Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4049
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, min 2 år gamle iPhone 6 har i det siste begynt å skru seg av helt plutselig, og den låser seg også ofte helt plutselig. Noen som vet hva dette kommer av? Lås/på knappen har også sluttet å fungere så er nødt til å bruke assistive touch. Blir jeg nødt til å kjøpe ny telefon? Frister lite å bruke 5-6 tusen på en iPhone 7 som er helt lik bare uten headset plugg.

Måtte legge tråden under "Diskusjon" siden det var umulig å opprette tråden under anonym bruker på både "Apple" og "Mobil og Tablet". Moderator må gjerne flytte tråden.
At den tilfeldigvis slår seg av vet jeg ikke, men at den låser seg tilfeldig tror jeg kan ha med den ødelagte lås/på-knappen å gjøre. Bytt ut den så har du nok 1 problem mindre At den slår seg av tilfeldigvis kan ha med batteriet å gjøre. Slår den seg tilfeldigvis alltid av under 50% eller er det rett etter du har tatt ut av lader på 100% og?
Telefoner er ikke laget for å holde så lenge som din har holdt idag.
Hvorfor må du absolutt ha en Iphone 7 om du skal kjøpe ny?
Finnes mange andre billigere og like bra om ikke bedre alternativer.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Telefoner er ikke laget for å holde så lenge som din har holdt idag.
Hvorfor må du absolutt ha en Iphone 7 om du skal kjøpe ny?
Finnes mange andre billigere og like bra om ikke bedre alternativer.
Vis hele sitatet...
HATER android.

Takk for tips Seroto9n! Skal bestille av/på knapp og nytt batteri.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
HATER android.

Takk for tips Seroto9n! Skal bestille av/på knapp og nytt batteri.
Vis hele sitatet...
Du har windows phone også, jeg er godt fornøyd med min.
Om den skrur seg av helt random så hold power + home inne til logoen kommer. Har samme problem på min 5s hvor battwriwt ikke er problemet. Skylder iOS tror jeg.

Ops, så nå at power knappen var ødelagt.
Sist endret av Zotify; 11. juli 2017 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor er det ingen som foreslår at OP leverer denne inn til reparasjon ifm garanti/reklamasjon? Om den er under 2 år gammel går dette på garantien, er den over så dekkes dette gjerne av reklamasjonsretten, som i praksis er 4 år for mobiltelefoner.

Med forbehold om at telefonen ikke er knust/bøyd/væskeskadet, så klart... :-)
Sist endret av Will.I.Jam; 11. juli 2017 kl. 23:09.
Er vell 5år reklamasjonsrett
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er vell 5år reklamasjonsrett
Vis hele sitatet...
Klarer ikke finne kilde så nå ble jeg litt usikker, men på jobb sies det at telefoner nå har 4 år reklamasjon grunnet en sak som var i høysterett ganske nylig. Noen som vet om dette stemmer?
Sist endret av hippitus; 11. juli 2017 kl. 23:36.
Korrekt - det er jeg som har trykket feil i forrige innlegg.

Dog var det tidligere en sak oppe i høyesterett hvor det ble avgjort at det var fire års reklamasjon som gjaldt.
Nå er det visst avgjort at det er fem års reklamasjon på mobiltelefoner, både i teori og praksis.
https://www.tek.no/artikler/endelig_...elefoner/43547
Sist endret av Will.I.Jam; 11. juli 2017 kl. 23:39.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor mye vil det koste å bytte en av/på knapp og nytt batteri på et verksted? Evnt kun av/på knapp da batteri er noe jeg har skiftet selv før, av/på knappen derimot ser ut som litt mer knotete arbeid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
HATER android.
Vis hele sitatet...
Sailfish OS, Tizen, BlackBerry 10 og Windows 10, har du testet alle disse også?

Det er flere en Android og Apple som har mobil OS.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Sailfish OS, Tizen, BlackBerry 10 og Windows 10, har du testet alle disse også?

Det er flere en Android og Apple som har mobil OS.
Vis hele sitatet...
Har ikke testet noe annet enn Apple og Android, men liker Apple best mtp kvalitet, design, brukervennlighet og apper (Ikke at Android har mangel på apper slik som før.).
Sitat av hippitus Vis innlegg
Klarer ikke finne kilde så nå ble jeg litt usikker, men på jobb sies det at telefoner nå har 4 år reklamasjon grunnet en sak som var i høysterett ganske nylig. Noen som vet om dette stemmer?
Vis hele sitatet...
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er vell 5år reklamasjonsrett
Vis hele sitatet...
Sitat av Will.I.Jam Vis innlegg
Korrekt - det er jeg som har trykket feil i forrige innlegg.

Dog var det tidligere en sak oppe i høyesterett hvor det ble avgjort at det var fire års reklamasjon som gjaldt.
Nå er det visst avgjort at det er fem års reklamasjon på mobiltelefoner, både i teori og praksis.
https://www.tek.no/artikler/endelig_...elefoner/43547
Vis hele sitatet...
Forvirringen oppstår når man bruker ordene "reklamasjon" og "reklamasjonsrett" i tilknytning til et tidsintervall, slik gjort her (og i artikkelen det linkes til). Det er riktignok fem års absolutt reklamasjonsfrist på mobiltelefoner, men det betyr ikke at man kan reklamere på den etter fire år. Jeg har skrevet mer om dette her (se særlig fjerde avsnitt).
Sitat av Pengui Vis innlegg
Forvirringen oppstår når man bruker ordene "reklamasjon" og "reklamasjonsrett" i tilknytning til et tidsintervall, slik gjort her (og i artikkelen det linkes til). Det er riktignok fem års absolutt reklamasjonsfrist på mobiltelefoner, men det betyr ikke at man kan reklamere på den etter fire år. Jeg har skrevet mer om dette her (se særlig fjerde avsnitt).
Vis hele sitatet...
God informasjon. Det er jo tydelig at reklamasjonsrett er veldig lite svart-hvitt, men i praksis er mitt inntrykk at det kommer veldig an på verkstedet som håndterer sakene. Jeg har personlig sendt inn en relativt billig (3-5000) bærbar som var rundt 4 år og 11 måneder, dette ble behandlet akkurat likt som en garantisak. Jeg har også sendt inn en 4 år gammel Macbook Pro, verkstedet kunne ikke få tak i deler til maskinen og han fikk tilsendt en splitter ny modell isteden, helt kostnadsfritt.