Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3091
Begynte på ritalin for noen uker siden, og tar nå 2x 20mg kapsler om morgenen. Det er nå 10 timer siden jeg tok disse kapslene og lurer på hvordan det er med å ta noen øl og om det vil forårsake uheldige bivirkninger.
Hvis du tar ritalin pga ADHD så vet jeg ikke hvordan det er, men jeg har flere ganger tatt opptil 5-6 piller med 10mg ritalin og dratt på fylla. Bivirkninger er for min del at jeg ikke får sove og at jeg blir en pratemaskin.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg er ingen lege men jeg tar 56mg methylfenidat og drikker masse øl hver dag og det gir ikke meg uheldige bivirkninger. Jeg føler ofte at alkohol forsterker alle de vanlige bivirkningene jeg får av det og hvertfall jeg ser på det som et heldig utfall. Altså drikker jeg alkohol og tar ritalin så føler jeg meg bare hakket mer speeda + at alkoholen har vanlig virking. Vil ikke kommentere på om det er farlig eller ikke, men kan jo dele mine erfaringer.
Ok takk for svar, ville bare forsikre meg om at jeg ikke får blackout eller hjerteinfarkt eller lignende
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Better safe then sorry! Største faren for deg er nok at du føler deg mer edru en du er og dermed kan lettere bli forgiftet av alkoholen, men det ser jeg på som usansynelig om du bare har tatt 40mg for 10 timer siden. Tror at metylfenidat metabolisert litt anderledes når det inntas med alkohol men som sagt så funker bare ritalinen bedre når det skjer i mine erfaringer. Les deg opp på det det er faktisk litt spennende. bare søk på "methylphenidate alcohol ethylphenidate" eller noe sånt så kommer det opp masse info
Sist endret av Absurd; 28. februar 2020 kl. 17:25.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å ta noen øl er ikke farlig, da hadde du fått beskjed av legen din om avhold da du begynte med Ritalin. Er enig med absurd, alkohol og litt ritalin er en ganske fin blanding, med måte såklart.
vær obs på at ritalin dehydrerer deg, noe alkohol også gjør, sammen mer enn èn alene.
ikke noe å bekymre seg over, men hodet vil takke deg dagen derpå om du passer litt ekstra på å rehydrere, evt også litt ekstra elektrolytter og mineraler sammen med rehydreringa for best effekt
Går fint det. Men så lenge du er på Ritalin vil du bare få litt effekt av alkohol.
alkohol og ritalin er ingen farlig combo