageringen? Og vær så snill å svar meg på dette: er det her normal atferd for deg? - Ettersom du ikke bare foreslår det i første setning, men at du faktisk kontinuerlig forsvarer det? Før jeg uttaler meg om mine tanker om det, vil jeg ha ett svar fra deg.
  • Jeg tror sjefen støtter TS hvis han presenterer det på en saklig måte og uttaler seg akkurat slik han gjør i åpningsinnlegget. Med unntak av trusler om vold vel å merke.
    Vis hele sitatet...

Dette er ikke hva du spesifiserte i innlegg #10 men fair enough.
  • TS skriver at den butikkansatte kommer med et kritisk blikk og skal vurdere skikkelig nøye hvorvidt TS har lov å kjøpe alkohol. Dette har skjedd sikkert hundre ganger og TS er innom butikken hver dag og den butikkansatte ser TS hver gang. TS har også tattovering midt i fleisen. Dette er klassisk tegn på rigiditet og maktkåthet fra den butikkansatte.
    Vis hele sitatet...

Hva du vet om hvor ofte vedkommende er på butikken her det vet ikke jeg, men om det rent hypotetisk sett hadde vært slik at vedkommende er på butikken hver dag og må kjøpe øl så vil jeg kanskje sette spørsmålstegn ved TS sin vurderings- og oppfattelsesevne hvis det er slik at h*n er full hver dag. Ikke vondt ment! Ansiktstatovering, av hva?
  • Side #1
    Det er ikke bare en magisk knapp å trykke på inne i hjernen så ler man av det. Noen er skrudd sammen slik at man blir direkte opprørt når noen prøver å tråkke på en.
    Vis hele sitatet...

Du inntar en offer-rolle som du antyder at du ikke har noe ansvar for, i det hele tatt. Med en tankemåte som dette vil du dessverre aldri bli kvitt dette komplekset, og det mener jeg med all respekt. Jeg har vært der selv, og har måtte lært meg å skru på hjulene i hodet mitt over tid til å stille meg inn på ''riktig frekvens'' slik at jeg mottagelig for inntrykkene mine omgivelser gir meg. - På godt og vondt. Ønsker ikke å kommentere videre på din uttalelse om terapi, det blir for personlig.
  • Der har vi den ekle arrogante spydigheten igjen.
    Vis hele sitatet...
Jeg håper du med tiden vil innse hvor ironisk det er at du velger å svare noen som ikke snakker til eller om deg i det hele tatt. Les: Gaslighting Og jeg sier meg enig i innlegget fra vindaloo hvor det påpekes at det må være hektisk å være rundt mennesker når dette er terskelen din for hva som er arrogant, spydig og ekkelt.
  • Side #1
    Som en vaskeekte empath i rettferdighetens navn (noter at jeg anbefalte TS en slimete spyttklyse på rullebåndet, men jeg tenker det er bedre enn å slå ned den butikkansatte, men igjen, som _abc_ skrev, å bestille pils hjem er tungvint og kanskje noe dyrere, men kanskje det beste, det aller beste er å ta det opp på en real måte med sjefen til den butikkansatte) plukker jeg opp "better than thou"-vibes uhyre enkelt. Det er en sann forbannelse og jeg skulle ønske min terskel for å føle at jeg blir dominert, men også observere dominans var lavere. Men, noen må ta oppgjøret.
    Vis hele sitatet...

Du er ikke empatisk, det er en avgjort sak. Dette er da en konklusjon som baseres på dine egne uttalelser i denne tråden, og når jeg ser noen si noe som ikke stemmer med virkeligheten påpeker jeg det. Empati handler om å forstå andre menneskers følelser, noe du sier med ord at du kan men med andre ord at du ikke har forståelse for. Igjen, les gaslighting som er referert til over. Dette trenger jeg ikke å gå nærmere inn på, hvis du ikke forstår dette utgangspunktet så er det også en avgjort sak.
  • "Fiyah" skrev eksplisitt at det han siterte var det dummeste han hadde lest på lenge. Er ikke den en fornæmelse? Vil du virkelig bli tatt så useriøst når du skriver i god tro og innlegget egentlig gir mening? Virkelig?
    Vis hele sitatet...

Det som er en faktisk fornærmelse er at du virkelig tviler på min og alle andres intelligens her inne ved å motsi deg selv så mange ganger, du er veldig flink til å skrike om andres tendens til å slenge ut arrogante, frekke og spydige kommentarer men i samme slengen spytter du fra deg a, b og c. Dette har du jo også påpekt at du ikke tar ansvar for, fordi du føler deg jo angrepet. Definer angrep, er å spytte på noe som helst for å ta hevn ikke ett angrep? Er det ikke ett angrep og utsette noen for ikke bare en ulempe (spytt) men to (knuste ølflasker) for å være smålig? Ikke går man ut ifra en hendelse som dette som en vinner, du får heller ikke jobbet konkret med din egen selv-verd og de følelsene du satt med som gir deg ett mindreverdighetskompleks kommer tilbake til overflaten igjen så fort du er ute av døra.
  • Den butikkansatte ser kritisk på TS og studerer legitimasjonen nøye, TS har til og med tattovering i ansiktet. Den butikkansatte ser TS hver eneste dag og har spurt om legitimasjon 100 ganger. Nei jeg kjøper ikke den, men for all del, da skal den butikkansatte være uhyre treg og/eller oppleve det EKSTREMT vanskelig å gjenkjenne ansikter. Jeg antar at TS vet dette bedre enn begge oss to og vi ser jo hva TS skriver.
    Vis hele sitatet...

To ord: vurderingsevne og ekstremt.
  • Det virker nesten åpenbart at den butikkansatte ikke gjør jobben sin på en moralsk riktig måte og da gjør han egentlig ikke jobben sin. Å jobbe med følelser tar for noen mennesker ekstremt lang tid, men det er selvfølgelig å foretrekke at alle mennesker jobber med følelsene sine, så jeg er tildels enig i poenget ditt.
    Vis hele sitatet...

Den ansatte gjør jo akkurat det som er jobben, nøyaktig det han blir bedt om. Den neste setningen din om å jobbe med følelser er virkelig ett slag i trynet, du kan ikke være seriøs? Det nekter jeg å tro, hvordan kan du komme med fraser om å jobbe med følelsene sine samtidig som du ikke engang enser at du også er ett menneske som må jobbe med dine følelser. Er du ett slags utenomjordisk vesen som er plassert her på planeten for å gi oss guds gave i dine ord?
  • Glemte å skrive at det er en god egenskap å kunne beklage seg. Kudos!
    Vis hele sitatet...

Ønsker å legge til at det er en god egenskap å kunne anerkjenne noe godt i folk også, ris og ros.

De neste innleggene har jeg svart på, og jeg nekter å gjøre det igjen av prinsipp fordi du ba meg om å gjøre det etter å ha bedt om en respons for å deretter slette innlegget ditt. Så, nei. Du forsto visst ikke det som sto her, men forhåpentligvis har jeg fått oppklart hva det er jeg oppfatter av deg som utydelig. Før du nå bestemmer deg for å brife over dette innlegget uten å svare på spørsmålene jeg stiller skal jeg oppsummere dem for deg slik at du kan sette i gang med det, hvis du vil da.

Ja dette er smålig som faen, men hvis du gidder å lese igjennom det så er det noe du kan hente fra dette.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av mendez Vis innlegg
Hva gjøre med en maktkåt drittunge som har aldersjekka meg sikkert hundre ganger nå? I nærbutikken, jeg handler der gvr dag å han ser meg hele tida. Jeg nærmer meg 40 i alder og kan kanskje se noe yngre ut pga er ikke store karen, dårlig skjeggvekst, kles stil. Men du husker meg.
Vis hele sitatet...
Allerede her svarer du svarer du nærmest selv på hvilke punkter du kan forbedre. Hiv på deg noe så du ikke ser ut som en dass.

Sitat av mendez Vis innlegg
Hver jævla gang jeg skal kjøpe seksern min så kommer han med det stygge kritiske blikket sitt og skal vurdere skikkelig nøye om det er meg på bilde. Jeg har gjennomskua han for lenge siden og jeg vet han gjør det kun fordi han vet han kan. Jeg har et lett gjenkjennelig utsende og har merker og tattovering i trynet har jeg å som stemmer med bilde.
Vis hele sitatet...
"Jeg har gjennomskua han for lenge siden".. Skal du kjøpe en sekser eller forhandle med KGB? Allerede her tenker jeg hvite frakker fra Dikemark burde begynne papirarbeidet.

Sitat av mendez Vis innlegg
Jeg ser på det stygge blikket hans at han tenker, det eneste som står i veien for en bra kveld med øl for deg nå er meg!!

Jeg har sagt til han nå får du faan meg huske meg til neste gang. Å jeg tenker på det at hvis jeg ikke har med leg en gang å han skal se leg IGJEN og nekter meg seksern min så kommer jeg til å hoppe opp i kassa hans å slå han rett ned.

Idag skjedde det igjen å har han egentlig lov til å drive på sånn å kaste bort tia mi???
Vis hele sitatet...
Ta deg nå for faen meg sammen. Hvis det er et såpass stort problem for deg å vise frem ID - til en som du selv VET at gjentatte ganger spør deg, finn en annen butikk? Hadde jeg vært ansatt i butikken hvor du handler seidelen din hadde jeg garantert sjekket deg dobbelt så mye. Jeg gir vel hundre prosent faen i om du tar deg nær av at jeg gjennomfører jobben min, som jeg forøvrig setter mer pris på enn din aksept. Jesus, get a grip, dude.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Respons til ''K-Uche'' - men er selvfølgelig også åpent for tilbakemeldinger fra absolutt alle!

Jeg tok meg ''en kopp kaffe'' og friheten til å bryte ned det du sikter til som argumentene dine, og forhåpentligvis vil poenget mitt, og til dels andre sitt, bli presentert på en måte som gjør det forståelig og fordøyelig for deg. Dette er gitt dine forutsetninger, og er med all respekt sammenfattet fordi jeg vil gjøre meg forstått så godt det lar seg gjøre.

Denne legges i en ''spoiler'' fordi dette innlegget er litt langt, og det verste jeg ser er en lang vegg av tekst, så du er advart om illusjonen som er plassert foran deg.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
  • Side #1

Ved punkt A oppfordrer du allerede i første setning til noe som kan ansees som kroppskrenkelse med tanke på omstendighetene (viruset). Dette da på grunnlag av en ung mann som følger arbeidsbeskrivelsen sin til punkt og prikke for å beskytte seg selv og bedriften han jobber for mot sanksjon.

Ved punkt B ber du TS om å vise sitt 'beste fitteglis'(?) til den ansatte, vennligst utdyp. Jeg vet hva en fitte er, og jeg vet hva ett glis er men fantasien min kolliderer med hva du tenker på når du kombinerer disse to begrepene. Igjen, vennligst utdyp.
  • Side #1
Hele posten her er surrealistisk og skulle ta innover seg da du ved punkt A og B oppfordrer til sjikane og en håne-teknikk fra en annen verden, utenfor vår galakse. Du tror ikke den unge mannen som jobber for livets opphold vil føle seg ydmyket og forstyrret av ett frekt uromoment i hverdagen (han er på jobb, tydeligvis nok til å spørre om legitimasjon over 100 ganger)? Og en mer ''følsom'' sjel enn deg skal man virkelig lete lenge etter, det er jeg helt overbevist om etter å ha blitt utsatt for post #10 - wow.
  • Side #1

Seriøst? Her vil jeg også be deg om å vennligst informere meg om hva du legger i ett ''hyggelig sted å være''. Hvorfor skal du ha din rett til å uttale deg om hva du tenker og føler i tillegg til å oppfordre til at en voksen mann skal trakassere en ungdom? Hvor ble det av den butikkansattes rettigheter?
Vennligst spesifiser hva du mener med mest fornuftig, også gjerne opplys meg om det er spillerom for flere alternativer enn de to overnevnte. Hvis ikke, hvilke krav er satt for at ett svaralternativ skal kunne vurderes i denne fiktive situasjonen/utageringen? Og vær så snill å svar meg på dette: er det her normal atferd for deg? - Ettersom du ikke bare foreslår det i første setning, men at du faktisk kontinuerlig forsvarer det? Før jeg uttaler meg om mine tanker om det, vil jeg ha ett svar fra deg.

Dette er ikke hva du spesifiserte i innlegg #10 men fair enough.

Hva du vet om hvor ofte vedkommende er på butikken her det vet ikke jeg, men om det rent hypotetisk sett hadde vært slik at vedkommende er på butikken hver dag og må kjøpe øl så vil jeg kanskje sette spørsmålstegn ved TS sin vurderings- og oppfattelsesevne hvis det er slik at h*n er full hver dag. Ikke vondt ment! Ansiktstatovering, av hva?
  • Side #1

Du inntar en offer-rolle som du antyder at du ikke har noe ansvar for, i det hele tatt. Med en tankemåte som dette vil du dessverre aldri bli kvitt dette komplekset, og det mener jeg med all respekt. Jeg har vært der selv, og har måtte lært meg å skru på hjulene i hodet mitt over tid til å stille meg inn på ''riktig frekvens'' slik at jeg mottagelig for inntrykkene mine omgivelser gir meg. - På godt og vondt. Ønsker ikke å kommentere videre på din uttalelse om terapi, det blir for personlig.
Jeg håper du med tiden vil innse hvor ironisk det er at du velger å svare noen som ikke snakker til eller om deg i det hele tatt. Les: Gaslighting Og jeg sier meg enig i innlegget fra vindaloo hvor det påpekes at det må være hektisk å være rundt mennesker når dette er terskelen din for hva som er arrogant, spydig og ekkelt.
  • Side #1

Du er ikke empatisk, det er en avgjort sak. Dette er da en konklusjon som baseres på dine egne uttalelser i denne tråden, og når jeg ser noen si noe som ikke stemmer med virkeligheten påpeker jeg det. Empati handler om å forstå andre menneskers følelser, noe du sier med ord at du kan men med andre ord at du ikke har forståelse for. Igjen, les gaslighting som er referert til over. Dette trenger jeg ikke å gå nærmere inn på, hvis du ikke forstår dette utgangspunktet så er det også en avgjort sak.

Det som er en faktisk fornærmelse er at du virkelig tviler på min og alle andres intelligens her inne ved å motsi deg selv så mange ganger, du er veldig flink til å skrike om andres tendens til å slenge ut arrogante, frekke og spydige kommentarer men i samme slengen spytter du fra deg a, b og c. Dette har du jo også påpekt at du ikke tar ansvar for, fordi du føler deg jo angrepet. Definer angrep, er å spytte på noe som helst for å ta hevn ikke ett angrep? Er det ikke ett angrep og utsette noen for ikke bare en ulempe (spytt) men to (knuste ølflasker) for å være smålig? Ikke går man ut ifra en hendelse som dette som en vinner, du får heller ikke jobbet konkret med din egen selv-verd og de følelsene du satt med som gir deg ett mindreverdighetskompleks kommer tilbake til overflaten igjen så fort du er ute av døra.

To ord: vurderingsevne og ekstremt.

Den ansatte gjør jo akkurat det som er jobben, nøyaktig det han blir bedt om. Den neste setningen din om å jobbe med følelser er virkelig ett slag i trynet, du kan ikke være seriøs? Det nekter jeg å tro, hvordan kan du komme med fraser om å jobbe med følelsene sine samtidig som du ikke engang enser at du også er ett menneske som må jobbe med dine følelser. Er du ett slags utenomjordisk vesen som er plassert her på planeten for å gi oss guds gave i dine ord?

Ønsker å legge til at det er en god egenskap å kunne anerkjenne noe godt i folk også, ris og ros.

De neste innleggene har jeg svart på, og jeg nekter å gjøre det igjen av prinsipp fordi du ba meg om å gjøre det etter å ha bedt om en respons for å deretter slette innlegget ditt. Så, nei. Du forsto visst ikke det som sto her, men forhåpentligvis har jeg fått oppklart hva det er jeg oppfatter av deg som utydelig. Før du nå bestemmer deg for å brife over dette innlegget uten å svare på spørsmålene jeg stiller skal jeg oppsummere dem for deg slik at du kan sette i gang med det, hvis du vil da.

Ja dette er smålig som faen, men hvis du gidder å lese igjennom det så er det noe du kan hente fra dette.
Vis hele sitatet...
No offence, men tror du jeg gidder å gå samme runden for ente gang? Jeg kan fint argumentere mot dine ord, men føler det vil bli en gjentakelse. Jeg merker at jeg blir matt av alt det kritiske og negative du har å si om meg. Hvorfor ikke heller legge vekt på å skrive oppløftende ord - det ville gjort min morgen mye koseligere.

Jeg endret for øvrig innlegget, ref:

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Arrogant eller ikke så beviser du Hvordan kan du bevise hva som sto i forrige innlegg når det er slettet?
Vis hele sitatet...
I det første innlegget skrev jeg:

Jeg kan for all del nyte en god latter.

I det andre innlegget skrev jeg:

Hvor skrev jeg at ikke kan nyte en god latter?

Bevis finnes i denne tråden, det første beviset i ditt innlegg hvor du siterte meg og det andre i det nye innlegget mitt. Du kan se over en gang til for det er noe du har oversett.

Der vi møtes er hvor du påpeker at det er en god egenskap å kunne anerkjenne godt i folk og samtidig gir meg ros for det. Dette er oppløftende og jeg ser på deg som en oppegående person som legger merke til sånt - noe folk gjør så alt for lite av i samfunnet generelt sett. La oss dele en joint!

For å oppsumere tråden kommer jeg til konklusjonen at det beste for TS er å snakke med sjefen. Det tror jeg de fleste også er enig i, hvis det virkelig er et stort problem for TS, noe jeg tror det er.

Peace!

Sitat av Hydra Vis innlegg
Allerede her svarer du svarer du nærmest selv på hvilke punkter du kan forbedre. Hiv på deg noe så du ikke ser ut som en dass.



"Jeg har gjennomskua han for lenge siden".. Skal du kjøpe en sekser eller forhandle med KGB? Allerede her tenker jeg hvite frakker fra Dikemark burde begynne papirarbeidet.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke tøff som analyserer TS på en så kritisk, frekk og lite overdådig måte, selv om du sikkert liker å tro det. Du klarer ikke leve deg inn i TS sitt følelsesliv fordi du har en helt annen måte å håndtere mennesker på.

La meg si det i klartekst: du skaper ikke harmoni med et slikt innlegg.
Sist endret av K-Uche; 6. november 2020 kl. 08:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Er ikke han som er drittsekk, han gjør bare jobben sin med å sjekke ID. Det kommer flere hundre personer innom butikken hver eneste dag, forventer du virkelig at de i kassa skal huske hver eneste person som er innom daglig?
Vis hele sitatet...
Har sitti i kassa selv en periode og kan bekrefte at man husker stort sett alle fjes som er innom flere ganger... Ikke har jeg spesielt god hukommelse heller.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Har sitti i kassa selv en periode og kan bekrefte at man husker stort sett alle fjes som er innom flere ganger... Ikke har jeg spesielt god hukommelse heller.
Vis hele sitatet...
Så bare fordi du er god på å huske fjes så er alle det?
Jada, jeg har også jobba i butikk, det har veldig mange andre her inne også gjort kan jeg garantere deg og alle vil si forskjellige ting
OK her er hva du gjør. Du skal bruke omvendt psykologi. Når ekspeditrisen spør om legitimasjon så svarer du meget vennlig og snilt. Du smiler til ekspeditrisen og sier værsågod mens du leverer legitimasjon til vedkommende.

Når du har betalt og skal gå så er du høflig og sier hadet bra ha en fin dag videre. Dette vil gjøre vedkommende forvirret fordi han forventet ikke det fra deg. Til slutt så er du så slitsom mot vedkommende at han kommer til å ignorere ID spørsmålet samt kommer til å behandle deg "normalt" igjen.
Er vel ikke Kiwi butikken som ligger i nærheten av teateret i Bergen? Brukte den butikken nesten daglig i over ett år og han spurte faen meg hver gang.
Jeg har jobbet i butikk. Det er så godt som ingen som viser legg uoppfordret.
Prøv det.
Kanskje han husker deg da.
Hvorfor ikke bare snu hele greia til din positive fordel, er jo tross alt bare snakk om en liten drittunge, du pusher 40 å blir spurt om leg kontilnuerlig, jeg er 40+ å ble så sent som august spurt om legitimasjon da jeg var i butikk å handla ølla mi, ta det med stil, jeg lo å ble kjempestolt, made my weekend! Ikke alle forundt å ha fjes som gjør at du blir tatt for en liten jyppling når du passerer 35+.
Om fyren bare kjeder seg og er dust, så spill tilbake, da er jo all bets off.
Feks krev å se legitimasjon fra han, da du ikke tror han er gammal nok til å selge deg øl, kommer ann på øye som ser det
Win/Win
Sist endret av Eyeamare; 6. november 2020 kl. 19:43.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Hvorfor ikke bare snu hele greia til din positive fordel, er jo tross alt bare snakk om en liten drittunge, du pusher 40 å blir spurt om leg kontilnuerlig, jeg er 40+ å ble så sent som august spurt om legitimasjon da jeg var i butikk å handla ølla mi, ta det med stil, jeg lo å ble kjempestolt, made my weekend! Ikke alle forundt å ha fjes som gjør at du blir tatt for en liten jyppling når du passerer 35+.
Om fyren bare kjeder seg og er dust, så spill tilbake, da er jo all bets off.
Feks krev å se legitimasjon fra han, da du ikke tror han er gammal nok til å selge deg øl, kommer ann på øye som ser det
Win/Win
Vis hele sitatet...
Dette må vel egentlig være det beste og mest fornuftige forslaget jeg har sett i denne tråden. Sier meg enig.
Sist endret av Jokke; 6. november 2020 kl. 20:17.
Klimafiendtlig troll
Beklager at jeg sklir sidelengs inn i denne svært komplekse problemstillingen !

@TS: Ha legget klart hver gang du skal kjøpe øl av han i kassa da vel? Hvis du blir så utrolig provosert av å bli bedt om å legitimere deg så kanskje et sinnemestringskurs er på sin plass?

Skal sies at jeg har vært borti det samme, men jeg er litt yngre enn deg. Da var det en ny, afrikansk herremann i midten av 40-åra som stadig ba om legitimasjon. Hyggelig fyr.

Etter å ha klasket legget inntil COVID-glasset foran kassa, med et råengasjert glis () rundt 5 handleturer på rad, husket han at jeg var over 18.

Det var heller ikke denne gangen, noen personlig vendetta eller noe annet paranoia-kjør.

Fortsatt god helg!

PS: Klinker du ned en butikkansatt eller spytter (fordi du ble bedt om å legitimere deg) bør du faen meg i gapestokk. Evt. piskes offentlig.
Sist endret av Taert; 6. november 2020 kl. 20:32.
Bryr meg ikke om å bli legget, og har ikke brydd meg siden jeg var mindreårig. Kanskje du skal ta det med et smil og en spøk? Større sjanse for at de husker deg da. Også finnes det jo faktisk folk som lider av ansiktsblindhet. Skal du slå ned de også? Makan til ting å henge seg opp i.
Slutt å drikk øl. Problem solved. :-D
Må vel være fint å nærme seg 40 å se ut som ei barneræv å måtte vise legg, andre 40åringer drømmer om det der
Her gjør du en ting. Klag til sjefen. Det blir represalier.
Be the bigger man. Stopp å la deg irritere, så komemr nok han også til å innse at det er bare sløs av tid. Men det har kanskje gått for langt allerede, evt at det tar langt tid før han gir opp.

Kanskje du kan kjøpe to sels pakninger og tilby den ene på han hvis dere setter strel over bullshitten?

Da lærer han kanskje at det er kjekkere å ha venner enn fiender. Og ja, ta det som et personlig tap så mye du vil men det er du som har tapt for lenge siden da du lar en 18 år gammel butikkansatt påvirke deg så mye som han gjør.

Ser ikke for meg at å jobbe i kassen er så veldig spennende. Snu det heller om til noe positivt 😊
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Slutt å drikk øl. Problem solved. :-D
Vis hele sitatet...
Da foreslår jeg heller å brygge øl selv, bedre og mye billigere, vinnvinn
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Da lærer han kanskje at det er kjekkere å ha venner enn fiender.
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig trådstarter som bør lære dette.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Jeg opplevde noe av det samme på apoteket.
Der er jeg minst en gang i uken for å hente medisiner til kona, har fullmakt og alt i orden.
Begynte etterhvert å bli litt lei av at samme ansatte ba meg om legitimasjon gang etter gang, og måtte lete frem fullmakten.
Det løste seg ved at jeg hyggelig, men bestemt, sa at nå har jeg handlet hos deg så mange ganger, at nå syns jeg du burde huske hvem jeg er, og at jeg har fullmakt.
Har aldri blitt bedt om leg etter det��
Pek ut at du er her ofte - synd han ikke klarer å kjenne deg igjen. Glis og si det går fint..
Eller

Si det hadde vært kjekt for deg om han klarte å huske deg til neste gang. Ses da - glis, gliis og hade bra.

Evuentelt, vent til stengetid og møt han på parkeringsplassen for å ta tak i han og lage et poeng, vis leg og si han bør huske ansiktet ditt. Unngå kameraer oppi ansiktet.
Sitat av mendez Vis innlegg
Selvfølgelig prøver jeg unngå å handle hos han! Har til å med snudd i døra når jeg har sett at han står der. Er han der på kvelden så kan du banne på at han er der morran etter også.

Og nei, tviler sterkt på at han er nervøs, fått beskjed om å sjekke osv, ser da andre folk skli lett gjennom når de kjøper både sigg snus og alkohol hos han.

Han tar seg goood tid, studerer kortet mitt og ser opp på meg og tilbake igjen på kortet. Har spurt han om han kødder med meg eller hva som er greia!

Sef skal jeg ikke slå ned noen men jeg blir jævlig irritert ha når andre matbutikker ligger langt unna og jeg må forholde meg til den drittungen der som ikke engang var født den dagen jeg blei myndig. Kan nok hende jeg tar en prat med driveren av sjappa ja.

Nei jeg driver ikke å krever og tror at folk husker meg men det begynner å bli passe latterlig detta her
Vis hele sitatet...
Nei, forstod med en gang at dette her er jo helt tullete fra hans side da. Ja, som andre sa, sjefen er det første og beste jeg kan tenke på.

Så gjelder det å si klart ifra der og da at hvis han ikke skjerper sin underordnede, så begynner du å gjør likedan, som f.eks. hver gang noe slikt tull skjer, slår du ned en del av pisset ved kassen for han gjøken. Det er hvis sjefen hans ikke har tatt tak i det. Og slik fortsetter det de gangene han støter på deg/ du ham, til det normaliserer seg. Ellers vet jeg ikke;funker ikke dette, ender vi opp i jallasolutionsland ,=)
Veldig mye rare råd her som høres kult ut i fantasien men som i virkeligheten bare er tullete... Bare handle et annet sted eller gi beng eller si fra en hyggelig gang først. Det er ikke sikkert at han er så kjip som du tror, og om han så er det så ok, smil og vis leg uoppfordret så har han ingen makt over deg.
Dersom TS begynner å oppføre seg idiot så kan de bare nekte han adgang og vipps så kan han ikke bruke den butikken mer uansett, så det er jo ett supert forslag.

Som andre har nevnt så bør man og huske på at det kan være andre årsaker til at han spør hver gang, feks at han sjekker om TS er overbestadig, etc. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Ha legg klart med ett smil om munnen og vær hyggelig så skal du se han endrer det etter hvert.
Han gjør det sikkert bare for å kødde med deg. Han har sikkert merka at det trigger deg. Og når han ser deg komme inn i butikken så tenker han «haha! der kommer han dusten som blir irritert av å vise leg».
Litt som når man var drittunge og pælma snøball på vinduene til folk. De fleste kikka bare ut og ga faen, men det var alltids en eller annen fyr som klikka fullstendig og kom løpende ut i boxer, tskjorte og gummistøvler og brølte som en idiot. Og da ber man jo om å få huset bomba med snøballer resten av vinteren.
Og du TS, du er han fyren i boxer og gummistøvler.
Hvis jeg hadde møtt på noen med holdninga til mendez/k-uche tror jeg jeg hadde prøvd å jekke dem ned litt også. Hvis det er tilfelle at kassamannen maktdemonstrerer bør du sjekke deg selv og egen holdning først så får du svar på hvorfor heh..
Sitat av Harek Vis innlegg
Hvis jeg hadde møtt på noen med holdninga til mendez/k-uche tror jeg jeg hadde prøvd å jekke dem ned litt også.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du jekke ned meg? Jeg oppfører meg når folk oppfører seg mot meg. Urettferdighet derimot får jeg meg til å se rødt; som dette:

Sitat av mendez Vis innlegg
Og nei, tviler sterkt på at han er nervøs, fått beskjed om å sjekke osv, ser da andre folk skli lett gjennom når de kjøper både sigg snus og alkohol hos han.

Han tar seg goood tid, studerer kortet mitt og ser opp på meg og tilbake igjen på kortet. Har spurt han om han kødder med meg eller hva som er greia!
Vis hele sitatet...
Trodde flere på freak skulle se seg enige i det.

Sitat av Harek Vis innlegg
Hvis det er tilfelle at kassamannen maktdemonstrerer bør du sjekke deg selv og egen holdning først så får du svar på hvorfor heh..
Vis hele sitatet...
Så alle som skiller seg ut skal sjekke seg selv og sin egen holdning?
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Så alle som skiller seg ut skal sjekke seg selv og sin egen holdning?
Vis hele sitatet...
Alle burde gjøre det innimellom. Også de som passer inn.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Alle burde gjøre det innimellom. Også de som passer inn.
Vis hele sitatet...
Enig. Blings fra min side.

Men klart jeg vil leve i en verden hvor alt flyter og ingen trenger å bekymre seg over egen oppførsel.
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Hvorfor skal du jekke ned meg? Jeg oppfører meg når folk oppfører seg mot meg. Urettferdighet derimot får jeg meg til å se rødt; som dette:



Trodde flere på freak skulle se seg enige i det.
Vis hele sitatet...
Poenget er vel gjerne ikke at det ikke er teit om det stemmer at denne ansatte faktisk målrettet terger TS. Hvis det er slik som TS legger det frem så er åpenbart oppførselen til den ansatte ganske teit. Poenget er heller at den eneste reelle løsningen på problemstillingen faktisk er å prøve og ikke bry seg, eller eventuelt kontakte ledelsen ved butikken om det faktisk er så plagsomt. De som plager andre gjør det stort sett for å fremdrive en reaksjon. Som noen andre sa det så fint tidligere i tråden: det er han som springer ut i raserianfall som vil få vinduet sitt pepra med snøballer hele vinteren.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Jeg forstår deg som kanskje ikke lar deg bli provosert av de som vil vise makt, men for oss litt mer følsome sjeler, som er mer følsomme for bli bemøtt med makt gjør det vondt langt inne i sjela. Det føles grovt ydmykende og slike episoder som det TS nevner hjemsøker meg og blir et uromoment i hverdagen.

Det høres kanskje svakt ut, men husk at vi er alle skrudd sammen på forskjellig måte.
Vis hele sitatet...
Du er ikke svak, du har en lite optimal mental tilstand, og den kan forbedres.
Det er klart dette påvirker deg dypt, det ser jeg i språket du bruker: "Makt" og "grovt ydmykende" er ord jeg hadde brukt på seksuell trakkasering og slike alvorlige hendelser.
Men, det er stadfestet i loven at man må sjekke at kjøperen er gammel nok til å kjøpe tobakk/alkohol.

Problemet blir tatt tak i fra feil ende: Det er TS og du som må arbeide med seg selv. For du kan ikke gå rundt å tro at folk vil behandle deg med den forsiktigheten du beskriver, og i voksenlivet vil man flere ganger få utprøvd sine grenser både på privaten og i arbeidslivet.

Det er ikke sunt å gå rundt med en slik skjørhet, på et eller annet punkt kan det smelle, og det kan være i alskens mulige former: Det kan gå fysisk ut over en selv eller noen man er glad i.

Det er litt stereotypisk men: Man må ha en smule ben i nesa, ellers blir man bare overkjørt resten av livet.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du er ikke svak, du har en lite optimal mental tilstand, og den kan forbedres.
Det er klart dette påvirker deg dypt, det ser jeg i språket du bruker: "Makt" og "grovt ydmykende" er ord jeg hadde brukt på seksuell trakkasering og slike alvorlige hendelser.
Men, det er stadfestet i loven at man må sjekke at kjøperen er gammel nok til å kjøpe tobakk/alkohol.
Vis hele sitatet...
Jeg har utvilsomt mye å jobbe med og jeg jobber kontinuerlig med meg selv, min skjørhet er noe av det jeg må jobbe mer med, du har helt rett.

Hvis jeg skulle blitt alvorlig seksuelt trakassert ville jeg kalt det noe mer alvorstynget enn grovt ydmykende, for eksempel at jeg ble utsatt for alvorlig ondskap. Dette er en subjektiv tolkning av ord, husk at eksempelvis fotballag som taper så det synger ofte blir ansett for å ha blitt grovt ydmyket og gjerne at det var en maktdemonstrasjon.

Ja, det er stadfestet i loven at man skal sjekke ID, men måten den butikkansatte sjekker ID på TS har allerede blitt diskutert opp og ned i mente.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet blir tatt tak i fra feil ende: Det er TS og du som må arbeide med seg selv. For du kan ikke gå rundt å tro at folk vil behandle deg med den forsiktigheten du beskriver, og i voksenlivet vil man flere ganger få utprøvd sine grenser både på privaten og i arbeidslivet.
Vis hele sitatet...
Til tross for at jeg har mye å jobbe med mener jeg at den butikkansatte har en attityd som må vekk. Man kødder ikke med kundene sine når det er uønsket fra kundens side og da tar jeg i betraktning at den butikkansatte faktisk irriterer TS på pur faen, TS bidrar tross alt til lønnen til den butikkansatte, dette gjør hele sulamitten i alle fall ydmykende i folk flest sitt syn vil jeg anta, men jeg ville personlig følt det som grovt ydmykende.

Som tidligere nevnt i tråden har jeg blitt alvorlig mobbet i min ungdom og har fått generell hard medfart i livet som voksen hvilket gjør at jeg er fult klar over uforsiktigheten til mange mennesker.

Jeg vil se en mer ydmyk verden og det er stort sett hva jeg baserer mine skriv på. Jeg lever meg inn i TS sitt følelsesliv og kjenner meg igjen. Mine skriv i denne tråden var en støtte til han. Nok en gang vil jeg påpeke at jeg foreslo spyttklysse på rullebåndet fremfor å slå ned den butikkansatte. Det er selvfølgelig ikke pent å spytte på et rullebånd og spesielt ikke nå i disse koronatider, men bedre enn å mane til slosskamp.

Takk for diskusjonen folkens, det beriket meg.
Drøyt at det har blitt så mye diskusjon på grunn av en butikkansatt som gjør jobben sin.

Har selv jobbet i flere typer butikker, i kasse, og ikke faen om jeg kjenner igjen trynet på alle som handler der en gang i blant eller til og med daglig.

Du sier selv at du ikke er store karen, har dårlig skjeggvekst og begrunner med klesstil, noe som får meg til å tenke at du kler deg i baggy t-skjorter og caps. Har du på deg hetta på hoodien også eller? Da er hvertfall ikke lett å kjenne deg igjen.

Hva med å ta en titt på seg selv og ikke den "maktkåte" butikkansatte?
Kle deg litt voksent. Du vet, slik de fleste voksne gjør.

Og koster det deg virkelig så jævlig mye i både tid og selvfølelse å vise legitimasjon når du handler pils?

Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Her gjør du en ting. Klag til sjefen. Det blir represalier.
Vis hele sitatet...
Represalier insinuerer at den ansatte vil bli straffet.
Man blir ikke straffet når man får ros av sjefen for å legge, slik at butikken unngår bøter og prikker osv.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Evt. kan du "hevne" deg ved å gå innom butikken seks ganger på rad
og kjøpe én øl av gangen, og være ekstra hyggelig hver gang.
Vis hele sitatet...
TS sin tid er jo så j æ v l i g viktig at dette kan han umulig ha tid til.
Sist endret av krystallkongen; 10. november 2020 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg blir spurt om legg vær bidige gang Meny leverer øl på døra mi. Jeg er 58 år altså!

I butikken spør dem aldri.
Vis hele sitatet...
Var dette kødd eller er det sant?

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Drøyt at det har blitt så mye diskusjon på grunn av en butikkansatt som gjør jobben sin.

Har selv jobbet i flere typer butikker, i kasse, og ikke faen om jeg kjenner igjen trynet på alle som handler der en gang i blant eller til og med daglig.

Du sier selv at du ikke er store karen, har dårlig skjeggvekst og begrunner med klesstil, noe som får meg til å tenke at du kler deg i baggy t-skjorter og caps. Har du på deg hetta på hoodien også eller? Da er hvertfall ikke lett å kjenne deg igjen.

Hva med å ta en titt på seg selv og ikke den "maktkåte" butikkansatte?
Kle deg litt voksent. Du vet, slik de fleste voksne gjør.

Og koster det deg virkelig så jævlig mye i både tid og selvfølelse å vise legitimasjon når du handler pils?



Represalier insinuerer at den ansatte vil bli straffet.
Man blir ikke straffet når man får ros av sjefen for å legge, slik at butikken unngår bøter og prikker osv.



TS sin tid er jo så j æ v l i g viktig at dette kan han umulig ha tid til.
Vis hele sitatet...
Du kjenner igjen sliten og kjørt jævel med flere tattoo på begge sider av ansikte som kommer innom omtrent daglig. Ikke kom her å fortell meg at du ikke husker han. Noen kunder husker du bare. Denne jævern drev på slik fordi han kunne.
Sist endret av mendez; 9. april 2021 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøvde du å snakke direkte med kisen i kassa for å bekrefte/ avkrefte da?
Sitat av mendez Vis innlegg
Var dette kødd eller er det sant?
Vis hele sitatet...

Jeg spurte ved siste levering, og ble fortalt at dem MÅ ha kontrollnummeret på bankkortet mitt. Så tydeligvis stoler ikke butikken på sjåførene sine.