Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3035
De to første timene i dag hadde jeg gym! Jeg lot som alle de andre i klassen min, mobil og Ipod osv ligge igjen i bukse lomma! Garderoben ble låst før vi gikk inn til gymsalen! Når gymmen var ferdig fant jeg ut at mobilen min og iPoden var stjelt!

La merke til noen byggfag folk i gymsalen samtidig som oss men tenkte ikke over dette
Høyst sannsynlig dem som står bak dette!

Veit det nesten er håpløst å få tinga tilbake, men hva er beste fremgangsmåten, og har skolen noe ansvar egentlig??

Crap ass!!
Sist endret av Butchern; 14. mars 2008 kl. 10:43.
ah, sånne ting er så utrolig kjipt når det skjer. Min ipod ble stjålet fra garderoben man skifta til arbeidsklær i en gang da jeg gikk på mekken. Jeg sa ifra til skoleinspektøren som stengte av alle klasserommene og garderoben i blokka vår. Ingen fikk komme ut før man hadde sjekka lommer og sekker/bager. Jeg fikk den heldigvis igjen, det var ei langfingra liten dame i paralellklassen min som hadde tatt den. Hva med å ta en prat med både din og byggfagklassens lærer og kanskje få de til å gjøre det samme?
Men er jo et par timer siden...men får høre iallefall!!
Du kan jo anmelde saken + snakke med din lærer. Antakeligvis kommer det en barsk politibetjent på skolen ett par dager senere og snakker om hvordan de kan spore mobilen osv. slik at den som har tatt det blir redd og tilstår.
En kompis av meg dømte frivillig en håndballkamp her på mandag. Der hadde noen gått inn i dommergarderoben under kampen og stjålet mobilen og lommeboken, som ikke inneholdt en krone cash, men et titalls viktige kort. Hva får folk til å gjøre sånn?
Veit...er så sinnsykt egoistisk!! Hater sånne...veit det ikke er løsningen, men ligger grisebanking i lufta hvis jeg finner balltreet som gjorde det pisset!

Scr0tum\pungen:
Mulig det, men tviler på at folka har IQ på størrelse med skonummeret sitt! Men verdt forsøk...prøver alt ass! Gidder ikke miste mob og iPod!
Utrolig kjipt når sånt blir stjålet, men jeg må spørre:
Siden når har noen regnet med at verdisaker får bli i fred på en skole? Da jeg gikk på VGS for mange herrens år siden ble vi direkte advart mot å legge igjen noe som helst.
Nei jeg er vel bare naiv tror jeg :/ Tenker liksom ikke at sånne drittsekker er overalt! Så er jo på en måte selvforskyldt!
Vi tar alltid verdisaker med inn i gymsalen.

Mange er så paranoide at de tar både klær og sko med seg også.
Freak:
Det gjør jeg iallefall heretter!
Allikevel skal man ikke måtte anta at om man legger igjen ting i garderoben så blir du rundstjelt.
Skjer med mennesker sier jeg...synker jækla dypt!
Butcher-Lou: Hvilken skole er det snakk om? Katta?
Nope...går på skarnes!

Typisk...lommeboka oxo!
Jeg legger alltid igjen mobilen i gymmen.. Stress å ha den i lomma nok man løper Har aldri opplevd at noen har stjelt noe, men legger det jo ikke sånn at man ser det.. Legger alltid nederst i sekken/under genseren inni lomma på boksa elns...

Kjett med sånt, men siden garderoben ble låst er det vel no sånne forsikringsgreier du kan få det igjen på? Siden døra var låst mener jeg.....
Mm håper på det! Skal bort å snakke med no rektor etterhvert! Tinga lå nederst i en pose med masse klær!! Sært...
Sitat av catolh
Allikevel skal man ikke måtte anta at om man legger igjen ting i garderoben så blir du rundstjelt.
Vis hele sitatet...
Bor du i Kardemommeby eller? På videregående er det nok av kjeltringer. På høyskolen der jeg går nå derimot, er det ikke noe problem å la laptopen bli stående på bordet i femte mens man tar en tur ned i kantina. Selv om ting aldri blir stjålet der tar jeg like gjerne forhåndsregler, lar man ingen få sjansen til å stjele stasjet ditt holder man mange ærlige folk ærlige.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Stjeling fra garderober er jo et relativt stort problem, og jeg finner det merkelig at ikke skolene greier å gjøre noe med det. Som å tilby alle klassene et skap å låse inn verdisaker under treningsøkten.
Hadde vært genialt med det i garderoben på skolen. Sånn som i svømmehaller. Alle har hvert sitt skap med hver sin nøkkel..

Du kan be dem om å ta det opp i lærerkollegiet
noen rappa hodetelofenene mine for 7 min siden det er virkelig ikke noe gøy.

btw jeg hadde koss gjelder garatien hvis de er stjålet?
Sitat av Waffle King
noen rappa hodetelofenene mine for 7 min siden det er virkelig ikke noe gøy.

btw jeg hadde koss gjelder garatien hvis de er stjålet?
Vis hele sitatet...
Nei.......
Tror den "evige" garantien bare gjelder produksjonsfeil eller hvis de går i stykker elns...men er jo bare høre med forhandleren!
Nei (titegn)
Det er kjeltringer og drittsekker overalt. Og de får stort sett holde på slik de vil, uten reaksjoner. Det er bare realiteten. Det beste er å erkjenne det og leve deretter. Det er ikke mye å gjøre når sånt skjer. Hvis du finner ut hvem som står bak så hjelper det jo ikke en dritt med mindre du har bunnsolide beviser og du finner noen hos politiet som bryr seg. Jeg er en tilhenger av å ta saken i egne hender ihvertfall. Det triste da er at du risikerer at det er du som ender opp hos politiet og ikke drittsekken.
Men er såå verdt det hvis det er det eneste man kan gjøre!

Trenger jo ikke banke IQ'en ut av hue dems da! Bare leke litt!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av z0p
Stjeling fra garderober er jo et relativt stort problem, og jeg finner det merkelig at ikke skolene greier å gjøre noe med det. Som å tilby alle klassene et skap å låse inn verdisaker under treningsøkten.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er ønskelig fordi da kan det teoretisk komme erstatningskrav til skolen. Men da jeg gikk på skole tok vi alt med inn i gymssalen og la det i en boks. Har aldri blitt frastjålet noen ting, annet enn en sokk eller to.
Sitat av Waffle King
noen rappa hodetelofenene mine for 7 min siden det er virkelig ikke noe gøy.

btw jeg hadde koss gjelder garatien hvis de er stjålet?
Vis hele sitatet...
...blander du sammen garanti og forsikring nå...?

Garanti er leverandørens løfte til deg om at de skal virke minimum så og så lenge ved normal bruk, har ingenting med tyveri å gjøre.

Forøvrig - jo, garantien gjelder nok fremdeles, for tyven altså. Skulle han få problemer med dem, kan han sannsynligvis gå til en butikk som selger koss, og få det ordna eller få nye.

Sitat av Deezire
Tror ikke det er ønskelig fordi da kan det teoretisk komme erstatningskrav til skolen. Men da jeg gikk på skole tok vi alt med inn i gymssalen og la det i en boks. Har aldri blitt frastjålet noen ting, annet enn en sokk eller to.
Vis hele sitatet...
En enkel løsning hadde jo vært skap akkurat som på treningssentere, der folk kan ta med en egen liten hengelås.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av atomet
Forøvrig - jo, garantien gjelder nok fremdeles, for tyven altså. Skulle han få problemer med dem, kan han sannsynligvis gå til en butikk som selger koss, og få det ordna eller få nye.
Vis hele sitatet...
Enkelte butikker lar deg bytte Koss headset mot kvittering, men det er egentlig en kunde->produsent garanti. Det vil si at det ikke er en garanti som butikken trenger å styre med. Alt gjøres på koss.com. Derfor trenger han en "unik" (latterlig nok bytter de kode sånn 1 gang i året) kode når han registrer det på Internett, hvis koden ikke stemmer overens med headsettet han sender inn så får han det ikke på garantien.
Første gangen jeg ble frastjælt noe ble jeg sinnsykt dårlig at jeg kasta opp, skikkelig ekkel følelese, vi bodde på et sted som het Øystese når jeg var liten, vi dro på ferie i sverige stockholm i 1 måned, når vi kom tilbake så var døra til huset oppe, vi hadde glemt å låse! Naboene hadde passa på hele tiden mens vi hadde vært borte!Mens nærmere Hovedstaden så stjæler de alt som ikke er limt fast eller låst fast i veggen...
Sitat av The Freak
Vi tar alltid verdisaker med inn i gymsalen.
Mange er så paranoide at de tar både klær og sko med seg også.
Vis hele sitatet...
På min skole, eller skolen jeg gikk på i fjor, tok ALLE , med seg ALT utifra garderoben. Hvofor? Jo fordi det er ukentlig innom uteliggere/folk som stjeler, og mange tilfeller blir det ulåst, uansett om det er streng rutine på det egentlig.

Du sier at folk er paranoide når de tar med seg sko/klær inn. På skolen jeg gikk, gjorde de det rett og slett fordi uteliggerene var innom, og miste sko/klær til alt fra 500-1.5k plagget er ikke morsomt.


Ontopic, jeg synes først du skal andmelde saken, uansett om du ikke har peiling på hvem det er. Det hjelper deg masse, når du evn. finner ut hvem som har gjort det!

Etterpå tar du det opp med skolens rektor, når han mest sannsynlig sier "Dette er ikke vårres sak" eller noe i den dur, kjør på. Sålenge dere har fått beskjed om at garderoben er låst hele gymtimen, ER det faktisk deres sak.

Håper det ordner seg! Post vis det skjer noe, morsomt å se hvordan det går
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Volch0k
Etterpå tar du det opp med skolens rektor, når han mest sannsynlig sier "Dette er ikke vårres sak" eller noe i den dur, kjør på. Sålenge dere har fått beskjed om at garderoben er låst hele gymtimen, ER det faktisk deres sak.
Vis hele sitatet...
Personlige eiendeler er ikke skolens sak med mindre skolen aktivt har ødelagt noe.
Jeg bruker alltid å ta med meg mobil, lommebok etc opp i gymsalen, og slenge det i et hjørne hvor alle har mobilene sine o.l. Da er det under oppsyn, så slipper man kleptoer som er i garderobene. For ikke lenge siden hadde vi et garderoberaid imens vi hadde gym, og da manglet det tre mobiler, et par lommebøker, en iPod og... en boxershorts...

Skolen har for øvrig ikke noe ansvar for dine eiendeler såfremt du ikke har låst de forsvarlig inn i en av skolens skap og det blir stjålet, da blir tapet (i alle fall på min skole) dekt.
Sist endret av Hedges; 14. mars 2008 kl. 16:05.
Sitat av Deezire
Enkelte butikker lar deg bytte Koss headset mot kvittering, men det er egentlig en kunde->produsent garanti. Det vil si at det ikke er en garanti som butikken trenger å styre med. Alt gjøres på koss.com. Derfor trenger han en "unik" (latterlig nok bytter de kode sånn 1 gang i året) kode når han registrer det på Internett, hvis koden ikke stemmer overens med headsettet han sender inn så får han det ikke på garantien.
Vis hele sitatet...

Ah, ok, den var jo ihvertfall litt grei i dette tilfellet

Der jeg har jobba før pleide vi å være veldig greie med å ta imot varer fra produsenter vi solgte fra, var null problem for oss å bytte det samme hva, vi fikk ny vare enten den opprinnelig var solgt hos oss eller et annet sted, og det var mye mer praktisk for kunden, som da ble gladere både i oss og produsenten. Vips, flere happy kunder (og med en gang du er inne i en butikk, så er det mye større sjanse for at du kjøper noe enten du har planlagt det eller ikke)
Rent teorietisk kan du muligens få dekket noe av tapet på innboforsikring/reiseforsikring, dette avhenger dog av type forsikring, men de fleste dekker tap når gjenstanden er låst inn.
Hmm...brodern glemte jo igjen gitaren på bussen og den ble stjelt...dette fikk han igjen på reiseforsikringen!! Kanskje det kan funke, men ifølge murphys lov sliter jeg...
Min Ide:

Anmelde saken, si ifra til rektor. Finne ut hvem som var på garderoben den tiden du hadde gym. Og til sist, når du finner ut hvem det er .. så er det bare å grisebanke han personen
Sitat av Deezire
Personlige eiendeler er ikke skolens sak med mindre skolen aktivt har ødelagt noe.
Vis hele sitatet...
Jeg vet nå ikke helt det. Jeg har hørt om flere tilfeller der skoler har måttet dekke elevers tap når ting har vært stjålet fra feks låste klasserom osv.

Hva angår å være paranoid og ta med seg alt ut av garderoben når man har gym så kan jeg fortelle at alle gjør det i min klasse, da det i førsteklasse ble stjålet nok av håndklær, boxere, sokker, parfyme og hårgele/voks, av elever i andre klasser som hadde gym samtidig med oss, eller som brukte garderobene mens vi hadde gym. Da er jeg heller 'paranoid'; better safe than sorry.
bare husk og meld tingene stjålet til til Politiet.
Gi de IMEI nummeret på mobilen din, så blir den sperret for bruk i norge i løpe av veldig kort tid
Sitat av Waffle King
noen rappa hodetelofenene mine for 7 min siden det er virkelig ikke noe gøy.

btw jeg hadde koss gjelder garatien hvis de er stjålet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle den det? Koss garanterer ikke for at tingene ikke blir stjelt! De garanterer mot produskjonsfeil!
Sitat av Butcher-Lou
Nei jeg er vel bare naiv tror jeg :/ Tenker liksom ikke at sånne drittsekker er overalt! Så er jo på en måte selvforskyldt!
Vis hele sitatet...
Sjansen for at du får igjen noen av delene er nok desverre lik null, med mindre en av dine kjære medelever eller lærere har stjålet de og er dumme nok til å bruke de når du ser de.

Men du kan jo trøste deg med en ting. Den gymtimen lærte deg det antagelig viktigste du kommer til å lære på hele videregående (bortsett fra at du i løpet av russetiden vil lære at øl er godt), og det er at du kan ikke stole på folk. Hvis en sjanse til å berike seg selv kommer, så vil det ALLTID være noen som benytter seg av den. Så lær av den og tenk gjerne videre på det, så vil du kanskje unngå fremtidige videre leksjoner som f.eks. å legge julegaver synlige i bilen ("åh.. hvordan kan folk være SÅ slemme.. det er jo jul"..), henge designer jeans til 3000.- til tørk i hagen før man reiser til byen for å handle, sende 10.000,- til Mr. Mbobo til utlegg for frakt av en kilo gullstøv som du har arvet eller ønske dama god tur når hun drar på 2 ukers ferie til kreta med venninner.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Læreren vår pleide å samle inn Verdi saker før gym på Ungdomskolen, men en gang han ikke gjorde det så blei min mobil og penger stjålet. Det var den gangen W800 var dyr

fikk ingen ting til bake på fosikringen, fordi den ble stjålet på skolen, jeg fikk bare igjen på forsikringen viss mobilen min ble mistet/stjålet på skole veien :@

Men Læreren deres burde samle inn verdisaker. Men jeg tror det er deres ansvar å ha med verdi saker på skolen.

Men jeg er ikke sikker.
For 3 år siden, i 9ende klasse, ble rundt 10-15 mobiler og 10 lommebøker stjålet fra guttegardroben. Jeg husker at når jeg våknet den morgenen fikk jeg en følelse av at jeg ikke burde ha med meg mobilen idag (Noe som jeg alltid pleide å ha med..). Tror ikke jeg er har noen 6 sans akuratt, men var en temmelig merkelig følelse.

Jeg mistet ingenting. Verre med klassekameratene mine.