Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6939
Sånne ideer kommer det når 1 hode tenker...
Sitat av sykofant Vis innlegg
Sånne ideer kommer det når 1 hode tenker...
Vis hele sitatet...
Få høre ditt forslag da, så kan du bidra litt også.
@sykofant

Det er forskjell på idemyldring og fysikk. Du kan komme med så mange forslag du bare vil, men utifra det du skriver, bør du nok lese deg opp på fysikk tror jeg. Virker litt "naivt" det du skriver.

Da jeg var 9 år trodde jeg at jeg kunne bygge ett helikopter bare jeg fant riktige planker.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Nei, selvfølgelig ikke, men jeg tror bare det burde være mulig og tenke å se om det er mulig
Vis hele sitatet...
Det er umulig. Ta det fra noen som kan litt fysikk. Når man produserer strøm med en dynamo bruker man kun magnetfeltet for å gjøre om mekanisk energi til elektrisk energi. Det du foreslår går ikke an på noen måte å gjøre, samme hvor mye du tror det går, så du kan i grunn bare forkaste idéen med en gang. Les deg opp på magnetfelt, elektriske felt og energibevaring først, så skjønner du det selv også. Det kan også være lurt på generell basis å lese i hvert fall noe grunnleggende om det du foreslår i steden for å bare anta at det burde fungere på bakgrunn av informasjon du skulle ønske var riktig, men i grunn bare har plukket fra løse luften.

Sitat av capidog
Selvfølgelig er det mulig å utvinne energi fra jordens magnetfelt. Du lager bare en stor, stor, stor spole som du plasserer i bane rundt jorden. Hvis du får beveget magnetfeltet i forhold til spolen, produseres det strøm. Og vips - så har du nok energi til hva som helst.
Vis hele sitatet...
Vet eksempelet var ment å være søkt, men niks. Vil ikke fungere. Du må først da bruke energi for å øke den kinetiske energien (bevegelsesenergien) til spolen, og ved å la den omgjøre sin egen kinetiske energi til elektrisk energi ved hjelp av magnetfeltet, vil du bremse ned spolen inntil den stopper helt opp. Du får kun tilbake det den energien du puttet inn i aller beste fall, men i praksis vil du oppleve mye tap, slik at du ender opp med å ha brukt mer energi enn du fikk igjen. Energibevaring; it's a bitch.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen av der suuuper-Googlere som klarer å finne tegning med mål på en slik motor?
Finner ingenting selv!
usertitle import
bleh's Avatar
Tegning med mål av hva? Av "motoren" som tråden handler om?

Hvis du leser tråden så finner du ut at dette er scam, og ikke noe realistisk prosjekt.
Ser nå ut som noen har fått en magnet motor til å fungere.
har funnet ut at det er ganske mange som har tatt patent.

http://www.newebmasters.com/freeenergy/index.shtml

Jeg tror det skal være mulig å få en motor av magneter til å svive, probleme er om den klarer å dra noe annet en seg selv.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Den gjør ikke det. Se de nesten 60 andre postene i tråden for mer utdypende forklaring, og pass gjerne på at tråden du tar opp ikke er 3 år gammel i framtiden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av noobpower Vis innlegg
"Legg merke til at en varmepumpe, som har 1:4 i virkningsgrad (1000W tilført effekt gir 4000W varme eller kjøling), ikke kvalifiserer som en evighetsmaskin. Den henter resten av energien fra omgivelsene."

Hva blir kvalifisert som en evighetsmaskin da?
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske å ha lest i et vitenskapblad en gang at en evighetsmaskin er en maskin som vil kunne gå for alltid uten å bruke mer energi enn den mengden energi den tilføres for å starte. Gi meg 5 min så skal jeg sjekke det opp

Fant det : Evighetsmaskin
Sist endret av Makri; 29. juli 2011 kl. 01:57.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av noobpower Vis innlegg
"Legg merke til at en varmepumpe, som har 1:4 i virkningsgrad (1000W tilført effekt gir 4000W varme eller kjøling), ikke kvalifiserer som en evighetsmaskin. Den henter resten av energien fra omgivelsene."

Hva blir kvalifisert som en evighetsmaskin da?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at varmepumpe har en «positiv virkningsgrad» er at de ikke regner total tilført energimengde (som er konstant), men total tilført elektrisk energimengde.

Så energien som kommer fra jorda er fire ganger så stor som den du investerer for å få varmepumpa til å gå.