Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1410
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 adhd medisin prøvd med negativ effekt. Nå har jeg økt dosen på en annen og legen spurte om tilbakemelding. Jeg skrev det som det faktisk er. At depresjonen har blitt verre den siste mnd, jeg har behov for å isolere meg mer igjen, mister motivasjon for ting som interesserer meg. Legen satte meg opp på time for samtale for å vurdere tilleggsmedisinering eller skift. Hva kan jeg forvente nå? Jeg er deprimert pga livssituasjon, ikke fordi jeg er så veldig deprimert i utgangspunktet. Er både nervøs og lettet. Depresjonen forverres fordi det går mot vinter og jeg ikke er halvveis dit jeg hadde som mål. Fysisk aktivitet hjelper, og jeg holder døgnrytmen. Men det hjelper meg ikke å komme videre på den måten. En konstant følelse av sorg er inni meg. Jeg gjør liksom alltid noe for å distrahere meg, men den ligger og ulmer i bakgrunnen. Slik har det vært i mange år.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det gjør alt værre å bli pillemisbruker hvertfall, det er værre for psyken og du kommer ikke til å få gjort en dritt konstruktivt for å endre livssituasjonen din om du blir pillenarkis. Siden livssituasjonen din er årsak til depresjonen så er det der du må starte, den du må endre. Medisiner og piller kan ikke endre livssituasjonen og for nå få det bedre må du ta problemet fra rota, altså endre livssituasjonen.

Det er forresten vanlig å oppleve negative bivirkninger i oppstartsfase og opptrappingsfase på nye medisiner så holdt ut 3 måneder før du avfeier dem. Det pleier å stabilisere seg etter rundt 10-12 uker.