Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2102
Hei.

Jeg har lyst til å lagre denne filmen:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/215661

I VLC så finnes Transcode/save to file. Har brukt denne før, med suksess. Men på nrk siden, så finner jeg ikke ut hva jeg skal putte inn i vlc. Jeg finner dette:

http://www1.nrk.no/nett-tv/asx.aspx?...8EC627A5B30B63
(linken blir forkorta i posten)

Hvis jeg paster linken i firefox, så åpner filen seg i windows media player å filmen vises pent og pyntelig, men fra vlc får jeg bare hesteløp. Hva gjør jeg feil?
Sist endret av Handyman88; 3. mars 2008 kl. 23:46.
Du må bare spole noen minutter frem
Sant? Takker. Men hvorfor vises den nøyaktig riktig i WMP da?
Sitat av Handyman88
Sant? Takker. Men hvorfor vises den nøyaktig riktig i WMP da?
Vis hele sitatet...
Antakeligvis på grunn av at nett-tv-en til NRK benytter seg av kapittel, som det ser ut til at det bare er WMP som har støtte for.
Aha! Takker, commie.
Sist endret av Handyman88; 4. mars 2008 kl. 00:15.
▼ ... flere år senere ... ▼
Drar i gang en gammel tråd i stedet for å lage en ny.

Noen som har lyst til å være så grei å fortelle meg hvordan jeg på en enkel måte kan lagre programmer/dokumentarer fra NRK med vlc?

Har prøvd å lime inn url etter at jeg har valg "Gjør om/lagre", men fila lagrer seg som en ps-fil, og når nedlastingen er "ferdig", sletter den hele fila og starter på nytt. Har prøvd litt forskjellig og googlet etter en løsning uten å bli noe klokere.

Så noen som kan forklare på en enkel måte hvordan jeg skal gå frem for å få det til?
nrk har gått over til silverlight, prøv orbit downloader: How to Download videos from Silverlight Free
Fant en enkel måte å gjøre det på med vlc på denne siden, henholdsvis punkt 2. Bare lim inn url i vlc og start opptak så fort vlc begynner å spille av, filen lagrer seg da I C:\Users\sett inn navn på bruker her\Videos.


@Turbolego
Fikk varsler fra threatfire når jeg prøvde å installere programmet du linket til, så droppet det, men nå fant jeg jo en annen og forsåvidt enklere løsning, så alt er bra. :)