Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1493
Hei.

Jeg har fått 14 000 i gavekort ,der jeg må bruke alle pengene på pcen .

Hvis jeg ikke gjør det,så taper jeg altså pengene på det.

Jeg har bestemt meg for å gå for en HP pc, der jeg dropper mac. La ut en tråd tidligere, men der var det ment at jeg bare kunne handle fra nettsiden til expert,noe som jeg fikk beskjed om var feil. Jeg kunne bare gi dem modellen /pcen jeg ville ha så kunne de bestille det inn

av de pcene jeg har stusset over, så er det disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628924
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632865
http://www.prisjakt.no/product.php?e=889926

hva mener dere?

jeg surfer for det meste på nett, laster litt ned kanskje,samt da streamer

jeg trenger egentlig ikke en så dyr pc med andre ord,men når jeg først må bruke så mye penger,så må man jo

Jeg er også ute etter en med kvalitet, hvilken hadde dere gått for?

Eventuelt positive/dårlige erfaringer rundt disse forslagene?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sony Vaio laptopene er av god kvalitet, stilige, kraftige. De er dyre, men du betaler for kvaliteten.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
AlienWare m17 er en maskin som funker minst like godt som EliteBook maskinene, pluss at du kan spille på den. noe EliteBook absolutt ikke er laget for.

edit: snakker av erfaring når jeg sier at elitebook ikke er egnet for spill! de har skjermkort på linje med det innebygde i din fars gamle kontor pc.
Og alienware maskinene ser råe ut!
Sist endret av Echuz; 23. mai 2011 kl. 00:08.
Trådstarter
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Sony Vaio laptopene er av god kvalitet, stilige, kraftige. De er dyre, men du betaler for kvaliteten.
Vis hele sitatet...

kan du gi meg et par eksempler



okey,jeg spiller lite spill altså,så beste er om dere kan komme med et par laptoper som er rundt 13-14 tusen

Jeg vil ha en pc som er rask til de tingene jeg nevnte,samt da som er av kvalitet,der ting innvending ikke blir ødelagte så sykt fort som før, som vifter osv, eller er dette tilfeldigheter kanskje?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av datahjelp Vis innlegg
kan du gi meg et par eksempler



okey,jeg spiller lite spill altså,så beste er om dere kan komme med et par laptoper som er rundt 13-14 tusen

Jeg vil ha en pc som er rask til de tingene jeg nevnte,samt da som er av kvalitet,der ting innvending ikke blir ødelagte så sykt fort som før, som vifter osv, eller er dette tilfeldigheter kanskje?
Vis hele sitatet...
Alienware er jo på en måte lagd for og bli ganske varme, aka god kjøling, de er ganske solide av det jeg har hørt. Men igjen så kommer det jo an på hvordan du behandler maskina.

PS: tro meg, Elitebookene er supre maskiner, men siden du spiller litt/lite kommer du til å irritere deg grønn av lagg.

edit: den jeg linka til koster 13 990 btw.
edit2: en Sony Vaio til 13 990
It's not the game that make people insane, it's the lagg.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Echuz; 23. mai 2011 kl. 00:20.
Trådstarter
den sonyen så fin ut syns jeg

jeg har mine tvil om expert bestiller alien pcer. For de reklamerer ikke for dem på nettet,samme gjelder vell sony:S?

ble litt usikker

men den sonyen er den av bra kvalitet innvending tror du?

Den virker nesten lik som den envyen jeg viser til?
Det du kan gjøre er å kjøpe f.eks. denne: http://www.multicom.no/SystemConfigu...;c:100561;fl:0

Bare endre litt hvis du vil det. Har Multicom Multicom Kunshan W860 selv og er veldig fornøyd.

Du kan også skaffe deg Multicom Kunshan P170 17.3. samme som øverste link ,men i 17".

http://www.multicom.no/SystemConfigu...;c:100560;fl:0
Trådstarter
er dette et bra merke,eller billigmerke?

helt ærlig aldri hørt om det

er som sagt ikke inn i dette med pcer,hehe
Multicom er en bedrift i Åmil i Norge. Jeg synes at det er veldig bra. Noen billigbedrift er det ikke. Veldig likt Komplett, men det er norsk. Og de bærbare pcne de bygger er veldig bra.
Trådstarter
okey,skjønner
tingen er at pcen må kjøpes via expert, så vil tro dette uansett faller ifra,der dette blir å ''bygge'' sin egen pc :/
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Har erfaringer med at Multicom-PCer har bedriten byggekvalitet, så jeg vil ikke si at de er veldig bra.
Trådstarter
okey,men er hp det tryggeste kjøpet rundt det som er inne i en pc,altså at den ikke blir for lett ødelagt,,på min forrige pc gikk vifta 2-3 ganger liksom
Jeg har hatt min i siden november 2009 og har aldri hatt noen problemer med den. Har du hadd en multicom pc eller er dette med dårlig byggekvalitet noe du har hørt?
Sist endret av sixfeetunder; 23. mai 2011 kl. 02:01.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg synes nå at enkelte modeller av Multicom sine maskiner er litt plastikk, men for guds skyld, de fungerer som bare det. At jeg i det hele tatt får lov til å velge innmaten i en bærbar datamaskin, er i mine øyne helt fantastisk!
Om maskinen er i plast eller aluminium er meg rakende likegyldig da jeg ikke skal bruke den til å hamre spiker i veggen, men sitte og surfe/spille.
Trådstarter
hehe du sier noe der M72

men har dere flere forslag til merker som expert selger, f,eks
det må ikke være modeller som er ute på siden deres,så lenge det er merkene de reklamerer for,ettersom de som sagt kan bestille for meg

er veldig i tvil om hva jeg skal bestille enda :/
Sitat av datahjelp Vis innlegg
okey,men er hp det tryggeste kjøpet rundt det som er inne i en pc,altså at den ikke blir for lett ødelagt,,på min forrige pc gikk vifta 2-3 ganger liksom
Vis hele sitatet...
Fraråder deg på det sterkeste å kjøpe HP!

Det er ikke noe trygt kjøp! Gå for Asus om du skal ja noe som heter kvalitet og som fungerer over 1 år

Hp har alt for mye feil med generelt sett alt. Skriver på iPhone og orker ikke å skrive et leksikon på hvor horribelt HP er.


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629067#extra

Kos deg! Er butikken som skal bestille den for deg så kan de nok få den inn for deg

edit: så at du måtte bruke opp til 14 eller så taper du på det.

Legg til 2000! Da er denne tilgjengelig http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629069

Eller få med lengste forsikring på den andre pcen
Sist endret av WhiteHat; 23. mai 2011 kl. 03:55.
Trådstarter
okey takker for svar,jeg har alltid trodd at asus er et billigmerke for å være ærlig, men kanskje jeg tar feil.
Sitat av datahjelp Vis innlegg
jeg surfer for det meste på nett, laster litt ned kanskje,samt da streamer

jeg trenger egentlig ikke en så dyr pc med andre ord,men når jeg først må bruke så mye penger,så må man jo
Vis hele sitatet...
Skal du bruke 14k på en maskin er den bruksbeskrivelsen din en vits. Kan ikke folk snart skjønne hva man må ta stilling til før kjøp av laptop? Les her først.

----------

Trenger du ikke en maskin til 14k er det tåpelig å kjøpe det. Kjøp det enkleste produktet å få solgt på finn.no og dytt pengene i lomma - eller gi dem til et fornuftig formål om penger betyr så lite for deg.

---------

Om det er et gavekort du har er det sjelden at det må brukes på ett produkt. Kjøp heller flere ting du trenger om det er mulig.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Hvorfor skal dere absolutt prakke på han gaming lapotopper som er store, tunge, generer mye varme og har flashy dill og dall som man ikke trenger når han leter etter en arbeidsmaskin?
Sist endret av LesPaul; 23. mai 2011 kl. 12:57.
Trådstarter
Som jeg har forklart.

Jeg har spurt om å bruke pengene på flere ting. Jeg får ikke det, det står bare at jeg må bruke pengene på kun en pc,jeg synes det er rart selv. Men det jeg har fått beskjed om

Dermed gjør det ting vanskelig for meg å velge en pc for så mye penger, når jeg ikke trenger det,men vil jo likevel bruke pengene opp

jeg har aldri opplevd lignende ''gavekort'' selv, men jeg fikk igjen på gamle pcen min som kostet 14 000, dermed kunne jeg kjøpe til et maksbeløp på 14 000 kroner.
Sist endret av datahjelp; 23. mai 2011 kl. 13:02.
1. Finn en maskin til 14 000
2. Motta maskinen, benytt deg av angrefrist.
3. Be om refundering til konto.
4. ????
5. Profit!
Trådstarter
har expert den muligheten da?
Sitat av datahjelp Vis innlegg
har expert den muligheten da?
Vis hele sitatet...
Så lenge du handler gjennom nettbutikken.
Trådstarter
okey,det er det jeg ikke gjør.

For jeg må stikke innom nærmeste butikk, der de kjøper det inn/bestiller inn for meg