Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 847
Hei! Har en Acer aspire x3995 stasjonær som nå er helt død. Vifte og harddisk går ved oppstart. Lyd i harddisk når jeg starter pc men bare noen sekunder og har reagert på lyden som litt rar men vært sånn når det fungerte også. Ikke kontakt med skjerm, ikke lys i indikatorlampe. Begynte for noen mnd siden med at skjermbildet frøs tilfeldig. Pc restartet etter en stund selv eller jeg måtte restarte. Noen ganger startet den greit mens andre ganger pep den 3 ganger og ikke kontakt med skjerm. Noen ganger shutta den ned plutselig og restartet. Ble værre og værre. Det jeg stusser ved er at det ikke er noe liv i indikatorlampa og ikke kontakt med skjerm. Noen forslag til hvor jeg begynner?

Har "finhørt" og det er ingen rar lyd i harddisk ved oppstart. Var diskstasjon....
Sist endret av gap76; 26. juni 2016 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden du skriver at pcen fryser på tilfeldige tider etter oppstart kan det høres ut som det er et kjøleproblem. Har du renset din pc for støv og byttet kjølepasta på CPU?
Har du nylig gjort noen hardware modifikasjoner på din maskin?
Om du enda er usikker på din harddisk ville jeg prøvd å ta den ut og kjøre på en annen harddisk for å se om problemet fortsatt vedvarer.
Trådstarter
2 0
Hei og takk for svar! Har ikke byttet noen komponenter og den er helt støvfri. Som sagt er nåværende status at når jeg slår på maskinen er det kun vifte som går og ingen lys i indikatorlampe. Jeg hører at harddisk starter opp men ingen kontakt med skjerm. Skal skaffe og sjekke om det skjer noe med ny harddisk hvis det er mest sannsynlig feil. Vil ikke indikatorlampe blafre og bios komme opp på skjerm selv uten harddisk?