Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1740
Har en andriod med fulmics rom som kjører Android 6. Har brukt den siden før jul. Aldri hatt trøbbel. Oppdatere ca 20 apper igår og alt gikk helt fint og normalt. Idag får jeg melding om oppdatering av 7 andre apper. Starter oppdatering og hører at mobilen rebooter. Dette er ikke vanlig på android.

Når jeg åpner telefonen så mangler det apper på home screen. Har også 3 andre skjermer med favoritt apper jeg kan bla gjennom når jeg trenger en app. Og likte veldig godt åssen det var satt opp. Og hadde 4 foldere på med liknende apper.

3 foldere er vekk. En haug med app ikoner også vekk.

Hva har skjedd? Har et vagt minne om engang å kommet over en funksjon eller instilling som gjør at android tar ikon fra apper som sjelden brukes. Men har jeg kanskje bare drømt akkurat det? Klarte ikke finne tilbake til noen slik instilling og klarte ikke finne noen google treff.

Hva kan ha skjedd og er det noen enkel måte å tilbakestille ting slik de var? Og er det noen som har peiling på om det finnes en toggle som lar android fjerne app ikoner? Hvor er den slik at jeg kan slå den av.
Kan det hende at din launcher har blitt endret til en annen?