Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 510
hei
jeg har en fujitsu siemens amilo pc, som jeg kjøpte høsten 2004, tenke å høre her før jeg eventuelt sender den inn på trygghetsforsikringen min...

fikk høre at denne var en av de beste bærbare pcene, (1024 mb ram, 128 grafik kort, 3.2 ghz prossessor osvosv prater 2004 liksom=P) og ga vell en 16 000 for den.

men har hatt problemer med at pcen har blitt så sykt varm hvis jeg har den på i over 20-30 min helt siden jeg fikk den, nesten så jeg kan bruke den som grill...
i fjor så hadde jeg et problem med pcen pga den sto på i 3-4 dager, og da oppførte pcen seg rart og skrudde seg av av seg selv, var også litt brent på selve "kabinettet" nederst til venstre, lot den stå i et par dager pga frustrasjon, og når jeg skulle teste den senere så virka den plutslig, ikke hatt noen problemer etter dette før i går...

skrudde på pcen min som vanlig etter jobben, også kom det opp en feil om at den ikke klarte å lese fra harddisken min,sto bare at jeg skulle starte den på nytt, og det sto det hver gang, så jeg reformaterte hele pcen, og da kom jeg meg inn på pcen, men etter drøye 5 minutter ble skjermen svart, og pcen lagde bare en høy dirrelyd, og ingen ting hjalp så jeg tok strømmen, når jeg starta den igjen fikk jeg samma driten med at den ikke kunne lese fra harddisken, gjorde denne prossessen en 3-4 ganger og ingen ting hjalp egentlig,akuratt nå virker pcen men faller vell snart ut igjen tenker jeg... noen som vet hva problemet kan være? kan hele harddisken min ha blitt ødelagt pga for mye varme? vifta som er inni skal egentlig holde, og vifta fungerer som den skal fortsatt...

*edit: ifølge speedfan ligger tempen på HD0 på 51 grader, og TEMP1 på 75 grader, og i tillegg så er tempen på pcen min ganske lav i forhold til hva den var i stad nå
Sist endret av Baeocystin; 19. juli 2006 kl. 01:43.
Høres ut som harddisken din har tatt kvelden, ta også informer Siemens om problemet. Hva som har skjedd i løpet av de årene du har hatt maskin, så vil dem mest sansynerlig fikse problemet. Trokke det er noe gjøre, ettersom og begynne og skru på laptoppen sinn selv ikke alltid er så lurt!
jammen rart at den virker sånn litt innimellom, den tok forresten nettopp kvelden etter at jeg skrev editen min ;P
Oja, jammen daså. Hmm, trodde ikke den virket i det hele tatt! Må da ha lest feil, min feil sorry!
Skru den fra hverandre og rensk vifta og kjøleribbene. Har sikkert samlet seg så mye dritt mellom ribbene at vifta ikke klarer å får sirkulasjon i lufta. Gjør det selv et par ganger i året...
Har du sjekka korleis det er med bruk av prossessorkrafta di?

Eg begynte å slita litt med min HP-bærbare ei stund. Det viste seg å vera at eg hadde installert skriver-programvare som gjor at prossessor gikk på 100% konstant...

Kanskje eit eller anna skjer hos deg, slik at det er derfor det blir varmt.

(bare kommer med eit forslag)

Men er enig med andre som seier at det høyres ut som om det er eit eller anna med HDD.
Det kan rett og slett henda at desse maskinene blir litt varme? Det at det lukter litt brent metall er vel egentlig ikkje så uvanlig...?
Sitat av Hallgeir
Skru den fra hverandre og rensk vifta og kjøleribbene. Har sikkert samlet seg så mye dritt mellom ribbene at vifta ikke klarer å får sirkulasjon i lufta. Gjør det selv et par ganger i året...
Vis hele sitatet...
Ikke skru den fra hverandre. Som oftest vil garantien/trygghetsforsikringen bli gjort ugyldig hvis du begynner å skru selv. Send den heller inn..
prossessoren ligger ikke på mere en 4-5%...
skal vell levere den inn i dag og høre med de, gidder ikke å skru opp pga da forsvinner forsikringen min sånn som forconin sa...