Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 896
skal snart ut i arbeidslivet, og skal derfor investere i en del utstyr. trenger i første omgang et godt hørselvern, og da helst med mulighet for tilkobling av mp3 spiller og radio.
har sett på denne: http://www.xn--verkty-fya.no/peltor

og denne: http://www.xn--verkty-fya.no/?tmpl=b...8&b_id=1031219

sistnevnte har taleforsterkings funksjon.

noen som har brukt et av disse over lang tid? er de gode? hvordan fungerer taleforsterkningen? eventuelt andre hørselvern som er gode?
Sist endret av AdolfCartman; 2. februar 2012 kl. 19:24.
Jeg har jobbet en del med de fra Peltor og de fungerer svært bra, men jeg ville sett på modellen med bluetooth så har du handsfree og musikk rett på øret trådløst. Taleforsterkeren fungerer helt okey, det den gjør er egnetlig bare å kutte hardt og brutalt i frekvensbåndet som er utenfor normal snakking, så man høres litt monoton ut, men det funker ganske bra. De er litt tunge, men det blir du vant til.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har brukt den første i omtrent 1.5 år, kun byttet batterier EN gang, jeg bruker de ikke hver dag, men et par ganger i uken. Blitt mistet i bakken et par hundre ganger såvidt noen skrabler og lyden er like god.

Om du har litt stort hode, så kan de være stramme til å begynne med, men dette går over etter litt bruk. Putene passer ikke helt hodet mitt heller, gjesper jeg eller gjør noe snodig med kjeften, så blir det en liten glipe, og lyd slipper inn, men dette er jeg vandt med, gjør det hver gang noen snakker til meg.

Har ikke noe erfaring med den andre, men virker som en oppgradert versjon av den første, og prisen deretter.
Commanderpope
Trådstarter
høres egentlig bra ut. siden talefunksjonen må gå gjennom en eller annen for for elektronikk: forkommer det lag? er det mulig å slå funksjonen av?
jeg har Peltor Tactical serien på jobb.
det er ikke noe nevneverdig Lag. Og det går an å skru av tale funksjon, da fungerer de som normale passive hørselværn
Det er helt vanlig å skru av talefunksjonen når man ikke snakker, så slipper man susing i bakgrunnen. Det er en liten knapp på siden av headsettet som toggler talefunksjonen.