Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  456 128107
Har en del problemer med å holde drømmene mine stabile når jeg blir lucid, tar som regel bare et par minutter før alt blir uklart og jeg våkner opp.

Er det noen som har noen tips for å stabilisere en drøm? Jeg har prøvd å gni hendene sammen, men det hjelper som regel ikke så veldig mye.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av M@_ Vis innlegg
Har en del problemer med å holde drømmene mine stabile når jeg blir lucid, tar som regel bare et par minutter før alt blir uklart og jeg våkner opp.

Er det noen som har noen tips for å stabilisere en drøm? Jeg har prøvd å gni hendene sammen, men det hjelper som regel ikke så veldig mye.
Vis hele sitatet...
De sier at hvis man snurrer rundt noen ganger så vil drømmen bli klarere. Det står hvert fall det på alle de stedene jeg har lest om LD.
Sitat av ViceR Vis innlegg
De sier at hvis man snurrer rundt noen ganger så vil drømmen bli klarere. Det står hvert fall det på alle de stedene jeg har lest om LD.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Man kan og prøve å holde seg fast til noe som er i drømmen, som f.eks. gress eller et tre o.l.
Sist endret av Fuzzybossen; 6. april 2012 kl. 21:17.
Hadde en isenesatt ld før jeg la meg i går, og jeg kjente angsten, og adrenalinet helt virkelig, men kroppen min drev å spente seg, og jeg fikk rykk Inger må mange steder, hva er dette for noe?
Hei, er det noen som har testet denne appen her: http://itunes.apple.com/au/app/dream...504521920?mt=8

Virker veldig lovende
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av stukeren Vis innlegg
Hadde en isenesatt ld før jeg la meg i går, og jeg kjente angsten, og adrenalinet helt virkelig, men kroppen min drev å spente seg, og jeg fikk rykk Inger må mange steder, hva er dette for noe?
Vis hele sitatet...
Det er normalt, men vanskelig å forklare nøyaktig hvorfor det skjer. Mye rart skjer i grenselandet mellom søv og våkenhet

Sitat av freaker1 Vis innlegg
Hei, er det noen som har testet denne appen her: http://itunes.apple.com/au/app/dream...504521920?mt=8

Virker veldig lovende
Vis hele sitatet...
Jeg mekket et lite program som så vidt jeg vet kan gjøre mye det samme, til PC dog. Man kan stille inn musikk eller slikt som spiller når alarmen er ute, og mer. Til PC dog. Trykk F1 for manual

http://www.askoylan.com/grixbackup/D...imer/timer.exe
Sist endret av Grix; 12. april 2012 kl. 12:34.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg mekket et lite program som så vidt jeg vet kan gjøre mye det samme, til PC dog. Man kan stille inn musikk eller slikt som spiller når alarmen er ute, og mer. Til PC dog. Trykk F1 for manual

http://www.askoylan.com/grixbackup/D...imer/timer.exe
Vis hele sitatet...
hva slags musikk anbefaler du?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du Grix, ikke for å være krevende eller noe slikt, men hvorfor reagerer all AV jeg har på denne .exe filen?

MalwareBytes og Chrome sin, Avast reagerte faktisk ikke.

Men uansett, på en virtuell maskin gir jeg faen.
Sist endret av Freddy_fred5; 12. april 2012 kl. 19:50.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du Grix, ikke for å være krevende eller noe slikt, men hvorfor reagerer all AV jeg har på denne .exe filen?

MalwareBytes og Chrome sin, Avast reagerte faktisk ikke.

Men uansett, på en virtuell maskin gir jeg faen.
Vis hele sitatet...
Det gjør det jeg har også!

Anyways, prøver meg på WILD hver eneste kveld, eller. Bruker det for å sovne og håper på en LD. Det skjer til en viss grad noen ganger.
Men jeg får eller aldri noen søvnparalyse? Vil også finne ut hva alle er så redde for. Så noen tips til å få søvnparalyse? Alle forum folk har spurt om det på har de blitt spamma ned med nei, nei og atter nei. Litt som når folk spør om bensin rus her
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du Grix, ikke for å være krevende eller noe slikt, men hvorfor reagerer all AV jeg har på denne .exe filen?

MalwareBytes og Chrome sin, Avast reagerte faktisk ikke.

Men uansett, på en virtuell maskin gir jeg faen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Echuz Vis innlegg
Det gjør det jeg har også!

Anyways, prøver meg på WILD hver eneste kveld, eller. Bruker det for å sovne og håper på en LD. Det skjer til en viss grad noen ganger.
Men jeg får eller aldri noen søvnparalyse? Vil også finne ut hva alle er så redde for. Så noen tips til å få søvnparalyse? Alle forum folk har spurt om det på har de blitt spamma ned med nei, nei og atter nei. Litt som når folk spør om bensin rus her
Vis hele sitatet...
What?

Hvilket virus sier antiviruset det er?

Det er laget med Game Maker.. Dere kan få "kildekoden" hvis dere vil.

EDIT: Har dere avast tilfeldigvis? Ser ut til at det reagerer på noen GM-programmer.. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455789
Sist endret av Grix; 12. april 2012 kl. 21:51.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
What?

Hvilket virus sier antiviruset det er?

Det er laget med Game Maker.. Dere kan få "kildekoden" hvis dere vil.
Vis hele sitatet...
Ja takk. Den sier ikke hvilket virus det er. Men at det ikke er trygt etc. Vet du hvem som har laga den?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
What?

Hvilket virus sier antiviruset det er?

Det er laget med Game Maker.. Dere kan få "kildekoden" hvis dere vil.

EDIT: Har dere avast tilfeldigvis? Ser ut til at det reagerer på noen GM-programmer.. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455789
Vis hele sitatet...
De sier ikke noe annet "Dette programmet kan inneholde/inneholder skadelig kode" eller noe i de linjene.

Som sagt, Avast var det eneste av mine 3 som ikke reagerte.

Malwarebytes, Spybot S&D og Google Chrome reagerer.
Sist endret av Freddy_fred5; 12. april 2012 kl. 21:55.
Jeg har et enkelt spørsmål. Ganske perverst og groteskt men jaja. Sånn er vel nFF.

Kan du spawna drømmedama di forran deg og enkelt og greit ha sex med henne? Vil du våkne opp og få vite at det var en våt drøm?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Overwerk Vis innlegg
Jeg har et enkelt spørsmål. Ganske perverst og groteskt men jaja. Sånn er vel nFF.

Kan du spawna drømmedama di forran deg og enkelt og greit ha sex med henne? Vil du våkne opp og få vite at det var en våt drøm?
Vis hele sitatet...
Uten noen videre erfaring har jeg hørt at det er slik at man kan bli for opphisset, og dermed våkne. Fullt mulig da, men med stor risiko for å våkne.
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
Ja takk. Den sier ikke hvilket virus det er. Men at det ikke er trygt etc. Vet du hvem som har laga den?
Vis hele sitatet...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
De sier ikke noe annet "Dette programmet kan inneholde/inneholder skadelig kode" eller noe i de linjene.

Som sagt, Avast var det eneste av mine 3 som ikke reagerte.

Malwarebytes, Spybot S&D og Google Chrome reagerer.
Vis hele sitatet...

Har laget det selv.. Dog, bruker en dll som ikke er open-source for å skjule vinduet til taskbar. Men den er laget av en tidligere Game Maker ansatt, pålitelig altså.

Her er da kildekoden, men du trenger Game Maker for å åpne den, og betalingsversjonen for å kompilere til exe..

http://askoylan.com/grixbackup/Dev/G...imer/timer.zip
Sist endret av Grix; 12. april 2012 kl. 22:41.
Husker jeg LD når jeg var liten en gang (sikkert 8-10 år gammel). Ingen trudde meg, var veldig vanskelig å forklare, men jeg våknet i drømmen min. Var i en slags uthulet trestamme som lå på bakken, som hadde veldig mange ganger å gå i. Var ute å luftet hunden til farmor og farfar, da den forsvant. Ble redd, og lette etter den i gangene. Gikk en blindvei, og holdt på å falle ned et stup. Da våknet jeg og skjønte det var en drøm, av en eller annen grunn tok jeg dette ganske lett. Jeg bestemte meg for å gå ut av trestammen og fant et hus (litt som et WoW-hus). Det sto helt alene. Jeg hoppet opp på taket og løp litt rundt på bakken. Jeg ville ikke drømme lengre, og dunket hodet i en stein til jeg våknet.

En annen gang, sikkert 10-12 år gammel, hadde jeg lest en Donald-serie der de, veldig kort, ble bittesmå og klatret på skjegget til en i B-gjengen. I drømmen den natten var jeg på en kjempeklippe og klatret på spisser som stakk ut. Da kjente jeg meg nok igjen og skjønte at dette var en drøm. Det ble på en måte et mareritt, og jeg hadde ikke noe annen utvei en å hoppe utenfor stupet (husker ikke om det skjedde noe i mellomtiden), og våknet med følelsen av at jeg falt ned i sengen min.

Vil definitivt prøve ut dette nå, og skal starte med realitychecks og loggføring av drømmer. Har prøvd litt smålig før, men i fasen etter kroppen "sovner" har jeg alltid våknet av bråhøye, dritskumle lyder som skjærer i hjernen. Vil si det var som et tannlegeborr i hjernen, helt jævlig. Det har skjedd ca 6 ganger. De gangene har jeg vært redd for fasen, ettersom jeg leste om folk som har sett, i rommet sitt, lik svevende over seg som stirrer på dem , de kan ikke røre kroppen sin, og ansiktet kommer nærmere og nærmere. Må nok ikke tro at det skal skje noe skummelt, skal tenke at jeg synker behagelig ned i sengen. Kjempefin tråd, virkelig mye nytting informasjon Grix, tusen takk!
Hva gjør man feil når man våkner tre ganger på rad og tror at man er våken, før man så våkner igjen i sengen. Dette har skjedd flere ganger, mest ekstreme var da jeg våknet fem ganger uten og faktisk våkne. Greia er at jeg kommer litt lenger for hver gang jeg "våkner". Andre ganger ligger jeg bare i senga mens kroppen sover og øya er såvidt oppe og jeg hører bare masse "blåse" lyder.

Noen tips?
så noen poste denne linken på reddit.

Tenkte jeg kunne poste den her, i tilfelle noen skulle være interessert i å skaffe seg en.

http://www.kickstarter.com/projects/...-dreaming-mask
Sist endret av M@_; 13. april 2012 kl. 23:23.
Jeg har hatt noen få korte lucid dreams ila livet (våkner fort, men har ikke kommet på å prøve de vanlige triksene med å spinne rundt osv enda), og har nå tenkt å satse på å få til dette oftere, siden det er sykt morsomt. Selv sliter jeg med å klare å kontrollere innholdet i drømmene. I en LD forleden tenkte jeg f.eks. at det kunne vært interessant om det dukket opp ei bra dame, men så kommer det bare en skikkelig feit mann krypende på alle fire mot meg. Jeg dasker ham litt på rumpa, men det får holde. Faen assa.

Har noen forresten kommet over et speil i en av sine LD'er? Lurer litt på hva dere i så fall har sett der? Jeg fant tilfeldigvis et speil i en LD forleden, og så en mørkhåret ung kvinne der. WTF? Er det underbevisstheten min som prøver å fortelle meg noe? (jeg er mann!) :P
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Kan man for eksempel få en slags bad trip? Altså en mareritt som man er helt klar over?
Vis hele sitatet...
Drømte en gang at ei dame sto i vinduet og så på meg, så slo jeg handa så hardt jeg kunne i taket, og kjente ingenting. Da forsto jeg at jeg var i en bevist drøm, så jeg våkna selv. Lite forsto jeg da jeg plutselig ikke kunne snakke og dama nå knuste vinduet og dro meg ut, jeg fant selvfølgelig ut at dette var en drøm i en drøm. Jeg fortsatte på denne måten 3 "nivåer" av drømme-"layers" eller så. Jeg kom tilslutt til en fin gress-eng, med mine beste venner. Det var en kul opplevelse men også ganske skummel, jeg anbefaler alle og prøve lucid-dreaming.

- Inzide
Sitat av Turrist Vis innlegg
Hva gjør man feil når man våkner tre ganger på rad og tror at man er våken, før man så våkner igjen i sengen. Dette har skjedd flere ganger, mest ekstreme var da jeg våknet fem ganger uten og faktisk våkne. Greia er at jeg kommer litt lenger for hver gang jeg "våkner". Andre ganger ligger jeg bare i senga mens kroppen sover og øya er såvidt oppe og jeg hører bare masse "blåse" lyder.

Noen tips?
Vis hele sitatet...
Dette kalles for false awakening. http://en.wikipedia.org/w/index.php?...alse_awakening

Når du våkner kan du ta en virkelighetstest. F.eks. sjekke klokka, telle fingrene o.l. for å finne ut om du virkelig er våken.
Sist endret av Fuzzybossen; 15. april 2012 kl. 18:42.
Så det var en som postet link til www.sleepwithremee.com. Jeg ble jo selfølgelig intressert og det virket veldig ekte
Hva tror dere?
Fikk til WILD for første gang nå i morges (rundt 2 timer siden)! Har bare prøvd det noen ganger de siste par nettene uten hell. Tror hovedgrunnen til at jeg fikk det til nå var at tidspunktet var rett (rundt kl 0530-45). La bare der og slappet av med lukkede øyne. Etter noen få minutter var plutselig bakgrunnen skiftet fra det man vanligvis ser med lukkede øyne til en slags mørk bakgrunn med masse små prikker som beveget seg rundt (som små bakterier innbilte jeg meg). Jeg skjønte ikke helt hva dette var, men så begynte jeg å mistenke at jeg var i en drøm med lukkede øyne, så jeg åpnet øynene og fant meg selv i sengen. Men skjønte fort at det var en LD da jeg så på hånden min, og så dobbelt. Så gikk jeg rundt og prøvde å trylle frem forskjellige personer i drømmen uten hell (prøvde å trylle frem min første kjæreste, men så kom det isteden frem 4 kopier av hennes bror! WTF?). Uansett var det kjempeartig, og jeg skal prøve igjen så snart jeg får sjansen!
Kanskje du likte broren hennes bedre?

Gratulerer med LD i allefall!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde igår natt 4 små lucid drømmer, i begynnelsen av de 2 første gangene falt jeg hele tiden ut. Men det var den tredje gangen jeg husker og hadde lest her at jeg kunne prøve å snurre rundt det forteste jeg greide for og greie og innhente meg. Verste av alt var at dette funket fabelaktig! Da jeg følte tingene begynte å bli litt blurra og jeg mistet drømmen begynte jeg bare å snurre det forteste jeg kunne. Jeg følte at jo mere og mere jeg snurret, jo klarere ble drømmen. sykeste at dette faktisk funker!

tok også noen reality check's siden jeg trodde det var virkelighet. Ser man det, jeg hadde jo 7 fingre! (lykkelig)
Sist endret av 95markro; 27. april 2012 kl. 23:32.
Hei,

denne posten kommer til å bli litt lang. Ønsker å dele en "Lucid dream" jeg hadde en gang i fjor. Det interessante er at jeg kom over disse notatene i går og leste over dem. Da gjenopplevde jeg alle øyeblikkene i drømmen og husket drømmen som om jeg skulle drømt det i natt.

Alt kom på plass og nye detaljer som jeg ikke hadde skrevet ned i dette notatet, kom fram.

Jeg håper det kan være til inspirasjon for andre.

Dette er notater jeg gjorde i øyeblikket etter jeg våknet morgenen 18. mai. Det viktigste for meg da var å notere ned de bevisste drømmene mine. Derfor hoppet jeg over å skrive notater over flere av de første drømmene den natten, hvor jeg ikke var bevisst. Men et av de få notatene jeg skrev om de ubevisste drømmene var dette:

Jeg tar henne bakfra. Og jeg kysser henne. To ganger. Det føles så godt, så ekte, bortsett fra følelsen av at det aldri vil gå for meg. Men det er herlig likevel. Og jeg nyter det så sjukt mye.
Vis hele sitatet...
... Så kommer notatene fra når mine bevisste drømmer:

I den fjerde drømmen min går det opp for meg at jeg er bevisst på hva jeg gjør. Jeg VET at jeg drømmer. Er jeg inne i underbevisstheten min? Da kan jeg vel prate med den, jeg kan oppleve mine egne tanker og drømmer i full utfoldelse. Og er sex i drømme virkelig det jeg er ute etter å oppleve? Nei! Jeg vil vite mer om meg selv, jeg vil lære meg å kjenne og jeg vil fly over byer jeg selv har skapt!

Jeg holder rundt en eller annen pen jente, men kaster henne fort fra meg. Når jeg ser meg rundt i rommet merker jeg at det minner meg om et eller annet rom fra spillet Half Life. Det ligger to nakne jenter på hvert sitt bord midt i rommet. Det er maskiner som arbeider for fullt rundt omkring ellers langs veggene. Ved det ene bordet står en mann og ser på jenta. Jeg vet ikke hvorfor.

Plutselig går en travel mann forbi meg. Jeg aner ikke hvor han skal og det irriterer meg. Det er MIN drøm.

”Hei, du! Hør på meg,” roper jeg til han.

Han stopper opp og ser på meg.

”Hva?” Spør han.

”Hvor er jeg?”

”Du er i din egen drøm.”

”Hva gjør jeg her?”

”Du drømmer.”

”Men hvem er jeg?”

”Du er alene.”

Så mye for vettuge svar fra underbevisstheten min. Jeg er så opptatt av å prøve å spørre ut underbevisstheten min at drømmen min faller sammen. Jeg kjenner alt går i surr. Veggene med maskinene, ansiktet til mannen og bordene med jentene blir dratt ut i det uendelige.

Det forsvinner.

Så våkner jeg opp i en ny drøm. Men jeg er fortsatt bevisst. Og slik fortsetter det. Jeg blir dratt inn i nye drømmer hele tiden, men hver gang blir jeg for oppgiret over hva jeg er i ferd med å oppdage, slik at jeg blir dratt med videre.

Det er akkurat som om underbevisstheten min har startet et sikkerhetssystem for å få meg bort fra bevisstheten.

I noen drømmer er jeg ikke lengre bevisst og det er bare en drøm. Men i de fleste drømmene er jeg fullstendig klar over at jeg drømmer. Så jeg prøver så godt jeg kan å utnytte det, fra å oppleve å fly, til å ha sex og til å finne ut mer om meg selv.

I den nest siste drømmen står det to pene jenter utenfor et gammelt hus med gress på taket. Den ene er ganske ung, mens den andre er litt eldre.

Den unge jenta kler av seg.

”Du kan gjøre ting i drømme med meg,” sier hun til meg.

Jeg gjør som hun sier, går mot henne og kysser henne.

”Du kan gjøre ting med meg óg,” sier den eldre jenta.

Jeg gjør som hun sier, kler av henne klærne og begynner å ha sex med henne.

Men hvorfor gjør jeg det egentlig?

Plutselig hører jeg musikk. Over engen er det en festival. Det er en festival for alle som har opplevd lucid dreaming, alle som er i denne fantastiske fasen av å være bevisst i sine drømmer. De spiller Paper Planes av M.I.A. og jeg kan føle all gleden som er blant de oppmøtte på den andre siden av engen.

Jeg ser mot jenta jeg ikke egentlig helt vet hvem er. Hun minner meg om noen. Hvem?

”Jeg må løpe bort dit, jeg må delta,” sier jeg til henne.

”Men de er jo kun en del av drømmen din,” advarer hun.

”Kanskje. Men i dag er det akkurat det der som er drømmen min,” svarer jeg.

Føttene mine tar meg bortover til de andre over engen. Jeg minnes et triks for å sjekke om man er våken eller ei, å sjekke klokken din gjentatte ganger. Hver gang du ser på den vil den vise et forskjellig tidspunkt. Vanligvis går jeg ikke med klokke, men jeg ser likevel ned på håndleddet mitt for å sjekke den.
Jeg ler av synes som møter meg. Klokken er vokst inn i kroppen min og er en del av meg. Den viser ikke en gang et klokkeslett. Jeg behøver ikke sjekke en gang til. Det er så klart at jeg drømmer!

Jeg løper videre opp engen og kjenner at jeg begynner å våkne. Oppspiltheten over festivalen som utspiler seg gjør at underbevisstheten min nok en gang prøver å vekke meg, å dra meg ut av drømmen. Jeg husker en metode for å unngå nettopp det: Spinn hele kroppen din rundt gjentatte ganger. I virkeligheten vil du bli svimmel, men i drømme blir du ikke. Du blir faktisk mer til stede.

Jeg spinner rundt en gang og ser mot engen. Fortsatt er jeg sterkt med i drømmen. Jeg jubler og gjør det en gang til. Og en gang til. Og en gang til. Og jeg er lykkelig. Jeg er tilbake der jeg var for ett år siden. Jeg har ikke opplevd dette på lenge, lenge, lenge. Jeg smiler, jeg er i lykkerus.

Så våkner jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg ble nettopp kjent med LD (igår kveld) og startet med å lese om det, jeg fant ut at jeg har hatt noen LD i løpet av barndommen og har kommet i søvnparalyse og, jeg prøvde WILD metoden igår kveld og havnet i søvnparalyse og vippa mellom våken og drømme tilstand, men sovnet litt senere fordi jeg var så trøtt. Jeg husker sjeldent drømmene mine, men hadde en idag og skrev ned mange stikkord, skal fortsette med dette! Kommer til å teste LD og prøve å få det til nå.
Skal prøve meg frem og forteller hva som skjedde, hvis noen har fler LD opplevelser/historier, så please del de, er veldig interessant å lese om dette!
▼ ... over en uke senere ... ▼
kom inatt i søvnparalysen. merket jeg begynte å sige inn i den, sinnsykt ubehagelig følelse som alltid. vet at jeg sliter sterkt med å puste når jeg er midt i paralysen, så passet bare på å trekke inn goooodt med oksygen for så å holde pusten i det jeg går i paralysen. Men problemet er at jeg ikke kommer meg videre. Ser svakt at landskapet begynner å forme seg, men kommer liksom ikke videre.. Plutselig er jeg lys våken. noen tips? (har hatt en del LD før)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ny på forumet, men jeg lærte meg WILD før jeg viste hva lucid dreaming var. kom hjem en dag etter skolen, var sinnsykt sliten så jeg la meg for å såve, jeg kjente plutselig noen rykninger og når jeg åpnet øynene igjen så drømte jeg. det var mitt første møte me Lucid dreaming.

Har ett spørsmål, Mine WILD drømmer er ofte veldig uklare, tåkete, skurrete, vanskelig å gå, akkurat som om jeg er sørpe drita. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? jeg har lest mye om at WILD drømmer er så sykt klare og ekte.

Itillegg møter jeg alltid en skummel "the ring" jente, med svart hår og hvit kjole på romme mitt, fordi jeg våkner alltid opp i sengen min i samme possision som jeg sovnet i, noen ganger ligger kroppen min igjen i sengen, akkurat som om jeg bare gikk ut av kroppen min.

men LD er sinnsykt kult, klarer å kontrolere kanskje 2 av 10 ld's, altså at jeg klarer å gå rett fram, prate, fly osv.
Sist endret av Whiteowl; 19. mai 2012 kl. 17:45.
Sitat av Whiteowl Vis innlegg
Ny på forumet, men jeg lærte meg WILD før jeg viste hva lucid dreaming var. kom hjem en dag etter skolen, var sinnsykt sliten så jeg la meg for å såve, jeg kjente plutselig noen rykninger og når jeg åpnet øynene igjen så drømte jeg. det var mitt første møte me Lucid dreaming.

Har ett spørsmål, Mine WILD drømmer er ofte veldig uklare, tåkete, skurrete, vanskelig å gå, akkurat som om jeg er sørpe drita. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? jeg har lest mye om at WILD drømmer er så sykt klare og ekte.

Itillegg møter jeg alltid en skummel "the ring" jente, med svart hår og hvit kjole på romme mitt, fordi jeg våkner alltid opp i sengen min i samme possision som jeg sovnet i, noen ganger ligger kroppen min igjen i sengen, akkurat som om jeg bare gikk ut av kroppen min.

men LD er sinnsykt kult, klarer å kontrolere kanskje 2 av 10 ld's, altså at jeg klarer å gå rett fram, prate, fly osv.
Vis hele sitatet...
For å gjøre LD-drømmer klarere kan du prøve å snurre fort rundt flere ganger. Dette hjelper noen ganger.

Denne skumle jenta møter du når du er i en såkalt søvnparalyse, det er helt vanlig, og hva man møter da er forskjellig fra person til person. Når du er klar over at dette ikke er ekte, så blir det ikke så skremmende etterhvert.

Du befinner deg både i drømmende og våken tilstand under søvnparalyse, og derfor kan man få slike "møter".

Når du ligger igjen i sengen mens du ser deg selv så kan du ha noe som kalles astral projection.
Man kan vel ikke begynne å snakke i søvne? Hadde vært litt flaut ved en ''dirty dream'',
Sitat av jugax Vis innlegg
Man kan vel ikke begynne å snakke i søvne? Hadde vært litt flaut ved en ''dirty dream'',
Vis hele sitatet...
Jo det kan man, men som regel så vil det bare høres ut som mumling for utenforstående. I andre tilfeller så vil det være klare ord, men bare bruddstykker slik at det er vanskelig å høre akkurat hva det gjelder. -Med andre ord så får du bare håpe at du ikke høres ut som en typisk pornofilm hvor det stort sett går i de samme ordene/lydene hele tiden.
Sist endret av Fuzzybossen; 24. mai 2012 kl. 00:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hørtes sinnsykt spennende ut! Fikk ikke vite om lucid dreaming før jeg fortalte en kompis av meg om en spesiell drøm jeg hadde for ikke så lenge siden. Vi bruker å fortelle hverandre drømmer vi har hatt, så hver gang jeg våkner tenker jeg at jeg må huske drømmen for å kunne fortelle kompisen min om den. Fungerer veldig bra for meg i værtfall!

Drømmen startet med at jeg gikk bortover gata der jeg bor, også sa jeg til meg selv "Fan, det her e jo bare en drøm." Så tok jeg sats og hoppet opp, så fløy jeg rett opp og tok deretter en loop hvor jeg til slutt endte med å fly rett over bakken. Hadde samme følelsen som om jeg får når jeg tar karausell eller lignende. Våknet med engang etter jeg hadde tatt loopen. Var skikkelig gira og glad når jeg våknet!

Skal prøve dette igjen i kveld.
Jeg klarer det faen meg ikke! DET ER UMULIG
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Jeg klarer det faen meg ikke! DET ER UMULIG
Vis hele sitatet...
Yup. Greier ikke engang å få til søvnparalyse. Blir helt nummen i hele kroppen og føler ikke armer og bein, men det er det. Tips?
flott tråd, men gadd ikke å lese gjennom hele!
har veldig lyst til å prøve lucid dreaming, men trenger litt veiledning!
fra nå av har jeg tenkt til å telle fingrene mine så ofte som jeg kommer på det, og vær gang jeg våkner opp skal jeg skrive opp så detaljrikt hva jeg har drømt i dagboka jeg har kjøpt og som ligger på nattbordet (det første jeg skal skrive i da jeg står opp)

sånn jeg forstår så våkner bevistheten inne i drømmen da man finner ut at man ikke har 10 fingre, og derifra kan man bestemme drømmen vidre! men det jeg ikke forstår er hvorfor man skal skrive dagbok? kn noen forklare dette?

så til noen spørsmål:
er det farlig å våkner midt inne i en lucid dream av at vekkerklokka ringer? går man i søvn paralyse f.eks?

blir man mindre opplagt da man har luciddreaming? er man liksom trøtt eller utslitt etter LD versus vanlig søvn?

kan man bli ødelagt av LD? litt sånn at man ikke klarer å slutte, men at man automatisk gjør det og det har bivirkninger?

snakker man?, jeg tenker hvis jeg f.eks ligger å drømmer at "roter" med hun deilige dama på jobben? mye stønning som min kjære ikke setter pris på?

sist så vil jeg gjerne at noen forklarer litt til en nybegynner, og kommer med noen tips?

håper noen tar seg tid til å svare på disse spørsmålene !!
NaN
Grix's Avatar
Trådstarter
Sitat av fishfuze Vis innlegg
Så det var en som postet link til www.sleepwithremee.com. Jeg ble jo selfølgelig intressert og det virket veldig ekte
Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Jeg har tro på at dette kan hjelpe mange. Men det koster jo en del (ca 500kr ifølge kickstarter siden deres), og de er ikke gitt ut enda. Blir nok lettere å si noe om det er verdt det/hvor bra det hjelper når det har blitt testet litt av communityet.

Sitat av stukeren Vis innlegg

sånn jeg forstår så våkner bevistheten inne i drømmen da man finner ut at man ikke har 10 fingre, og derifra kan man bestemme drømmen vidre! men det jeg ikke forstår er hvorfor man skal skrive dagbok? kn noen forklare dette?
Vis hele sitatet...
Dette hjelper deg til å huske drømmer bedre. Hvis du har en lucid dream og så glemmer det er jo det kjipt.
Sitat av stukeren Vis innlegg
så til noen spørsmål:
er det farlig å våkner midt inne i en lucid dream av at vekkerklokka ringer? går man i søvn paralyse f.eks?
Vis hele sitatet...
Nei, er som å våkne av vanlig søvn. Hvis du faktisk våkner i søvnparalyse er ikke det farlig i det hele tatt heller.
Sitat av stukeren Vis innlegg
blir man mindre opplagt da man har luciddreaming? er man liksom trøtt eller utslitt etter LD versus vanlig søvn?
Vis hele sitatet...
Nei, man blir like uthvilt som ved normal søv med normale drømmer.
Sitat av stukeren Vis innlegg
kan man bli ødelagt av LD? litt sånn at man ikke klarer å slutte, men at man automatisk gjør det og det har bivirkninger?
Vis hele sitatet...
Nei, aldri hørt om det og tviler sterkt på at det går an.
Sitat av stukeren Vis innlegg
snakker man?, jeg tenker hvis jeg f.eks ligger å drømmer at "roter" med hun deilige dama på jobben? mye stønning som min kjære ikke setter pris på?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke pleier å snakke i søvne tviler jeg på at du gjør det i lucid drømmer heller.
Sitat av stukeren Vis innlegg
sist så vil jeg gjerne at noen forklarer litt til en nybegynner, og kommer med noen tips?

håper noen tar seg tid til å svare på disse spørsmålene !!
Vis hele sitatet...
Kan egentlig ikke si særlig mye mer enn at du burde lese hele førsteposten. Det meste står der. Eventuelt andre guider/info på andre sider eller fra andre i tråden.
Sist endret av Grix; 1. juni 2012 kl. 00:12.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Hadde min første virkelige opplevelse på Lucid Dreaming i går natt.

Har alldri hatt troa på LD og bare syntes at det har vært noe tull, har forsåvidt lest mye om det og prøvde å sove med såkalte Binural beats etc på øra når jeg legger meg. Uten noe annen effekten enn kanskje og bli roligere og sovne fort.

I natt derimot så jeg noen "how to lucid dream" rett før jeg skulle legge meg, og det gikk igjenn at man skal var bevvist på at man skal ha en lucid dream eller at man skal drømme før man, og mens man legger seg til å sove.

Legger meg etterhvert, ligger ALDRI annet en på sidene når jeg sover men denne natten lå jeg rett ut på ryggen, med dyna pent over meg og med ett litt tungt pledd på toppen som pressa meg litt ned ved magen. Tok på meg ett ordentlig svært gaming headset og denne på øra: https://www.youtube.com/watch?v=BAj7...1&feature=plcp .

Etter noe minutter mens jeg ligger der heelt vanlig og nesten holder på å sovne, plutselig får jeg en rar følelse i hele kroppen som om sjela og bevistheten min blir sugd ut av kroppen og jeg blir slags vektløs å snål, merker det spess godt siden presset fra pleddet forsvant... dette skremmer meg så jeg begynner og små le av forundrelse... så ejg blir litt ukonsentrert og opprørt over at dette faktisk kan se ut til å virke at jeg lukker opp øya og "våkner". Legger meg så ned igjen og tror jeg dagdrømte litt osv før jeg plutselig legger merke til at musikken er over... men jeg er så trøtt at jeg orker ikke legge bort musikken, ta av meg øreklokkene osv.. så jeg bare fortsetter og ligge på ryggen med pleddet pakka på toppen av dyna osv.

Etter litt begynner jeg og drømme helt vanlig... og tror jeg tenkte når jeg kom inn i drømmen sammtidig at dette med at når man er i en drøm så kan man klpe seg selv i armen for og se om det er en drøm. Samtidig gjør jeg noe jeg ikke har gjort i en drøm som vanligvis bare går sin gang av seg selv mens jeg observerer på en måte.. en slags gravemaskin aktig gjenstand jeg går forbi i drømmen får jeg til og bevege på seg slike at jeg må løpe til siden, da kommer jeg til ett vann og tror jeg tenker at jeg vill være en gud og pølme meg uti havet... og streeeeekker armene langt som faen ut mot vannet eller noe sånt. Og AKKURATT her gikk jeg inn i paralysen til det jeg tror var en lucid dream, jeg styrte det som skjedde for første gang! Gjore noe små ting som ikke varte så lenge og det føltes bare HELT KONGE, men av en eller annen grunn ble jeg vetta skremt og ville bare ut ut og ut av drømmen, og fikk helt noia. Fikk såvidt øya opp på gløtt etter et par sekunder og kunne se rommet mitt samtidig som jeg var i drømmen som prøvde og holde fast på meg, fikk bare mer noia nå men etter flere sekunder kom jeg meg endelig ut og kunne reise meg opp.

Jeg ble så satt ut av drømmen og at jeg ikke kom meg ut at jeg var helt tung i hodet og redd så jeg måtte bare reise meg opp å sette meg på PCen husker jeg. Men det var en helt sinnsyk opplevelse. Skal prøve på nytt nå, og håper jeg klarer og komme meg gjennom paralyse satidet når man kommer fra vanlig drøm til LD og noiaen kommer for fullt slik at jeg kan leve meg inn i drømmen og styre den igjen. Helt sinnsykt rått selvom jeg bare fikk oppleve noen sekunder så var det bare noe spesielt med dete som tok helt kaka.


Foresten første gangen da jeg følte sjela på en måte ble dratt ut av kroppen så tror jeg at jeg lå og hørte på disse "theta tonene" i youtube klippet, ikke musikken men vibrereringa og etter hvert ble den bare sterkere og sterkere og det dukka opp en "skjult" vibrering som ble veldig intense og da pltuselig skejdde dette :O Husker det smalt skikkelig når det skjedde, ble helt satt ut

Dream on!
Sist endret av deGrønne Skoger; 5. juni 2012 kl. 03:09.
Sitat av Grix Vis innlegg
Nei, aldri hørt om det og tviler sterkt på at det går an.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikkert det er så usannsynlig da, om du blir VIRKELIG dreven på LD, så er kanskje livet i drømmene dine bedre enn det virkelige livet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde en syk drøm ista når jeg sovna på sofaen i 1 og en halv time ca. Husker ikke så mye av selve drømmen, men her er vertfall det som skjedde:

Først drømte jeg at eg satt i en sofa i et random hus og krangla med noen folk om at jeg skulle kjøre de en plass menst vi drakk, så etter litt krangling og masse random samtaler sovna jeg på den sofaen også. (Jeg drømte at jeg la meg til og sove i drømmen, der eg begynte og drømme igjen.)
Så i den drømmen (drøm nr 2) fikk jeg det helvetes marerittet, og begynte og skjønne at det var en drøm. Og i det eg skjønte at det var en drømm, prøvde eg og våkne. Men jeg var sikker på at det var drøm nr 1 som var den virkelige verden, så jeg prøvde og snurre rundt, slå meg sjøl, skrike osv (i drømm nr 2). Men klarte bare og våkne halvveis tilbake til drøm nr 1, det kom og folk og prøvde og vekke meg, for eg var så urolig (i drøm nr 1.)
Etter en stund kom jeg på hvor jeg egentlig hadde sovna, og klarte da og våkne!

Føltes ut som det gjikk en evighet, og nå er jeg sykt tung i hodet! Noen som har opplevd lignende?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Usten Vis innlegg
Hadde en syk drøm ista når jeg sovna på sofaen i 1 og en halv time ca. Husker ikke så mye av selve drømmen, men her er vertfall det som skjedde:

Først drømte jeg at eg satt i en sofa i et random hus og krangla med noen folk om at jeg skulle kjøre de en plass menst vi drakk, så etter litt krangling og masse random samtaler sovna jeg på den sofaen også. (Jeg drømte at jeg la meg til og sove i drømmen, der eg begynte og drømme igjen.)
Så i den drømmen (drøm nr 2) fikk jeg det helvetes marerittet, og begynte og skjønne at det var en drøm. Og i det eg skjønte at det var en drømm, prøvde eg og våkne. Men jeg var sikker på at det var drøm nr 1 som var den virkelige verden, så jeg prøvde og snurre rundt, slå meg sjøl, skrike osv (i drømm nr 2). Men klarte bare og våkne halvveis tilbake til drøm nr 1, det kom og folk og prøvde og vekke meg, for eg var så urolig (i drøm nr 1.)
Etter en stund kom jeg på hvor jeg egentlig hadde sovna, og klarte da og våkne!

Føltes ut som det gjikk en evighet, og nå er jeg sykt tung i hodet! Noen som har opplevd lignende?
Vis hele sitatet...
Noen som har prøvd seg på inception, pass opp!
Mulig dette har blitt snakket om tidligere, men jeg er en lat person, så å gå igjennom 13 sider for å finne svar er litt uaktuelt for meg.

Teoretisk sett, kan man bli avhengig av dette? Eller miste "grip of reality"?
Legg merke til: Teoretisk sett.

For meg er det ganske logisk at for noen som kanskje ikke har det så godt per dags definisjon, vil bygge seg et slags "shelter" i drømmene sine. Begynner man da med lucid dreaming så vil man jo ikke våkne fra sitt lille paradis.
Dette gjelder jo forsåvidt alle egentlig, men kan tenke meg at mennesker med et svakere sinn er lettere påverkelig.
Skjønner hva du mener. Og det kan vel hende at en person kan bygge et eget liv i drømmene sine. Og hver natt drømmer man om det samme livet, og bygger opp personer man er med, hvor man bor osv. Kan vel hende at hvis personen har det dårlig i det virkelige liv, bruker h*n det som et tilfluktsted, og etterhvert blir drømmen "det virkelige liv", mens det virkelige liv blir et mareritt.

Eller så kan det hende at man går "deeper" og ender opp i Limbo.. hva vet vel jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare lurer litt på hvor lang tid det tok for dere før dere fikk deres første LD?
Har begynt nå med å gå rundt å telle fingre, dobbeltskjekke klokker osv. Jeg går fort lei av ting så håper det ikke tar mer enn 2-4uker før jeg opplever noe :P
Sitat av insider Vis innlegg
Bare lurer litt på hvor lang tid det tok for dere før dere fikk deres første LD?
Har begynt nå med å gå rundt å telle fingre, dobbeltskjekke klokker osv. Jeg går fort lei av ting så håper det ikke tar mer enn 2-4uker før jeg opplever noe :P
Vis hele sitatet...
Jeg begynte på den måten, og gadd fort ikke å stresse mer med dette. Da gikk jeg over til WILD-metoden som fungerer topp. -Eneste ulempen for noen er jo søvnparalysen da. Men den tar ikke jeg så tungt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Zyke Vis innlegg
Noen som har prøvd seg på inception, pass opp!
Vis hele sitatet...
Å faen! Jeg har hatt en drøm hvor jeg var inni totalt 6 drømmer inni hverandre.
Halvparten var lucid.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Å faen! Jeg har hatt en drøm hvor jeg var inni totalt 6 drømmer inni hverandre.
Halvparten var lucid.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du egentlig har våknet enda?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg begynte på den måten, og gadd fort ikke å stresse mer med dette. Da gikk jeg over til WILD-metoden som fungerer topp. -Eneste ulempen for noen er jo søvnparalysen da. Men den tar ikke jeg så tungt.
Vis hele sitatet...
Haha tenkte egentlig å prøve litt på begge deler, ta reality checks hele dagen fortelle meg selv at jeg skal ha lucid å så legge meg å prøve WILD. Men jeg har prøvd WILD før men kommer ikke videre enn litt merkelig følelse, det som irriterer meg mest er å svelge, kan jo ikke stoppe å gjøre det? -.-

Hvor lang tid tok det før du klarte WILD?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Sikker på at du egentlig har våknet enda?
Vis hele sitatet...
Du sier noe der, blir smålig irritert om jeg våkner fra den nå, hadde den i starten av 2011.
Sitat av insider Vis innlegg
Haha tenkte egentlig å prøve litt på begge deler, ta reality checks hele dagen fortelle meg selv at jeg skal ha lucid å så legge meg å prøve WILD. Men jeg har prøvd WILD før men kommer ikke videre enn litt merkelig følelse, det som irriterer meg mest er å svelge, kan jo ikke stoppe å gjøre det? -.-

Hvor lang tid tok det før du klarte WILD?
Vis hele sitatet...
Det tok noen ganger, men ikke så mange forsøka egentlig. Problemet er at når vi legger oss og venter på å komme inn i en LD, så fokuserer vi automatisk mye mer på akkurat slike ting som svelging og pusting osv. Dessverre så må du bare prøve å overse følelsen av at du trenger å svelge der og da. Svelger du, eller beveger et bein eller klør deg litt på nesa, så starter du egentlig på nytt.

Slik jeg opplever det, så merker jeg gjerne at nå "tester hjernen meg" og starter med å gi meg litt kløe i foten. Men hvis jeg overser det, så tar det faktisk ikke så lang tid før den følelsen er gått over. Så det gjelder å holde ut rett og slett. En annen vanskelig ting er jo å ikke sovne før det skjer, så man bør ikke være utslitt når man skal prøve på WILD.

Jeg ser at Grix i første innlegg mener på at WILD er noe av det vanskeligste for en nybegynner. Dette var motsatt for meg. Men det er jo helt individuelt hva som passer for den enkelte. Så det kan være lurt og teste ut de forskjellige metodene.