Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3550
Hei!

Jeg ønsker å kjøpe ny skjerm til PC'en til hardcore gaming, hovedsaklig first shooter som f.eks Fortnite / COD(Warzone).

Har hørt at 240hz skjerm skal være super digg til dette. Stemmer det? Og hvilken skal man i såfall gå for? Har hørt BenQ er noe av det bedre på markedet.

Leste også at PC specs må tillate gaming på 240hz. Vil min gjøre det?

Har følgende PC specs:
MSI GeForce RTX 2070 ARMOR (1 stk)
AMD Ryzen 7 2700X Prosessor (1 stk)
Samsung 970 EVO Plus 500GB SSD (1 stk)
MSI X470 GAMING PLUS, Socket-AM4 (1 stk)
Noctua NH-D15 CPU Kjøler (1 stk)
HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB (1 stk)
Corsair PSU RM850 - 850W - 80+Gold

Takknemlig for alle svar!
Til trippel a games som war zone så tipper jeg neppe du får stabile 240fps.

Men benq zowie e desidert råeste skjermen jeg har eid.

Har jo også kommet et par ips paneler med grei Hz kansje det kan være noe?
Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har den til CS hovedsaklig.
Ser ikke for meg Fortnite og Warzone egentlig har så mye bruk for 240hz.
Du kan jo se på ASUS skjermer.
Zowie skjermen er digg. Men det er bare pga 240hz. Selv synes jeg ikke den har noe annet gående for seg.

Hadde jeg vært i din pos hadde jeg sett på skjermer som denne
https://www.komplett.no/product/1152...g-strix-xg279q
Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har drn selv og helt fantastisk til mitt bruk. Men til det du spiller ville jeg mye heller gått for den som JEHB linker til.

240hz e helt rått men da må du også kunne ha 240hz og på trippel A spill som cod får du neppe det uten å gå ned på grafikk.
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Har drn selv og helt fantastisk til mitt bruk. Men til det du spiller ville jeg mye heller gått for den som JEHB linker til.

240hz e helt rått men da må du også kunne ha 240hz og på trippel A spill som cod får du neppe det uten å gå ned på grafikk.
Vis hele sitatet...

Og 240hz høres sykt ut. Men med mindre du konkurerrer på det aller høyeste har det fint lite å si mellom 160 -240 hz. imo
Er med i diverse turneringer, og har fått anbefalt 240hz av ulike topp gamere som sier at det er vill forskjell fra 60 -> 240hz. Derfor jeg ble litt nysgjerrig.
Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Er med i diverse turneringer, og har fått anbefalt 240hz av ulike topp gamere som sier at det er vill forskjell fra 60 -> 240hz. Derfor jeg ble litt nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Hei,

Ja er ganske vill forskjell fra 60hz. Men ville heller gått for en 140-170hz skjerm. ASUS har en del i det rekkeviddet. Får mere "skjerm" for pengene. De har flere fordeler enn høy HZ. Jeg lsånesten ikke forskjell på 160 og 240. Gi oss oppdatering på hva du velger!
Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Er med i diverse turneringer, og har fått anbefalt 240hz av ulike topp gamere som sier at det er vill forskjell fra 60 -> 240hz. Derfor jeg ble litt nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Husk at du må ha over 240 fps og da sliter nokk skjer kortet du har.
Endte på forslaget ditt @JEHB Takk for tips og svar alle!