Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2743
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Får man kjøpt sigg uten filter noen steder?
Sitat av kamelia Vis innlegg
Får man kjøpt sigg uten filter noen steder?
Vis hele sitatet...
Bare ta av filteret?
kamel solgte noen uten filter før i tiden, vet ikke om de finnes enda.Lurer på om ikke Teddy hadde noen også Men mange sigarettmerker har perforering langs filteret slik at det skal kunne rives enkelt av-
Sist endret av mr.roundtree; 30. mars 2020 kl. 08:54.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke så mange år siden eg fikk kjøpt petterøes sigg uten filter.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av allgood Vis innlegg
Bare ta av filteret?
Vis hele sitatet...
Tobakken i filtrerte sigaretter er av mye lavere kvalitet, mye eklere å røyke uten filter enn sig laget uten filter. De uten filter er også pakket bedre. Håpet på at noen steder selger lucky strike eller camel uten filter.
Før kjøpte jeg south state på narvesen, uten filter. Vet ikke om de har de ennå, kan spørre på narvesen.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Tobakken i filtrerte sigaretter er av mye lavere kvalitet, mye eklere å røyke uten filter enn sig laget uten filter. De uten filter er også pakket bedre. Håpet på at noen steder selger lucky strike eller camel uten filter.
Vis hele sitatet...

Er det noe du tror eller noe du vet? Aldri hørt om dette før så vet ikke om det stemmer. Vet at noen røkte sigg uten filter men det var vel mest fordi de likte å få "full flow" altså mer røk og sterke røkefølelse? Eller kanskje de bare ville være ekstra tøffe? Nå som det er overvekt av ikke-røkere kan jeg tenke meg at sigaretter har temmelig lang rotasjonstid på butikker. Ja kanskje ikke akkurat nå når folk har dårlig tilgang på tax-free røk og grense-røk. Men om det stemmer at sigaretter ligger lenge i hyllene så vil det kanskje være mest å hente på å røke det merket det selges mest av? Jo kortere hylletid jo ferskere bør vel tobakken være? Og siden de fleste som røker nok røker filtersigg så vil vel sigaretter uten filter ha ennå lengre hylletid om de i det hele tatt finnes i norsk handel nå om dagen?

Eller bare røke rullings så kan du selv velge om du vil rulle m eller u filter? Eller du kan bruke sånn rullemaskin og hylstre også bare knipe av filteret før du tenner siggen?
Sist endret av _abc_; 30. mars 2020 kl. 12:59.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er det noe du tror eller noe du vet?
Vis hele sitatet...
Jeg syns heller ikke det er helt utenkelig at kvaliteten i sigaretter er dårligere enn i rullings og løstobakk. Du ser jo tross alt ikke produktet, det er pakket inn i sigaretten.
Hvis man tenker litt griskt og er litt slu, så sier det seg selv at det åpner for å ha dårligere kvalitet i produktet. Dessuten vil bomullsfilteret gjøre røykeopplevelsen mildere, til tross for dårligere kvalitet, så det er ingen som klager.

Etter å ha mekket joints med sigaretter i årevis, for så å gå over til rullings, så ser jeg uten tvil at kvaliteten er mye ferskere og jevnt over bedre i rullingspakka, enn den er om du åpner sigarettene og ser.
Det er mer ører og kvist i en sigg, enn om du tar samme mengde rullings.
En merkelig observasjon er også at utenlands rulletobakk så og si aldri har stilker eller ører i seg, mens den norske har masser av dette - til den grad hvor jeg nesten lurer på om de tilsetter det bevisst for å øke vekten på pakka. Men det blir vel litt konspiratorisk, selv om det ikke hadde overrasket meg i det hele tatt. Det blir nok uansett vanskelig å dokumentere på et saklig hvis at det faktisk stemmer - det er jo tross alt ikke noe tobakkindustrien ville vært særlig åpne om å snakke om.

En gang fant jeg faktisk et nylonfiber fra en slags kost midt inni en sigarett som brakk når jeg tok den opp av pakka. Gyselig å tenke på alle de gangene folk har røyka de greiene der...
Dette var selvfølgelig bare en produksjonsfeil, men det støtter litt oppunder det at man faktisk ikke har noe kvalitetskontroll over hva som er inni siggen før du evt åpner den og sjekker.

Nå er jeg kanskje litt vel skeptisk av meg, men jeg tror at dersom det er rom for å hustle litt, så vil det mest sannsynlig bli utnyttet.

For å svare på det TS faktisk spør om, vil jeg si at jeg støtter forslaget om å bare røyke rullings. Det er billigere i forhold til sigg(mer gram i forhold til prisen), og som sagt har man mye mer kontroll over kvaliteten/ferskheten til tobakken når du må rulle selv.
Det er ikke så vanskelig å lære seg, men man kan som nevnt over også skaffe en liten rullemaskin som gjør det for deg.
jeg har ingen erfaring med winnertip (maskin med hylser), men syns det høres litt stress ut i forhold til en sånn.
Man får ganske faste og fine, feite sigaretter med en slik. Vil tro det er tilnærmet likt det du egentlig ser etter
Sist endret av Alzo88; 30. mars 2020 kl. 16:51.
Tror Pall Mall uten filter er fortsatt i salg.Teddy er det lenge siden jeg har observert.
Sitat av allgood Vis innlegg
Bare ta av filteret?
Vis hele sitatet...
Tar du av filteret på en vanlig røyk så vil du ende opp med en haug av tobakk i kjeften, og papiret vil bli vått etter første drag.
Om det er forskjell på tobakkskvaliteten eller ei vet jeg ikke, men en røyk uten filter blir noe helt annet enn en med filter.
Hva med å bare bruke tobakk? Jeg personlig syns det er mye bedre en ferdigsigg.