Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4630
Pensjonert Skaper
Flytt gjerne denne om det er noe underforum som passer bedre, jeg fant ingen i farta.

Er det noen her som har erfaring med å slutte å røyke ved hjelp av Champix? Legen foreslo det (før han foreslo noe som helst annet) og mente det var den absolutt mest effektive måten å gjøre det på. Selv er jeg noe skeptisk.

Har prøvd å slutte med rein viljestyrke noen ganger før, men dessverre er selv-disiplinen ganske dårlig her i gården. Så nå begynner jeg å mykes litt opp i forhold til å teste det.

Jeg liker også å fyre meg en liten i ny og ne (hasj, altså) og lurer på om champixen kommer til å ødelegge for det. Er det noen som vet? Virker den bare på tobakken eller alt av røyk jeg måtte trekke ned i lungene?

Håper noen som har erfaring med å ha slutta selv kan gi noen tips.
Champixen kommer ikke til å ødelegge for hasj røykingen din. Champixen er til for å lette på nikotinsuget. Det virker som du er klar for å slutte å røyke tobakk så da ville jeg sluttet å mekke hasjen med tobakk også. Ta å heller finn deg noe som kan erstatte tobakken de gangene du røyker hasj, eller finn deg noe god grønning. Lykke til !
Sist endret av slappegodt; 1. november 2016 kl. 08:41.
Champix vil hjelpe deg med nikotinsuget - min mor brukte disse for å slutte å røyke - desverre døde hun rundt en uke etter påbegynt kur. Kan ikke si med sikkerhet at det var disse tablettene som forårsaket det men mener å huske at de kunne være årsaken.

Det var nok andre faktorer innblandet som inaktivitet og lavt stoffskifte, jeg anbefaler deg å søke litt på nettet for erfaringer og spesielt om det er underliggende faktorer som kan tilsi at disse tablettene utgjør en forhøyet risiko for deg.
Hei på deg.
I dag er det faktisk fire uker siden jeg sluttet å røyke, men jeg har hatt mange forsøk tidligere med varierende resultater. Jeg har også brukt Champix for ca 6 år siden. Medisinen gjorde meg både deprimert og suicidal, så den var ikke noe for meg. Det kan godt hende at du ikke får slike bivirkninger, men det er greit å vite at ikke alle kan bruke slike medikamenter. Jeg har hatt hjelp av Slutta appen,noe som var virkelig uventet. Lykke til med røykeslutt.
Klem fra Betty
Pensjonert Skaper
Trådstarter
Takk folkens! Var ikke klar over at det kunne ha så alvorlige bivirkninger. Legene forteller sjeldent om slikt, men promoterer bare. Skal ta meg en tur innom felleskatalogen og google litt om bivirkninger iallfall før jeg prøver meg.

Sitat av slappegodt Vis innlegg
Ta å heller finn deg noe som kan erstatte tobakken de gangene du røyker hasj, eller finn deg noe god grønning. Lykke til !
Vis hele sitatet...
Noen tips til hva jeg kan erstatte med? Har testa te (men ble heftig på smaken og dårlig trekk) og brennenesle. Sistnevnte var litt hard på halsen og likte ikke smaken helt.
Sitat av Demokrit Vis innlegg
Noen tips til hva jeg kan erstatte med? Har testa te (men ble heftig på smaken og dårlig trekk) og brennenesle. Sistnevnte var litt hard på halsen og likte ikke smaken helt.
Vis hele sitatet...
Du kan jo kjøpe slike urteblandinger som flere her på forumet snakker om, men jeg ville ikke anbefalt det ettersom det ofte ikke står hva de inneholder. Det beste er sikkert å kjøpe en vaporizer og bare legge ren bruning oppi den. De selger mange billige vaporizers på ebay.
Første legen sa til meg var at jeg MÅTTE ville slutte. Prøvde Champix, men fikk så jævlig hjertebank at jeg trodde jeg skulle daue.
Slutta med pillene og røyker enda..
Fikk også helt forferdelig hjertebank av champix. Slutta heller cold turkey, og har vært røykfri siden august 2009.
Jeg har sluttet, trikset er litt snus og avledning.
Klem fra Betty