Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 11021
Hei!

Jeg ble kalt inn til samtale med rektor, begge kontaktlærere og diverse andre høyt oppe i systemet på skolen i dag. Jeg brukte en keylogger for å lagre passordet læreren tastet inn på pcen min. Jeg sa at fronter ikke fungerte og fikk hun til å logge på.

Jeg fikk passordet og har ikke brukt passordet til annet enn å sjekke at det var det riktige passordet. Altså har ikke endret på noe som helst, og det har heller ikke vært aktuelt å endre på noe. Det har mere vært som en utfordring å finne læreren sitt passord enn å finne passord for å endre på karakterer og lignende da dette går under dokumentforfalskning som jeg vet er strengt ulovlig. Deretter logget jeg ut og har ikke rørt fronteren til læreren siden.*
Læreren hadde fått mistanke om at noen hadde funnet passordet hennes, og deretter skifta passord og sagt ifra til skolen om dette.

Når jeg nå har snakket med dem har jeg innrømt alt, lagt meg helt flat og sagt unnskyld til læreren. Skolen driver å snakker om at de ganske sikkert komme til å politianmeldede dette. Siden jeg la meg helt flat og fortalte alt kommer de til å vurdere det, men de sa at jeg ikke skulle bli overasket om det blir politianmeldt likevel.*

Hva er det smarteste for meg å gjøre nå? Er det nok grunnlag for å politianmelde meg på grunn av at jeg bare har "stjålet" passordet hennes og ikke gjort noe inne på brukeren? Hva vil isåfall snuten gjøre med denne saken? Prikk på rulleblad?

- Mariofrans
Hvordan fikk hun mistanke hvis du ikke endret noe?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det er jo sikkert imot skolens IKT-reglement det med å bruke keylogger så det kan de ta deg for. Tror ikke du kan bli tiltalt for noe når ikke noe er endret eller noe liknende.
Kan være fordi jeg spurte om hun kunne prøve å logge inn på fronter, siden jeg ikke fikk det til. I tillegg ble det mye styr i klasserommet da det ble kjent.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Det er jo sikkert imot skolens IKT-reglement det med å bruke keylogger så det kan de ta deg for. Tror ikke du kan bli tiltalt for noe når ikke noe er endret eller noe liknende.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant. I avtalen med utleie av pcer står det at vi ikke har lov til å innstallere programmer, noe jeg gjorde. Kan man bli politianmeldt for sånt?
Sist endret av mariofrans; 9. mai 2011 kl. 21:06.
Dette kan man bli tatt for ja.. Det er veldig spesielt at slikt skjer, så håper de tar dette veldig alvorlig.

Gjerne på en lærers fronter kan man finne karakterer i ulike fag, mailer om legebesøk/psykologtimer fra elever, innkallinger til bekymringssamtaler med barneværnet ang ulike elever, osv osv. Slik info mener jeg skal behandles svært sensitivt, og straff bør være deretter!
Det dummeste du kunne gjort var å si det var deg,
du skulle ha benektet alle anklager.
Ettersom å stjele ett passord vanligvis regnes som mildt tyveri,
har politiet grunnlag for å gi deg en prikk på rullebladet.
Tror allikevel ikke politiet kommer til å gjøre noe med saken,
en lærer må ganske føkked for å anmelde en elev for keylogging.
Hvor gammel er du egentlig?
Hvis du er under 15 er du enda ikke ansvarlig for dine egne handlinger,
altså når du er på skolen vil læreren holdes skyldig for alt du gjør.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Det dummeste du kunne gjort var å si det var deg,
du skulle ha benektet alle anklager.
Ettersom å stjele ett passord vanligvis regnes som mildt tyveri,
har politiet grunnlag for å gi deg en prikk på rullebladet.
Tror allikevel ikke politiet kommer til å gjøre noe med saken,
en lærer må ganske føkked for å anmelde en elev for keylogging.
Hvor gammel er du egentlig?
Hvis du er under 15 er du enda ikke ansvarlig for dine egne handlinger,
altså når du er på skolen vil læreren holdes skyldig for alt du gjør.
Vis hele sitatet...
Går på videregående skole VG1. Dummeste jeg kunne gjort er å
Blånekte på det fordi pcfyren på skolen har gjennomsøkt pcen og funnet spor etter keylogger.
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Går på videregående skole VG1. Dummeste jeg kunne gjort er å
Blånekte på det fordi pcfyren på skolen har gjennomsøkt pcen og funnet spor etter keylogger.
Vis hele sitatet...
De kunne ikke bevist at det var deg,
du kunne spillt dum og sagt noe som "Keylogger, hva er det? Tror kanskje jeg har fått virus fra google eller noe"
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du har i hvertfall brent deg litt nå. Litt synd du ikke har lært deg folkeskikk, evnt. hvis du hadde hatt folkeskikk hadde noe skurret i samvittigheten din når du hacker lærerens passord. Er både moralsk forkastelig i tillegg til å være ulovelig. Hvis jeg hadde vært IKT/administrerende ansvarlig på skolen ville jeg gitt deg en kraftig anmerkning og kanskje anmeldt forholdet.

Ellers burde du lære deg å skjule dine spor når du utfører noe kriminelt.
Sist endret av uaexed; 9. mai 2011 kl. 21:20.
Gjort er gjort. TS skal i det minste være veldig glad h*n ikke gjorde noen endringer
Sitat av Biddibong Vis innlegg
De kunne ikke bevist at det var deg,
du kunne spillt dum og sagt noe som "Keylogger, hva er det? Tror kanskje jeg har fått virus fra google eller noe"
Vis hele sitatet...
Nja, tviler sterkt på at det hadde fungert! Bare det er min Pc så kan de beskylde meg for det.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ellers burde du lære deg å skjule dine spor når du utfører noe kriminelt.
Vis hele sitatet...
Kjefter for å ha gjort det for så å kjefte for å ikke ha gjort det godt nok. Liker det

Sitat av mariofrans Vis innlegg
Nja, tviler sterkt på at det hadde fungert! Bare det er min Pc så kan de beskylde meg for det.
Vis hele sitatet...
Men hva i all verden gjorde datapersonell på _din_ data?!
Sist endret av Dogmatikk; 9. mai 2011 kl. 21:23.
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Nja, tviler sterkt på at det hadde fungert! Bare det er min Pc så kan de beskylde meg for det.
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg en link til keyloggeren?
Du har sannsynligvis ingenting å frykte
Politianmelde en så liten bagatell? Fikk en ganske god latter da jeg leste dette
Og jeg som trodde norsk skole hadde nådd grensen når det kom til idioti, men jammen hadde jeg tatt feil
Tror nok politiet har bedre ting å gjøre enn å plage deg for en liten keylogger.
Sist endret av knutmoore; 9. mai 2011 kl. 21:23.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Kan du gi meg en link til keyloggeren?
Vis hele sitatet...
Husker ikke hva den het, macro ett eller annet. Krevde ikke administratortilgang.
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Husker ikke hva den het, macro ett eller annet. Krevde ikke administratortilgang.
Vis hele sitatet...
Easy macro recorder?
Sitat av bullshizz Vis innlegg
Kjefter for å ha gjort det for så å kjefte for å ikke ha gjort det godt nok. Liker det


Men hva i all verden gjorde datapersonell på _din_ data?!
Vis hele sitatet...
For å si det kort så løy IKT fyren meg rett opp i trynet, han sa han skulle registrere pcen, men så satt han og gjennomgikk pcen for å lete etter spor. Snakka med han, men han sa at datamaskinen plutselig hadde fått harddiskfeil, og pcen fungerte for 5 min siden. Trokke det. Kommer plutselig ikke en diskfeil helt uten videre. Han røpet seg jo også under samtalen og begrunnet lyvinga med at det skulle være en overaskelse. Hvem kan man stole på? Tydeligvis ingen, når man ikke kan snakke ordentlig med en på skolen engang.
Sist endret av mariofrans; 9. mai 2011 kl. 21:31.
Hvis det er en form for macro recorder som ikke lagrer informasjon,
men tar opptak av den, så har ikke egentlig læreren noe sak imot deg.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Easy macro recorder?
Vis hele sitatet...
Tror det var den ja. Ikke tull for mye nå!

Sitat av Biddibong Vis innlegg
Hvis det er en form for macro recorder som ikke lagrer informasjon,
men tar opptak av den, så har ikke egentlig læreren noe sak imot deg.
Vis hele sitatet...
Tar opptak, og viser på hvilket tidspunkt tastene ble trykket inn. Er det forskjell på dette med keylogger og macro recorder?

Sitat av Biddibong Vis innlegg
Hvis det er en form for macro recorder som ikke lagrer informasjon,
men tar opptak av den, så har ikke egentlig læreren noe sak imot deg.
Vis hele sitatet...
Har brutt leieavtalen til skolen. (er ikke akkurat første person som Bryter avtalen ved Å innstallere programmer)
Kan noen fortelle meg hvorfor noen freakere her inne skal være så veldig moral voktere, og hele tiden hakke på andre,for noe dumt de har gjort? Denne gutten vet, at han har gjort noe som kanskje ikke var så veldig smart. Men han har sikkert fått gjennomgå masse for det som skjedde. Det er veldig mange voksene her, som elsker å komme med moralpreken, om hva som er feil og galt. Men dere må tenke på at dere var unge engang selv. Det var den gangen dere synnes lærern deres var en idiot, og ikke en ålright kolega.

OG norske skolen trenger at noen gjør de oppmerksom på sikerhetshull. Når skolen velger å legge ut så viktig info om vær og enkelt elev på internett, som alldels ikke de fleste lærerne klarer å betjene. Mange av lærerene skjønner nesten ikke opp-ned av en datamaskin engang.

Dette er da min mening, sikkert ikke alle som mener det samme.
At de skal annmelde deg for dokumentfalsk kan du ta med ro.
Du har ikke laget noen offisielle dokumenter eller endret på noe. Derav det er ikke dokumentfalsk men simpelt tyveri som politiet sjelden gidder og bruke noe tid på
En keylogger lagrer alle tastetrykk.
En macro recorder tar opptak av tastatur og/eller musebevegelser,
for så å kunne spille av tastetrykk og/eller musebevegelse.
Det kan hende du blir anmeldt og blir utvist en dag eller så fra skolen.
Tror ikke så mye mere skjer. Nå som du har innrømt alt, så fortsett å være en angrende synder, de høye herrer liker sånt.
Til alle moralens voktere som oppfører dere som dere aldri har gjort noe galt: Det er iblandt dere man finner de virkelig syke svina...Smak på den!!!!
Sitat av doctor Vis innlegg
Til alle moralens voktere som oppfører dere som dere aldri har gjort noe galt: Det er iblandt dere man finner de virkelig syke svina...Smak på den!!!!
Vis hele sitatet...
Oi... den svei...

Til TS, tror nok ikke du blir anmeldt, med mindre de bestemmer seg for å gjøre et eksempel ut av deg for å skremme andre. Du vet aldri.
Trådstarter
Aldri godt å vite. Hva sier egentlig loven om dette?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Går på videregående skole VG1. Dummeste jeg kunne gjort er å
Blånekte på det fordi pcfyren på skolen har gjennomsøkt pcen og funnet spor etter keylogger.
Vis hele sitatet...
Dummeste du gjorde var å innrømme det, hun hadde jo allerede logga inn frivillig fra din pc. Sjekka du passordet rett etterpå? Eller gjorde du det hjemme?
Trådstarter
Sitat av cos Vis innlegg
Dummeste du gjorde var å innrømme det, hun hadde jo allerede logga inn frivillig fra din pc. Sjekka du passordet rett etterpå? Eller gjorde du det hjemme?
Vis hele sitatet...
Sjekka passordet rett etterpå, deretter har jeg ikke gjort noe siden.
Slik jeg har forstått reglene for beslag skal man i de vanligste tilfeller ved mistanke om sånne ting levere fra seg maskin, det er vanlig. Det jeg stusser på er at avdelingen deres faktisk er så drøye at de lyver deg rett opp i ansiktet. Sånn skal det ikke være.

Har selv måttet få noen til å gjennomsøke noen klassekamerater sine maskiner, fordi de oppførte seg "utenfor normalen". At de ikke informerer deg om grunnen synes jeg er alvorlig.

Hvis du kunne fortelle oss hvilken skole det er snakk om, og finne reglementet så kan det alltids være et par smutthull vi kan se nærmere på..
At dette er anmeldt er sannsynlig, men ikke la sånne saker stoppe deg! en prikk er ikkenoe, om du klarer å stå frem for din fremtidige arbeidsgiver.

Husk på, det er ikke alle kule jobber som krever vandel
Trådstarter
Ja, syntes det er ganske frekt å lyve meg rett opp i ansiktet!

Her er skolehåndboka der det står om diverse ting som gjelder på skolen

http://www.grefsen.vgs.no/praktisk/S...ndboka1011.pdf

Finner ikke noe ordensreglement for skolen, er dette noe som er likt i hele kommunen, fylke, Norge?
Selv det å keylogge/sniffe/cracke seg til et passord som ikke er ditt er ulovlig selv om du ikke bruker det til noe, alle skoler tar dette veldig seriøst og er pliktige til å anmelde. Så en anmeldelse er noe som du kommer til å få på deg, men tviler på at det går noe lenger enn dit siden du la deg langflat og tilsto alt. (og at du ikke gjorde noe mer)

Selv synes jeg det er latterlig, da jeg har opplevd langt verre ting skje på skoler uten et syn av konsekvenser. Og IT-fyren handlet uetisk og burde fått sparken.

Håper det ordner seg, og neste gang så får du ta et mindre bytte, som kompisene dine eller noe
Kan jeg spørre om et spørsmål her da? På skolen vår klarte jeg og en kompis å finne passordet kontoen "Lærer". Ingen lærere har noen anelse om dette, men vi er inne på systemet dems hele tiden. Vi har prøvd å gi oss selv noen ekstra muligheter, men har ikke lykkes da lærerene ikke er administratorer selv. Vi har ikke mulighet til å se/endre karakterer og sånt, men vi kan se alle lærerfilene for alle trinn på alle skolene i hele kommunen. Er dette risky? Alt gjøres fra pc-er som ikke er private, altså biblioteket.
Trådstarter
Hvis folk får vite om dette vil det kanskje være litt risky. Siden du sitter på bibliotek vil det bli mye tryggere enn å gjøre det fra en privat PC!
Hehe, på skolen min var alle i klassen listet som lærere en periode i niende
Trådstarter
Idag skulle plutselig alle elevene gi ifra seg pcen til sjekk av IKT-ansvarlig. Føler meg litt skyldig her, hhehe
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Idag skulle plutselig alle elevene gi ifra seg pcen til sjekk av IKT-ansvarlig. Føler meg litt skyldig her, hhehe
Vis hele sitatet...
Muligheten er jo til stede at grunnen til at de oppdaget dette var fordi noen hadde endret på noe, og det du gjorde er en av måtene å få tak i passord på, men at de innser at det kan være flere som har gjort det samme eller noe tilsvarende. I så tilfelle får du håpe at de finner noen styggere tilfeller og "glemmer" deg.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Muligheten er jo til stede at grunnen til at de oppdaget dette var fordi noen hadde endret på noe, og det du gjorde er en av måtene å få tak i passord på, men at de innser at det kan være flere som har gjort det samme eller noe tilsvarende. I så tilfelle får du håpe at de finner noen styggere tilfeller og "glemmer" deg.
Vis hele sitatet...
Tror desverre det skal mye til. Ingen som hadde slike programmer i klassen min, i tillegg til at de fikk et hav av tid til å slette alle mulige programmer de hadde.
Trådstarter
Kom over noe ganske interresant her. På leieavtalen på skole-pcene står det:

Eleven får tildelt brukernavn og passord for å bruke skolenettverket. Dette er personlig informasjon og skal ikke
deles med andre. Misbruk av denne informasjonen kan skade brukerens sikkerhet. Skolen oppfordrer alle
brukere til å verne om sin påloggingsinformasjon. Ved misbruk av slik informasjon er skolen ikke ansvarlig for
tap av dokumenter, sletting av innhold på PC eller liknende. Det er videre bestemt av Utdanningsetaten at
brukere må bytte passord på sin bruker hver 60 dag. Dette er et ansvar brukerne selv har.

Det jeg har gjort går jo under misbruk av informasjon? Og det står jo også at skolen ikke er ansvarlig for dette?
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Kom over noe ganske interresant her. På leieavtalen på skole-pcene står det:

Eleven får tildelt brukernavn og passord for å bruke skolenettverket. Dette er personlig informasjon og skal ikke
deles med andre. Misbruk av denne informasjonen kan skade brukerens sikkerhet. Skolen oppfordrer alle
brukere til å verne om sin påloggingsinformasjon. Ved misbruk av slik informasjon er skolen ikke ansvarlig for
tap av dokumenter, sletting av innhold på PC eller liknende. Det er videre bestemt av Utdanningsetaten at
brukere må bytte passord på sin bruker hver 60 dag. Dette er et ansvar brukerne selv har.

Det jeg har gjort går jo under misbruk av informasjon? Og det står jo også at skolen ikke er ansvarlig for dette?
Vis hele sitatet...
Interessant, vis dette til læreren din!
hvilke av det havet av keyloggere er uten virus..

sorry, veit det er skipt for deg. men fant ut noe jeg kan teste på venner :P skal holde meg unne lærere.. allmen kjent det jeg trenger uansett (ungdomskolen vetu)
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Kom over noe ganske interresant her. På leieavtalen på skole-pcene står det:

Eleven får tildelt brukernavn og passord for å bruke skolenettverket. Dette er personlig informasjon og skal ikke
deles med andre. Misbruk av denne informasjonen kan skade brukerens sikkerhet. Skolen oppfordrer alle
brukere til å verne om sin påloggingsinformasjon. Ved misbruk av slik informasjon er skolen ikke ansvarlig for
tap av dokumenter, sletting av innhold på PC eller liknende. Det er videre bestemt av Utdanningsetaten at
brukere må bytte passord på sin bruker hver 60 dag. Dette er et ansvar brukerne selv har.

Det jeg har gjort går jo under misbruk av informasjon? Og det står jo også at skolen ikke er ansvarlig for dette?
Vis hele sitatet...
Men dette endrer vel ingenting for din sak. Du har tilegnet deg et passord som tilhørte en annen og som er "personlig informasjon". Dette har du gjort på en ulovlig måte (aka hun har ikke gitt det til deg frivillig). Case closed.

Sorry mac, men dette her får du bare stå for det du har gjort og gjøre det enda bedre neste gang (hevn over IKTduden som playet deg litt ligger i kortene, men ikke sats på noe som helst for for datakrim, sats på good old fashioned pranks, som gjerne er i overkant av det lovlige!)

edit: Bare for å presisere litt mer den teksten du sikter til (pluss være litt mer seriøs), så går den mer på at hvis en bruker (dvs elev, regner med lærerne har firmapcer / lignende, og de skriver ikke under på samme leiekontrakt som dere) mister passordet sitt og h*n deretter mister dokumenter, innleveringer osv osv så er det ikke skolen sitt ansvar.
Sist endret av bleh; 14. mai 2011 kl. 23:14.
Har sakt det før og sier det igjen, ærlighet varer ikke lengst. Det har jeg fått bekreftet i hytt og gevær, og det må være sykt pain for deg og vite at du kunnet ungått det hele med og holde kjeft
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Kom over noe ganske interresant her. På leieavtalen på skole-pcene står det:

Eleven får tildelt brukernavn og passord for å bruke skolenettverket. Dette er personlig informasjon og skal ikke
deles med andre. Misbruk av denne informasjonen kan skade brukerens sikkerhet. Skolen oppfordrer alle
brukere til å verne om sin påloggingsinformasjon. Ved misbruk av slik informasjon er skolen ikke ansvarlig for
tap av dokumenter, sletting av innhold på PC eller liknende. Det er videre bestemt av Utdanningsetaten at
brukere må bytte passord på sin bruker hver 60 dag. Dette er et ansvar brukerne selv har.

Det jeg har gjort går jo under misbruk av informasjon? Og det står jo også at skolen ikke er ansvarlig for dette?
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke forandre noe, så har du ved å urettmessig skaffe deg tilgang til sikrede systemer brutt norsk lov. Annmeldes du for dette kan du dømmes. Dette er seriøst.

Hadde du i tillegg faktisk forandret på ting, så er det god mulig du også kunne bli tatt for dokumentfalsk, som også har særdeles strenge straffer.

Dette har ingenting med skolereglement, leieavtaler og andre sivile ting å gjøre. Dette kan best sammenliknes med å ta et balltre og knuse trynet på en tilfeldig person på gata.. selvsagt utenom at straffene for datakriminalitet og dokumentfalsk er generelt mye høyere enn for tilfeldig vold.
hehe, Gå til rektor og "Skrik", vis at du er ordentlig lei deg og har ikke sovet hele natten og vær helt utafår deg.. Da kan det hente rektor viser medfølese får deg og tror at du virkelig angrer.. Så må du si ifra om du prøver dette.
Sist endret av nso; 15. mai 2011 kl. 01:33.
Sitat av Settoz Vis innlegg
hehe, Gå til rektor og "Skrik", vis at du er ordentlig lei deg og har ikke sovet hele natten og vær helt utafår deg.. Da kan det hente rektor viser medfølese får deg og tror at du virkelig angrer.. Så må du si ifra om du prøver dette.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Så vi kan le av han en andre gang.

Nei, virkelig, si det var en feilslått 'practical joke' - du gjorde det for en latter, uten å tenke konsekvent. Legg til at det ikke var i din hensikt å bruke lærerkonto til å skaffe egne fordeler (noe du bevismessig heller ikke gjorde). Lykke til.
Trådstarter
Da ble det nedsettelse i atferdskarakter, utvisning og politianmeldelse da. Godt jeg går VG1 slik at det ikke vil vises på vitnemålet . Hva kommer politiet til å gjøre nå? Ledelsen på skolen har sagt at saken er oppklart, så det er jo ikke så mye mer å gjøre?
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Da ble det nedsettelse i atferdskarakter, utvisning og politianmeldelse da. Godt jeg går VG1 slik at det ikke vil vises på vitnemålet . Hva kommer politiet til å gjøre nå? Ledelsen på skolen har sagt at saken er oppklart, så det er jo ikke så mye mer å gjøre?
Vis hele sitatet...
Oj, mye greier for å kun hente ut passordet til en lærer. Føler med deg
Sist endret av Daybreak; 18. mai 2011 kl. 18:01.
Det kan komme på vitnemålet ditt. I å med at de politianmeldte det, er det ikke ute av verden fordi de sier det er "oppklart".
Trådstarter
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Det kan komme på vitnemålet ditt. I å med at de politianmeldte det, er det ikke ute av verden fordi de sier det er "oppklart".
Vis hele sitatet...
Oppførsel og atferdskrakter fra VG1 vil ikke stå der. Det er bare siste termin i VG3 som vil stå.

Politiet vil vel ikke kunne gjøre noe annet enn å gi meg en prikk for det? Og denne prikken vil vel forsvinne etterhvert, eller hvordan fungerer dette?
Leit å høre, mariofans!
Jeg har aldristjelt passorde fra en\flere lærer(e). Men hvis jeg hadde gjort det villet jeg nok ikke gjort det med en keylogger, mere som å å få dem til å skrive passordet, logge på, for da å få dem vekk uten at de får logget av. Derfra er det vel bare fantasien som setter grenser for hva du kan få gjort :P Hadde jeg gjort det, hadde jeg nok skiftet en smule på mine egne karakterer. Ingen kan spore opp hva du har gjort på den måten. Men alt som er skrevet her, er jo selvfølgerlig rent hypotetisk
Siden du fikk tak i passordet, burde du nok ha gått inn på et bibliotek, der mange bruker pc'n hyppig og hatt det gøy der All honør til deg for å ha prøvd ut dette! Syntes skolen overreagerte med å anmelde saken. Du har jo på ingen vis faktisk missbrukt passordet.
NEKT!
Du sa det til læreren, men det betyr ikke at de har noe bevis. Blir det avhør, nekt som faen. Si at lærern aldri har likt deg og beskyldte deg uten noe grunnlag.

btw: Er du noenlunde fornuftig bør man kanskje ikke følge disse rådene. Men er du 100% sikker på at de ikke har fast bevis, så nekt