Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 667
Jeg holder på å sette opp en ny utgave av hjemmesiden min, og tenkte jeg skulle bruke Lightbox 2 til å vise bilder. Jeg fikk det installert uten nevneverdige problemer, men det er noe som krøller seg når det er i bruk. Rammen som skal komme rundt bildet som vises blir forskyvd osv, slik at det ikke ser bra ut. Eksempel her:
http://kvernberget.net/nyekbnet/gallerihistorie.php

Hva har jeg gjort feil? Er det evt. noe i CSS-en som ødelegger for Lightbox, eller er jeg helt på jorde nå?

Takk på forhånd ( :

Svarer på min egen tråd her. Jeg fant ut hvorfor, nemlig fordi det i CSS-fila står at det skal være en 5px bred ramme rundt alle bilder. Jeg ønsker ikke å fjerne dette for de andre bildene, men kan man gjøre det slik at de fjernes kun når du vises i lightbox?
Sist endret av flyKSU; 20. februar 2009 kl. 12:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å importere lightbox sin CSS-fil etter at du legger til vanlig CSS, ikke før. Jeg fjernet stilarket for siden din ved hjelp av Firebug, og lot kun Lightbox sin CSS være igjen, og da fungerte det fint. Så det er mulig at dine CSS koder overskriver og ødelegger litt.

Altså, først din CSS, så Lightbox sin etter det.
Trådstarter
4 0
Takk for forslag, men det ser desverre ikke ut til at det ble noe bedre av det. Finnes det en måte å "lure" CSS-en på?
Jeg har funnet feilen! Grunnen til at det skjer er fordi lightbox-koden nullstiller ikke padding på bildene sine, så alle bildene i lightbox tar med seg padding fra dine CSS-filer. For å fikse dette må du åpne lightbox.css og finne #lightbox img {}. Her må du legge til padding: 0;

Et tips til fremtiden er å laste ned en plugin til Firefox som heter "Firebug". Med denne kan føre musa over kildekoden også highlighter den elementet på siden som har den koden. På denne måten kan man enkelt finne hvilke elementer som oppfører seg annerledes og hvordan deres kode/ style ser ut. I tillegg kan man endre CSS for å se om ting endrer seg. Denne viser også alle kildekodene slik de ser ut ETTER at alle javascript er kjørt, så man kan derfor se alle HTML-kodene som Lightbox spytter ut
Trådstarter
4 0
TUSEN TAKK!