Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53694
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Denne artikkelen er vinklet for det som foregår i USA.

Og når det er sagt betyr det ikke at Norge legaliserer bare fordi USA gjør det.
Vis hele sitatet...
For det første har USA stor innflytelse over Norge, på veldig, veldig mange viktige områder. For det andre er det et godt poeng at seriøse og prestisjetunge publikasjoner tar opp debatten, og enda bedre at de argumenterer for legalisering. Dette er i stor grad med på å legitimere et slikt synspunkt blant Hvermansen og ikke minst blant akademikere og fagfolk, som igjen smitter til politikerne.
Har ikke lest igjennom alle de 18 sidene her nå, så beklager om det allerede er blitt sagt, men når ca skjer denne aksjonen?
Håper virkelig det blir en stor suksess, har i lengre tid prøvd og få faren min til og endre mening angående cannabis, men han er fast bestemt på at cannabis er et farlig narkotikum fordi det er kategorisert som et narkotikum.. Så håper det blir en stor suksess utav aksjonen her slik at han endelig forandrer mening, og at det blir større oppmerksomhet rundt cannabis.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av HeiHeiHerErJeg Vis innlegg
Har ikke lest igjennom alle de 18 sidene her nå, så beklager om det allerede er blitt sagt, men når ca skjer denne aksjonen?
Håper virkelig det blir en stor suksess, har i lengre tid prøvd og få faren min til og endre mening angående cannabis, men han er fast bestemt på at cannabis er et farlig narkotikum fordi det er kategorisert som et narkotikum.. Så håper det blir en stor suksess utav aksjonen her slik at han endelig forandrer mening, og at det blir større oppmerksomhet rundt cannabis.
Vis hele sitatet...
Forklar han at narkotikum betyr smertestillende/avslappende, og det er nøyaktig det cannabis er.
Hva vi definerer som narkotika er stoffer som står oppført på narkotikalisten, og selv om noe ikke er oppført der betyr det ikke at det er bra for deg. Samtidig betyr det heller ikke at hvis noe er oppført der er det dårlig for deg.

Ville han hatet sukker hvis det kom på narkotikalisten? Spør han.

Til folk:
Jeg tipper jeg ikke er eneste som er passe keen på å få dette gjennomført snart, update?
Sist endret av PerPerPerPer; 23. april 2012 kl. 21:21.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Forklar han at narkotikum betyr smertestillende/avslappende, og det er nøyaktig det cannabis er.
Hva vi definerer som narkotika er stoffer som står oppført på narkotikalisten, og selv om noe ikke er oppført der betyr det ikke at det er bra for deg. Samtidig betyr det heller ikke at hvis noe er oppført der er det dårlig for deg.

Ville han hatet sukker hvis det kom på narkotikalisten? Spør han.

Til folk:
Jeg tipper jeg ikke er eneste som er passe keen på å få dette gjennomført snart, update?
Vis hele sitatet...

Har prøvd det flere ganger... Han er fast bestemt på at han har rett.. Har tilogmed gitt ham flere linker og kilder som forteller det motsatte av hva han mener, uten at det har noe og si..
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Begynner å bli spennende lesning dette her, men lurer på hvor dette egentlig fører hen, men foreløpig ser det ut til å bli enda en av disse legaliseringssdebattene...
▼ ... over en uke senere ... ▼
STONERS UNITE!.. Yeah dude, wait five minutes, I'm just gonna light this shit up. 5 monts later..

Begynner å miste trua. Greit nok at dere er opptatte, men ærlig talt, alt gikk jo så glatt til det stoppet helt. Forsvant gnisten eller noe?
Jeg har ingen anelse, ser ut som Hoover er død....? Sender PM til de andre i tillegg til norcan for å organisere et møte asap.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg har ingen anelse, ser ut som Hoover er død....? Sender PM til de andre i tillegg til norcan for å organisere et møte asap.
Vis hele sitatet...
R.I.P. MacHoover 2012!

Da er det bare å fortsette uten han, lykke til.
Nå er det vell bare å velge poster å sende beskjeden ut?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
R.I.P. MacHoover 2012!

Da er det bare å fortsette uten han, lykke til.
Nå er det vell bare å velge poster å sende beskjeden ut?
Vis hele sitatet...
Machoover var ansvarlig for alt som skulle skrives på plakaten, derfor vi har fått så set back... Gi oss litt mere tid så vi får samlet troppene, så skal dere se
Ser vi har litt snikreklame på youtube
Bilde
Jeg liker veldig godt disse plakatene. Spesielt den første. De spiller på følelsene til folk, og setter samtidig saken i perspektiv iforhold til alkohol.
Jeg vet ikke hvordan jeg har klart det, men har gått totalt glipp av denne tråden og en lang PM jeg fikk av MacHoover for et par måneder siden.

Jeg er utrolig klar for å faktisk få i gang noe her! Prøver å lage en plakat ikveld rett og slett fordi jeg har tid til overs !
venter spent! Njet
stonerchick
8 0
ok. hva er det som skjer her nå? sendte melding til McHoover for en måned siden snart og ikke fått noe svar?

kan noen oppdatere meg på hva som skjer videre?
Sitat av Salsera Vis innlegg
ok. hva er det som skjer her nå? sendte melding til McHoover for en måned siden snart og ikke fått noe svar?

kan noen oppdatere meg på hva som skjer videre?
Vis hele sitatet...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Machoover var ansvarlig for alt som skulle skrives på plakaten, derfor vi har fått så set back... Gi oss litt mere tid så vi får samlet troppene, så skal dere se
Vis hele sitatet...
Står på den forrige siden i tråden. Ikke mange dagene siden det ble postet heller. De trenger tid. Mer tid.
Sist endret av Tawon; 9. mai 2012 kl. 01:29.
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8133999

Kjipt. Men at det tas opp i det hele tatt er jo langt bedre enn Norge.
Hvordan gikk møtes som skulle skje As Soon As Possible?
Litt mer tid. Hvis man noen gang skal ha en påvirkning så tror jeg at man må være på hele tiden i flere år. Ikke 200 som blir postet rundt en gang i året.Er med på å henge opp plakater tho.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hvordan gikk møtes som skulle skje As Soon As Possible?
Vis hele sitatet...
Sol og sommer, der har du svaret. Stonerne kom seg ut fra røykebula etter vinteren, oppdaget lyset og kom aldri tilbake.

(Trådstarter har ikke vært aktiv siden 24. april. Regner med det er sjefen selv som er the missing link. Eller kanskje hele gjengen fikk prestasjonsangst, eller kanskje de bare rett og slett har røyka litt for mye så motivasjonen forsvant for en lengre periode?.)
Vel, her er en kampanje som jeg prøver å få gjennomført på bloggen min:
Det handler både om legalisering og hva annet som bør endres i Norsk narkotikapolitikk.
Vær så snill og bli med og send bidrag før 25. mai, så skal jeg sende inn resultatet til politikere!
Kom gjerne også med forslag om hvem dere vil jeg skal sende det til ;-)

http://cavaline.blogg.no/1336482107_...a_mener_d.html
Jeg melder meg ut av hele aksjon hvis Mchoover ikke kommer tilbake før sommerferien, føler meg litt snytt av tråden når mchoover starte opp en ganske stor aksjon, som faktisk hadde kunnet blitt gjort noe ut av men så forsvinner han uten å gi beskjed...
Sitat av Cavaline Vis innlegg
Vel, her er en kampanje som jeg prøver å få gjennomført på bloggen min:
Det handler både om legalisering og hva annet som bør endres i Norsk narkotikapolitikk.
Vær så snill og bli med og send bidrag før 25. mai, så skal jeg sende inn resultatet til politikere!
Kom gjerne også med forslag om hvem dere vil jeg skal sende det til ;-)

http://cavaline.blogg.no/1336482107_...a_mener_d.html
Vis hele sitatet...
Vil råde deg til å lese gjennom hele tråden før du sender inn bidraget ditt. Og ikke link til bloggen din. Blir fort tatt jævlig useriøst med peace-sign som musepeker og dreads. Spesielt om alle bidragene dine er om legalisering, når kampanjen omfatter hele ruspolitikken, noe som kan bli langt og slitsomt.
Nytter ikke, vi får ikke samlet oss alle sammen på en gang. Og tviler på at noen gidder å ta alt ansvaret selv, dessuten er vi avhengig av alle sammen. Blir vanskelig å få det gjenomført om ikke alle får opp motivasjonen igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cavaline Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det slettet du raskt.
Har ikke fulgt med i tråden, men det er vel ikke verre enn at noen lager en plakat, legger den ut her slik at folk kan laste den ned og printe ut, også velge en dato hvor man henger opp plakater overalt? (slik som kony 2012, cover the night opplegget).
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Vil råde deg til å lese gjennom hele tråden før du sender inn bidraget ditt. Og ikke link til bloggen din. Blir fort tatt jævlig useriøst med peace-sign som musepeker og dreads. Spesielt om alle bidragene dine er om legalisering, når kampanjen omfatter hele ruspolitikken, noe som kan bli langt og slitsomt.
Vis hele sitatet...

Håret mitt og musepeker får heller være irrelevant. VELDIG irrelevant.
Når det er sagt, så har jeg lest hele tråden her, og jeg forstår det som blir sagt om at "det ikke skal lyse stoner" av dette. Derfor er jeg usikker på om jeg bør delta i aksjonen. Jeg støtter det fult ut, men det tar seg vel ikke ut bare fordi jeg har dreads?

Hele ruspolitikken ja. Her kan du si DIN mening, enkelt og greit. Folk skal få bidra med det de vil i denne kampanjen.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Det slettet du raskt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ny i forumet her, så det blir litt rot.
Om jeg har forstått det riktig skal hele denne aksjonen for legalisering foregå ved å henge opp plakater. Siden dette tydeligvis er et emne som engasjerer endel, har dere gjort dere noen tanker om hvor effektivt det er å henge opp plakater med slikt budskap(?)
Plakater jeg legger merke til er som regel av ganske så store dimensjoner, henger rimelig strategisk og trigger som regel assosiasjoner til hvor jeg har hørt om det før.(Tv-reklame, debatter, kjente navn). Fleste kaster nok et blikk på en visuell plakat, men en plakat med mye tekst som skal informere/overbevise tenker jeg de fleste går strake veien forbi. Prøvde å scrolle gjennom endel av sidene her for å finne plakaten deres uten no hell, noen som gidder å paste den?

Annen ting som slår meg, om man har en aksjon for legalisering hvor mangen er villige til å bruke tid og penger på å lage,trykke og henge opp plakater med budskapet, så må det vel nesten være et steg 2,3,4,5. La oss si jeg går nedover gata og ser den her plakaten og tenker at det her ikke høres så virkelighetsfjernt ut. Hva skjer da? Om man hos noen vekker en interesse med desse plakatene så må man vel nesten ha en plan for hvordan det skal tjene aksjonen. Det kan vel med stor sikkerhet tenkes at interessen/engasjement til personen som leser plakaten er borte før han setter seg ned i stresslessn hjemme om det ikke er noe klare instrukser om hvordan dere vil ha hans/hennes hjelp.

Har dere egentlig noen klare målsetninger for aksjonen? Er det bare å få folk til å se noen plakater med argumenter for legalisering og håpe at dette starter en debatt av seg selv? Er vel ikke så lenge siden mye av landsdekkende media hadde oppslag og intervjuer med ungdomspolitikere som var for legalisering uten at dette skapte noe voldsomme debatter.

Vennligst ikke tolk innlegget mitt for å være negativt til hva dere holder på med, bare genuint interessert i å høre hva forhåpninger, målsetninger og tanker dere har gjort rundt det her
Sitat av Cavaline Vis innlegg
Håret mitt og musepeker får heller være irrelevant. VELDIG irrelevant.
Når det er sagt, så har jeg lest hele tråden her, og jeg forstår det som blir sagt om at "det ikke skal lyse stoner" av dette. Derfor er jeg usikker på om jeg bør delta i aksjonen. Jeg støtter det fult ut, men det tar seg vel ikke ut bare fordi jeg har dreads?

Hele ruspolitikken ja. Her kan du si DIN mening, enkelt og greit. Folk skal få bidra med det de vil i denne kampanjen.
Vis hele sitatet...
I en perfekt verden hadde det vært irrelevant, men det er dessverre ikke det. Spesielt ikke for "the suits" som faktisk har makten.
For all del, fortsett i aksjonen, virker som du har en stor gnist for det. Ville bare si ifra.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
I en perfekt verden hadde det vært irrelevant, men det er dessverre ikke det. Spesielt ikke for "the suits" som faktisk har makten.
For all del, fortsett i aksjonen, virker som du har en stor gnist for det. Ville bare si ifra.
Vis hele sitatet...
Ja, du sier noe der. Men i denne kampanjen er det bare bildene som skal sendes inn til politikerne Ikke bilder av meg og mine dreads ... og ingen link til bloggen min heller hehe

Men jeg er veldig spent på denne aksjonen. Sniker meg gjerne ut på natten for å henge opp noen plakater.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er denne ideen død? Har noen kommet med forslag til plakater i det hele tatt? Hva har skjedd med trådstarter? Veldig bra spørsmål fra hideout! Noe som burde blitt tatt til ettertraktning om tråden ikke hadde blitt lagt død (virker det som). Jeg er hvertfall veldig for at det burde skje noe! Vi burde hatt en nettside eller noe og linke til for informasjon, hvor folk kan skrive seg opp for legalisering! Ingen offentlig liste om hvem som har skrivd seg opp såklart, men noe som kan sendes inn til staten! Har gjort meg mange tanker om dette men orker ikke poste alt på en gang for da blir det mye rot! Men folkens, bli med og få igang denne saken igjen!!! Vi kunne for eksempel tatt kontakt med Normal.no, hørt om noen der er intreserte i og bidra med kampanjen.
Den er bra død ja. MacHoover har vært pålogget siden trådens undergang, så ser ut som han har gitt opp. Det har tydeligvis de andre også. Synd.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av dr.s Vis innlegg
Er denne ideen død? Har noen kommet med forslag til plakater i det hele tatt? Hva har skjedd med trådstarter? Veldig bra spørsmål fra hideout! Noe som burde blitt tatt til ettertraktning om tråden ikke hadde blitt lagt død (virker det som). Jeg er hvertfall veldig for at det burde skje noe! Vi burde hatt en nettside eller noe og linke til for informasjon, hvor folk kan skrive seg opp for legalisering! Ingen offentlig liste om hvem som har skrivd seg opp såklart, men noe som kan sendes inn til staten! Har gjort meg mange tanker om dette men orker ikke poste alt på en gang for da blir det mye rot! Men folkens, bli med og få igang denne saken igjen!!! Vi kunne for eksempel tatt kontakt med Normal.no, hørt om noen der er intreserte i og bidra med kampanjen.
Vis hele sitatet...
Oppsummering; Forslag til plakater har kommet, forslag til nettsidedesign er kommet.

McHoover var "lederen", han forsvant, så ble det vanskelig å samle oss (som satt i "ledelsen"), hadde en nesten ferdig nettside, da det ble snakk om å samarbeide med NORMAL (de har/hadde en nettside), vi spurte dem, de var positive, men det ble bare rot og det døde ut...

Edit: Eller var det NorCan? Husker ikke lenger.
Sist endret av droppboks; 6. august 2012 kl. 21:46.
Hadde også vært stilig om noen som bruker cannabis som medisin også kunne stått frem, eller noe lignende? Dele pasient historier eller noe lignende ville vært med og vise hvor stor effekt cannabis kan ha på syke mennesker
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hadde også vært stilig om noen som bruker cannabis som medisin også kunne stått frem, eller noe lignende? Dele pasient historier eller noe lignende ville vært med og vise hvor stor effekt cannabis kan ha på syke mennesker
Vis hele sitatet...
Joda, men vi vil vel ha cannabis legalisert som rusmiddel? Legemiddel er flott det, og burde komme samtidig, men det vil jo bli like tilgjengelig som valium, og brukere må fortsatt oppsøke dealere for å få tak i.
Følte denne var relevant, selv om denne tråden er død. Første TV-reklamen for legalisering av cannabis.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Følte denne var relevant, selv om denne tråden er død. Første TV-reklamen for legalisering av cannabis.
Vis hele sitatet...
Fin reklamesnutt :)

For å pirke litt så var dette den første TV-sendte reklamen i delstaten Washington. Allerede i 2010 så ble det i California sendt en TV-reklame for organisasjonen CannaCare.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hadde også vært stilig om noen som bruker cannabis som medisin også kunne stått frem, eller noe lignende? Dele pasient historier eller noe lignende ville vært med og vise hvor stor effekt cannabis kan ha på syke mennesker
Vis hele sitatet...
Det har vi allerede.
"Du fungerer ikke på sobril", ligger nedi Most Viewed her: http://killerbunnytv.com/index.php/tv
Hun er også ganske aktiv på freak! Nicket hennes har noe med Mexico i seg.
Sitat av dr.s Vis innlegg
Er denne ideen død? Har noen kommet med forslag til plakater i det hele tatt? Hva har skjedd med trådstarter? Veldig bra spørsmål fra hideout! Noe som burde blitt tatt til ettertraktning om tråden ikke hadde blitt lagt død (virker det som). Jeg er hvertfall veldig for at det burde skje noe! Vi burde hatt en nettside eller noe og linke til for informasjon, hvor folk kan skrive seg opp for legalisering! Ingen offentlig liste om hvem som har skrivd seg opp såklart, men noe som kan sendes inn til staten! Har gjort meg mange tanker om dette men orker ikke poste alt på en gang for da blir det mye rot! Men folkens, bli med og få igang denne saken igjen!!! Vi kunne for eksempel tatt kontakt med Normal.no, hørt om noen der er intreserte i og bidra med kampanjen.
Vis hele sitatet...
Den er død. Hadde du lest hele tråden hadde du sett flere plakater. Vi kodet også en webside og skrev ca halve innholdet med fakta og gode kilder. McHoover er borte og folka fra norcan lager noe lignende: cannabisinfo.org

Jeg trekker meg!
Men seriøst, jeg synes vi skal prøve og få liv i dette igjen, ideen er så genial! Man må regne med en speedbump en gang i blandt. Og folk som hopper av, men da må andre slenge seg på og drive ideen videre frem, synes nå jeg!
Bare medisinsk bruk er jo ett steg i riktig retning! De som virkelig vil få det på resept burde ikke ha noe problem med og få til det når det er ett såpass vidt spekter denne "medisinen" dekker. Noen som fikk med seg Svein f.eks? Som fikk igjen marihuanaen sin av tollerne på gardermoen? Hadde jo gått ann og tatt kontakt med han kanskje? Vil nesten vedde på at han stiller opp for noe sånt som dette! Til dere som ikke vet hva jeg snakker om, sjekk linken!

http://www.dagbladet.no/2012/05/27/n...uana/21797802/

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Den er død. Hadde du lest hele tråden hadde du sett flere plakater. Vi kodet også en webside og skrev ca halve innholdet med fakta og gode kilder. McHoover er borte og folka fra norcan lager noe lignende: cannabisinfo.org

Jeg trekker meg!
Vis hele sitatet...

Orka ikke lese gjennom hele tråden, derfor jeg spurte, men fikk jo en grei oppsumering. Kanskje Norcan er ett sted og engasjere seg i stedet da? Synes bare idden var så bra så ville sjekke om det var noen som fortsatt backa den opp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva med å "teame" opp med http://normal.no/ ? Altså, bidra til allerede eksisterende organisasjoner i stedenfor å starte noe nytt.
Hvis folk virkelig vil ha cannabis legalisert/dekriminalisert så nytter det ikke å gi opp og håpe at noen andre gjør jobben.

"Legalize it, man" kommer vi ingen vei med.
Sist endret av Vice; 13. september 2012 kl. 14:19.
gjør cannabis lovlig
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det ble nylig lansert en nettside i USA hvis formål er å skape debatt rundt cannabisforbudet ved å samle sitater fra kjente og viktige personer innenfor underholdningsbransjen, politikken, helse- og justisvesen, tenketanker, etc, etc. Målet er at man skal skape større interesse rundt temaet - også hos "vanlige borgere" som ikke benytter seg av cannabis og som ikke har egne tanker ang. lovligheten og politikken rundt det. Kanskje disse personene vil bli mer interessert i debatten ved å se noen de "kjenner" delta i den?

http://marijuanamajority.com
Kommentarfeltet sprenger jo omtrent Jeg føler folk blir mindre og mindre redde for å si sin mening, og det er bra!
Sitat av frø Vis innlegg
Kommentarfeltet sprenger jo omtrent Jeg føler folk blir mindre og mindre redde for å si sin mening, og det er bra!
Vis hele sitatet...
Selv om noen kansje burde ha lest litt før de skriver der da. var en komentar på noe lignende en gang: "Cannabis er ikke farlig! Det er en helt naturlig plante uten kjemikalier"

Men det er også mange som kan det de skriver om på komentarfeltene da. Noe som er veldig bra.
Sant det haha. Men det er da ikke så altfor mange av de.
Håper for dem sin skyld at de troller
▼ ... noen måneder senere ... ▼
stonerchick
8 0
da regner jeg med at denne tråden og ideen er lagt død, siden ingen har skrevet her siden november i fjor.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Siden noen først dro den opp, NorCans idé så også ut til å gå til helvette...

http://cannabisinfo.org